Oletko tunne vai järki-ihminen
Itse menetin tunteet teini-iässä ja päädyin ajattelemaan kaikkea logiikalla
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, siis olen.
Olet hauki, vai miten se menikään
Järki-ihminen. Toki minulla tunteetkin on, mutta en halua elää elämääni niiden riepoteltavana.
Tunteita voi hallita järjellä. Olisi myös monille tunnekuohuissa eläville helpompaa, jos tajuaisivat tämän.
Tunneihmiset yleensä kuvittelevat olevansa järki-ihmisiä, joten tämä on kyllä täysi nollakysely.
Vastaus: ei mitään hajua
Tunneihminen olen. Ymmärrän järjellä että pelkoni ovat turhia mutta silti pelkään ja ahdistun.
Eiköhän ne aika rinta rinnan mene. En elä tunnemyrskyjen vallassa enkä reagoi asioihin vahvasti tunteella, toisaalta jos on kaksi lähes yhtä järkevää vaihtoehtoa, teen lopullisen päätöksen intuition (tunne) perusteella.
Tähän on mahdoton vastata, kaikissa meissähän pelaavat niin järki kuin tunteet koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tunteita voi hallita järjellä. Olisi myös monille tunnekuohuissa eläville helpompaa, jos tajuaisivat tämän.
Et sinä tai kukaan muukaan niitä hallita voi, mutta aika pitkälti voi valita miten niihin reagoi ja toimiiko tunteidensa mukaan.
Luulen olevani järki-ihminen, mutta käytäntö on aika usein toista. En koskaan suutu tai menetä hermojani, enkä ole mitenkään kiivas temperamentiltani, mutta teen ratkaisuja hyvin usein pelkkien tunteiden mukaan. Tai vaikka punnitsenkin asioita järjen kantilta, tunne aina voittaa.
Ajattelen, siis olen.