Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VOXRA zombie?

Vierailija
03.05.2018 |

Monien mielialalääkkeiden käyttäjät valittelevat tunne-elämänsä latistumisesta. Useimmiten erityisesti SSRI-lääkkeiden käyttäjät kokevat muuttuneensa melko ihansamaeitunnumikäänmiltään- zombeiksi.

Mutta millaisia kokemuksia teillä on Voxran (bupropioni) vaikutuksesta tunnetiloihin? Muista sivuoireista, plussista ja miinuksista, olen löytänyt useita keskusteluja, mutta tällä hetkellä lääkkeiden vaihdoksia mietittäessä haluaisin kuulla erityisesti tästä puolesta.

Kertokaa mielellään myös jos olette syöneet samaan aikaan jotain muuta lääkettä ja diagnoosinkin mukaan kirjaaminen auttaa ap:ta arvioimaan omaa tilannettaan... :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Voxra oli ainoa joka auttoi masennukseen. Piristyin ja jaksoin taas tehdä asioita enkä enää itkeskellyt niin paljon.

Jouduin lopettamaan lääkityksen leikkauksen takia ja pitkään menikin hyvin ja luulin, että pärjään mutta nyt taas masennus nostaa päätään ja aion aloittaa Voxran uudestaan.

En enää edes harkitse muita lääkkeitä. SSRI-lääkkeet aivan kamalia. Sähköiskuja päässä ja epätodellista oloa. Lamaannuin niistä enkä enää tuntenut iloa enkä surua.

Vierailija
2/8 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se antaa energiaa, muttei vaikuta tunteisiin mitenkään, ei siis masennukseenkaan millään lailla. Isolla annoksella tekee mut suorastaan maaniseksi ja hyvin ahdistuneeksi. Mulla oli suuret odotukset Voxrasta juuri SSRI-lääkkeiden kauheiden sivuvaikutusten takia, mutta luultavasti lopetan näidenkin syömisen. Pelkkä energian saaminen ei ole tarpeeksi vaan oikeastaan jopa pahentaa tilannetta, koska se yhdistettynä masennukseen tuntuu pelottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Voxra oli ainoa joka auttoi masennukseen. Piristyin ja jaksoin taas tehdä asioita enkä enää itkeskellyt niin paljon.

Jouduin lopettamaan lääkityksen leikkauksen takia ja pitkään menikin hyvin ja luulin, että pärjään mutta nyt taas masennus nostaa päätään ja aion aloittaa Voxran uudestaan.

En enää edes harkitse muita lääkkeitä. SSRI-lääkkeet aivan kamalia. Sähköiskuja päässä ja epätodellista oloa. Lamaannuin niistä enkä enää tuntenut iloa enkä surua.

Koetko/koitko muuten tunteneesi tunteet ns. normaalivahvuudella Voxraa käyttäessäsi? 

Vierailija
4/8 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Voxra pitäisi lopettaa leikkauksen vuoksi? Sitähän käytetään monella ennen leikkausta tukemaan tupakasta vieroittautumista.

Vierailija
5/8 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaikuttanut zombiemaisesti, mikä tuntikin ihmeelliseltä.

Oli kuitenkin omituinen olo, kun päässä oli jotakin aineita. Ei varsinaista päänsärkyä tai muita päänalueen oireita, vain sellainen tunsin siis syöväni jotakin lääkettä. Ei antanut lisää virtaa tehdä asioita, mutta valvotti vaikka käytössä oli myös uneen lääkkeitä.

Vierailija
6/8 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aktivoiva lääke. Lisää noradrenaliinin ja dopamiinin erirystä aivoissa, pitäisi lievittää ahdistusta, voi tosin myös lisätä sitä. Hyvä lääke vaikeaan masennukseen ja voi lopettaa kun siltä tuntuu, ns. seinään ilman oireita. Tupakointi- ja alkoholituntemukset lievenevät tämän lääkkeen kanssa, saattaa olla hyväksi jos kokee ongelmaksi.

Vierailija
7/8 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on entisenä laihdutuslääkeenä piristävä lääke. Psykiatri saattaa antaa sen kylkiäisenä nukahtamiseen lääkkeen, jos ei saa nukuttua.

Vierailija
8/8 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vaikuttanut zombiemaisesti, mikä tuntikin ihmeelliseltä.

Oli kuitenkin omituinen olo, kun päässä oli jotakin aineita. Ei varsinaista päänsärkyä tai muita päänalueen oireita, vain sellainen tunsin siis syöväni jotakin lääkettä. Ei antanut lisää virtaa tehdä asioita, mutta valvotti vaikka käytössä oli myös uneen lääkkeitä.

Se on periaatteessa lääkekäytössä olevaa piriä.