Mitä järkeä on näissä 800-1300 euron puhelimissa?
iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.
Kommentit (59)
Jokin idea siinä on, että noiden tablettien myynti on romahtanut ihan pohja lukemiin ja ne jää kauppoihin.
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että valmistaja saa paljon pätäkkää!
Ja sitten vielä se että vuoden päästä siitä kun valmistaja 1 on kalliiseen puhelimeen keksinyt ominaisuuden niin valmistaja 2 voi saman ominaisuuden laittaa 150€ älypuhelinmalliinsa.
Ja jos valmistajat ovat vaikkapa Apple ja Samsung, niin jokainen voi tahollaan miettiä että kumpi näistä on valmistaja 1 ja valmistaja 2
Ahhahahahha. Älypuhelin on muutakin lista ominaisuuksia. Juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on paras yhdistelmä nimenomaan kunnon tabletti ja kunnon älypuhelin.
Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.
Miten puhelin on hyödyllinen työnteossa?
apKun se on kunnollinen, sillä pystyy tkemään paljon. Mä olen ammatiltani tutkija/professori, ja työtön kuuluu paljon matkustamista. Mä pystyn sillä puhelimella pyörittämään useimpia onhjelmia, mitä työssäni tarvitsen tilastolaskennasta ja mallintamisesta kirjoittamiseen ja kuvankäsittelyyn, pääsen sillä arkistojen tietokantoihin ja voin itse kuvata lisää materiaalia. Voin tarkastaa tekeillä olevien julkaisujen oikovedoksia - ne tulevat aina täysin ylläettäen ja niiden deadline oli aina eilen silloin kun ne saa käsiinsä, jotn ne on tehtävä olit sittn missä vain.
Tämän saman voi tehdä myös ipadilla (mulla on se iso malli, joka on noihin töihin paljon parempi kuin se minimalli, joka on, rehellisesti sanottuna, lähinnä epämukavankokoinen lelu, eikä sen muistikapasiteetti riitä juuri mihinkään) ja on toki useimmitn paljon mukavampaakin, mutta jos tavaraa on kannettavana muutnkin paljon, en mieluusti kanna kaikkea. On myös paikkoja, joissa sitä padia ei ole viisasta kaivaa esiin. Tällöin on ensiarvoisen tärkeää, että padi ja puhelin sykronoivat kaiken tiedon keskenään ja yhdelle ladattu materiaali on toisellakin käytttävissä. Tämän toki saa aikaan millä vain pilvipalvelulla ja itsekin käytän useampia, mutta homma toimii paremmin ja helpommin jos myös ohjelmat on oikeasti samat.
Olen kokeillut myös ipad-joku muu älyluuri- yhdistelmää parillakin eri puhelimella. Se on syvältä, koska se TEORIASSA toimii, mutta alkaa jökkiä sit just silloin kun sulla olisi kiire. Lisäksi microsoft- apple -konversioissa tapahtuu edelleen jännittäviä asioita esim asiakirjojen rivivälityksille ja fontille. Ei kiva silloin kun piti viimeisen kerran tarkistaa joku lähtvä parin miljoonan euron erc-rahoitushakemus ja sun vekottimet sotkee sen...
Miksi teet kaikkea noita, jos kerta olet työtön?
iPad mini on kyllä vähän turhan iso ottaa mukaan lenkille, salille ja muuhun urheiluun jolla voi seurata edistymistään, kuunnella musiikkia, äänikirjoja, jne. Halvemmilla laitteilla pitää vielä kantaa mukanaan varavirtalähdettä, eikä niiden bluetooht ominaisuudet ole samalla tasolla kuin kallemmissa.
Mitä järkeä tuossa sinun touhussa sitten on?
ps. 600+100= 700€
Vierailija kirjoitti:
iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.
Mitä järkeä on 600 euron iPad Minissä kun Vauva palstoille kirjoitteluun ja some päivityksiin riittää mainiosti satasen halpis padi ja elokuvat katselee parin sadan padeilla?
Tän tosin kirjoitin bussissa 200 Honor kännykällä kun en viitsi padia tunkea taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe mitään järkeä ostaa kahta laitetta, kun ne voi yhdistää yhteenkin. Vieläkö jollakin on ihan oikeasti pöytäkone nurkissa pölyyntymässä? :D Mihin sitä tarvii ja mihin tarvii padia?
Mulla on pöytäkone ihan aktiivisessa käytössä. :D
Käytän sillä Office -ohjelmia ja äänitän musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe mitään järkeä ostaa kahta laitetta, kun ne voi yhdistää yhteenkin. Vieläkö jollakin on ihan oikeasti pöytäkone nurkissa pölyyntymässä? :D Mihin sitä tarvii ja mihin tarvii padia?
Miksi? Tuon kaiken kun voi tehdä puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.
ap
Kysytkö tätä tosissaan? Jos kysyt, et ole ilmeisesti koskaan ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tuon kaiken kun voi tehdä puhelimella.
Koska minusta on mukavampi tehdä ne tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No jos siihen ei saa liitettyä lapiota, niin ei varmaan mitenkään.
Mulle taas riittää mikä vaan halpis puhelin Androidilla kun käytän vain paria sovellusta. Nytkin joku alle satasen Samsung. Tietokoneen taas tarvitsen kun teen paljon hommia esim. wordilla ja excelillä niin ei noita hullukaan rupea nysväämään millään minilaitteilla. Tablettia puolestaan käytän lähinnä Pinterestin selaamiseen ja Netflixin ym. katsomiseen sängyssä (siihenkin on Chromecast jolla pysyisi tv:stä katsomaan mutta jotenkin koen tuon tabletin paremmaksi varsinkin suomentamattomien sarjojen kohdalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kävikö mielessä, että riippuu vähän työstä?
Puhelin on käytännössä aina mukana. Meillä käytetään töissä paljon excel taulukoita ja niitä lähetellään sähköposteissa ja on ihan hyvä juttu että ne saa puhelimella auki ja pystyy jopa editoimaan jos tarvii. Onnistuu vaikka seisaaltaan kaupan kassajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKävikö mielessä, että riippuu vähän työstä?
Puhelin on käytännössä aina mukana. Meillä käytetään töissä paljon excel taulukoita ja niitä lähetellään sähköposteissa ja on ihan hyvä juttu että ne saa puhelimella auki ja pystyy jopa editoimaan jos tarvii. Onnistuu vaikka seisaaltaan kaupan kassajonossa.
Kenelläkään ei oikeasti ole noin kiire. Jos on, niin ei silloin seisoskella missään kaupan kassajonossa.
Jonkun pitää rikastua, eikä se nykyään onnistu muuten.
Mulla uusi Galaxy Note ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja en kyllä enää tuosta luopuisi. Tabletille ei sen hankkimisen jälkeen ole ollut enää oikein mitään työkäyttöä, samoin perinteinen muistikirja joutui virattomaksi.
Peke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että valmistaja saa paljon pätäkkää!
Ja sitten vielä se että vuoden päästä siitä kun valmistaja 1 on kalliiseen puhelimeen keksinyt ominaisuuden niin valmistaja 2 voi saman ominaisuuden laittaa 150€ älypuhelinmalliinsa.
Ja jos valmistajat ovat vaikkapa Apple ja Samsung, niin jokainen voi tahollaan miettiä että kumpi näistä on valmistaja 1 ja valmistaja 2
Vielä enemmän huvittaa kun valmistaja 1 kalliiseen puhelimeen tulee muka uutena ominaisuutena sellainen joka oli kymmenen vuotta sitten valmistajan 3 normaalinhintaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKävikö mielessä, että riippuu vähän työstä?
Kenelläkään ei oikeasti ole noin kiire. Jos on, niin ei silloin seisoskella missään kaupan kassajonossa.
Yrittäjälle aika on rahaa. Jos työvälineet mahdollistavat sen, että kaupan kassajonossakin voi tehdä tehokkaasti hommia joista lähtee lasku asiakkaalle niin tonnin puhelin haukkuu äkkiä hintansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla uusi Galaxy Note ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja en kyllä enää tuosta luopuisi. Tabletille ei sen hankkimisen jälkeen ole ollut enää oikein mitään työkäyttöä, samoin perinteinen muistikirja joutui virattomaksi.
Vähän kyl nauraisin tolle työkäytölle.
Pienellä ruudulla ja kosketusnäytöllä ei oikeesti tehdä tehokkaasti töitä, vain hätätilanteessa ja matkoilla. No joitain poikkeuksia lukuunottamatta.