Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on näissä 800-1300 euron puhelimissa?

Vierailija
03.05.2018 |

iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en näe mitään järkeä ostaa kahta laitetta, kun ne voi yhdistää yhteenkin. Vieläkö jollakin on ihan oikeasti pöytäkone nurkissa pölyyntymässä? :D Mihin sitä tarvii ja mihin tarvii padia?

Ootko oikeesti noin typerä?

Pöytäkone pieksee suorituskyvyllään kaikki muut laitteet joten eiköhän se ole syy pitää pöytäkonetta kotona.

Miksi hommata kotiin älypuhelin tai läppäri tietokoneeksi kun voi käyttää ihan oikeaa tietokonetta jonka suorituskykyihin ja muokkaus mahdollisuuksiin ei yksikään läppäri/puhelin pääse?

Vierailija
42/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla uusi Galaxy Note ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja en kyllä enää tuosta luopuisi. Tabletille ei sen hankkimisen jälkeen ole ollut enää oikein mitään työkäyttöä, samoin perinteinen muistikirja joutui virattomaksi. 

Vähän kyl nauraisin tolle työkäytölle.

Pienellä ruudulla ja kosketusnäytöllä ei oikeesti tehdä tehokkaasti töitä, vain hätätilanteessa ja matkoilla. No joitain poikkeuksia lukuunottamatta.

Saathan sinä nauraa, mutta minulle tuo Note on läppärin rinnalla todella iso apu nykyään. Paljon tietysti riippuu siitäkin mitä töitä tekee, jos olit se kaveri joka aiemmin kaipaili lapiota niin siihen hommaan tuo on kyllä umpisurkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on paras yhdistelmä nimenomaan kunnon tabletti ja kunnon älypuhelin.

Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.

Miten puhelin on hyödyllinen työnteossa?

ap

Kävikö mielessä, että riippuu vähän työstä?

Puhelin on käytännössä aina mukana. Meillä käytetään töissä paljon excel taulukoita ja niitä lähetellään sähköposteissa ja on ihan hyvä juttu että ne saa puhelimella auki ja pystyy jopa editoimaan jos tarvii. Onnistuu vaikka seisaaltaan kaupan kassajonossa.

Kenelläkään ei oikeasti ole noin kiire. Jos on, niin ei silloin seisoskella missään kaupan kassajonossa.

Yrittäjälle aika on rahaa. Jos työvälineet mahdollistavat sen, että kaupan kassajonossakin voi tehdä tehokkaasti hommia joista lähtee lasku asiakkaalle niin tonnin puhelin haukkuu äkkiä hintansa takaisin.

Varmaan ihan hyvä joo mutta et sä tollaseen hommaan tarvi mitään tonnin puhelinta.

Parilla satkulla saa puhelimen millä voit takuuvarmasti tehdä ihan samat laskutukset. Varmaan halvemmallakin.

Vierailija
44/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on ilmaa puhelimen hinnassa. 50 tuuman television saa n.500€, puhelin tuplasti kalliimpi, tekniikan määrässä huima ero.

Vierailija
45/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on varmaan väliä, mitä näillä tekee. Mä teen töitä. Jos vaan surfaa vauvaa, niin kai se satasen huawei tai minipad riittää yhtä lailla.

ap

Puhelin on käytännössä aina mukana. Meillä käytetään töissä paljon excel taulukoita ja niitä lähetellään sähköposteissa ja on ihan hyvä juttu että ne saa puhelimella auki ja pystyy jopa editoimaan jos tarvii. Onnistuu vaikka seisaaltaan kaupan kassajonossa.

Kenelläkään ei oikeasti ole noin kiire. Jos on, niin ei silloin seisoskella missään kaupan kassajonossa.

Yrittäjälle aika on rahaa. Jos työvälineet mahdollistavat sen, että kaupan kassajonossakin voi tehdä tehokkaasti hommia joista lähtee lasku asiakkaalle niin tonnin puhelin haukkuu äkkiä hintansa takaisin.

Varmaan ihan hyvä joo mutta et sä tollaseen hommaan tarvi mitään tonnin puhelinta.

Parilla satkulla saa puhelimen millä voit takuuvarmasti tehdä ihan samat laskutukset. Varmaan halvemmallakin.

Ojaakin voi kaivaa lapiolla tai vaikka käsin, eikä kaivurilla, mutta jostain syystä yleensä silti otetaan se kaivuri jos ei ole kyse jostain kesämökin harrastusprojektista.

Vierailija
46/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ilmaa puhelimen hinnassa. 50 tuuman television saa n.500€, puhelin tuplasti kalliimpi, tekniikan määrässä huima ero.

Niin, puhelimessa taitaa tosiaan olla enemmän tekniikkaa murto-osan kokoon kutistettuna. Kutistaminen on kallista, 50 tuuman television kuoriin saisi puhelimen tehtyä halvemmalla mutta ei enää ihan kulkisi takin taskussa.

Vierailija
47/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelimeni maksoi 67 euroa, ei tulisi mieleenkään laittaa satasia tonneista puhumattakaan puhelimeen. En keksi mitä toimintoja niissä kalliimmissa olisi, joita ei minun puhelimessani olisi.

Töissä minulla on lankapuhelin, ja pöytäkone. En pystyisi kirjoittamaan yhtä tehokkaasti näyttöä tökkien kuin näppäimistöllä.

Vierailija
48/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin idea siinä on, että noiden tablettien myynti on romahtanut ihan pohja lukemiin ja ne jää kauppoihin.

Se on se, että ihmisillä ei ole varaa ostaa molempia ja sitten he käyttävät hölmöyttään niistä sitä, jossa ruuru on pienempi. Jos siis suorituskykyä ei tarvita mihinkään, mihin sitä siis tarvittiinkaan?

ap

Vierailija
49/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iPad mini on kyllä vähän turhan iso ottaa mukaan lenkille, salille ja muuhun urheiluun jolla voi seurata edistymistään, kuunnella musiikkia, äänikirjoja, jne. Halvemmilla laitteilla pitää vielä kantaa mukanaan varavirtalähdettä, eikä niiden bluetooht ominaisuudet ole samalla tasolla kuin kallemmissa.

Niin no tämä on totta, itse en liiku noin ja jos liikun en seuraa suorituksiani.

Vierailija
50/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa sinun touhussa sitten on?

ps. 600+100= 700€

Aivan, mutta aika paljon isompi ja käytettävämpi näyttö. Ja monet samat ominaisuudet. Ainakin pääosin. Eikä esim. Spotifyssa ole rajoitettu minkä kappaleen haluat kuulla. Kuten olen ymmärtänyt, että puhelimissa Spotifyn on melkein pakko olla Premium jos haluaa hyppiä kappaleiden yli.

ap

Vierailija
51/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iPad mini maksaa 600 ja siinä on sentään järkevän kokoinen näyttö, toisin kuin puhelimissa. Luurinahan voi olla sitten ei-älypuhelin ei-kosketusnäytöllä.

Voi, tietenkin. Ihan mitn sä haluat. Toi on vaan vähän niin kuin rivitalo suhteessa kerrostaloon ja omakotitaloon: ei oo omaa pihaa eikä omaa rauhaa mutta kaikki piha- ja korjaustyöt joudut kuitnkin tekemään talkoilla ja silti tulee kalliiksi.

Ostatko taloja 2 vuoden välein?

Vierailija
52/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on 600 euron iPad Minissä kun Vauva palstoille kirjoitteluun ja some päivityksiin riittää mainiosti satasen halpis padi ja elokuvat katselee parin sadan padeilla?

Tän tosin kirjoitin bussissa 200 Honor kännykällä kun en viitsi padia tunkea taskuun.

No mulla on iPad mini aina mukana. Valokuvaan sillä, ja just toi Spotify toimii viksummin yms. Minillä voi vielä katsoa ohjelmia, siis koon puolesta. Vaikka toki normipädi ois siihen kivempi. Lapsilla oli kerran android(?)tabletti enkä koske niihin enää ikinä.

ap

Vierailija
53/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kysytkö tätä tosissaan? Jos kysyt, et ole ilmeisesti koskaan ollut töissä.

Niin, kun vastaaja selitti, että se on syy, että tarvitsee 800-1300 euron älypuhelinta.

ap

Vierailija
54/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä mäkin selaan iPad miniä kaupan kassajonossa.

ap

Vierailija
55/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi työssäsi ei ole vapaa-aikaa?

Burnout kurkkii jo...

Vierailija
56/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yrittäjä jättää itselleen aikaa tehdä muutakin kuin yrittää.

Vierailija
57/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä. Itsellä on iPhone SE ja tämäkin tuntui aivan törkeän kalliilta ja ihan liian hienolta, mutta oli kiire saada puhelin ja tämä oli ainoa tarpeeksi pieni mitä oli tarjolla. Olen panostanut ennemmin hyvään pöytä PC:seen, itselle sopiviin hiireen, näppikseen ja isoon näyttöön, sekä laadukkaaseen läppäriin koulu/työkäyttöön, ei tuolla kännykällä jaksa tehdä mitään. Kai se on sitten korvaamaton niille ihmisille, jotka käyttävät sitä tietokoneen ja tabletin sijasta?

Ihmettelen vaan, että joku käyttää puhelinta iPad minin sijasta (korvaamaan tietokoneen ja sen tabletin). Tai muun minitabletin, joskin kaiketi pädi on paras.

Itsellänikin on tilanne, että tarvitsen puhelimen nyt, uuden, vanha on jaksanut 10v. joten se ei ole älypuhelin eikä kosketusnäytöllinen, niin mitä niitä katselin, ovat paskempia kuin iPad mini. Tuossa hintaluokassa.

Nokia 3110, alta viiskyt euroo - toimii ja tyylikkäiden ihmisten puhelin. Tietsikat pysyköön työpöydällä.

Vierailija
58/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliskaan laite ei tee käyttäjää sivistyneeksi. Ja peruspuhelinta käyttävä voi olla omilla aivoillaan ajatteleva yksilö. Eli ei muoto, vaan sisältö.

Vierailija
59/59 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tiedä. Itsellä on iPhone SE ja tämäkin tuntui aivan törkeän kalliilta ja ihan liian hienolta, mutta oli kiire saada puhelin ja tämä oli ainoa tarpeeksi pieni mitä oli tarjolla. Olen panostanut ennemmin hyvään pöytä PC:seen, itselle sopiviin hiireen, näppikseen ja isoon näyttöön, sekä laadukkaaseen läppäriin koulu/työkäyttöön, ei tuolla kännykällä jaksa tehdä mitään. Kai se on sitten korvaamaton niille ihmisille, jotka käyttävät sitä tietokoneen ja tabletin sijasta?

Se on just sitä meille jotka teemme näyttöpäätetyötä 12-16h päivässä. Vähäistä vapaa-aikaa ei enää halua viettää tietokoneen äärellä ja tabletti on liian iso käteen. Myös työ vaatii puhelimelta suoritustehoa yhtä paljon tietokoneessa. Otan paljon videota, tarvitsen muistitilaa, hyvää näyttöä ja suorituskykyä. 

Lisäksi yksi ominaisuun jota vaadin on langaton lataus, jota autoni tukee. En jaksa sitä sekavaa johtomäärää autosa jota navi ja puhelin vaatii. Carplaylla saa puhelimen navin auton näytölle.

Okei, uskotaan. Tosin minä olen it-alalla ja teen myös kaikki päivät pitkät hommia koneella ja en todellakaan jaksa enää sen lisäksi tihrustaa kännykältä mitään kun on tottunut parempaan. Tosin minä haluan viettää myös vapaa-aikaani paljon koneella....