OMG, ensimmäinen aktiivimallitettu tuki tuli, laskut maksettu, millä ruokaa perheelle?
Nyt pitää lasten kanssa syödä aika ohkaisesti, kun ei pahemmin jäänyt kauppaan sijoitettavaa loppukuuksi.
Kommentit (77)
Leipäjonoonkaan ei kohta kannata mennä, koska sipilän siivouspartio alkaa siivota jonoja pois porvareiden silmistä.
Toimeentulotuella. Ja jos silläkään ei rahat riitä ruokaan niin teette jotain väärin.
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsesi sellaiseen perheeseen jossa ne saavat ruokaa.
Teille :) ne on sitten teinejä, että varaudu.
No, pottu, porkkana ja sipuli.
Niillä saat lapsesi ruokittua hyvinkin. Tsemppiä.
Mitä aktiviivimalliin ja leikkauksiin tulee, voisin sanoa kyllä saatananvitunperkele, vaikken toistaiseksi kuulukaan aktiviimallin uhreihin.
Osta perusjuttuja ja tee ruoka alusta asti itse. Keittoja, makaroonilaatikkoa, perunamuusia ja makkarakastiketta... Leivo sämpylöitä. Esim. aamiaisen kaurapuuro sämpylätaikinaan, nam, hyviä. Kyllä te selviätte.
Millä rahalla te ennen aktiivimallia elitte?
On se jännä kun ennen vanhaan on kuitenkin normaalilla itsetehdyllä ruualla pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella. Ja jos silläkään ei rahat riitä ruokaan niin teette jotain väärin.
Sinulla on ehkä liian ruusuinen kuva toimeentulotuesta, ei sitä tule kuin muutaman kympin kuussa.- ap
Vierailija kirjoitti:
TÖRKEÄ kommentti, mutta eipä täällä muuta osaa odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ehkä liian ruusuinen kuva toimeentulotuesta, ei sitä tule kuin muutaman kympin kuussa.- ap
Jaa no kyllä mä ainakin pärjäsin enemmän kuin hyvin kun olin työtön. Sossu maksoi lääkkeetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljonko se työttömyystukesi oikein putosi, ellei sitä muutama kymppi korvaa? Kysyn ihan tietämättömyyttäni. Eihän sen kai pitänyt olla kuin joitakin prosentteja?
Vierailija kirjoitti:
Osta perusjuttuja ja tee ruoka alusta asti itse. Keittoja, makaroonilaatikkoa, perunamuusia ja makkarakastiketta... Leivo sämpylöitä. Esim. aamiaisen kaurapuuro sämpylätaikinaan, nam, hyviä. Kyllä te selviätte.
Teen aina itse ruuan. Sämpylöitä voisi tehdä, vaikka ruisleipää kyllä mieluummin syödään Sitä rahaa nyt on kerrassaan niin vähän, ettei sillä nyt osteta monena päivänä näitäkään juttuja. ap
Ap:n puheista voisi kuvitella, että työttömyysetuus puolittui aktiivimallin tultua. Näin ei kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljonko se työttömyystukesi oikein putosi, ellei sitä muutama kymppi korvaa? Kysyn ihan tietämättömyyttäni. Eihän sen kai pitänyt olla kuin joitakin prosentteja?
570e tuli käteen, siitä vuokran omavastuu 198e ja pari muuta laskua.
Mene työkokeiluun, niin tuki säilyy. Mene osa-aika töihin, niin tuki säilyy. Keväällä ja kesällä on helppoa saada 18 tuntia kasaan ruohonleikkuulla tai siivouksella ihan vaan omassa tuttavapiirissä.
Mene palkkatuella jonnekin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Yllätä kaikki ja mene töihin?
Vasta ensi kuussa alkaa työt.