OMG, ensimmäinen aktiivimallitettu tuki tuli, laskut maksettu, millä ruokaa perheelle?
Nyt pitää lasten kanssa syödä aika ohkaisesti, kun ei pahemmin jäänyt kauppaan sijoitettavaa loppukuuksi.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä ja kesällä on helppoa saada 18 tuntia kasaan ruohonleikkuulla tai siivouksella ihan vaan omassa tuttavapiirissä.
Tuossa tapauksessa katsotaan yrittäjäksi ja siitä vasta riemu repee...
Voit toimia yrittäjänäkin 4 kk ilman riemun repeämistä. Mutta ei tarvitse olla yrittäjä. Työsopimukset ja muut paperit, ks. palkka.fi. Olen jo sopinut monista iķkunanpesukeikoista. Talvella tein lumitöitä. Kyllä 18 tuntia 65 päivän aikana jaksaa tehdä. Tosin ikkunanpesua on nyt paljon enemmän tulossa. Yhden mummon kanssa on 0-sopimus jatkuvasti voimassa. Käyn kaupassa, kuskaan lääkäriin, siivoan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko perhe aikaisemmin ruokittu silllä 4,65% eli yhden päivän tulolla? Joko tuet on korkeat nykyään tai olette syöneet tosi halvalla ennen.
Kolmellakympillä saisi kaupasta pari kassia ruokaa, eläisi monta päivää. Kyllä se ruokarahoista veti kaksi kaupassa käynti kertaa pois, se aktiivimalli.
Et saa toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Mene palkkatuella jonnekin töihin.
Mene?
En ole päässyt edes palkkatuettuna mihinkään hakemaani työpaikkaan, että näin.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella. Ja jos silläkään ei rahat riitä ruokaan niin teette jotain väärin.
Sinulla on ehkä liian ruusuinen kuva toimeentulotuesta, ei sitä tule kuin muutaman kympin kuussa.- ap
Jaa no kyllä mä ainakin pärjäsin enemmän kuin hyvin kun olin työtön. Sossu maksoi lääkkeetkin.
Sossu maksoi lopun vuokran, lääkkeet, vakuutuksen ja sähkön.
Just laskin, että jos en saa 300 euron tultua kolmesta työvuorosta täyteen, yli 12 vuoroa kuussa niin kaikki on silkkaa talkootyötä, kun tukia leikataan sitä mukaa kun töissä käy.
Eli joko max. noin vuoro viikossa tai sitten melkein täys työlista. Kaikki väliltä on turhaa nykimistä.
No lapset syövät sitten koulussa vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene palkkatuella jonnekin töihin.
En saa palkkatukea.
Mikset? Jos olet työtön voit saada.
Saa muuten vasta pitkäaikaistyöttömänä tietääkseni... itse yritän päästä opiskelemaan mutta sekin tuntuu mahdottomuudelta kun pitäisi antaa teinien kurvata ohi, muttakun minä en ole vielä kuopassa haudattuna vaan työelämää olis vielä reilut 35vuotta edessä...
mediaa kiinnostaa vaan nuorten ja eläkeläisten ongelmat, mutta sieltä välimaastostakin löytyy immeisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä ja kesällä on helppoa saada 18 tuntia kasaan ruohonleikkuulla tai siivouksella ihan vaan omassa tuttavapiirissä.
Voit toimia yrittäjänäkin 4 kk ilman riemun repeämistä. Mutta ei tarvitse olla yrittäjä. Työsopimukset ja muut paperit, ks. palkka.fi. Olen jo sopinut monista iķkunanpesukeikoista. Talvella tein lumitöitä. Kyllä 18 tuntia 65 päivän aikana jaksaa tehdä. Tosin ikkunanpesua on nyt paljon enemmän tulossa. Yhden mummon kanssa on 0-sopimus jatkuvasti voimassa. Käyn kaupassa, kuskaan lääkäriin, siivoan jne.
Toivottavasti mummo ja muut asiakkaasi hallitsevat kaikki ne velvoitteet, mitä työnantajan osaksi lankeaa. Itse pienyrittäjänä ostan palveluja vain laskua vastaan. Et taida tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella. Ja jos silläkään ei rahat riitä ruokaan niin teette jotain väärin.
Sinulla on ehkä liian ruusuinen kuva toimeentulotuesta, ei sitä tule kuin muutaman kympin kuussa.- ap
Jaa no kyllä mä ainakin pärjäsin enemmän kuin hyvin kun olin työtön. Sossu maksoi lääkkeetkin.
Sossu maksoi lopun vuokran, lääkkeet, vakuutuksen ja sähkön.
Just laskin, että jos en saa 300 euron tultua kolmesta työvuorosta täyteen, yli 12 vuoroa kuussa niin kaikki on silkkaa talkootyötä, kun tukia leikataan sitä mukaa kun töissä käy.
Eli joko max. noin vuoro viikossa tai sitten melkein täys työlista. Kaikki väliltä on turhaa nykimistä.
Näissäkin on omat kommervenkkinsä. Saat heilua kuin heinämies ja rahatilanne ei kohene yhtään.
Särjen kutuaika käsillä. Onkimalla saa kilotolkulla maukasta lähiruokaa vähällä vaivalla ihan ilmaiseksi, senkun vetää lihamyllyn/monitoimikoneen läpi ja leipoo pulliksi, pihveiksi tai murekkeeksi niin ei ruodotkaan haittaa. Ruodottomista särjen seläkkeistä saa siian veroista graavikalaa ja kelpaavat pannullekin. Kun katsoo kotimaisen kalan kilohintoja tiskillä niin tuossa säästää aktiivimallimenetykset moninkertaisesti takaisin päivän parin panostuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko perhe aikaisemmin ruokittu silllä 4,65% eli yhden päivän tulolla? Joko tuet on korkeat nykyään tai olette syöneet tosi halvalla ennen.
Kolmellakympillä saisi kaupasta pari kassia ruokaa, eläisi monta päivää. Kyllä se ruokarahoista veti kaksi kaupassa käynti kertaa pois, se aktiivimalli.
Ei pidä paikkansa että ap "maksaa laskuja" kaikilla tuilla, mukaanluettuna lapsilisillä ja sitten kolmestakympistä jää kiinni ruoan hankkiminen. Toki jos laskut onkin "laskuja". Pienituloisia on, mutta on myös taloustaitorajoitteisia, ja heille ei mikään summa maailmassa riitä elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teet jotain väärin. Mitä ne sun laskut on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mummo ja muut asiakkaasi hallitsevat kaikki ne velvoitteet, mitä työnantajan osaksi lankeaa. Itse pienyrittäjänä ostan palveluja vain laskua vastaan. Et taida tietää miksi.
Eivät ole asiakkaita, vaan kotitaloustyönantajia. Katso palkka.fi, sitä kautta hoidetaan ihan kaikki työnantajan velvollisuudet. Näin toimin ilman yrittäjäriskiä. En ole yrittäjä enkä kevytyrittäjä (laskutuspalvelufirmat). Olen palkansaaja. Taidat tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teet jotain väärin. Mitä ne sun laskut on?
Teen väärin sitten, jos teen. En ole aina ollut työtön, joten menot eivät välittömästi pienene, jos on ottanut aikaisemmin lainaa. Se pitää maksaa pois, vaikka tulot pienenevät. Ja miten voi olla noin vaikeaa uskoa, että pienillä tuloilla on mahdottoman hankalaa tulla eläneeksi? Se maito kuluu sieltä kaapista, vessapaperi kuluu, ruokaa tehdään ja seuraavana päivänä pitää taas syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa että ap "maksaa laskuja" kaikilla tuilla, mukaanluettuna lapsilisillä ja sitten kolmestakympistä jää kiinni ruoan hankkiminen. Toki jos laskut onkin "laskuja". Pienituloisia on, mutta on myös taloustaitorajoitteisia, ja heille ei mikään summa maailmassa riitä elämiseen.
Tottakai riittää, kun ei enempää ole.
Mene ap kuntouttavaan työtoimintaan niin saat vielä ysieuroset päälle. Saattaa jopa päästä puoleksi vuodeksi töihinkin. Mulla jää säästöönkin rahaa, kun karsii turhat menot ja laskut pois. Ennakointi on hyvä opetella!
Vierailija kirjoitti:
Mene ap kuntouttavaan työtoimintaan niin saat vielä ysieuroset päälle. Saattaa jopa päästä puoleksi vuodeksi töihinkin. Mulla jää säästöönkin rahaa, kun karsii turhat menot ja laskut pois. Ennakointi on hyvä opetella!
Ei se nyt enää kannata, kun on jo leikattu rahasta. Olen pääsemässä töihinkin pian.
Turha se nyt on märistä kun on tiennyt etukäteen eikä mikään neuvo kelpaa. Peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamalla kympillä kuussa saa enemmän ruokaa kuin ilman sitä muutamaa kymppiä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Turha se nyt on märistä kun on tiennyt etukäteen eikä mikään neuvo kelpaa. Peiliin katsomisen paikka.
Kyllä kelpaa neuvot. Kalastaminen on hyvä idea ja leipominen. Ei siitä nyt suuttua tarvitse, jos jollain ei ole rahaa, se nyt on sellaista :) ap