Katsotteko miehen kanssa synnytysvideoita?
En koe, että haluaisin katsoa miehen kanssa synnytysvideoita. Luulen, ettei mies niitä halua nähdä eikä edes jotenkin koe tarpeelliseksi. Kerran näytin pienen pätkän ja kerroin vähän tunteistani, mitä koko synnyttäminen minussa herättää ja mies SUUTTUI, kun "alan hysterisoimaan ennen kuin edes olen raskaana". Vaikka en siis mitenkään hysterisoinut, ehkä tippa oli vähän linssissä, kun liikutuin niin siitä syntymän katsomisesta ja vauvan näkemisestä. Loukkaannuin ihan kamalasti miehen suuttumisesta, koska totta kai synnytyksen ajatteleminen on minulle iso asia! Yritämme siis lasta ja aikaisemmin en ole uskaltanut edes haaveilla lapsista, kun synnytys on pelottanut niin paljon. Sitten päädyin Aksyn fb-ryhmään ja hyviä synnytyskertomuksia ja ylipäätään tietoa lukiessani pelko on väistynyt. Mutta totta kai synnytys edelleen jännittää tosi paljon! Ja haluaisin voida puhua tunteistani ja minua mietityttävistä asioista mieheni kanssa. Mies on siis toki tulossa mukaan synnytykseen, mutta ei tunnu olevan kiinnostunut esim. synnytysvalmennuksista tai muista. Pelottaa, saanko häneltä tukea synnytyksessä. Doulan toki hankin! Lisäksi pelottaa, että mies jotenkin lyttää minut esim. juuri synnytyksen aikana, jos sanoo vaikka jotain minua kritisoivaa. Olisi kamalaa heittää mies ulos salista ja se aiheuttaisi varmasti isoja riitoja vielä pitkään. Mutta en todellakaan halua synnyttäessäni kuulla mitään haukkuja.
Kommentit (12)
Siiiis et ole edes raskaana ja kaikki tuo pyörii jo mielessäsi?
Miksi kukaan katsoisi ikinä synnytysvideon? Kuvottava asia. Ei ikinä.
En voi ymmärtää, miten joku voi olla doula.
Olen yrittänyt etsiä näitä mutten ole oikein löytänyt.
En katso, en yksinkään, enkä koskaan aio synnyttää.
Katsoin sellaisen täällä linkatun jossa naiselle tehtiin hyvin kivuliaan näköinen eppari, se oli aika mielenkiintoinen 🤓
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Puolet lapsellisista kavereistani pelkäsi synnytystä jo ennen kuin edes oli raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Puolet lapsellisista kavereistani pelkäsi synnytystä jo ennen kuin edes oli raskaana.
Joo ja tosi monet ei hanki lapsia ollenkaan sen takia, kun synnytys pelottaa niin paljon.
Joskus 90-luvulla yläasteella jouduin bilsan tunnilla katsomaan synnytysvideota. Tuli niin paha olo että melkein pyörryin pulpetin ääreen. Siitä saakka on ollut selvää että synnyttäminen ei ole minua varten. Oikeastaan pitäisi kiittää bilsan opea joka näytti totuuden :D en tuhoa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja tosi monet ei hanki lapsia ollenkaan sen takia, kun synnytys pelottaa niin paljon.
Syytäkin pelätä, neuvolantädit ym. kaunistelee totuutta raskaudesta ja synnytyksestä. Kannattaa hieman ajatella niin hoksaa itsekin aika helposti mitä tuhoja ja tuskia raskaus ja synnytys voivat saada aikaan.
"! Lisäksi pelottaa, että mies jotenkin lyttää minut esim. juuri synnytyksen aikana, jos sanoo vaikka jotain minua kritisoivaa. Olisi kamalaa heittää mies ulos salista ja se aiheuttaisi varmasti isoja riitoja vielä pitkään. Mutta en todellakaan halua synnyttäessäni kuulla mitään haukkuja"
Ihan huippumiehen kanssa olet näemmä lapsia tekemässä, jos kerta saat pelätä jo etukäteen
a) Haukkuja synnyttäessäsi
b) Että hän suuttuu jos haluat hänen odottavan ulkopuolella.
Että nyt vähän valoja, kannattaako tämän herrasmiehen kanssa lasta hankkia.
En nyt edes tajua, miten kukaan voi suuttua tuollaisesta? Kannattaiskohan miehesi varata aikaa kallonkutistajalle...