Mitä lattiamateriaalin laittaisit, jos hinnalla ei olisi väliä?
Jos saisit asuntoosi minkä tahansa lattian, mikä se olisi? Lauta, parketti, laminaatti, korkki, vinyylilankku, jne.?
Kommentit (35)
Se, mitä ollaan laitettukin: koivulankkua.
Kaveri laittoi tammilankkulattian. Lankut oli käsitelty aavistuksen kuluneen oloisiksi Kiinassa käsityönä. Saksasta lankut kiinalaisten käsittelyyn ja sieltä suomalaiseen lattiaan. Tumma öljyvahakäsittely. On kyllä hiton hieno. Ei kovin ekologista. Vähän toista sataa neliöltä asennettuna.
Tuollaisen laitan jos nykyinen nitisevä parketti menee vaihtoon.
Öljytty koivulankku.... mutta mulla jo on :)
Harmaa vinyylikorkki! Ylivoimainen kestävyys ja ulkonäkö!
Tilaisin Englannista vanhaa käsittelemätöntä tammilankkua. Tosin se taitaa olla halvempaa kuin perusparketti. Täytyy tarkistaa kun aloitetaan 3. talon rakennus. Parkettia meillä on ollut aina, vain pesutiloissa laattaa.
Toi marmori/kivilattia olis mulle täysi kauhistus! Kalsea, kaikuva, epäkodikas, kaikki tahrat imeytyy vaaleaan.
Valkoinen marmori on hankala eteisessä. Ulkonta kulkeutuu kiviä ja marmori naarmuuntuu. Likaisia naarmuja on ikävä sitten hinkata harjalla puhtaaksi. Ei enää ikinä.
Vinyylikorkin laitoin, enkä katsonut hintaa.
On hiljainen ja lämmin.
Intarsialattia olisi upea.
Ei taida Suomesta löytyä tekijöitä.
Muovimaton, eikä tämä ole edes vitsi. Toiseksi ehkä lankkulattia.
lattialankku on niin vanhanaikainen. uudet materiaalit kuten vinyylikorkki ja laminaatti toimivat parhaiten lapsiperhearjessa eikä tarvitse varjella lattiaa
Itsellä en rahaa miettinyt kun remonttia kesällä tein. Valitsin sellaiset kun halusin. Asuintiloissa pääosin mustaa laminaattia ja kylpyhuoneessa ja vessassa vaaleaa marmoria. Keittiöön tuli vinyylilankku.
Mä olen saanut valita, sikäli kuin vain rahasta on kyse. Ja useampaan asuntoon. Mutta valitettavasti raha ei ole ainoa valintaan vaikuttava tekijä, joka on otettava huomioon.
Meillä on omakotitalossa alakerrassa (keittiö, aula, olohuone, vessa, saunakylppäri ja yksi makuuhuone) kuivapuristelaatta ja yläkerrassa (3 makuuhuonetta, toinen olohuone) sellainen ihan perusparketti (sielläkin kylppärissä on tietty). Laattaan olen oikein tyytyväinen. Yläkertaan olisin halunnut sellaisen liimattavan kalanruotoparketin, mutta ei sinne saanut sellaista kun lattiarakenne ei kuulemma sopinut sille.
Kakkosasunnolla kerrostalossa on alkuperäinen lautalattia 1910-luvulta.
Kesämökillä on se korkki. Olisin sinnekin halunnut lautalattian, muttei sitä kuulemma voinut tehdä sellaiseen lattiarakenteeseen kun se olisi vienyt liikaa tilaa.