Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvamaha hävettää

Vierailija
02.05.2018 |

Apua, mikä ongelma! Toivottu vauva ja nyt viimeisen kolmanneksen alettua minua on alkanut hävettää liikkua julkisilla paikoilla vatsoineni. Oikein ahdistaa kun ihmiset huomaavat ensin mahan ja sitten nostavat katseen ylöspäin, myös spontaanit onnittelut ja vatsantaputtelut ahdistavat.
Olen aina ollut tosi hoikka ja tarkka ulkonäöstäni, eikä tämä kumpu ole yhtään "minun tyyliä". En osaa pukeutua kivasti, iso maha ahdistaa ja näyttää mielestäni inhottavalta. En tunne oloani yhtään mukavaksi tai kauniiksi, päinvastoin, häpeän pyöreitä muotojani.
Mies ei voi käsittää ollenkaan, hän sanoo, että ei ole ollut mistään ylpeämpi kuin vatsastani, hän kehuu jatkuvasti kauniiksi, silittelee ja suukottelee vatsaa jne., mutta itse en pääse ollenkaan tuohon tunnelmaan kiinni. Olo omasta itsestä ei koskaan ole ollut näin hirveä. Innolla odotan, kun vauva on syntynyt ja tilalle jää tyhjä säkki...
Onko muilla odottajilla ollut vastaavaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. Mä kyllä inhosin koko raskautta muutenkin. Vauvan nuljuaminen tuntui inhottavalta, olin kuin avaruusalus Nostromo alien sisällään. Ihan hyvä äiti minusta silti tuli. Lapsi on 17, jäi ainoaksi.

Vierailija
2/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun sinä ruikutat (ollaan nyt rehellisiä) vauvamahaasi, moni ihminen on erittäin kateellinen elämäntilanteellesi. Hiukan perspektiiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ylpeä, että olet tiineenä.

Vierailija
4/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Olin ennen raskautta hoikka ja myös tarkka tyylistäni, nyt kun olen raskaana mahani on valtava kuin maapallo. Ihmiset, varsinkin naiset, katsovat mahaani ja minua säälien, en tosin ihmettele koska jäätävät liitoskivut saavat minut kaikenlisäksi vaappumaan ankkaimaisesti kävellessä. Onneksi otan huumorilla. :D

Vierailija
5/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietääkin hävetä. Meinaan moista pinnallista ruikutusta. Ei se siinä kauan pullota. Tiesithän, että todennäköisesti jotain jälkiä raskaudesta kuitenkin jää kroppaan ja niistä et pääsekään ehkä koskaan eroon? Hähää.

Vierailija
6/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun sinä ruikutat (ollaan nyt rehellisiä) vauvamahaasi, moni ihminen on erittäin kateellinen elämäntilanteellesi. Hiukan perspektiiviä.

Tuo argumentti on muuten harvinaisen huono missä tahansa tilanteessa. Aina on joku, jolla menee paremmin ja jolla menee heikommin, mutta se ei silti poista yksilön omaa kokemusta ja vaikeuksia. Mistä voit esimerkiksi tietää ap:n mahdolliset kipuilut kehonkuvan kanssa ja syyt häpeän taustalla? Hiukan perspektiiviä!

Vierailija
7/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemuksesi muuttuvasta vartalosta ovat ihan normaaleja. Kroppasi mukautuu kasvavan sikiön myötä ja sen takia kehosi ei välttämättä tunnu omaltasi. Onhan muutoskin tapahtunut nopeasti. Varmasti myös vatsan aiheuttama huomio aiheuttaa hämmennystä ja tekisi mieli vain piilottaa vatsa katseilta. Muista, että sinullakin on oikeus koskemattomuuteen myös raskaana ollessasi, eli älä salli tuntemattomien vatsantaputteluja, jos koet sen epämiellyttäväksi. Keskitytä ajatuksesi siihen, että raskaus kestää vain vähän aikaa, ja vauva on vielä turvassa lämpimässä, sinun kehosi sisällä. T. N24

Vierailija
8/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti mieleen, että voisit mennä ammattivalokuvaajalle kuvattavaksi. Näitä vauvamahakuvauksiahan tehdään nyt paljon. Näkisit itsesi kuvista ikään kuin toisten silmin, tajuaisit kuinka kaunis olet raskausmahan kanssakin. Saattaisi auttaa sopeutumisessa tähän uuteen muuttuneeseen vartaloosi. :)

Vierailija
9/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kk:n päästä ap vinkuu täällä, että "mua NIIIN hävettää kulkea noiden vaunujen kanssa, ei yhtään mun tyyliä."

Vierailija
10/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Olin ennen raskautta hoikka ja myös tarkka tyylistäni, nyt kun olen raskaana mahani on valtava kuin maapallo. Ihmiset, varsinkin naiset, katsovat mahaani ja minua säälien, en tosin ihmettele koska jäätävät liitoskivut saavat minut kaikenlisäksi vaappumaan ankkaimaisesti kävellessä. Onneksi otan huumorilla. :D

Tuskinpa säälien katsoo kuitenkaan, ellei ole joku lapsi vastainen joka ei voi ymmärtää miksi haluisit olla siinä tilassa.

Ei minua ainakaan kukaan ole mielestäni säälien mulkoillu, enemminkin siksi kun se maha nyt vaan pistää ensimmäikseksi silmään.

Vierailija
11/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua juttua, ap. Itse olen nyt rv 37 ja niin iso, että en pysty enää tätä häpeämään vaan enää vain naurattaa. Eli tuo sinun olosi oli minulla about rv 25-35, mutta sitten maha alkoi olla niin valtava, että en pysty edes enää miettimään mitä muut siitä miettii, kun vain ähisen ja kävely on hyvin vaikeaa.

Vierailija
12/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sietääkin hävetä. Meinaan moista pinnallista ruikutusta. Ei se siinä kauan pullota. Tiesithän, että todennäköisesti jotain jälkiä raskaudesta kuitenkin jää kroppaan ja niistä et pääsekään ehkä koskaan eroon? Hähää.

Ei kaikilla. Itselläni ainoa jälki raskaudesta on vain siisti sektioarpi bikinirajalla.

Vierailija
13/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ainakin niille tutuille kenen kanssa olet tekemisissä, että et pidä kun mahaa ihaillaan ja kosketellaan. En itsekään ole ikinä voinut sietää tuollaista tungettelevaa käytöstä. Jo pelkästään oma olo on ison mahan kanssa epämukava.

Vierailija
14/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti näitä kirjoituksia joissa valitetaan että ihmiset kommentoivat ja varsinkin pyrkivät koskettelemaan vauvamahaa. Kukaan ei ole ikinä etäisestikään yrittänyt tulla koskemaan minun vatsaani ja tuntuu erittäin kummalle, että joku haluaisi tehdä niin. Missä te näihin koskettelijoihin oikein törmäätte?

Vierailija
15/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kovasti näitä kirjoituksia joissa valitetaan että ihmiset kommentoivat ja varsinkin pyrkivät koskettelemaan vauvamahaa. Kukaan ei ole ikinä etäisestikään yrittänyt tulla koskemaan minun vatsaani ja tuntuu erittäin kummalle, että joku haluaisi tehdä niin. Missä te näihin koskettelijoihin oikein törmäätte?

Kaverit koskettavat kyllä mahaa aina kun nähdään, edellisessä raskaudessa myös yksi miespuolinen työkaveri oli kovin utelias mahasta ja kysyi saisiko hän kokeilla sitä, annoin luvan koska oli ihan hyvä työkaveri vaikka vähän vaivaantunutta olikin että suht. vieras mieskin kosketti mahaa :D

Kommentoijia löytyy niin perheestä, kavereista, sukulaisista,päivääkodin henkilöstöstä ja naapureista.

Vierailija
16/16 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä koskettelijat ovat joko todella läheisiä ihmisiä (oma äiti, lähimmät ystävät, sisarukset, isovanhemmat jne) tai sitten etäiset tutut ja tietyt sukulaiset, joihin törmää harvoin, mutta joiden kanssa tulee vaihdettua vain ne suodatetut ja hyvät kuulumiset (tädit, sedät, serkut, vanhat työkaverit). 

Ollessani raskaana Italiassa, aivan ventovieraatkin osoittivat ihailuaan avoimesti, onnittelivat ja koskettelivat vatsaani, koska se tuo kuulemma hyvää onnea. Se vasta ahdistavaa olikin, kun kärsin vielä ennenaikaisista supistuksista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän