Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~CLOMISTIT viikko17~~

24.04.2006 |

size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit

[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]Syön toista kiertoa clomeja, kolmatta lasta toivottu 08/05 lähtien.

[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.

[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.

[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.

[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.

[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.

[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.

[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]Toinen clomi kierto lopuillaan, teroluteja olen jo syönyt 6 kk, ja niitä jatkan. Mulla aikaisemmasta liitosta tyttö-99 ja poika -00, luomuna tulleet ja helposti. Tätä vauvaa yritetty 2v 2 kk, yksi km 1v 2kk sitten.

[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet.

[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.

[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.

[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.

[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Nyt 4.clomikierto (kp3-7+pregnyl lh-plussapäivänä), yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)

[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom [size=2][color=#000000]Minä vm80, mies vm80, esikoinen 05/03 (1,5 v. yrit.) pikku kakkosen yritys aloitettu 01/05, clomit aloitetaan arv. 05/06

[color=EE1289]Plussanneet clomistit

[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri la 19.11.

[size=2][color=EE1289]Viliweera

[size=2][color=EE1289]pipu-77

[size=2][color=EE1289]Severon

[size=2][color=EE1289]Ulriina

[size=2][color=EE1289]Olvi

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi heti näin alkuun valitukseni, mutta nyt vain tuntuu siltä että on pakko päästä purkamaan sydäntä. Alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleen pelko ettei meille lasta koskaan tulekkaan.

Onhan clomit tietenkin vasta ensimmäinen keino, mutta kun ne seuraavat vaihtoehdot ovat sitten niin kalliita varsinki yksityisellä. Julkisella puolella eivät sitten varmaan ihan niin kalliita ole, mutta sinne on varmaan jono tosi pitkä. Eilen miehen kanssa puhuttiin ettei meillä kyllä ole varaa mihinkään kalliisiin hoitoihin.

Jos julkisen puolen hoidot ovat halvempia niin siihen tulee varmaan sitten kuitenkin piikitykset lisäksi ja ne tuntuvat olevan tosi kalliita. Maksavat varmaan useita satoja euroja.

En enää oikein jaksa uskoa, että clomeilla vauva tulee. Tuntuu niin mahdottomalta, että saisin joskus pitää omaa lasta sylissä...

Vierailija
42/46 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna, ikävä että sinulla on noin huonot fiilikset. Näin " vanhana" ihmisenä :) ensimmäinen ajatus oli kuitenkin se, että onneksi olet vielä nuori, joten mitä vain voi käydä. Vaikka joutuisitte jonottamaan julkiselle, sinulla on vielä pitkä aika olla nuori äiti. Eipä tuo ajatus varmasti kauheasti lohduta, mutta varmasti stressaavampi tilanne olisi, jos olisit vaikka 15 vuotta vanhempi.

Netti on pullollaan kertomuksia, joissa on päätetty mennä hoitoihin ja sitten on raskaus tullut ihan itsekseen. Kai se on osittain päästä kiinni, kun ei liikoja stressaa. Eli koita vain nauttia keväästä ja olla miettimättä vauvakuumetta. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta ainahan voi yrittää :). Eikö hyviä keinoja tulla raskaaksi ole myös ostaa paljon uusia tiukkoja vaatteita, varata matka, hankkia uusi kiinnostava työ tms. :).

Mukavaa vappua, toivottavasti huomenna on vähän parempi mieli!

Olvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hanna-: Voi että miten tutulta kuulostaa tuo sinun pelkosi, samalta tuntuu myös välillä, mutta ei auta miettiä liikaa, koska se ei auta...

Clomit ovat tosiaankin eka keino hoidoissa. Melkein kannattaa lähteä heti jonottamaan julkiselle, koska jonoja on. Samaan aikaan halutessaan käydä yksityisellä, jos on tarve.

Mulla kanssa alkaa mennä usko clomeihin, vaikka voihan ne vielä tuoda meillekkin toivotun tuloksen... Nyt alkaa siis varmaan huomenna 4. clomikierto.

Hanna, olen pitänyt sinua aina niin positiivisena ihmisenä ja uskon että sulle käy vielä hyvin vauva-asian suhteen.

Tsemppiä sulle Hanna! Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin!

Omppu

Vierailija
44/46 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä päin asut, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa ettei ainakaan Hkin väestöliiton klinikalle ole ollut kohtuuttoman pitkät jonot. Aikanani kun sinne menin jouduin (muistaakseni) odottamaan " vain" kolmisen kuukautta ennen ensimmäistä käyntiä. Kannattaa ainakin soittaa ja jonoutua. Jos sitten tulee raskaaksi ennen sitä niin peruttaa ajan.

Itse en ole koskaan tullut helposti raskaaksi mutta poikiin ( 6 ja 3,5v ) on riittänyt clomit. Nyt kuumeilen kolmatta ja odotan tätiä tulevaksi lähipäivinä, ensimmäinen yrityskierto lähtee teroilla. Henkisesti olen kuitenkin valmistautunut siihen että clomeilla se lähtee tämäkin raskaus jos on lähteäkseen. Eli pari kiertoa teroja ja sitten clomit. Ikääkin jo on ettei parane vitkastella... :o).

Hauskaa Vappua kaikille!

Vierailija
45/46 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustuksesta, heti onki parempi mieli kun luin teidän kommentteja :)

Tänään tein aamulla ovistestin ja sain melkein yhtä tummat viivat, joten huomenna tai ylihuomenna on sitten varmaan jo yhtä tummat. Täytyy vain kovasti viihtyä peittojen alla. nyt on kp14 menossa.

Ja onhan minulla kuitenkin aikaa vielä lapsia saada, onhan 23v. vielä aika nuori:) Nyt taas uskon siihen, että kyllä meille JOSKUS lapsi tulee, mutta siihen vain saattaa mennä aikaa. Jos ei olisi niin kova vauvakuume niin aika ei tuntuisi niin pitkältä. Harmi että vauvoja ei voi " tilata" , olisi se kiva jos vaikka kuukauden päästä jostain tupsahtaisi pikkuinen meillekin. Täytyy kuitenkin sanoa, että nämä lähes kaksi vuotta mitä on vauvaa yritetty ovat kyllä menneet todella nopeasti.

Täytyy olla kiitollinen, että olemme saaneet mieheni kanssa olla kahdestaan, sitten kun lapsia tulee niin kahdestaan asutaankin sitten varmaan vasta reilun 20v. kuluttua :) Voi voi pitkä aika heh.. mutta eihän se ole mikään uhraus, mielelläni sen tekisin.

Meidän vauvapuuhista ei ole kerrottu muille kuin yhdelle tuttavaparille joilla pojan odotus alkoi kun samoihin aikoihin kuin meillä yritys. Kummankaan perheelle ei ole kerrottu siitä syystä, että meidän mielestä on sitten mukavampi yllättää kaikki kertomalla vauvauutinen, joka on sitten suuri yllätys mutta huomaavat kuitenkin (ainakin sisareni) että olisihan se pitänyt älytä.

Nyt olen kyllä miettinyt, että jos johonkin suurempiin hoitoihin joudutaan niin sitten täytyy varmaankin kertoa.

Täällä on kyllä niin kiva kirjoitella kun kaikki tukee toisiaan eikä kukaan ainakaan moiti jos välillä on mieli vähän maassa, vaan toisten kannustus auttaa jaksamaan eteenpäin. Kokemus on kaikilla sama joten tiedetään mistä puhutaan, eikä tule niin kovia " paineita" kun itkuisena kirjoittaa tuntemuksista kun emme toisiamme lähemmin tunne. Tiedän että omat sisareni kannustaisivat kyllä kovasti, mutta heillä kun ei kenelläkään ole vauvakuumetta niin eivät tiedä tunteitani.

No nyt täytyy lähteä haravoimaan pihaa, ulkona näyttääkin olevan ihana ilma.

TOSI PALJON ++++säteitä kaikille :)

Vierailija
46/46 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollu vähä nettipimennossa kun on ollu niin kiire tässä viikon jana ja iltasin ei oo konetta jaksanu availla... eli kp 5/28 menossa ja otan 2 kpl clomeja päivässä (kierron 3-7 pv) että kierron alussa vasta mennään ja piitkä aika vielä ovikseen (viime kierrossa ovistesti + kp 13) et nyt vaan nautitaan toisistamme ja tehdään kaikkea kivaa.. tässä kierrossa aattelinkin vähän yrittää aatella kaikkea muuta kun vauva juttuja...

nyt pitäis lähteä haravoimaan avopuolison mummolaan ja vähä nauttimaan tuosta ihanan lämpimästä ilmasta :)

StayAtHomeMom: onnea plussasta !!!

mut palailen tänne taas jossakin vaiheessa,.. varmaan loppuviikosta tai vloppuna...

adette