Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä dekkareita?

Vierailija
02.05.2018 |

Rakastan Tess Gerritsenin kirjoja. Etenkin Rizoli&Isles sarjaa.

Viimeistä vaille kaikki luettu.

Nyt olisi aikaa ehkä lukea taas enemmän. Suosittele hyvää kirjailijaa/kirjasarjaa jonka voisin aloittaa.
Toki tuon Tappavan salaisuuden luen ensin kynhan käsiini saan mutta että senkin jälkeen olisi jotain jota odottaa 😊

Kerro vielä vähän juontakin.. 😊

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Lisa Marklundin dekkareita? Siihen sarjaan jää koukkuun.

Vierailija
2/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksityisetsivä Vish Puri jo sinulle tuttu? Jos ei ole, suosittelen avaamaan uuden sivun tämän "Intian Poirotin tai Holmesin" kanssa. Teokset ovat sekä napakkaa dekkaria että terävää ajankuvaa tämän päivän Delhistä. Suomennoksia löytyy. Katso ensin tätä:

http://www.vishpuri.com/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt Seppo Jokisen dekkareista. Todella soljuvaa tarinankerrontaa.

Vierailija
4/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän psykologisista dekkareista. P. D. James on ihan mahtava.

Myös mahtavia ovat Nicolas Freelingin Van der Valk-kirjat.

Ja kielellisessä nokkeluudessa ei kovaksikeitetyn dekkaristin, Raymond Chandlerin voittajaa ole vieläkään löytynyt.

Vierailija
5/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksityisetsivä Vish Puri jo sinulle tuttu? Jos ei ole, suosittelen avaamaan uuden sivun tämän "Intian Poirotin tai Holmesin" kanssa. Teokset ovat sekä napakkaa dekkaria että terävää ajankuvaa tämän päivän Delhistä. Suomennoksia löytyy. Katso ensin tätä:

Lisään vielä, että jokaisen Vish Purin jälkeen meillä on syöty viikon verran intialaista ruokaa.

Vierailija
6/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt Seppo Jokisen dekkareista. Todella soljuvaa tarinankerrontaa.

Tuli mieleen vielä Fred Vargasin kirjat. Normandialainen tapaus on se, jonka minä olen lukenut, mutta samaan sarjaan kuuluu useampia kirjoja. Olinkin ihan unohtanut että itse piti jatkaa niiden lukemista. :)

Vierailija
7/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henning Mankelin kaikki dekkarit ovat hyviä. Viimesimmät hänen kirjoistaan eivät ole varsinaisia dekkareita, vaan vanhan sairaan miehen muistelmia, nekin luin, mutta dekkarit ovat huippua.

Vierailija
8/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, meillä myös on luettu Tarquin Hallin kirjat, ja - tosiaan - syöty intialaista ruokaa.... sillä on aika iso rooli kirjoissa, varsinkin Kohtalokkaan voikanan tapauksessa.

Kirjoissa on hauskaa intialaisväriä, mutta eivät ne - toden sanoakseni - kovin taidokkaita ole. Ei mielestäni mieleenjääviä. Ihan kelpo kirjoja, mutta eivät kirjallisesti kovin eteviä. 

Vähän sama juttu kuin vaikkapa Alexander McCall Smithin Naisten etsivätoimisto -kirjojen kanssa. Mukava tunnelma, helppo hotkaista.

4

Vierailija
9/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elizabeth Georgen kirjat, niitä ei kai vissiin ole käännetty enää aikoihin, mutta alkupään kirjat ainakin ovat hyviä, pitää/kannattaa lukea kronologisesti, koska päähenkilöitten tarinakin etenee. Poliisien siis. 

Vierailija
10/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingin Mersumies-trilogia. Ei ole tyypillistä Stephen Kingiä eli kauhua nähnytkään, eikä sisällä mitään yliluonnollista. Ihan siis dekkari, suosittelen!

Vierailija
11/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Nesbo (norjalainen ö sukunimessä), Harry hole- kirjat

Peter James: Roy Grace- kirjat 

Henning Mankell: Wallander- kirjat

12/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin jo lukioikäisenä Ruth Rendellin psykologisista jännitysromaaneista. Rendellhän kirjoitti myös komisario Wexford -dekkareita. Itse olin kiinnostunut lähinnä noista itsenäisistä romaaneista.

Vierailija
13/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars Keplerin kirjat. Tykkäsin etenkin Vainoojasta, oli älyttömän koukuttava. En ole mikään lukutoukka ja on vaikeaa löytää kirjaa mihin jaksaisi keskittyä, mut suurena pohjoismaisten rikossarjojen ystävänä löysin Keplerin.

Vierailija
14/14 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujata Masseyn Rei Shimura -sarja. Sijoittuu Japaniin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä