Oudoin ruoka yhdistelmä, joka on sinusta hyvää
Kommentit (434)
Jäätelö ja ranskalaiset, tai pirtelö ja ranskalaiset!
Jotenkin niin hyvää.
Lihapullat kylminä halkaistuna ja tabascoa niihin.
Popsin näitä monesti illalla elokuvaa katsoessa.
Ei ehkä ällöttävin yhdistelmä.
Jos mä joskus syön kaurapuuroa, sen kaverina on pakko olla tonnikalaa öljyssä.
Joulukinkku ja mansikkahilloa päälle.
Pannarin päälle metwurstia, juustoa ja paprikaa
Vierailija kirjoitti:
Jos mä joskus syön kaurapuuroa, sen kaverina on pakko olla tonnikalaa öljyssä.
Tässä on voittaja. Miten on edes tullut kokeiltua?
Tulee muuan yksittäistapaus vuosien takaa mieleen. Meillä oli yleensä lauantaina aina karjalanpaistia tai kokonaisena paistettua possunniskaa perunoiden ym. tykötarpeiden kanssa. Lisäksi meillä tehtiin melkein aina myös uunimunavoita (muutama kananmuna ja maitoa desi/muna ja ripaus suolaa), joka sai hyytyä uunin jälkilämmössä. No olin taas viikonloppuna kotona käymässä ja nostelin lautaselle lihaa, perunaa, porkkanaa ja suolakurkkua. Ai, mutta äitihän tehnyt taas munavoita, kun tietää miten paljon siitä tykkään tuoreen rieskan kanssa. Sitä siis iso klöntti vielä lautaselle. Muut alkoivat nauraa, sillä se vaalea hyydyke ei ollutkaan munavoita, vaan uunijuustoa (eli vasikantanssia ternimaidosta), joka on hillon tai kanelin kanssa syötävä jälkiruoka. No, hyvää se oli pääruuan lisukkeenakin, sillä ainakaan meillä ei siihen lisätty ennen paistoa sokeria eli ei ollut makeaa.
Sesamsiemennäkkäriä, päälle paksuja viipaleita omenaa, päärynää tai persikkaa. Hullun hyvää! ;)
Maksalaatikko sekaisin chilitonnikalan kanssa kylmänä. Lämmitettynä todella ettova maku.
Tämä on oikeastaan juoma, mutta piparminttutee (ihan sama onko teepohjainen vai yrttihauduke) maidolla. En edes tajua miten tätä tuli kokeiltua. Muuten valmistan ja juon teen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
Mä syön muroja piimän kans, on kuulemma outoa.
Tässä mietin, mites on alapeukuttajat? Tarkoittaako alapeukku, että yhdistelmä ei ole outo vaan ihan normaali syötävä itsellesi, vai ettei yhdistelmän kirjoittaja itse pidä tästä yhdistelmästä?
Riisipuuro ja sekkaan pilkotaan HKn sinistä lenkkiä, nam!
No ei nämä nyt niiiin outoja edes ole, mutta...
Pehmis + ranskalaiset (Aina jos käyn Hesellä tai Mäkillä niin pakko hyödyntää)
Princles-sipsit ja rasvaton maustamaton rahkajogurtti, jota makeutettu sokerilla
Ruisleipä + banaani
Ruisleipä + banaani + sinihomejuusto/joku tuorejuusto esim.valkosipuli tai yrtti
Vaniljajäätelö + oliiviöljy
Nams, nuo on vaan niin hyviä yhdistelmiä!
Ei tämä varmaan outo ole, mutta syön pinaattilettuja tonnikalan ja puolukoiden kanssa. Nyt vappuna laitoin vielä perunasalaattia oheen. Eritrtäin herkullista.
Tai jos syön niitä makeina niin ihan mansikkahilloa vaan päälle.
Joo, onpa erikoista, hehheh. Mutta en ole mikään kova kokeilija ruuan suhteen.
Siskoni laittoin lapsena ketsuppia letun päälle, sillon se yökötti, nykyään en ihmettelisi, jos mukaan laittas vaikka sitä tonnikalaa.
Ksylitolipurkka suussa punaviiniä.
Mitä ihmeitä noi jätski+ranskalaiset viestit oikein meinaa, kun on useammallakin. Sotketteko ne keskenään? Hyi helvetti.
Ei oma, mutta isäni "gourmet" erikoisuus on ruisleipä joihin hän laittaa voita, sinappia ja sokeripaloja. Monesti olen miettinyt että onkohan isäni makunystyrät ihan toimintakykyiset... Itse en ole noita herkkuja ikinä maistanut ja olen silti traumatisoitunut. 😂
Nakit (kylminä) ja hillo (ihan sama mitä hilloa).
Suolaista ja makeaa, syön näitä aina yöllä, ettei mieheni näe 😁