Oudoin ruoka yhdistelmä, joka on sinusta hyvää
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Ei oma, mutta isäni "gourmet" erikoisuus on ruisleipä joihin hän laittaa voita, sinappia ja sokeripaloja. Monesti olen miettinyt että onkohan isäni makunystyrät ihan toimintakykyiset... Itse en ole noita herkkuja ikinä maistanut ja olen silti traumatisoitunut. 😂
Lapsena, jos kukaan aikuinen ei ollut näkemässä, syötiin ruisleipää, johon ripoteltiin sokeria päälle. Taisi se useimmiten olla myös voideltu voilla/margariinilla. Ja oli hyvää, sokeri narskui kivasti hampaissa :)
En oo syönyt vuosikausiin enää, voishan tuota vielä kokeilla :D
Kylmät lihapullat ja mansikkajogurtti <3
Vierailija kirjoitti:
Jos mä joskus syön kaurapuuroa, sen kaverina on pakko olla tonnikalaa öljyssä.
saman löydön olen tehnyt minäkin. tosin duunasin kaurapuuroa vielä lisää puuron kaveriksi tuli tonnikalaa, katkarapuja, chilikastiketta ja katkaraputahnaa.
Digestive keksin päälle omenasiivuja, nams
Tonnikalapaloja öljyssä hernekeiton sekaan on taivaallista ja siten saa lisää proteiinia annokseen.
En ole syönyt hernekeittoa ilman tonnikalaa vuosiin.
hernekeitto ja juustosiivuja. Sulavat sillai kivasti.
Raaka muna sokerilla
2kg jugurtti purkki, juustoraasteetta(pienin koko), kokonainen valkosipuli, hieman suolaa ja pippuria.
Kastike menee kaikkeen kivaan alkaen ketsuppikorvikkeena uuniperunoihin
Pihvi sinihomejuustolla
Piparkakut voileipinä voin ja juuston tms kera
mikrottu juustotoast voileipä hodarina mausteilla mm valkosipuli sekoitettuna oliiviöljyyn paistinpannussa paista kevyesti ja valkosipuli ei saa palaa.. voita voi sekoittaa mukaan jos huvittaa.
Keitetty ja paistettu spagetti munan kera. Voin lisätä mausteita hieman huvituksen mukaan
Jugurttinakit kirjoitti:
Syön jugurtin puoliksi ja tökin siihen sitten nakkeja niin paljon että jugurtin pinta nousee taas reunaan saakka. Mikä tahansa jugurtti maku käy, mutta mustikka on kyllä paras.
Mun mielestä nakin kanssa paras on mansikkajugurtti
Mulla tonnikala öljyssä kuuluu riisi-tai mannapuuroon. Kaurapuuroon HK:n sinistä sekä mahdollisesti reikäleipä.
Riisipuuro mustikkakiisselillä jonka päällä on reilusti hapansilakkaa.
Appelsiininlohkot ja päälle turun punaista sinappia. Voi ripotella vähän sokeria päälle jos haluaa makeutta.
Vierailija kirjoitti:
Molok kirjoitti:
Kaurapuuro oltermannilla. Ei missään nimessä kermajuustolla!
Makua ON tosi runsaasti, näin.Oltermannihan ON kermajuustoa, eli mitä ihmettä tarkoitat?
Tarkoitan sitä Oltermannitonttua.
Sulatan jäätelöä mikrossa tai annan sulaa pöydällä. Siihen dippaan sipsiä. Parasta jäätelöä tähän suklaiset ja pähkinäiset. Myös rommi-rusina hyvää. Yleensä Manhattan, Taffel Kartanon valkosipuli tai Lidlin kermaviili-juusto sipsit. Myös suklaavanukas käy dippailuun. Nyt tulee legendaariset Valion Fanny jogurtit taas kauppoihin. Muistatteko? Oli sellaisissa oransseissa tetrapakkauksissa. Pakko hakea dippailuun sitä😋
Molok kirjoitti:
Kaurapuuro oltermannilla. Ei missään nimessä kermajuustolla!
Makua ON tosi runsaasti, näin.
Oltermanni on kermajuustoa.
Sämpylä, juustoa välissä ja turun sinappi raita siihen ;)
Onko nyt oudoin, mutta se perus, että pipareiden päälle Aura-juustoa.
Toinen taas ei minun, mutta sedän. Muistan kun hän joskus leikkas kurkunviipalen, laittoi päälle sokeria ja vielä sinappia ja söi. Sanoi vaan, että ei paha yhdistelmä. Toisaalta sama setä on syönyt joskus kalan sisälmyksia raakana eli mätipussit ja vastaavat.
dippaan leipää jugurttiin. leipälusikka.
Minä syön murot melkein aina Valio Play maitokaakaon kanssa ja joskus lisään sitä myös kaurapuuron joukkoon. Joskus lisään siihen maitokaakaoon valmiina ostettua mansikkakiisseliä tai vadelmakiisseliä. Aika usein lisään sitä myös kahviin eli melko isossa mukissa on noin puolet kahvia ja puolet kaakaota. Parhaimmalta kahvi kuitenkin maistuu, kun siihen lisää todella paljon sokeria ja kahvikermaa, mutta tuollaista kaloripommijuomaa en viitsi usein juoda. Joskus syön muroja niin, että niiden kanssa lautasella on sitä kaakaota, kiisseliä, (mansikka)hilloa ja raejuustoa.
Coca cola ja ruisleipä sopii kyllä hyvin yhteen!