Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli ihana vappu Espoon hienostoalueella ja Kaivarissa sekä keskustan jetset-mestoissa mutta....

Vierailija
01.05.2018 |

nyt kun olen taas kotona kamala tyhjyys iski. Se ihana teekkarimies lähinnä ärsyttää ja tyttöfrendit on ilkeitå omahyväisiä kanoja. Huomenna pitäisi jaksaa taas 12 tuntia sitä unelmaduunia, jossa mut ajetaan loppuun uran ja etenemisen toivossa ja muut käärii rahat mun selkänahasta. Stressaa ja pelottaa miten jaksan tätä elämää, joten vappuna vedettävä pää täyteen ettei kulissit romahda ja heiluttava yo-lakki päässä samassa känniporukassa kuin viimeiset 10 vuotta. Olen saanut kaiken mitä tilasin mutta en tykkää tästä yhtään. Pakko vaan jaksaa, ettei mies, suku ja kaverit tajua mikä feikki luuseri vätys mä oikeasti olen.

Ketään kohtalotovereita palstalla?
N28, akateeminen tuplatutkinto

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi tosissaan tehty vastaus.

Työstä: onko sinun mahdollista löytää sellainen työ, joka oikeasti vie vain 8 - 9 tuntia / pv? Eteneminen voi olla hitaampaa ja joidenkin mielestä olet luuseri, mutta suurimman osan mielestä sinulla on ihan Ok työ. Et jäisi kokonaan piirien ulkopuolelle.

Jos tämä ei ole mahdollista, voitko hidastaa nykyisessä työssä hieman? Voi taas vaikuttaa uranousuun, mutta helpottaa arkea ja auttaa jaksamaan.

Elämästä: jos sinulla on varaa, niin suosittelen psykologin tapaamista. Voisit peilata ajatuksiasi ja arvojasi ammattilaisen kanssa ja saat uutta tulokulmaa asioihin.

Tee aluksi vain pieniä muutoksia, joka tapauksessa tarvitset palkkatuloja yms. Aloita samalla matka omaan itseesi ja päätä esim seuraavan vuoden aikana tutustua itseesi ja arvioida elämän valintojasi tarkemmin. Nämä ovat isoja asioita, joten ne kypsyvät ajan kanssa.

Vierailija
22/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kokoomus- / EK-trolli oli suunnattu työväenluokkaisille ja pienipalkkaisille, ja sen rivien välistä luettavaksi tarkoitetut viestit olivat ainakin nämä:

- Huippupalkkojen ja pienten palkkojen välinen ero on ihan oikeutettu siitä syystä, että huippupalkkaa saavat ovat niin ahkeria, eikä heillä ole työaikoja. Siispä te, jotka saatte pientä palkkaa: älkää valittako työehdoista vaan ottakaa mallia suuripalkkaisista ja olkaa valmiita työskentelemään kellon ympäri - niin ne ahkerat hyvätuloisetkin tekevät.

- Aloituksen kuvaamaan elämään (jota aloituksen hahmon valituksesta huolimatta oletetaan kadehdittavan) pääsee vain, jos on ihan pienestä asti päiväkodissa, jossa se työelämäsuhteiden luominen jo alkaa. Muuten syrjäytyy. Tällä viestillä halutaan luoda myönteisyyttä varhaiskasvatuksen pakollisuuden ikärajan alentamista, perhepäivähoidon lakkauttamista ja kotihoidon tuen lakkauttamista kohtaan.

Koska kohderyhmänä on työväenluokkaiset ja pienituloiset, tarvitaan trolliin jokin yhteyden tunnetta ja luottamusta luova elementti. Tässä se on aloituksen hahmon valitus täydelliseltä vaikuttavasta elämästään. Oletetaan, että työväenluokassa arvostetaan aitoutta ja vierastetaan ylempien luokkien "pönötystä" ja seuraelämään liittyviä velvoitteita. Kohderyhmän oletetaan sympatiseeraavan aloitushahmon valitusta ja sen mukana nielaisevan tyrkytetyn viestin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästä irti jos et tykkää. Tuota menoa susta tulee katkera keski-ikäinen ja myrkyllinen vanhus.

Hommaa elämä josta tykkäät!

Tiedän. Mutta sitten kaikki pitäisi mua epäonnistujana. Olen aina tehnyt kaiken niinkuin pitääkin ja sen mitä multa odotetaan. Ei sitä voi noin vain heittää pois.

Ja jos niin tekisin, kuka mua arvostaisi? Ap

"kuka mua arvostaisi?"

Sinä?

Vierailija
24/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kulissielämä ja ole sellanen kuin olet, elämää ei kannata näytellä. Anna kanojen ja kukkojen kotkottaa omaa farssiaan.

Vierailija
25/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et tykkää niin mitä haluaisit tehdä ja elää? Raimon kanssa riihimäellä vuokra kerrostalossa miettien miten välttää liittymästä facebookiin ?

Vierailija
26/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tolanen elämä olisi painajaista.

Olen aina ihmetellyt, että miksi tolasta "menestyjien" elämää pitäisi tavoitella, hirveää paskaa ja esitystä ja mukakiirettä aamusta iltaan. Ei ihme jos nuppi jossain vaiheessa poksahtaa. Pitää olla sairas, ELLEI pohksahtaisi. Outoa mitä sitä sanotaan "menestykseksi".

Mieluummin olen ns.luuseri.

Vierailija
27/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, nyt jäi joku L-vaje kommenttiin, pahoittelut.

t.se mieluummin luuseri

Vierailija
28/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlit muiden takia? Mitä pelkäät kun et voi sanoa mitä vappuna oikeasti haluaisit tehdä? Terv N28 yksi tutkinto, kiva työ ja rauhallinen vappu oman miehen ja läheisten ystävien kanssa. Ei kukaan sinne keskustaan pakota... 

Koska se kuuluu asiaan meidän piireissä. Pitää tavata duunikavereita, opiskelukavereita, ystäviä, sukulaisia. Kaikki tuntee kaikki suunnilleen päiväkodista yliopistoon ja työelämään asti. Piiri pieni pyörii. Ja jos et ole mukana, olet out. Maailma on kova ja tyly luuserille. Niinkuin mä.

Humalassa mulla on hauskaa ja unohtaa kaiken. Mutta oikeasti mä haluaisin jotain ihan muuta. En kestä näitä tyyppejä, tätä elämäntapaa. Ap

Kuuluu "asiaan"? Olet out, mistä? Kuulostaa siltä että kasaat itsellesi ihan kauheita paineita turhaan. 

Mä olen hyväksynyt että en pidä ns. seurapiirielämästä ja tapaan ystäviä ja kavereita siten kun meille molemmille sopii. Jos juhlia on liian usein niin sitten kieltäydytään - ei kutsut lakkaa tulemasta ja ensi kerralla oikeat ystävät ovat edelleen ystäviä. Jos homma on pintaliitoa niin miksi käyttäisin edes aikaani ihmisiin, jotka eivät arvosta minua ihmisenä oikeasti? Sitten kun on oikeasti kiva mennä niin on parempaa seuraakin. 

Millä tavalla koet itsesi luuseriksi? :D En nyt ihan saanut ajatuksesta kiinni. 

Toivottavasti saat ylityölisiä noilla tunneilla? 

En ole ap mutta oletko koskaan kuullut verkostoitumisesta? Jos opiskelet esim kauppis tai oikis, niin koko opiskeluaika kaikkine juhlimisineen, ainejärjestöpippaloineen ym kännäämisineen on vain ja ainoastaan sitä. Vappu on oivallinen tilaisuus tavata tuttuja ja puolituttuja työelämää vapaammissa puitteissa, luoda uusia kontakteja jne.

Vierailija
29/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ensin Milan Kunderan kirja "Porvariston hillitty charmi" ennen kuin menet Espoon "hienosto"alueelle. Sen jälkeen osaat asennoitua ja sopeutua.

Tuo tympääntyminen teennäiseen vappujuhlintaan osoittaa, että olet kasvanut aikuiseksi. Minulla tuo tekojuhlimissaturaatio iski jo 22-vuotiaana. Luin paljon mieluummin tenttiin kuin hilluin tekohauskoissa vappujuhlissa. Toinen tekojuhlapyhä on juhannus. Luoja varjelkoon juhannusjuhliltakin. 

Vierailija
30/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää ilmauksia ”hienostoalueella” ja ”jetset-mestoissa” ja miksi?

Huutista.

Terkuin akateeminen uranainen, joka on tehnyt täyden luokkaretken muuttumatta pinnalliseksi egoistiksi.

Vierailija
31/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin kriisi. Ota sapattivapaata töistä ja lähde vaikka Aasiaan hetkeksi. Älä tee isoja päätöksiä työn ja parisuhteen osalta tuossa tilassa.

Vierailija
32/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää ilmauksia ”hienostoalueella” ja ”jetset-mestoissa” ja miksi?

Huutista.

Terkuin akateeminen uranainen, joka on tehnyt täyden luokkaretken muuttumatta pinnalliseksi egoistiksi.

Porvoon akateeminen pissis. 🤗😉

Vierailija
33/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis teekkari (?) Teekkari mies ap niin eikös siis se ole juuri näitä ns. Parempia hienokaisia?

Vierailija
34/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästä irti jos et tykkää. Tuota menoa susta tulee katkera keski-ikäinen ja myrkyllinen vanhus.

Hommaa elämä josta tykkäät!

Tiedän. Mutta sitten kaikki pitäisi mua epäonnistujana. Olen aina tehnyt kaiken niinkuin pitääkin ja sen mitä multa odotetaan. Ei sitä voi noin vain heittää pois.

Ja jos niin tekisin, kuka mua arvostaisi? Ap

AP, jos vielä tulet lukemaan tätä niin ota ehdottomasti yhteyttä. Jos päästäisit elämästäsi irti ainakin minä arvostaisin sinua. Mutta sinun ei tarvitse päästää elämästäsi irti. Olen luomassa suomeen filosofista koulukuntaa. Kyseessä ei ole kultti vaan sen vastakohta eli oikeanlaisten yleiskäsitteiden tarjoaminen, jotta suomalaiset voivat nähdä arkielämää ympäröivät merkitykset oikein, elää merkitysten kautta ja esittää omia tulkintoja sekä oikeita kysymyksiä. Tarjoan sinulle mahdollisuuden lisätä elämääsi asioita tämän filosofisen koulukunnan kautta (mikä on teoreettisesti valmis, mutta ei vielä käytännössä).

Toivon, että päädyt käyttämään tätä teknologian ihmettä elämän kannalta suotuisasti.

magnusofficial@zoho.eu

Vierailija
35/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teekkari?

T. Kiinteistönhoitaja (perustutkinto)

Vierailija
36/44 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsia niin saat elämällesi tarkoituksen.

Vierailija
37/44 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaika on järjestynyt niin ettei kenelläkään mene oikeasti hyvin. Ei niillä joilla menee hyvin, eikä niillä joilla menee huonosti. 

Kyllä minun mielestä narkomaanit näyttää porskuttavan ihan onnellisesti. Ovat aina hyvällä tuulella, fatta maksaa kämpän ja laskut ja ruuan ja käytön. Ei haittaa vaikka häätö tulee, entistä uljaampi asunto alle kun eihän näitä poloisia voi kuusen alle laittaa. Kela ja fatta maksaa vaikka kolmion yhdelle työssäkäymättömälle narkomaanille. Esim. lapsiperheille ei sossusta pahan paikan tullen paljon apuja heru. Jos on kämppä menossa alta, lapset huostaan/sijoitukseen jos et onnistu omin avuin asuntoa löytämään. Mutta narkomaani sen kun vaan soittaa omalle hyvälle haltijalleen sossuun kun kengästä pohja pikkuisen kulunut ja maksusitoumusta vähintään pukkaa.

Vierailija
38/44 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiehtova aloitus. Mitä piireissänne tehdään jos joku syntyy esim. rumana tai on oppimisvaikeuksia. Tuleeko niistä outsidereitä? Ovatko kaikki tavalliset max 8 tunnin työpäivää tekevät mielestänne luusereita? Ymmärrän että se illuusio että saa pitää itseään muita parempana auttas ehkä jaksamaan raskasta työtä, mutta kai ymmärrät että on niitäkin korvessa asuvia vähemmän tienaavia jotka ovat ihan onnellisia elämäänsä. Jos olet joskus hetkittäinkin onnellinen elämääsi niin mielestäni olet ihan oikealla tiellä. Ei se ole jatkuvaa juhlaa kenelläkään.

Vierailija
39/44 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ku ap kuvittelisi vieläkin olevansa joku teinipissis?

Vierailija
40/44 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano joku esimerkki "keskustan jet-set mestoista"?