Hormonikierukan jälkeen raskaaksi?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelua mutta kaipaisin tuoreempia kokemuksia..
Onko muilla ollut outoja oireita hormonikierukan poiston jälkeen? Miten pian kierto tasoittui/raskauduit?
Kommentit (22)
Eikö täällä ole yhtään kohtalontoveria :/
Kavereilla kirjoitti:
6kk-1,5v.
Kiitos! Oliko kavereilla lapsia ennestään vai esikoista hankkiessa? Itse toivon esikoista ja mietin ónko siinä vielä eroa..
Minulla on ollut nyt viidet kuukautiset kierukanpoiston jälkeen. Ekat alkoivat vajaan viikon päästä, sitten kierrot 38, 23, 23 ja 21 päivää. Ja tolkuton vuoto. Nyt kokeilussa Primolut, josko sillä saisi kierron normalisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut nyt viidet kuukautiset kierukanpoiston jälkeen. Ekat alkoivat vajaan viikon päästä, sitten kierrot 38, 23, 23 ja 21 päivää. Ja tolkuton vuoto. Nyt kokeilussa Primolut, josko sillä saisi kierron normalisoitua.
Täällä kanssa samanlainen alku ja kierto yli 30 päivää reilusti, kuulostaa tutulta siis.. :(
Oletko yrittänyt vauvaa tänä aikana? Missä kohtaa menit lääkäriin?
Hormonikierukka oli käytössä 3,5 vuotta. Ennestään 2 lasta ja kierukan poiston jälkeen kesti 1,5 v tulla raskaaksi, silloinkin clomifenin avulla...
Poistatin 5 vuotta käytössä olleen hormonikierukan, kuukautiset tuli noin kahden viikon päästä ja seuraavia ei sit tullutkaan, kun olin jo raskaana. Ja ikää oli 38-vuotta.
Kuulostaapa vaihtelevalta :( toivotaan että tää tästä tasoittuisi..
Eipä lääkäri kierukkaa ottaessa tällaisesta varoittanut.
3 vkoa kierukan poistosta tein positiivsen raskaustestin. Tulin siis n. viikon päästä poistosta jo raskaaksi :D
Mulla meni 10kk kierukan poistosta, että raskauduin. Menkat tuli n. 4kk kierukan poistosta. Tuntui pitkältä ajalta... Ennen kierukkaa kuitenkin raskautunut nopeasti.
Mistäköhän tuo vaihtelevuus voisi johtua.. pystyisiköhän tasapainoon pääsyä jotenkin edesauttaa :(
..