Vedättääkö mies minua? Pitääkö näyttelyesineenä. Intuitio alkanut huutamaan.
Kertokaa rehellinen mielipiteenne, ei tarvitse kaunistella.
Vähän taustaa: mies on hyvin menestynyt, vaikuttaa luotettavalta, on antanut ymmärtää, että hänellä on hyvä sydän mutta on sitoutumiskammoinen.
Aivan kuten minäkin. Kammoksun sitoutumista mutta myöskin osaan sanoa suoraan ei jos en näe mitään mahdollisuutta, siinä että suhteeseen pystyisin.
Olemme olleet ystäviä ja alkuun mies yllätti, oli todella positiivinen uusi tuttavuus,
jonka seurasta nautin ihan kaverina ja seura tuntui luontevalta.
Vaikka kyseessä onkin minua jonkin verran vanhempi (yli 10v.) ei se haitannut tai sitä edes ajatellut.
Ei ollut minkäänlaista seksuaalista virittyneisyyttä ilmassa ja hän tuntui enemmän veljelliseltä henkilöltä.
Näimme useita kertoja viikossa yhteisen mielenkiinnon kohteen äärellä.
Kaveruuteen tuli luottavainen tunnelma joka alkoi muuttumaan ystävyydeksi ja kerroin hänelle paljon itsestäni.
Tätä jatkui kuukausia.
Sitten yksi ilta hän oli kavereidensa kanssa viettämässä iltaa. Pyysi minutkin ja näytti heti, että minä olen ns. hänen omaisuuttaan.
En oikein ymmärtänyt asiaa silloin miten nyt olen alkanut asioita miettimään.
Lähdin mukaan juttuun.
Ystävyytemme syventyessä minulla alkoi olemaan hieman tunteita sillä maailmankuva meillä oli yllättävän samankaltainen.
Pidin kuitenkin sen omana tietonani kunnes hän teki aloitteen tuona iltana.
Päädyin hänen luokseen yöksi ja harrastimme seksiä.
Hävettää, että edes kuvittelin silloin, että etenimme mihinkään. Näimme kyllä yhtä usein kuin aikasemmin, vähän oli ilmassa enemmän flirttailua, koskettelua jne. Hän myös ehdotteli omasta aloitteestaan kaikenlaista.
Elokuviin menoa, ravintola- iltoja, shoppailua ym. Mutta koskaan mikään ei ole toteutunut.
Olen kyllä ollut pari kertaa yötä hänen luonaan. Emme ole harrastaneet seksiä, sillä ahdistuin kun en tiennyt mikä meidän juttu on ja sanoin, etten seksisuhdetta hae.
Hänelle se on ollut ok ja sanonut, että katsotaan rauhassa.
No kuitenkin hän lupailee vaikka mitä, jopa nyt hän on luvannut auttaa minulle todella tärkeässä asiassa(joka on kyllä aikaa vievä) mutta kun kuukausia on kulunut eikä mitään ole tapahtunut..
Pelkkiä sanoja olen oikeastaan kuullut.
Viimeksi mies taas pyysi minut hänen luokseen yöksi kun hänen ystävänsä oli käymässä.
Näytti taas että olisin hänen omaisuuttaan ja käyttäytyi jotenkin oudosti. Oli ihan kiinni minussa ja puristeli persettä ym, jos kaveri oli näkemässä ja oli turhankin avoin seksin liittyvissä asioista meidän välillämme.
Haluaisi myös että ostaisin seksikkäitä asuja ja hän voisi ne maksaa.
Hän voisi kuulemma maksaa paljon muitakin asioita ja tukee minua.
Mutta nyt kun olen alkanut olemaan rehellinen itselleni niin eikö tässä ole jotain aika pimeetä vai olenko itse sekaisin?
Hän pitää minut etäällä mutta silti lupailee kaikkea, haluaa olla niin kovin avulias minua kohtaan.
On hän minua kyllä auttanut akuuteissa tilanteissa mutta jotenkin vain vaisto varoittelee.
On vaikuttanut kyllä todella ihanalta ja rehelliseltä ihmiseltä, en ymmärrä miksi hän valehtelisi minulle kun en vaadi häneltä mitään mutta sen verran olen sanonut, että turhat lupaukset voi jättää sikseen.
Ei tarvitse luvata mitään, en oikein voi luottaa häneen enää.
Joudun kyllä lähes aina hyväksikäytön kohteeksi miesten keskuudessa. Varmaan tämäkin on sellainen tapaus taas tai sitten luulen vain.
Kyseessä ei edes ole mitenkään naistenmies tai hänen ulkonäkönsä ei ole kummoinen, itse siitä en välitäkään sillä luonne ratkaisee mutta silti sitä ajautuu jotenkin ikäviin syleilyihin. Ehkä se on minussa vika..
Kommentit (44)
Ei jatkoon. Et ole kartalla. Vaihtoehdot ovat?
: Joko ootte kavereita, tai sitten friends with benefits, tai parisuhteessa. Mies saattaa olla narsistinen, eli käyttää sua egoisitisiiesti tarpeisiinsa: kun tarvii seuraa, tai haluaa vähän matchoilla kaverilleen.
Vinkki: mies joka välittää sinusta, ei pelaa sun kanssa, koska pelkää että menettää sinut. Arvokkaiden asioiden kanssa ei pelata. Yhdentekevien kanssa kyllä.
Luota vaistoosi, se kertoo sulle että jokin jota et osaa määritellä, (tai jota et myönnä itsellesi), on pielessä. Mä en luottanut, ja opin kantapään kautta.
En oikein saa kiinni, mitä te sitten teette yhdessä, jos ette vietä öitä yhdessä, ette harrasta seksiä, ette käy elokuvissa, syömässä, shoppailemassa tms. Ja se juttu, jossa lupasi auttaa, miksei sitä ole voinut ottaa puheeksi siinä tilanteessa, kun se auttaminen olisi mahdollista. Missä vaiheessa ja millä tavalla olette lähentyneet? Tätä en nyt oikein hahmota. Viestittelettekö, soitteletteko, käyttekö toistenne luona, jutteletteko tms. Ja jos olette lähentyneet, miltä osin sitten hän mielestäsi on etäinen? Kun hän ei ole pitänyt lupauksiaan?
Minä olen ihan rehellisesti, pitkään pohdittuani tilannettasi, tullut siihen tulokseen, että keksi parempi avaus. Tämä ei nyt lähde lentoon.
Seuraava, kiitos!
Älä vaan sano et miehen nimi on Timo??
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon. Et ole kartalla. Vaihtoehdot ovat?
: Joko ootte kavereita, tai sitten friends with benefits, tai parisuhteessa. Mies saattaa olla narsistinen, eli käyttää sua egoisitisiiesti tarpeisiinsa: kun tarvii seuraa, tai haluaa vähän matchoilla kaverilleen.Vinkki: mies joka välittää sinusta, ei pelaa sun kanssa, koska pelkää että menettää sinut. Arvokkaiden asioiden kanssa ei pelata. Yhdentekevien kanssa kyllä.
Luota vaistoosi, se kertoo sulle että jokin jota et osaa määritellä, (tai jota et myönnä itsellesi), on pielessä. Mä en luottanut, ja opin kantapään kautta.
Niin puhut kyllä totta.
En minäkään parisuhdetta tässä ole ollut rakentamassa tai ainakaan painostamassa siihen. Olen nauttinut yhteisistä hetkistä ja ikävä kyllä rakastunut myös hänen luonteeseen ja rauhallisuuteen. Luottavaisen olemukseen - joka ikävä kyllä taitaa olla harhaakin harhaisempi harhaluulo.
Olen kyllä kertonut usein, että hän on minulle tärkeä ja meillä on ollut pitkiä keskustelutuokioita elämästä.
Hän ei ole minulle koskaan sanonut olevani tärkeä..
Mutta kyllä kehunut ominaisuuksiani, ainakin sitä kuinka ahkera olen ja mistä minuun olisi työelämässä.
Mutta ei mitään romanttisia asioita. :D
Ehkei hän tee sitä tahalleen, ei vain pysty sellaiseen tunteista puhumiseen ainakaan minun kanssani. Kaikesta muusta voimme siis puhua, mutta emme koskaan mistään romanttista kehuista.
Toisaalta ärsyttää, että miksi ihmeessä mies antaa ymmärtää. Sanoo, että katsotaan rauhassa tätä kaikkea.
Puhunut jopa lapsistakin muutamaan otteeseen vitsillä toki. Muutenkin paljon yhteisistä suunnitelmista tulevaisuudessa kun minä olen vanhempi ja urassani on sellainen vaihe kun voin rakentaa jo tienestini täydellsiesti oman luovuuden kautta. Sillon hän haluaa tehdä kanssasi yhteistyötä jne.
Ja ennen sitä maksaa kaiken tarvittavan että sinne päästään..
En ymmärrä koko tilannetta, en yhtään.
Paljon sanoja ja vihjailuja ja kaikki yhteiset sovitut ajat menee hänen mukaansa.
Hän päättää koska tapaamme.
Tosin en enää lähde tähän. Olen jatkuvasti hämilläni ja vihainen tilanteen takia.
Olen jopa jättänyt tiirailemasta muita miehiä vain sen takia, että hän on vaikuttanut todella hyvältä ollakseen totta siis kuitenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein saa kiinni, mitä te sitten teette yhdessä, jos ette vietä öitä yhdessä, ette harrasta seksiä, ette käy elokuvissa, syömässä, shoppailemassa tms. Ja se juttu, jossa lupasi auttaa, miksei sitä ole voinut ottaa puheeksi siinä tilanteessa, kun se auttaminen olisi mahdollista. Missä vaiheessa ja millä tavalla olette lähentyneet? Tätä en nyt oikein hahmota. Viestittelettekö, soitteletteko, käyttekö toistenne luona, jutteletteko tms. Ja jos olette lähentyneet, miltä osin sitten hän mielestäsi on etäinen? Kun hän ei ole pitänyt lupauksiaan?
Anteeksi epäselvä aloitus.
Meillä on yhteinen harrastus, siitä pikkuhiljaa aloimme lähentymään. Mies halusi viettää kanssani aikaa ja tapasin hänen ystäviään jne. Tuli läheisyyttä ja syvällisempiä tilanteita.
Nyt harrastus on jäänyt omien kiireiden takia.
Laitamme viestiä kyllä suht. usein toisillemme.
Minun aloitteesta..
Emme oikeastaan teekään enää mitään. Aikaa tosin siitä on kulunut vasta kuukausi mutta eipä miestä oikein kiinnosta varmaan.
Hän vain lupailee kaikenlaista. Sanoo auttavansa mutta mitään ei konkreettisesti tapahdu, kärsivällisyyttä vaan pitäisi olla.
En siis enää tiedä mikä tämä on, miksi hän pitää kiinni jos ei kiinnosta.
Emme tosiaankaan enää tee mitään ja varmaan jos en laittaisi viestiä niin miehestä kuuluu vasta seuraavan kerran kun on viihteellä ystäviensä kanssa.
Mitä enemmän kirjoitan sitä enemmän haluan eroon tästä ihmisestä..
Ap
Ap, jos miehen sanat ja teot ovat noin pahasti ristiriidassa niin JUOKSE ja lujaa. Feidaa se hemmo.
No, tuo mitä tuot ilmi, kuulostaa juuri siltä mitä epäilet. Mutta koska epäilet, tuot ilmi ne asiat, jotka tukevat epäilystäsi. Itse luottaisin perstuntumaan, ei ole mennyt vielä kertaakaan pieleen :)
Anna olla. Tilanne ja mies ilmeisesti tuottaa sulle vain pahaa mieltä. Ja omaan vaistoon kannattaa luottaa. Itsekin kantapään kautta oppinut sen.
Mulla on vähän samanlainen tarina.. Olin miehen kanssa ensin kaveri ja sitten suhden syveni. Rakastuin aivan hulluna ja luulin miehenkin rakastuneen. Niin hän koko ajan sanoi.
Ensin hälytyskellojen soivat siitä, että mies päivitti faceen meidän tekemisiä melkoisin superlatiivein. Mietin yksin mielessäni mahtaako se nyt yrittää exäänsä vaan mustasukkaiseksi.
Ja näin se sitten paljastuikin olevan. Samaan aikaan kun me rakennettiin suhdetta ja vannottiin rakkautta, niin mies pyyteli jos exä haluisi vielä tavata. Intuitioni oli oikeassa.
No siis. Aloituksessasi sanot, että olette molemmat sitoutumiskammoisia. Ja vaikuttaa, ainakin minusta, että olette päätyneet jonkinlaiseen harvoin-tapailu-mutta-ei-vakavaa-suhteeseen ihan yhteisestä ymmärryksestä.
En tiedä onko tuo hyväksikäyttöä, ja jos on niin kumpi käyttää toista hyväkseen ja miten...
Että joo, jos ei sinua huvita tämä mies niin lopetat vain tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi epäselvä aloitus.
Meillä on yhteinen harrastus, siitä pikkuhiljaa aloimme lähentymään. Mies halusi viettää kanssani aikaa ja tapasin hänen ystäviään jne. Tuli läheisyyttä ja syvällisempiä tilanteita.
Nyt harrastus on jäänyt omien kiireiden takia.
Laitamme viestiä kyllä suht. usein toisillemme.
Minun aloitteesta..
Emme oikeastaan teekään enää mitään. Aikaa tosin siitä on kulunut vasta kuukausi mutta eipä miestä oikein kiinnosta varmaan.
Hän vain lupailee kaikenlaista. Sanoo auttavansa mutta mitään ei konkreettisesti tapahdu, kärsivällisyyttä vaan pitäisi olla.
En siis enää tiedä mikä tämä on, miksi hän pitää kiinni jos ei kiinnosta.
Emme tosiaankaan enää tee mitään ja varmaan jos en laittaisi viestiä niin miehestä kuuluu vasta seuraavan kerran kun on viihteellä ystäviensä kanssa.Mitä enemmän kirjoitan sitä enemmän haluan eroon tästä ihmisestä..
Ap
Siis ette ole kuukauteen olleet enää yhdessä vaan pelkästään viestitelleet? Ja sinä aloitat aina viestittelynkin? Vai ymmärsinkö väärin? Jos ymmärsin oikein, niin anna olla.
Kuulostaa ihan yhdeltä tyypiltä joka on naimisissa mutta pyörittää siinä sivussa muita naisia. Toinen asunto sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
No siis. Aloituksessasi sanot, että olette molemmat sitoutumiskammoisia. Ja vaikuttaa, ainakin minusta, että olette päätyneet jonkinlaiseen harvoin-tapailu-mutta-ei-vakavaa-suhteeseen ihan yhteisestä ymmärryksestä.
En tiedä onko tuo hyväksikäyttöä, ja jos on niin kumpi käyttää toista hyväkseen ja miten...
Että joo, jos ei sinua huvita tämä mies niin lopetat vain tapailun.
Kyllä olemme tietoisia molemmat siitä, että on hankala luoda vakavaa suhdetta.
Se on ihan ok, jos etenemme tietoisesti pikkuhiljaa tai muuten suhteen tila olisi selvä. Oltaisiin vain kavereita esimerkiksi.
Mutta minulle annetaan tyhjiä vastauksia vain.
Mies on ollut kova puhumaan ja suunnitellut kaikkea kuitenkaan pitämättä lupauksiaan. Aina on tullut jokin este.
Miksi on kertonut sitoutumiskammostaan mutta heti perään tyyliin puhunut yhteisestä tulevaisuudesta.
Minun pääni on mennyt ainakin pyörälle.
En voi mitenkään luottaa, kaikki on todella ristiriitaista.
Pitääkö edes ystävänäänkään minua, sillä viimeksi kun olin hänen luonaan niin särähti kyllä korvaan yksi puhelu.
Hänen ystävänsä soitti ja kysyi kenen kanssaan viettää aikaa.
Vastasi ja sanoi nimeni ja että tuli otettua baarista mukaan tukevassa humalatilassa.
Mietin vain, että olenko vain nainen jonka raahasi baarista kotiin..
No joka tapauksessa suhde tuo nykyään minulle enemmän pahaa mieltä ja ahdistusta, joten olkoon miten oli niin minä en ainakaan tähän jää enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan yhdeltä tyypiltä joka on naimisissa mutta pyörittää siinä sivussa muita naisia. Toinen asunto sitä varten.
Tällainen tilanne olisi järjettömän raskas.
Joku ihminen jolle on avannut koko sydämensä ja pitänyt luottamuksen arvoisena ja paljastuisi jotain tällaista.
Tulisi kyllä tyhmä olo.
Olen kyllä miettinyt mielessäni onkohan hän naimisissa tms..
Mutta en usko, sillä olisi halunnut seksin aikaisemmin kuvioihin ja haluaisi sitä nytkin paljon enemmän. Enkä myöskään tapaisi hänen ystäviään koskaan.
Ap
Mies haluaa näytellä nuorta paistiaan kavereilleen, mutta ei ole kanssasi tosissaan.
Kun mies löytää itseään paljon nuoremman naisen on hänen ajatus ensimmäisenä, että mitä kaverit nyt sanovat ja että kaverit ovat nyt kateellisia yms.
Ei kannata omaa nuoruuttaan kaupata vanhalle papalle. Siinä kaupassa häviät vain sinä.
Etsi omasta ikäluokasta mies, jonka saat itseesi ihastumaan aidosti sinuna, eikä nuorena paistia.
Erika ja iso D? Se odottaa että kasvat aikuiseksi ja aloitat oman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa näytellä nuorta paistiaan kavereilleen, mutta ei ole kanssasi tosissaan.
Kun mies löytää itseään paljon nuoremman naisen on hänen ajatus ensimmäisenä, että mitä kaverit nyt sanovat ja että kaverit ovat nyt kateellisia yms.
Ei kannata omaa nuoruuttaan kaupata vanhalle papalle. Siinä kaupassa häviät vain sinä.
Etsi omasta ikäluokasta mies, jonka saat itseesi ihastumaan aidosti sinuna, eikä nuorena paistia.
No tätä olen vähän aavistellut.
Olen nuori ja melko kaunis.
Vielä kun omaan hyvät käytöstavat, kanssani voi jutella syvällisiä ja ihmiset yleensä pitävät minusta niin olen miettinyt, että hän saattaa pitää jonkinlaisena ylpeydenaiheena että nautin hänen seurastaan enkä juokse nuorempien miesten perässä.
Minulle tosiaan luonne on tärkeä ja pinnallisuudesta en ole koskaan oikeastaan välittänyt.
Tietysti määrätietoisuus ja uralla kehittyminen on suuri plussa, olen itsekin kunnianhimoinen asiassa joka minua kiinnostaa.
Mutta pääosin sellainen ihminen, jonka kanssa sisäinen kaaokseni rauhottuu ja tunnen lämpöä sekä lojaalisuutta on syy miksi rakastun tai ihmisiä, jotka jäävät elämääni muuten. Tarvitsen aitoja kokemuksia enkä mitään pinnallista ja tekopyhää.
Tällaiset tilanteet harmittavat kyllä.
Luulin todella löytäneeni ystävän mutta välillä tuntuu kun asioita punnitsee, että hän vain omien etujen ja egoa pönkittääkseen haluaa olla minulle avuksi tai pitää minut elämässään.
Vielä kun yrittää ostaa oikeastaan rahalla minut. Puhuu että voi kustantaa asioita joihin en suostu tai nykyään edes loppuen lopuksi enää usko.
Ap
Vaikutatte etäisiltä, ei kuulosta lupaavalta