Kertokaa mulle MIKSI ihmeessä edes
Kannattaa lähteä opiskelemaan?
Mikä järki opiskella, kun vaihtoehtoina on a) asumistuki ja max 250€ opintotukea, sillä pitäisi elää joka kk, maksaa laskuja ja vielä hankkia koulutarvikkeet, etenkin kun itsellä ei vanhempia auttamassa edes ruuan saamisessa.
Tai b) ottaa opintolaina ettei tarvitse raha-asioita opiskeluiden aikana stressata silläkin riskillä että koulun loputtua mulla on useita tonneja velkaa enkä saakkaan töitä....
Juu, sanokaa mitä sanotte, mutta ei kiitos. Työn saaminen opintojen ohessakin on todella hankalaa, en ole nyt työttömänä ollesanikaan saanut mitään, eikä oikein nappaa olla ensin 8h koulussa ja sitten töihin, siinä ehdi läksyjä tekemäänkään... ja pelkkä vlopputyö ei elätä sekään tarpeeksi.
Kommentit (5)
Ap, ei sun kannata opiskella, haet vaan niitä töitä jatkossakin. Ehkäpä joskus sellaisen vielä saat.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei sun kannata opiskella, haet vaan niitä töitä jatkossakin. Ehkäpä joskus sellaisen vielä saat.
Mut niitä töitähän ei saa ilman koulutusta... mutta sitten toisaalta se koulutuskaan ei välttämättä tuo työpaikkaa... mikä järki opiskella näin loogisesti ajateltuna jos töitä ei heru vaikka olisikin käynyt kouluja? Käyt koulun =et saa töitä. Et käy = et saa töitä. Lopputulos siia aivan sama. Ap
Taivjos saa töitä ne ovat vain pätkätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut niitä töitähän ei saa ilman koulutusta... mutta sitten toisaalta se koulutuskaan ei välttämättä tuo työpaikkaa... mikä järki opiskella näin loogisesti ajateltuna jos töitä ei heru vaikka olisikin käynyt kouluja? Käyt koulun =et saa töitä. Et käy = et saa töitä. Lopputulos siia aivan sama. Ap
Vasemman jalan saapakaan ei ymmärrä... Ei sitä tulevaisuus kiinnosta.
Minun mielestäni siinä ei olekaan mitään järkeä. Sitä paitsi itseään voi sivistää ilman oppilaitosta. Sitä kannatan lämpimästi, mutta tosiaan velkoihin joutuminen jonkun spekulatiivisen idean perusteella on sairasta. Ei koulutus nykyisin takaa yhtään mitään, ei edes hyvää mieltä. Sivistys ja oppineisuus ovat eri asia, mutta muodollinen tutkintoon tähtäävä kallis opiskelu on pelkkä huijaus.