***TOUKOmasujen maanantai***
Kommentit (26)
Viikonloppu takana ja taas arki edessä. Meillä oli tuparit viikonloppuna ja eilisen päivän sitten siivosinkin niiden jälkiä. Talossa oli ainakin 15 muksua ja kaikki poikia, niin oli laipio koetuksella kun ne jyrysi yläkerrassa. Pöly lähti liikenteeseen. Yläkertaa en ole edes vielä siivonnut kun se on niin kamalassa siivossa. Sen urakan aloitan huomenna. Pikku hiljaa hyvä tulee. Enkä jaksakaan enää oikein riehua koko päivää jonkin luutun kanssa. Yhdeltätoista olisi neuvola ja sen jälkeen olisi takoitus käydä vähän kaupungilla. Kirjoittelen sitten neuvola kuulumiset. Vappukin lähenee, mutta se menee omalla painollaan. Miehen muksut tulee vapuksi niin se on taas yhtä huisketta.
Onko muilla sellaista tunnetta aina kun on sängyssä ja vaihtaa äkkiä kylkeä niin tuntuu aina että maha oikein valahtaa patjan päälle ja sitten kun kokeilee kädellä niin vauveli oikein painaa patjaa takapuolella...(luulisin että takapuolella, mutta kuitenkin). Minä joudun aina herättelemään kaveria että vaihtaisi hiukan masussa asentoa, niin saisi äippä hyvän asennon. =) Muuten yöt on kyllä mennyt yllättävän hyvin.... No täytyy lähteä vähäksi aikaa ulos ja sitten kohti neuvolaa, kirjoittelen illalla kuulumisia. =)
33+6
Porvoossa tosiaan upea sää, niin varmasti muuallakin. Ensi viikolla on jo toukokuu - hurjaa! Meillä saatiin eilen halliin laitettua iso peili ja näin pitkästä aikaa itseni päästä varpaisiin ja melkein pelästyin tätä mahan kokoa. Hurja pallo ja ihan edessä! Viimeistään nyt tajusi, että lähtö voi tulla oikeastaan koska vaan. Ollaan saatu kotia rempan jälkeen siihen kuntoon, että nyt voisin vihdosta viimein alkaa laitella tavaroita kuntoon vauvaa varten.
Onko tosissaan niin, että kukaan toukokuisista ei ole vielä lähtenyt synnyttämään? Olen vähän huonosti seurannut palstaa viime päivinä. Kaikille kuitenkin oikein ihanaa kevätpäivää ja uutta viikkoa! Mahtaakohan sima vielä ehtiä vapuksi?
Elli 34+5
oletko menossa/oletko jo ollu PS:n tutustumiskäynnillä? me ollaan menossa sinne perjantaina. tuttu paikka on mutta olen kiinnostunu siitä ammeesta ja mennään nyt sinne kattomaan ja miehelle täähän on eka niin sitäkin varmaan kiinnostaa mihin ollaan menossa sitten ku käsky käy masusta. =)
my_selene ja neiti rv 35+0
..ja puistoon..
tervehdys toukokuisille !
kiva kun jotkut on pirteitä. itse olen aivan kuollut:( menin kyllä suh ajoissa nukkumaan (22-23). heräsin pirteänä puoli kuudelta (ärsyttävää !) ja nyt olen aivan poikki. menenkin tästä kohta nukkumaan ja sitten olis tiedossa lihasopan keittoa ja pyykkitupa. vaikka olen ihan poikki niin mulla on silti joku ihme hätä saada koti " kuntoon" ennen vauvan tuloa, vaikka miten väsyttäis. vielä tekisi mieli sisustaa...ja sitten järjestellä paikkoja kuntoon....ja kuvitelkaa meidän vauvan tavarat on vielä kellarissa, lukuunottamatta vaatteita ! ajattelin, että sängyn mies ja esikko voivat koota kun olen sairaalassa, mutta olishan se hyvä hakea turvakaukalo ja sitteri ja pestä vaunut....mua raivostuttaa, kun en itse saa kellarista mitään, kun se on kattoon saakka täynnä tavaraa, enkä tosiaan tiedä missä ne vauvan tavarat on. pitääpä tänään pakottaa mies sinne kellariin !
sain sunnuntaina kokea oikein kunnon synnytyssuppareita. jippii ! mutta ne loppuivat lyhyeen :( meidän poitsu syntyi viikolla 38 ja tuo viikko alkaa mulla nyt pe. vieläköhän sitä pääsisi vappuna synnyttämään ?
aamos 37+
Aivan ihana auringonpaiste, vain kaksi yöherätystä takana ja nyt aamukaffemuki kädessä koneella... Esikoinen on fammulla, joten ajattelin tämän päivän laitella rauhassa pihaa kuntoon ja tehdä vähän ruokia pakastimeen.
Eilen illalla oli ekan kerran samanlaisia polttoja mistä esikoisenkin synnytys lähti käyntiin, joten nyt alkaa oikeasti tuntua siltä että h-hetki lähestyy! No, onneksi melkein kaikki on valmiina: vauvan korisänky on kasattuna ja pedattuna ja sairaalakassin ajattelin pakata tänään. Tulevalle isoveljelle ajattelin vielä ostaa jonkun lahjan " vauvalta" kotiintullessa annettavaksi.
Nyt ulkoilemaan. Hyviä vointeja mammoille ja masuille!
elli, tilulii on oman toukotoiveensa synnyttänyt jo maaliskuun puolella ja tiitulla oli käynnistys 20.4. joten eiköhän sielläkin nyytti ole kainalossa :)
ihan epäreilua kun teillä kaikilla on jo noin kovasti oikeita suppareita ja kaikkee... ja mulla ei mitään. Ja laskettuun aikaankaan kun ei oo enää montaa päivää.
Tahtoo tämän ulos NYT!
pikku-milli & paco 39+3
Aurinko ei paista mutta mittari näytti ihan lupaavalta joten siirryn ulkohommiin kunhan pyykkikone pysähtyy. Koirien kanssa ei viitsi kulkea sisään-ulos vähän väliä, tosin lattiat kyllä on siinä siivossa että on kuljettu. Mies kun ei usko että ne sotkevat tassunsa ulkona käydessä...
Muutoinkin meillä(kin) otettiin yhteen viikonloppuna tuosta siivousasiasta. Kieltää minulta harvoimisen mutta imuroida pitäs. Sanoinkin että pitää suunsa supussa kun ei tiedä kuinka imurointi aiheuttaa minulle supistuksia. Haravoinnissa saan olla selkä suorana ja on paljon mielekkäämpääkin kuin imurointi.
Viikonloppu meni koirahommissa ja Oulussa shoppaillessa. Tosin ostokset jäi vähiin kun imetysliivejä ei ollut sopivaa kokoa sekä rintapumput olivat loppu. Sain ostettua patjan pinnasänkyyn. Vielä petauspatja puuttuu. Millaisia patjoja muut ovat ostaneet? Minä ostin ihan tavallisen ja vasta jälkeen päin kuulin että on olemassa sellaisia pissaa hylkiviä ja patjoja joihin lapsi ei voi tukehtua?
Huomenna olisi tutustuminen synnärille. Vähitellen voisin alkaa jo luopumaan tästä vatsasta, varsinkin iltaisin olen ihan väsy.
Hekustille piti jotain vastata, mutta ÄD (=äitiysdementia) vaivaa enkä muista mistä ja mitä...
t. Nasu ja Touko-masu 36+1
piti sanomani tuosta nukkumisesta.
Minusta tuntuu että kun kääntää kylkeä että vatsa jää toiselle laidalle. Niinpä olen alkanut nukkua hetken selälläni (vaikka en siitä pidäkkään) ja sen jälkeen käännyn taas kyljelle.
Ja lisäksi nukun kylkiasennossa niin että vatsan alla on matala tyyny jolloin masu ei pääse roikkumaan.
Mutta kuten mieskin sanoi että se on taito laji tuo nukkuminen raskaana;)
t. Nasu
Niin se viikonloppu taas meni.. Ja vikaa viikkoa tätä kuuta viedään.. Hui! Viikon kuluttua tosiaan jo toukokuu....
Eilinen oli taas ihan tuskaa.. Mä alan olla jo NIIIN kyllästyny tähän mahaan ja jatkuviin supistuksiin ja särkyihin... Ja siihen et kävellä voi ulkona jopa pari sataa metriä ennenkuin maha on ihan kivi kovana ja sattuu aivan älyttömästi... Ja nyt mieskin on alkanut vahtaamaan mun tekemisiä... Vähän väliä komentamassa mua lepäämään tai jotain muuta vastaavaa.. Ihan kivaa sinänsä, mut... Ääähh.. En mä tiiä..
Mut en mä kuitenkaan halua et tää syntyy vielä ainakaan pariin viikkoon. Kun ens viikonloppuna muutto ja mä haluun saada kämpän kuntoon ennenkuin sinne voi vauva tulla!
Mä olin lauantaina kaverin kanssa piiitkästä aikaa " viihteellä" ... ;o) Eli käytiin leffassa ja syömässä. Käytiin kattomassa toi Geishan muistelmat. Tosi hyvä leffa, tosin aika pitkä et vikat 45min alkoi olla mulle aika tuskaista kun tuntui et happi loppuu ja sit oli muutenkin huono olla... Mut pääasia oli et pääsi kotoota edes hetkeks pois! =D
Masussa välillä yritetään puskea peppua tai sitten kantapäätä kyljestä ulos. Ei kyllä tunnu mitenkään mukavalta enään... Mutta kovasti edelleen jumppailee ja ihan hyvä niin!
Keskiviikkona olis tarkoitus mennä tutustumaan Jorviin.. Ihan mielenkiinnolla odotan minkälaista siellä on . Kaks aiempaa kun ovat suyntyneet kättärillä.
Mut nyt vois mennä vaikka ompelemaan, jos edes se onnistuu...
tintti rv35+5
Tulin vielä sanomaan moi kaikille ennen huomista. Tulin juuri sairaalasta fysioterapiaryhmästä ja verikokeista. Illalla saan sitten tietää mihin aikaan tämä meidän " listavauva" (kuulostaa kamalalle, anteeksi vaan ;) ) noin suurin piirtein syntyy eli koska mennään sairaalaan. Toivottavasti olisi heti aamusta, kun mä tupaan voida aika pahoin jos en saa syödä enkä juoda mitään.
Ihana ilma! Täytyy kyllä mennä vähän käymään vielä ulkona. Illalla mennään miehen kanssa syömään mun lempiravintolaan että saatais vähäksi aikaa jotain muuta ajateltavaa. Saas nähdä tuleeko ensi yönä nukuttua yhtään... ;)
Anyway, moikka nyt sitten vaan kaikille ja tsemppiä ja jaksamista ihan jokaiselle! :)
Emmi ja prinsessa 39+2
Ihan ekana Emmille PALJON tsemppiä huomiseksi!!!!!!! =)
Me saatiin eilen vihdoin ja viimein laitettua vauvan sänky ja hoitopöytä kasaan. Lakanatki piti jo sänkyyn laittaa. Nyt ei enää puutu kuin vauva ;)
Alkaa olla jo tosi rasittavaa tuo öisin vessassa ravaaminen. Vähintään 2x yössä pitää nousta veskiin =/
Mutta toisaalta, pitäähän sitä nousta öisin sitten kun vauvakin tulee joten ei auta valittaa =D
Huomenna olis äitipolille aika, viimeinen ultra ja lääkärintarkastus. Ihanaa nähdä vaavi vielä kerran ennen synnytystä, ja mukavaa kuulla paljonko on painoarvio nyt!!
Tulen sit huomenna iltapäivällä ilmoittelemaan kuulumiset.
Kristiina rv 36+5
Emmille tsemppiä ja onnea huomiseen! saisimpa minäkin nyytti kainaloon kohta. siis viikkoja vois ihan mielellään olla hieman enemmän.
Aivan mahtava sää ulkona. oltiin lasten kaa puistossa ja mentiin kauppaan ja nyt on koko kroppa ihan loppu. tuntuu kuin olisin jumpannu monta tuntia. no, nostan ja riehun puistossa joten kai sekin jonkinlaista jumppaa on. =)
ruokaa odotan nyt ja sitten levätään hieman ja sitten takasin ulos. energiaa riittää ulkona mutta sisällä ei mitään intoa. pyykki odottaa koneessa joten pakko kai sitä on laittaa kuivumaan ennen ruokaa.
katellaan myöhemmin lisää..
my_selene ja tytöt (kiva muuten kun on ollu liikkeellä monta tuntia ja istahtaa alas niin johan masussa alkaa meno..kylkiluut huutaa apua!)
Skywavelle onnittelut pojasta!!!! =) Tiedot löytyy tuolta esittelypinosta.
Nyt niitä toukotoiveita sitten alkaa tulla maailmaan ihan tosissaan.
Tämä palaa parvekkeelle lukemaan Harry Potteria... tosin ei sitä uusinta vaan edellistä kun on sekin vielä lukematta.
p-m & p 39+3
Alkuun tsemppiä Emmille huomiselle, niin se aika sitten vain koitti=) Sekä super suuret onnittelut Skywavelle pikkuprinssistä!!!
Niinpä, niin näyttää siltä, että saamme lukea päivittäin ilouutisia tästä eteenpäin, kenties kesäkuulle asti=)
Pikku-milli: Voi, muistan noi tunteet vielä kuin eilisen päivän, kun odottelin esikoistamme. Sitä oli tossa vaiheessa NIIN valmis synnyttämään ja mitään, ei niin mitään tapahtunut!!! En edes tiennyt mikä on supistus!!! Ja kun la oli ja meni ja puuskutettiin jo rv 42 olin kypsääkin kypsempi!! Mutta toivon todella, että sinun ei sinne asti tarvitse odotella. Jaksamisia!!
Omaa (.) Ei ihmeitä, tuskaisaa on olo, alaselkä- ja liitoskipujen vuoksi. Mutta jokaisen valvotun yön jälkeen tuntuu paremmalta nousta ylös, kun ajattelee, että ihan varmasti ollaan taas päivä lähempänä synnytystä=) Esikoisen kanssa päivärutiinit vaan muodostuu välillä kovin tuskaisille ja kun ei ketään (isovanhempaa) ole lähettyvillä, että vois hieman jelpata. No, mutta onneksi toi iki ihana kevät päätti vihdoinkin tulla, niin siitä jos mistä saa kummasti voimia.=)
Auringonpaisteista maanantaina joka ikiselle!
H-R rv 36+0
Emmille hirmusesti peukutuksia, että pääsisitte heti aamusta vauvelia hakemaan!! Odottavan aika on varmasti PITKÄ :D
en oo saanu tänään aikaseks yhtään mitään! Äsken nukahdin kun hetkeks heittäydyin pitkäkseni. Lapset oli laittanu itelleen videon pyörimään... Ruokakin on eilisiä jämiä. Tuntuu, että päivä menee ihan hukkaan, jos ei tee mitään " hyödyllistä" . No täytyy ruuan jälkeen lähteä vaikka pyörälenkille tyttöjen kanssa. Tai siis isot pyöräilee ja pienin saa käydä vaunuun nukkumaan. Se on edelleen kauheessa räkiksessä.
Heräsin kahteen kertaan siihen kun vauva puuhaa jotain ja jossain häpyluun tietämillä vihlas niin, että vedet valu vilmistä. Siis sattu ihan törkeesti. Teki mieli hyppiä tasajalkaa ja töniä vauvaa toiseen asentoon...
Mun maha on jatkuvasti ihan kova, kun ei sitä vettä oikeestaan enää ole. Tuntuu ihanku olis jatkuva supistus päällä, vaikka tietysti supistus tuntuu vielä inhottavammalle *valivalivali* Maha ei muutenkaan oo enää pyöree, vaan oikeella puolella on semmonen kohouma ja vasen puoli on aikas littana. Vauva siis köllii oikeella puolella. Sais tulla jo pihalle. Liikkeetki on käyny tosi vähiin ja hennoiks.
Vauvan vaatteita kävin eilen hakemassa säilöstä. Pesemään en kyllä vielä ehtiny. Kiva oli kaivella niitä ja muistella mitkä potkarit on kenenki tenavan pakkauksesta :) Oon kaikille neljälle ottanu pakkauksen ja annan sitten joskus kullekkin ne omat potkarinsa, kun lapsia saavat (jos saavat...)
Nyt pitäis raivata sitten laatikkotilaa. Ja pestä kaukalo.
Meillä on ens viikonloppuna kastajaiset eikä mulla oo pienintäkään hajua, mitä ihmettä laitan päälle! Eihän mulle mahu mitkään juhlavaatteet. Yks farkkunen pitkä mammamekko mulla on ja se luultavasti saa kelvata, kun en viiti enää uusia vaatteita ostaa. Oon kummina, niin ei viittis ihan rytkyissä mennä sinne seisoskelemaan :)
Mutta nyt lähen lämmittämään risottoa ja sitten pihailemaan lasten kanssa.
Nalluri ja ötö 36+2
Aivan ihana ilma jälleen. Mä kyllä oikein nautin nyt kun aurinko vihdoinkin paistaa. Tuntuu, että energiaakin riittää ihan toisella tavalla kun pari viikoa sitten.
Tänään pitäis vähän lajitella kirpparille meneviä tavaroita. Pakko tyhjentää kaapit ja komerot ennen vauvan syntymää, kun ei tänne pikkukaksioon oikeesti muuten mahdu!
Emmille kauheasti tsemppiä huomiseen:)
Ja Pikku-Millille jaksuja! Mäkin muistan hyvin edellisestä raskaudesta ton kuumeisen odotus-vaiheen, kun mitään ei tuntunut tapahtuvan. Ja mullakaan ei silloin ollut yhtään supistuksia tai mitään muitakaan merkkejä lähenevästä synnytyksestä.
Nytpä oonkin ihan asennoitunut siihen, että yli menee ja reippaasti:)
Mut täytyy lähteä syömään, kun pikkuneitikin menee päikkäreille.
pricilla 33+6
on kyllä tuolla ulkona!! Olin jo heti aamusta neuvolassa ja heti sen jälkeen lähdin tuonne rannalle kivenkoloon istuskelemaan. Nyt on päiväkahvit tuloillaan ja tarkoitus olisi vielä uudestaan lähteä myöhemmin ulos ihan kunnon kävelylenkille.
Neuvolassa oli kaikki tädin mukaan hyvin, mutta itse jäin ihmettelemään sitä, että sf-mitta oli laskenut kaksi senttiä, mutta täti kuitenkin sanoi ettei vauva ole hänen mielestään laskeutunut. Onko jollain havaintoa mistä tällainen voi johtua? Vauva on jo pitkään ollut pää alaspäinkin eli ei ole asentoaan vaihtanut. Tuosta nukkumisesta vielä sen verrran, että minä käyn lähes joka yö noin 2 kertaa pissalla, mutta onneksi nukahdan oikeastaan ihan heti uudestaan.
Alkaa kyllä jo olemaan sellainen olo, että vauva olisi ihan mukava jo nähdä. Mulla on vaan loppunut kaikki aikaisemmin olleet " oireet" eli enää ei tule edes kivuttomia supistuksia. Tänään vihlaisi muutaman kerran tosin tosi pahasti tuolta emättimen kohdilta, kuin joku olisi pistänyt teräaseella.
Ja oikein paljon onnea jo vauvan saaneille ja tsemppiä leikkaukseen sinne menossa olleelle (en ikävä kyllä muista tuota nimimerkkiä enää...).
Monilla alkaa olla viime hetket käsillä! Itse olen varmaan toukokuun viimeisien joukossa (ellei mene kesäkuulle) - laskettu aika on 26.5.
Millaisia painoarvioita olette saaneet vikassa lääkärintarkastuksessa?
Kävin juuri lekurilla ja nyt viikolla 35+3 vauvan pitäisi olla 2600 g painava ja noin 47 cm pitkä, pohdin että paljonko sen pitäisi vielä kasvaa vikan kuukauden aikana..
Aurinkoista viikon alkua!
prkl... menin sit hävittään jo kirjoitetun tekstin....
ei jaksa kirjottaa uudestaan.
emmille onnea huomiselle!!!
pitäis lähtee ulos reippailemaan jos vaikka tulis suppareita.
olis kiva olla vappuna jo vaavin kans kotona. turha luulo et niin käy....
:(
nyt pää ihan tyhjä kun kerran jo kaikki kirjotin.
palailen illalla tai huomenna neuvolan jälkeen....
meppe81 ja ruoto39rv
ihana sää ulkona! pakko syödä nopeesti aamupalaa ja sit hyökätä puistoon.
nukuin taas yöllä tois hyvin vaikka asentoa on vaikee löytää.
tää on muuten huhtikkun viimeinen viikkoa ja sit on meiän kuukaus! no, tällä viikolla alkaa kyllä niitä listavauvoja tuupata maailmaan joten tsemppiä teille joilla synnytys lähellä.
Täällä vielä kasvatetaan masuu muutama viikko. voikaa hyvin ja suppari-säteitä niille kaipaaville!
my_selene ja neiti nukkuva rv 35+0