Kevättoiveet vko 17
Kommentit (38)
OnnellinenMamma; tervetuloa mukaan!
kandivaihe; kun kerran mitään vuotoja ei ole tullut, on tuskin mitään syytä murehtia! Koitat nyt vaan nauttia raskaudesta! Niinkuin jo totesit, ei se raskaus murehtimalla suju paremmin!
_maria123_; Tuohan on aika lupaavan kuuloista, että menkat ovat " myöhässä" . Toivottavasti olis merkki plussauksesta!!!! bd bd bd
Niinkuin nikistä voi päätellä, ollaan melko samanikäisiä, mulle tulee 26 v täyteen marraskuussa!
ON: kp 13/28-30 ja ovista odotellaan (vieläkin). Ei mitään merkkejä siitä :(. Ei kai se vielä ole voinut mennä ohikaan. Tosin onhan tässä vielä pari päivää aikaa odotella ihan rauhassa, ilman että tarvisi pelätä, että kierto alkaa venymään. Mutta kun tuo mieli on NIIN malttamaton... Huoh... mutta ei auta muuta kuin odottaa...
MAria80: Juu aika saman ikäisiä siis ollaan Mariat. Olet ollut ehtiväinen kun tuossa iässä sinulla jo kolme lasta (muistanko oikein?). Malttia vaan kyllä se ovis sieltä tulla jolkottaa.
Mä olen kanssa maailman malttamattomin tyyppi. Menin jo testaamaankin tässä kierrossa kp 23/22-21, negaahan se tietty näytti!
Jos olet maria123 jättänyt pillerit vasta kolme kiertoa sitten niin kyllähän toi kierto voi nyt alkaa pidentyyn ja raskaus oleen kierron puolesta mahdollinen. Kai se ottaa kroppa aikansa pillerien jälkeen ennen kuin tasaantuu. Niin ja mä olen kohta 23 vee. Mä olin ihan varma että mulle ei edes vauvakuumetta koskaan tule saati sitten lapsia, mutta sitten löytyi kanssa se oikea mies ja nyt ei mieli malttais ollenkaan kun yritystä pitäisi tosissaan kesällä aloitella. Niin se elämä tosiaan vie.
Kandivaihe: niin kuin maria80 sanoi nauti vaan raskaudesta, ei se siitä murehtimalla miksikään muutu. Oletko muuten tehnyt nyt testejä onko viiva vahvistunut? Mulla olis kans tossa noita testejä mut en kyllä uskalla testata...
Tietääkö muuten joku miten iho reagoi raskauteen? Mulla kun on ihan super kuiva iho niin mietin että helpottaisko sen kuivuminen raskausaikana?
surullinensiili, en ole nyt testannut enää. Mieli tekisi, mutta toisaalta en uskalla.. Ja yhtään verta ei ole tiputellut, joten kaiken järjen mukaan olen edelleenkin raskaana. Testasin siis kp28, kp29 ja kp 31. Kaikissa vaaleahko mutta näkyvä plussa. Niin ja kp31 oli vahvempi kuin kp28, joten ainakin oikeaan suuntaan meni.. :)
Huh! Tänään olisi pitänyt verta tulla, jos menkat olisivat olleet tuloillaan. Kemialliseen raskauteen en enää usko. Kyllä siellä joku pikkuinen varmaan on, toivotaan vaan että oikeassa paikassa ja terveenä!
Eilen soitin anopille ja kerroin. Ensin kuului kiljuntaa, sitten naurua, sitten itkua, ja vielä lopussa oli hiljaista, kun hän tajusi tulevansa mummoksi.. :) Ihanan aito reaktio, ei ollenkaan skeptinen niinkuin omalla äidilläni oli. Mies soitti sitten vielä isälleen, joka oli ollut tosi iloinen myöskin.
Onhan tässä jo kerrottu aika monelle taholle, mutta en koskaan ajatellutkaan, että pidettäisiin täytenä salaisuutena pitkään. Se kertomisen tuoma ilo on niin suuri, että se peittää keskenmenopelonkin aika hyvin. Sitä paitsi, haluaisin myös läheisten ihmisten tietävän, mikäli saisin keskenmenon. Ei tarvitsisi ainakaan pelätä ajattelemattomia vitsejä tai kyselyitä, jos ihmiset tietäisivät taustat. Mutta maltti on valttia opiskelukavereille kertomisessa, joten he kuulevat tästä vasta sitten, kun olen itse kuullut sydänäänet ja ehkä nähnytkin jotain ultrassa..
Hienoa kandivaihe, että anoppi otti uutiset niin hyvin! Kuulosti oikein positiiviselta reaktiolta :) Kunpa itsekin pääsisi joskus tuohon kertomisvaiheeseen...
Hääkeskustelusta: Joo, hyvää pointtia tuli siitä, että raskauden ihan alku- tai loppuvaiheessa ei välttämättä ole paras ajoitus astella alttarille. Sitä mäkin mietin mm. sen alkoholin juomisen lisäksi - ja varsinkin, kun esikoista ruvetaan yrittämään, niin eihän mulla olis ees minkäänlaista kuvaa siitä, mitä ne pahoinvointioireet voivat olla. Kaikillehan niitä ei välttämättä tuu, mutta itse en uskalla ottaa sitä riskiä, että oliskin juuri tärkeänä hetkenä kovin huonovointinen olo.
Kotitöistä: No kyllähän ne juuri ne kotityöt on niitä, mistä lähinnä ne riidatkin kotona syntyy, varsinkin, jos mies ei tee niitä juuri sillä hetkellä, kun mulla sattuis oleen siivouspuuska. Ja näkemyksetkin eroaa, mikä on tarpeellista ja mikä ei. Mutta onneks mies on kuitenkin ihan toimivaa sorttia, eli ei mikään sohvaperuna, eli kun inspiraatio tulee, homma käy aika äkkiä.
ON: Hauskaa tämä oviksen etsintä ekassa luomukierrossa. Ensin sitä limaa oli kauheesti joku päivä, seuraavana päivänä ei, seuraavana taas oli jne. Mutta nyt (kp 18) on taas niin kuiva kausi, että eiköhän se ovis oo reilusti jo ohi. Onneks näin ennen yrityksen alkua ei tartte ottaa niin kauheesti paineita, jos jotain missaa.
Riemukasta vappua kaikille!
Söpösimmu: Tosiaan jännää aikaa tämä ensimmäinen luomukierto. Minä analysoin limoja joka päivä ja mietin, että onkohan tämä nyt sitten ovis vai jotain muuta. Eiköhän sitä ajan kanssa opi tulkitsemaan itseään.
Tällä hetkellä kiroan tämän hormonittoman elämän. Vatsaan sattuu, kylkeen sattuu, munasarjoihin sattuu, selkään sattuu, rinnat on kipeenä ja yököttääkin. Oliskohan tämä nyt sitten sitä elimistön heräämistä. Olikohan se surillinensilli, jolla oli samankaltaisia oireita ja johtuivat juuri elimistön heräämisestä takaisin " tosi naiseksi" . Toivottavasti menkkaoireita tai mielummin elimistön heräämistä eikä vaan jotain vatsatautia. Niin ja raskaana en ole, testasin aamulla, koska taas on illalla juhlat. Menkkoja edelleen odotellaan kp38.
Hauskaa vappua kaikille.
PomppuX: mulla on ollut ihan samanlaisia oireita pillereiden lopettamisen jälkeen. Tän kierron puolivälissä oli maha niin kipeä että valvoin yhden yön sen takia. Tais olla eka ovulaatio. HArmi et mies oli silloin kuumeessa eikä päästy hyödyntämään otollista aikaa lainkaan.
Vapuksi tulossa vieraita ja on kai aika suunnata ajatukset hetkeksi pois näistä vaavi aiheista. Toisaalata pelkään et alan muutaman sidukan jälkeen tilittämään kavereille näitä (välillä vähän epätoivoisiakin) fiiliksiä. Menkat edelleen myöhässä mut menkkakivut alkaneet, joten eiköhän ne sieltä pian tule.
Kandivaihe: mä itse ajattelen just noin kanssa. Ihanaa iloita läheisten kanssa plussasta ja toisaalta jos jotain kurjaa tapahtuu, he ovat tietoisia ja pystyvät tukemaan tarvittaessa. Tekis jopa mieli kertoa tästä yrityksestä niin ihmisten ei tarvitsisi kokoajan kysellä ja udella että " eikös se teidänkin perheessä olis lasten aika?" ..
Iloisat Wapun odotusta, muistetaan kesken wappu-hulinoiden tehdä vähän lapsiakin!
maria123 kp 27/22
Työn ohesta voin vähän kirjoitella. En ole teitä unohtanut :)
Kuulostaa vähän liiankin onnelliselta ja unelmien täyttymykseltä tuo kandivaiheen elo :) Meinaan että tässähän tulee itsellekin olo, että olisinpa minäkin... Olis niin kiva kertoa samanlaisista uutisista lähipiirille ja " kantaa jotain arvokasta masussaan" . Nyt vaan puhelen tyhjälle, kun toivon, että tuolla olisi jokin eikä tätiä tulisi kylään..
kp 33 ja tätiä pelätään tulevaksi milloin tahansa. Ei ole kierto säännöllinen vieläkään mikä on masentavaa. Pelkään etten ole kertaakaan ovuloinut pillerien jälkeen kun tämä on niin saakelin epätasaista. Eikä mitään oireita minnekään suuntaan! Ei oireita edes alkavista kuukautisista. Pari kiertoa mulla oli jo tossa välissä 31-31pv ja luulin sen jo olevan normaali. Sitten viimeinen olikin 38pv (oli kyllä stressiä) ja nyt mennään jo näin pitkällä. Tässä kierrossa on kyllä ollut tota fyysistä sairastelua, joten kai sekin on elimistölle ollut stressiä ja kk voi tulla viikon myöhässä. Hmph.
Hyvää vappua kaikille ja koitetaanhan jaksaa piinailua! Minäkin koko ajan vaihdan mieltäni, työ vai perhe, työ vai perhe. Nyt lähtee tuntumaan, että mitä jos nuo eivät olekaan niin ristiriidassa. Katsotaan nyt. Vauvakuume ei ole hävinnyt.
_maria123_; Muistit aivan oikein, meillä siis 3 lasta ennestään ja neljäs enemmän kuin toivottu! Harmi, että sulla oli testi negaa. Mutta niin kauanhan on toivoa, kun ei tätiä näy! bd bd bd
surullinensiili; Jokaisen iho saatta reagoida ihan eri tavalla raskauden aikana, jollain iho puhkeaa kukkaan ja jollain taas ei iho ole ikinä ollut niin hyvässä kunnossa. Mulla ei merkittävää muutosta ole ollut kuin selässä, minne mulle tuli 3. raskauden aikana kunnon jättifinnejä :(... Niin ja noita kunnon kraatereita on tullut sen raskauden jälkeenkin...
PomppuX; Harmi, että testi näytti sullakin negaa! Mutta vielä ei luovuteta eihän ;)
Minks; Toivottavasti täti ei löytäiskään sinne vaan siellä massussa oliskin jotain muuta ;). bd bd bd
ON: JIPPII! kp 14/28-30 ja elämäni ensimmäiset KUNNON ovislimat! Heh, kylläpä on ihmisen ilot pienestä kiinni ;). Taisi säännöllisen epäsäännöllinen vihreän teen ja greippimehun nauttiminen tuottaa tulosta! Eli piina-aikoja kohden mennään!
Hienoa maria80 että bongasit kunnon limat nyt vaan mies makkarin puolelle ja lapset katsomaan videoita ;)
Ihanaa kandivaihe että appivanhemmat suhtautuivat niin iloisesti. Ja ihan oikeessa olet että jos jotain ikävää sattuu niin ei tule typeriä kommentteja tietämättömiltä, mutta pois sellaiset ajatukset ja luottavaisin mielin että yhdeksän (vai kahdeksan...?) kuukauden päästä teillä on pieni nyytti kainalossa :)
PomppuX: jeps minullahan noita käynnistymisongelmia oli niin että kävin lääkärissäkin näyttämässä. Muutaman oikein kipuisen päivän jälkeen kyllä sitten helpotti ihan täysin ja nyt on tosi naisellinen olo :) Alavatsaan alkoi tänään sattua kun siivosin mutta tiedä sitten mistä sekin johtui.
Mulla on Minks kans niin ristiriitaisia tunteita vauvan suhteen. Toisaalta haluais aloittaa tosissaan yrittämisen kun ei tiedä edes kauanko menee ennen kuin tärppää, mutta kun on ne häät ja kuinka koulun sitten jaksaa. Argh näiden ajatusten kanssa tulee hulluks. Kai ootte muuten vappuna Tampereella ja tulette Koskipuistoon katsomaan kun teekkareita kastetaan hyiseen koskeen :) Meillä kuuluu vappu-traditioihin :)
Aa, pitääpä tulla katsomaan teekkarien kastoa! Kiitos vinkistä! Meillä on paikkakunta vaihtunut niin tiheään ettei ole mitään traditioita päässyt syntymään.
maria80: Onnea ovislimoista :)
Taidan huomenna ostaa raskaustestin. Mä en ole hyvä piinailija :) Ei kuitenkaan ole juuri odotuksia plussasta, ei uskalla toivoa, vaikka pieni mahdollisuus onkin olemassa.
Minks; Plussaonnea testailuun! bd bd bd bd Tulethan sitten heti kertomaan mitä testi näytti!
ON: kp 15/28-30 kuiva kausi kai alkanut (????) joten se ovis taisi olla tosiaan eilen. Nyt sitten alkaa parin viikon jännäily. Aika positiivisella mielellä olen, kun saatiin kuitenkin tasaiseen tahtiin koko viikon noita simppoja läheteltyä, joten ainakaan yrityksen puutteesta raskautumisen epäonnistuminen ei tässä kierrossa johdu.
Tänään oli tarkoitus leipoa tuon vanhemman tytön kanssa munkkeja. Poikaa tuskin tänään saa sisällä pideltyä, kun sai eilen uuden mopon (joita ei nyt sitten tallissa ole kuin 4 kpl), joten eiköhän hänen päivä tänään kulu tuota nurmikkoa kulutellessa ;).
Plussa onnea Minks! bdbdbdbdbd Samoin sinulle maria80 :)
Täti tuli sitten tänään... Onko kierto sitten ollut 26 päivää kun tänään 27 vaihtui 1:ksi? Eli nyt voi kierron päivän sanoa 1/26? Siinä meni ne plussahaaveet. Just mietin herätessä et testaanko nyt ja sit huomasinkin et eipä tarvitsekaan... Aika haikein mielin tässä vappuun mennään. Enpä kyllä olis ihan näin lyhyttä kiertoa osannu odottaa. Ovis sattui sitten kyllä juuri siihen mihin limojen perusteella oletinkin. Mut huolestuttavaa on mielestäni se että puuhailtiin siinä silloin juuri oviksen alla eikä tärpännytkään. Eihän se aina tärppääkään heti mut silti pistää miettimään et jos se ei onnistu ollenkaan. En mä kyllä odottanutkaan plussaa kun ei mitään oireita ollut mutta kai sitä jossain syvällä jotain toivoa aina elättelee. Mies vaan totes että ens kierrossa sitten kovempi yritys. Ota noista miehistä sitten selvää kun ensin sanovat että odotetaan vielä ja sit ovatkin yhtäkkiä ihan täysillä mukana. Kai ne vaan vaatii jotain konkreettista, eiks vaan TiggerX?
Kaveri pyysi tänään saunoon... Enpä kyllä taida saunaan mennä. Käyttekö te menkkojen aikana saunassa? Mä en tykkää käydä. Olo on hyvä ainoastaan sillon kun on housut jalassa ja suojat paikallaan :) Mummoni sanoi joskus että parina ekana päivänä ei kannattaisi saunoa, mutta en kyllä tiedä mihin vanhankansan viisauteen sekin perustuu.
Taitaa munkitkin jäädä tekemättä nyt ei oo yhtään sellanen fiilis että huvittais. Ne vadelma ja mustikka munkit mitä telkkarissa mainostettiin vaikutti ihan riittävän hyviltä :) Missä sä maria80 paistat ne munkit? Meillä kotona paistettiin valurauta padassa mut mulla ei ole omaa joten eipä olis edes missä paistaa.
Voin puolustuksekseni sanoa, etten ole ihan koko aikaa täällä " päivystänyt" . Kävi tässä meillä äsken mummonikin kahvilla.
surullinensiili; Pahoittelut tädistä! Itse olen laskenut aina kierron juuri noin eli kun menkat ovat alkaneet kp 30 on kierron pituus 29 pvää. Ja tuo menkkojen alkamispäivä on kp 1.
On varmaan ihanaa huomata, että mieskin on ihan täysillä mukana yrityksessä, vaikka ei sitä aina myönnäkkään. No jospa tämän kierron kovempi yritys tuottaisi tulosta! bd bd
Minäkään en oikein tykkää käydä saunassa menkkojen aikana, varsinkaan kylässä. Enkä oikein omassakaan, jos lapset ovat tulossa mukaan (niinkuin yleensä ovat). Pelottaa, että jos alkaakin valumaan reilummin, niin lapset säikähtävät. He ovat vielä kuitenkin niin pieniä, ettei välttämättä ymmärrä asian luonnollisuutta vaikka yrittäisikin selittää.
Mä olen nyt paistanut munkit friteerauskeittimessä. Me saatiin sellainen häälahjaksi, eikä sillä oikein muuta käyttöä ole ollut. Joskus harvoin olen siinä ranskalaisiakin paistanut, mutta se on siinä hommassa paljon työläämpi kuin että paistaa uunissa. Ja lisäksi se on niin pieni, että saa sitten meidän perheen ranskalaiset paistaa monessa erässä. Ja sitten vielä tuo putsaus on aika työläs. Mutta munkit siinä on kätevä paistaa. Mutta tavallinen kattilakin ajaisi asian.
Mutta jos nyt pikkuhiljaa alkaisi ihan aikuisten oikeesti tekemään niitä munkkeja, että saisi vapuksi valmista ;)...
Käykääpä lukemassa tuolla synnytys palstalla hauskoja asioita joita miehet on sanoneet synnytyksessä. Ovat hulvattoman hauskoja! Nauroin ihan vedet silmissä :D
Ihan pikaisesti vaan: hauskaa vappua kaikille!!
Ollaan lähdössä miehen kanssa lenkille kauniin aamun kunniaksi. Mies on jotenkin ihmeellisesti nyt innostunut lenkkeilystä, vaikka on ollut ihan mahdoton sohvaperuna koko seurustelun ajan. Ehkä mun jatkuvat vihjailut sen mahan tasaisesta kasvamisesta ovat nyt tehonneet.. Vaikken itsekään ole mikään hoikka, vaan sellainen vähän normaalia pyöreämpi, mutta kun tuo mies on kyllä lihonnut aika kovasti tässä kolmen kuluneen vuoden aikana - sellaista tyypillistä parisuhdelihoamista :)
Olen ollut jo yli viikon tietoisesti raskaana! :) Toivottavasti te kaikki plussaatte pian, ja voidaan yhdessä siirtyä tuonne odottavien puolelle! Olen vieläkin ihan ymmälläni tästä näin nopeasta plussaamisesta, mutta toisaalta, jos joka kierrossa on se 25% mahdollisuus, niin yhtä hyvin voi plussata ekalla kuin neljännelläkin kierrolla.. Joten bd bd bd bd bd kaikille!
Ihana tuo teidän tilanne kandivaihe, onnea vielä kerran. Kunpa tässä pääsisi pikaisesti samaan tilanteeseen. Kai se miehesikin alkaa asioita ajattelemaan vähän eri kannalta, tuleehan hänestä kohta isi :) Taitaa olla aika iso kasvun paikka miehellekin.
Mä taidan kyllä jättää vapputorinkin huomenna väliin. Tuntuu niin kurjalta nähdä ihmisiä vauvojen ja lasten kanssa. Mä en käsitä miten sitä voikin näin masentua vaikka osasikin odottaa menkkoja. Mä en saa nyt mitään otetta mihinkään. No josko tämä tästä taas kun tuon tädin saa häädettyä...
Oikein mukavaa vappua kaikille! Ihanan näköinen ilmakin ulkona nauttikaa siitä!
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kotona kuumeessa ja kerrankin aikaa kirjoittaa.. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne silloin tällöin.
Suuren suuret onnittelut sinulle kandivaihe! Antaa itsellekin uskoa kun joku onnistuu. Nauti tuosta vaiheesta täysillä, pidän peukkuja et kaikki menee hyvin!
Meillä 3. yrityskierto menossa piltsujen lopetuksen jälkeen. Nyt kp 26/22 eli vois jopa olla jotain tapahtunut. Pitää testata ennen vappua. MAha ja selkä kyllä silleen tätimäisen kipeet, joten en kyllä odota mitään ilouutista vielä. Epäilen muutenkin et toi mun kierto ollut raskautumiseen liian lyhyt. Pitää nyt katsoa mihin se asettuu. Ennen pillereitä oli jotain 28 pvää tyypillinen.
Ihana aurinkoinen sää! Harmi et joutuu olemaan sisällä koko päivän.
Kiinnostais tietää minkä ikäisiä olette? vai onko tästä jo ollut puhetta? Mä olen kohta 26. Olen aina ajatellut et musta tulee nuori äiti, mut elämä ei vaan ole mennyt niin. Sopiva isäehdokas kun löytyi vasta muutama vuosi sitten.
Tuosta kysymyksestä, että kenelle on yrityksestä kerrottu. Mä olen kertonut vain parhaalle kaverilleni. Mut melkeen kaikki varmaan arvaa. Me kun mentiin 1vuosi sitten naimisiin ja nyt kaikki kyselee et eiköhän kohta olis vauvan aika... No kun haluan vastata rehellisesti, tyyliin vauva saa tulla kun on tullakseen tai vauva tulee sitten kun jumala suo, niin kyllähän siitä voi päätellä että yritys päällä. Toivon vaan et ihmiset lopettais pikkuhiljaa jatkuvan kyselemisen. Kyllä tää 3 kk on jo opettanut et ei niitä lapsukaisia niin vaan tehdä.
Iloista torstai-päivää ja plussatuulia tietty!
maria