Kevättoiveet vko 17
Kommentit (38)
surullinensiili; Olen laittanut siman aina sellaisiin 1,5 litran muovisiin limsapulloihin. Eiköhän sen voi laittaa myös niihin lidlin vesipulloihin. Munkkeja varmaan tehdään joko pe tai la, muuten ei säily meidän perheessä vappuun asti, ei edes pakkasessa ;).
ON: kp 10/28-30 ja ovis lähestymässä.... Tosin en tiedä " löydänkö" sitä nyt lämpöjen perusteella, kun nuo lämmöt ovat olleet koholla edellisestä oviksesta lähtien :\... No jos saa säännöllisesti pupuiltua, niin ehkä sillä ei ole edes niin väliä, että huomaako sen...
Ootko siis testannut negatiivisen? Jos lämmöt on koholla, siinähän on se valemenkkojen mahdollisuus..
Voit varata neuvola-ajan suoraan neuvolasta. Sen voi varata vaikka heti plussattuaan, mutta ajan saa YLEENSÄ vasta rv:lle 8-10. Jossain neuvoloissa saattaa saada hiukan aikaisemminkin. Voit sieltä pyytää vielä lähetettä labran raskaustestiin (jos haluat), mutta ei välttämättä sitä saa, kun on kotona tehnyt jo positiivisen testin. Tosin jossain neuvolla kuuleman mukaan oli vielä vaadittu neuvolan tekemää testiä, vaikka kotona tehty testi oli jo plussaa.
Meinasin tänään olla vielä niin hupsu, että teen testin ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Negaa testiltä odotan, mutta ajatus raskauden mahdollisuuden (oireiden vuoksi) vaivaa mieltä ihan koko ajan, eikä mistään hommista tule mitään.
ja negaahan se, kuten arvelin. Toivottavasti nuo oireet nyt sitten hellittäisi. Onneksi tein kuitenkin tuon testin, sillä nyt on olo rauhallisempi ja pystyy myös keskittymään paremmin tähän kiertoon, oviskin kun on vielä edessä...
Kurjaa maria80 että oli negaa mutta nyt vaan täysillä tässä kierrossa!
Kandivaihe: eikös sulla ole vielä aika lyhyt aika ovulaatiosta joten hormonitasot voi olla sen veran alhaiset ettei testi vielä anna vahvaa viivaa. Eikä ehkä kannata ihan vielä soitella neuvolaan. En neuvoloista ole varma missä testit tehdään siis saako labraan lähetteen vai tekevätkö itse neuvolassa mutta jossain labroissa on se käytäntö että raskaustestejä ei tehdä ennen kuin on kuukautiset myöhässä ja vielä mieluiten kaksi viikkoa. Perustelivat sitä sillä että aikaisen vaiheen spontaanit kekenmenot eivät näy ja aiheuta turhia murheita. Mitä piinausta mutta ymmärrän tuonkin kannan.
Joko on veroehdotus tullut? Mä sain ensimmäistä kertaa palautuksia ja huimat 33 euroa mitähän mä niille keksin :) Mä oon saanu hirveet mätkyt tähän asti ja olen nyt hyvin tyytyväinen vielä kun sais matkakorvaukset haettua niin tästä oikein riemu repee :) Kun täälläkin nyt opiskelijoita on paljon niin pikku vinkkinä, kannatta käydä tarkistuttaan verokorttinsa ennen kesätöihin menoa. Mulle sanottiin verotoimistossa viime vuonna että verokortti pitää tulla muuttaan jos menee töihin (siis tulorajaa tai jotain). Mä en kyllä ymmärrä mikä siinä kotiin tulevassa on vikana mut kauheet mätkyt oon sillä saanu.
ON: kp 22 eikä mitään ihmeellistä menossa. Alavatsaan sattuu kun yskii, mistähän sekin johtuu? Kai sitä taas kuvittelee vaikka mitä. No tädin toivoisin kyllä tulevan että näkis mikä on kierron pituus mutta sitäkin saa vielä hetken odottaa.
Meillä ei taideta simaa tehdä ollenkaan, kun ollaan vaan kaksistaan niin jäisi vaan juomatta. Munkkeja kyllä tehdään varmasti.
Kandivaihe: Ihanaa, että on viiva säilynyt, Eiköhän se ajan kanssa vahvistu.
Nyt sitten inhottavaa lima-asiaa...
Tätiä ei kuulu eikä näy, mutta lauantaina bongasin valtavasti ruskeaa venyvää limaa. Itseasiassa kirkas lima oli " kuorrutettu" ruskealla. Seuraavalla pyyhkäisyllä tuli ihan kirkasta limaa, tosin vähemmän, mutta reippaasti kuitenkin. Vähän mietin olisiko tuo sitten ovis. En ole koskaan aikaisemmin vastaavia limoja nähnyt, en tosin ole ruumiineritteitä tarkkaillutkaan.
Mies on vaan valitettavasti ollut matkoilla, joten simppoja ei ollut valmiina odottamassa. Sunnuntai-iltana lähetettiin sitten simppoja paikalle, tarkistamaan tilannetta.
Oliskohan tuo voinut olla ovis. Kiertopäivä oli 30-ja-jotain. Ei yli 40 päivän kierto minulla nyt mitenkään ennen kuulumaton ole.
Osaako kukaan sanoa, kuinka pian limojen jälkeen munasolu irtoaa ja kuinka kauan munasolu elää.
Niin ja silloin torstaina ennen juhlia testasin selvääkin selvemmän negan.
Tuli tänään mielenkiintoinen asia esille. Olin kaverin kanssa autossa ja se alkoi polttamaan tupakkaa. Mietinpä siinä sitten että mitä tekisin jos olisinkin raskaana enkä haluaisi sitä paljastaa... Onko teillä vastaavia kokemuksia tai vinkkejä miten tilanteesta voisi selvitä vai olisiko parempi vaan olla hiljaa koska tuskin tuo yksi passiivinen tupakka nyt mitään haittaisi? Ihan vastaisuuden varalle ajattelin.
Kuinka teillä muuten miehet auttaa koti-töissä? Mun mies kyllä auttaa kun vähän patistaa mutta välillä jälki on niin juosten kustua että pikkuisen tekisi mieli ojentaa. Onko teillä vinkkejä tähän miten hienovaraisesti vihjata että asia pitäisi tehdä näin, kun jos huomauttaa asiasta niin takasin tulee vastaus että vaikka mitä tekis niin aina nipotetaan? Meillä oli juuri pieni kehityskeskustelu imuroinnin tavoitteista...
Pomppux: munasolu säilyy hengissä kai vuorokauden. Limoista mä olen ihan ulalla mutta kaipa tuo voi olla ovis limaa. Eikös sinulla ole myös ensimmäinen luomukierto menossa joten kai sekin voi vähän kiertoa pitkittää.
Kotitöistä: meillä mies inhoaa niitä yli kaiken, ja se on ainaista tappelua, kun pitäisi siivota. Yleensä siivous sujuu niin, että mies huutaa mulle naama punaisena ja paiskoo ovia olohuoneessa, ja mä siivoan toisessa huoneessa itkun partaalla. Mutta kun tuo on ainut keino saada mies siivoamaan, niin minkäs teet. Yksin en kahden ihmisen sotkuja siivoa.
Ja tupakoinnista: anoppi polttaa aina autossa. Täytyy kertoa sille ennen kun seuraavan kerran joudutaan samaan autoon, jotta se tajuaa olla polttamatta. Tällaisen tilanteen mahdollisuus on aikaisintaan toukokuun lopussa, missä vaiheessa kertoisin hänelle muutenkin.. Muutenkin aion välttää tupakansavua, mutten mitenkään hirvittävän raadollisesti. Esimerkiksi ulkoilmassa se menee, kunhan en joudu savuisissa sisätiloissa olemaan.
Vitsi tää on jännää! Soitin eilen kaverille, joka on nyt rv 17. Hän sitten lohdutteli mua, ja oli kuulemma hassua, kun mulla oli ihan samat murheet, kun hänelle alussa. Käski vaan antaa ajan kulua, kun ei tässä mitään pysty itse tekemään suuntaan tai toiseen.
Mulla on nyt neuvola varattuna 15.5., mikä olisi sitten rv8. Voi että kun tämä pikkuinen tajuaisi polskutella nyt siellä kohdussa turvallisesti, niin pääsisin yleensäkin sinne neuvolaan! Mutta kyllä päivä päivältä helpottaa, kun tänään olisi kuitenkin jo kp32. Jos en olisi perjantaina testannut (jolloin todellakin odotin negaa), testaisin varmaan tänään. Nännit todella arat, vatsanpohjaa vihlaisee aivastaessa/nauraessa, väsyttää koko ajan..
Mutta selkään ei satu. Ja se on mulla varma menkkaoire. Joten niin kauan kun ei sitä tule, olen melko luottavaisin mielin. Pitäkää mulle peukkuja pystyssä!
Niin ja plussasäteitä kaikille piinailijoille! Tosin kovin moni ei taida vielä olla siinä piinavaiheessa..?
Onko siis todennäköisempää että on ovis, kun että menkat vaan alkaa hiljakseen? Mulla tuli ruskeaa valkovuotoa päivän verran ennen menkkoja ekassa luomukierrossa, mitä ei ollut piiiitkään aikaan tapahtunut. Olin aika ymmälläni aluksi.
Tänään oli tytöllä kouluun tutustumispäivä. Kyllä aika on mennyt nopeasti, nyt tuo meidän pikkuinen tyttökin menee jo kouluun...
surullinensiili; meille tuli veroehdotukset eilen ja saatiin molemmat palautusta; minä lähes 750 ¿ ja mieskin yli 500 ¿. Eli ihan kivat joulurahat!
Passiivisesta tupakoinnista; tuossahan voisi tietysti vaikka käydä köhimään vihjailevasti, jos ei suoraan halua sanoa, että ei tykkää, että toinen polttaa samassa suljetussa tilassa. Tietysti ketäänhän ei voi ko. henkilön omassa autossa kieltää tupakoimasta. Mulle ei taida kyllä olla raskausaikana ikinä vastaavaa tilannetta tullut eteen.
PomppuX; Yleensähän tuo venyvä lima on juuri merkinnyt ovista. Joskus aikaisemmin kyselin tältä palstalta, että missä vaiheessa ovista limat tulee (ennen, jälkeen, aikana), mutta se vaihteli silloisilla vastaajilla aika paljon. Joillakin limat tuli heti, kun ovis oli tapahtunut ja jollain ovis tuli limojen loputtua, osa oli muistaakseni testannut ovistesteillä ovista ja jotkut päättelivät oviksen tapahtumisajankohdan seuraavaksi alkaneista menkoista. Toivottavasti simpat löysivät perille ;)
kandivaihe; kyllähän tuo alkuraskaus on aina sellaista aikaa, ettei sitä oikein edes tajua olevansa raskaana. Nuo oireet kyllä jonkin verran konkretisoivat asiaa. Vasta sitten kun vatsa alkaa todella kasvaa ja liikkeitä alkaa tuntumaan, niin sitä tajuaa, että hei, mullahan on ihan OIKEASTI joku tuolla vatsassa. Tai näin siis ainakin mulla...
ON: kp 11/28-30 ja ovis lähestyy " uhkaavasti" . Täytyy vielä tässä viikolla yrittää saada lasti tai kaksi simppoja liikkeelle. Tosin eilenkin mies tuli vasta joskus kymmenen maissa töistä...
Täti on häädetty täältä vihdoin! Aika lyhyet oli menkat, tai siis vaan 2 päivänä tuli kunnolla ' tavaraa' ! Mua on alkanu hieman huolestuttaa kun toinen rinta on edelleen arka sisäsivulta...nyt sitä miettii jo kasvaimia/ tulehduksia...huoh....eikö tämä oman kropan stressaus ikinä lopu?? :(
Meillä mies siivoilee ihan hyvin, mutta harvemmin ilman patistelua. Hänen mielestään hän siivoaa spontaanisti...nojoo, mut kyl se esim. tiskaa usein ilman että tarttee muistutella!
Tupakoinnista, et kylhän se ärsyttäis jos joutuis tohon passiivinen tupakoitsija tilanteeseen!Musta tuntuu etten saa mitenkään salattua sitten raskauttani kovin pitkään, kun olen sellainen viinin ystävä ja toisinaan bilettäjä, että kaverit alkais ihmetellä jos en lähe terassille/baariin parille tai kieltäydyn viinilasillisesta! Autoakaan en aja, joten se kuskina olo ei taida mennä läpi! Pitää kehiteelä jotain muuta sitten!
Nyt ois taas tentit torstaina ja perjantaina...eli en varmaan kovin ehdi kirjotella, mutta käyn toki lukemassa teidän kuulumiset! Kandivaihe: onko sulla jo pahoinvointia ollu? Mites v-vuoto, onx se muuttunut jotenki? Onko turvotusta missään? Tarrasukkia matkaan!! :)
-tikru kp 6
Meillä mies tekee varmaan enemmän kotitöitä kun minä. Monesti on siivottu ja iltapala laitettu, kun tulen töistä. Usein kanssa siivoaa, sillä aikaa kun olen koirien kanssa ulkona. Jälki ei kyllä ole kummoista, mutta ei sitä viitsi käydä neuvomaan, kun muuten vielä lopettaa kotityöt.
Enpä ole edes tota tupakointiasiaa miettinyt. Tuskin tulee ajankohtaiseksi, koska tosi harva tuttavapiirissä polttaa ja heistäkään ei kukaan sisällä.
Enemmmän olen miettinyt alkoholia. Olen sellaisessa työssä, että aika usein on iltamenoja, joissa tarjotaan alkoholia. Yleensä sitä aina tulee otettua lasi tai kaksi viiniä ruoan kanssa. Taatusti heti tulee arvailuja, jos jätän viinin ottamatta. Ihan heti en kuitenkaan haluaisi työkavereille kertoa. Sanoisin kuitenkin, että varsin toivottava ongelma.
Veronpaloutuksia tuli mulle 100euroa. Onneksi ei joutunut maksamaan.
Kandivaihe: Tuntuu varmaan ihan uskomattomalta, kun on neuvolakin varattu. Se jotenkin konkretisoi mun mielessä koko odotuksen. Muistathan sitten kertoa meille mitä siellä tapahtui ja miten meni.
Vieläkään en meinaa uskoa, että näin nopeasti plussasit. Olen kyllä tosi onnellinen teidän puolesta. Toivottavasti vauva pysyy matkassa
Voihan nuo limat olla menkkojen alkuakin tai sitten vaan jotain tavallisia limoja. Kaikki taitaa olla mahdollista, kierrosta kun ei ota mitään selvää.
Juu tuo alkoholi voi kans tulla ongelmaks. Tosin mä olen usein kuskina joten se ei juuri haittaa, mutta ilta jatkuu yleensä baariin niin mitenkähän sen onnistuu välttämään? Mä lueskelin muistaakseni odotuspuolelta joskus vinkkejä miten välttää alkoholinjuominen. Hyviä tekosyitä oli antibioottikuuri, hiivalääkitys, kuskina olo, jos taas halusi välttyä selityksiltä niin omat alkoholittomat juomat esim. siideripullossa, oikeeta juomaa mut kaataa aina välillä vessassa vähän pois, vaihtaa miehen kanssa laseja vähän väliä (tosin mies saattaa olla aika tuiterissa :)) tai pyytää miestä käymään tekeen drinkin esim. kossukolan ilman kossua tietenkin, mutta sitäpä ei tarvitse kenenkään huomata. Mieten just et jos ostais vaikka alkoholitonta viiniä ja vaihtais etiketin, onnistuiskohan se? Miltähän se maistuu et pystyiskö huijaan maussa? No täytyy nyt testailla ennen kuin todellinen tilanne on päällä :)
Sattuuko sua kandivaihe tosissaan alavatsaan nauraessa? Mä olin eilen lenkillä ja yskiessä vihloi alavatsaa (ei ennen ole tuntunut mitään) nyt kyllä alkoi hirvittämään... Äitienpäivä viikonloppuna on yhdet pippalot joissa viini virtaa joten jos tätiä ei siihen mennessä kuulu niin pakkohan tuo on testata, mutta kyllä mä luulen että aikaisemmin kuuluu. Mulla kun ei ole muita oireita, ei rinnat kipeet eikä muutakaan. Tarrasukkia masuasukille :)
Miten maria80 teidän vanhemmat suhtautuivat kun saitte ensimmäisen lapsenne kun olitte vielä sen verran nuoria? Onko muilla minkä ikäiset vanhemmat ja miten he suhtautuvat vauva-ajatukseen? Äiti totesi ettei ole vielä valmis mummoksi mutta kyllä mä luulen että se aavistaa että se on sillä ennemmin kun arvaakaan edessä. Kyllä se varmaan sekoo ihan totaallisesti ja hössöttää, mutta kantaa huolta että koulun saisin käytyä loppuun. Jotkut täällä jo kertoivatkin miten vanhemmat suhtautuvat.
Kyllä taas huomaan, että mies tekee pitkää päivää. Tulee taas vietettyä enemmän aikaa täällä koneellakin...
TiggerX; Tsemppiä tentteihin!
surullinensiili; Tuo mummoksi tulo ei kai hirveästi häirinnyt meidän äitiä, kun kumminkin olen kuopus ja vanhin siskoni on kuitenkin 7 vuotta vanhempi. Mutta ehkä hän ei arvannut, että minä olisin ensimmäinen (ja tällä hetkellä ainoa) joka lapsia " tekee" . Tuo kertomistilanne oli aika hassu; oltiin mieheni kanssa vanhemmillani (tai siis äidilläni ja hänen uudella miehellään) käymässä (asuin silloin opiskelija-asuntolassa, mutta käytännössä oleilin kyllä enemmän mieheni asunnolla ;)) ja tehtiin siinä lähtöä. Mieheni livisti karkuun jo autolle ja yritin saada asian sanotuksi. No, siskonikin oli siinä eteisessä myös, joten minäkin jänistin. No, ajeltiin sitten takaisin kotikaupunkiin. Sitten rohkaisin mieleni ja soitin äidilleni. Kun olin raskaudestani kertonut, äitini sanoi vain että " aha, mitäs meinaat tehdä?" Kun kerroin pitäväni lapsen, ei hän väittänyt vastaan ja he ovat tukeneet meitä 100 %:sesti. Kuten kaikki muutkin sukulaisemme. Tosin " isäpuoleni" oli sanonut ensimmäiseksi, että hirttää mieheni munista kahvikupin korvaan, mutta ei ole kuitenkaan aiettaan toteuttanut. Ja nykyisin kyllä tulevat toimeen oikein loistavasti! ;)
ON: kyllä se ovis taitaa jo kolkutella ovella, kun tänään on vähän nippaillut tuolta oikealta munasarjan (???) kohdalta...
Mä tietenkin soitin äidilleni jo silloin perjantaina testattuani plussan, kun se tuntui niin luontevalta. Meillä on nykyisin tosi hyvät välit. Joskus kun asuin kotona, oli aika riitaisaa, mutta mulla oli kyllä aika kamala (ja pitkä) murrosikä.. :)
Äitini ei tosiaan meinannut uskoa että olin oikeasti plussannut, hänen mielestään kuvittelin vaan plussaviivan. Tämä johtui siitä, että sanoin, ettei viiva ollut vahva vaan haalea. Äitini on kyllä aina ärsyttävän skeptinen. Esimerkiksi yliopistoon pyrkiessäni hän ei uskonut että pääsisin sisään, koska sanoin pääsykokeen jälkeen, etten uskalla satavarmaksi sanoa mitään. (No, sain melkeinpä parhaat pisteet ja itse kyllä oletin koko ajan päässeeni.) Kai se on joku äidillinen suojeluvaisto, että varustautuu pahimpaan :)
Joo mulla vihlaisi eilen aika kovaa naurahtaessa alavatsasta. Historiallista oli se, että tuntui enemmän oikealla puolella: mulla aina kaikki alavatsajutut tuntuu vasemmalla. En tiedä onko hermosto jotenkin toispuoleinen, vai oikeanpuolinen putki tukossa. Ei olla koskaan tutkittu.
Tänään meinasin ruveta itkemään ilosta, kun nännit ovat kipeät ja mielestäni selkeästi suurentuneet. Kaikki tuollaiset konkreettiset raskaushavainnot tuntuvat niin ihanilta! Ärsyttää kun testasin odottaen negaa, ei siis ollut mitään oireita testatessa. Siksi se plussa olikin niin yllätys ja pelkotila niin suuri, kun en testannut odottaen sitä plussaa.
Nyt kaikki vaan plussajunaan mukaan, erityisesti surullistasiiliä odotetaan pikaisesti! :)
Eipä tässä kyllä taideta vielä vähään aikaan olla mukaan tulossa. Mä olen kyllä maailman realistisin (lue pessimistisin) ihminen, mutta nyt ei kyllä parhaallakaan hyvällä tahdolla saa mitään raskausoireita kuviteltua, muuta kun tuon vatsan vihlomisen yskiessä.
Testit tuli juuri postissa. Aika jännä tunne kun avasin kirjeen jotenkin tuli sellanen fiilis et tästä se nyt sitten alkaa... Oikein meni sellaset jännityksen väristykset. No täytyy katsella mihin tää tilanne menee ja katsoa joko tässä kierrossa tulisi testeille käyttöä. Oli kyllä todella nopea palvelu. Lauantaina tilasin ja tänään tuli, varmaan viikolla tilatessa olisi tullut vieläkin nopeammin. Ja oli kyllä tosiaan huomaamaton kirje mutta onneksi avasin itse :)
Ihana tuo isäpuolesi kommentti maria80 :) Ja kai ne vanhemmat aina loppujen lopuksi sen raskauden hyväksyy oli tilanne mikä tahansa ja ainakin tuollaisista kommenteista huomaa että välittävät sinusta todella paljon :) Mä en kylä kerro kenellekään raskaudesta ennen kuin on pakko eli alkaa massu oleen jo tosi iso. Mä pelkään niin hirveesti että jotain sattuu alkuvaiheessa etten halua ihmisten innostuvan. Kerroin kaverille häistä maanantaina ja alkoi intoilemaan ja ideoimaan aivan täysillä. Itse asian suhteen rauhallisena koin tilanteen aika epämiellyttävänä. Kaveri tykkää tilpehööristä minä yksinkertaisesta, tulee siis vielä näkemyseroja suunnittelussa ja mä olen aika huono sanoon ei ja mieskin luikkii aina karkuun. Mietin vaan että jos olisin vauvasta kertonut ja olisi ihan alussa raskaus niin vauhkoilisi mahdollisesti turhan takia. Ja mun äiti levittää tietoa aika tehokkaasti niin en halua että koko suku tietää heti alussa joten pysykööt mun ja miehen välisenä. Tosin mun miehellä on kans aina ihme hinku kertoa aisioista. Vannotin kaverille että ei järkytetä sitä uutisilla vähään aikaan... Taidan tonkin joutua pyörtämään :)
ON:kp24 toivotavasti täti tulisi pian jos on tullakseen en millään jaksais yli 30 päivän kiertoja. Mulla kivut varmaan palaa ja menee kyllä vappu ihan pilalle jos on kauheat tuskat. No katsellaan ja kuunnellaan kroppaa. Finnit ovat ainakin löytäneet naamaan...
Eli haikailen jo kovasti pääsystä tälle puolelle, mutta kierukka on tukevasti paikallaan. Miehen kans ollaan päätetty, että hoidan nyt opiskeluni loppuun. Kaksi lasta on saatu tässä opintojen keskellä, ja jos nyt maltettas " pidätellä" , saataisiin mulle paperit ensi keväänä.
OnnellinenMamma
OnnellinenMamma, tervetuloa vaan palstailemaan tänne! Ei haittaa, vaikka vielä olisi ehkäisy käytössä - niin taisi olla meillä kaikilla alussa :)
Juuri kun pääsin valittamasta miten mies ei siivoa kun pakolla, koin eilen uskomattoman yllätyksen kotiin tullessani. Mies oli tiskannut isot tiskit, ja vielä pessyt KAIKKI likaiset pyykit - ja niitä oli paljon, varmaan viisi koneellista! Olin niin onnellinen koko illan :)
Mulla ei edelleenkään mitään muita raskausoireita kun menkkojen puuttuminen ja kipeät nännit. Vatsasta nippailee hyvin harvakseltaan. Verta tai tuhrua ei ole tullut yhtään, mistä olen tosi iloinen. Eipähän tarvitse ainakaan siitä murehtia :) Joten täällä kaikki hyvin.
Toki pelottaa aika paljon, mutta kun en ihan oikeasti voi tehdä asialle mitään. Yritin ajatella tätä sitä kautta, että enhän esimerkiksi murehdi mahdollisesta liikenneonnettomuudestakaan koko ajan, vaikka niitä sattuu monille. Joten miksi murehtisin tästä?
Toi " ihanaa" on nyt mun sanavarastossa aktiivisesti käytössä, huomaan ;) Mutta kun on niin upea ilma, jo kolmatta päivää putkeen! Voisiko sitä enempää toivoa?
Testasin tänä aamuna mammaksi.fi:n testillä, ja aluksi meinasin ruveta itkemään, kun viiva oli ihan hirvittävän heikko, haamu vaan. Sitten odotin ehkä minuutin-pari, ja viiva vahvistuikin koko ajan. Viiden minuutin suositusajan kohdalla se oli jo ihan selkeästi näkyvä, vaikkakin aika vaaleanpunainen, ja nyt se onkin sitten jo ihan selvä viiva, kun testistä on aikaa 20min. Mutta kyllä se viiva sieltä vahvistui. Olin kuitenkin toivonut tosi vahvaa viivaa, eikä tuo sellaista antanut. Mutta pääasia, ettei ole ainakaan heikentynyt. Se olisi pelottavaa..
Nyt yritän päästä soittamaan terveyskeskukseen, että mitä pitää tehdä ja milloin. Linjat ovat kuitenkin varattuja - töölöläiset mummot tietysti terhakkaana jonossa aikaisin aamulla.. :)