Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää - paprikoissa oli ekat nuput ja mies katkoi latvat

Vierailija
01.05.2018 |

Koko homma pilalla

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks se niin teki?

Vierailija
2/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle piiskaa. Tässä on nyt mahku herättää sinussa uinuva domina.

Anteeksi.

-Miehesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niin teki?

Vierailija
4/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikat kannattaakin latvoa aina

Vierailija
5/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kuin eläimiä naisiin verrattuna. Heissä ei ole sellaista herkkyyttä ja luovuutta mitä naisissa on, tuhoavat vain kaiken mihin koskevat.

Vierailija
6/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kuin eläimiä naisiin verrattuna. Heissä ei ole sellaista herkkyyttä ja luovuutta mitä naisissa on, tuhoavat vain kaiken mihin koskevat.

Niinkö? Kuule tämä maailma on miesten suunnittelema ja rakentama. Siinä vaiheessa kun me miehet laitetaan hanskat naulaan ja ruvetaan herkistelemään ja homostelemaan niin kuollaan ihan kaikki kun ruoka loppuu ja ydinvoimalat räjähtää. Happosade sulattaa teistä läskit sitten.

Vierailija
7/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papeikat kuuluu latvoa.

Vierailija
8/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikan latvominen: Katkaise paprikasta latvaverso saksilla tai veitsellä, jos haluat kasvin haaroittuvan ja tuuheutuvan. Voit päättää ajankohdan itse. Luonteva ajankohta paprikan latvomiseen on ensimmäisen kukan ilmaantuminen. Se kannattaa poistaa ja samalla paprikan taimen latvan voi katkaista, jotta haaroittuminen edistyy ja sadosta tulee suurempi.

Vierailija
9/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksumpi kuin sinä itkuinesi

Vierailija
10/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 jokainen paprikoita kasvattanut tietää, että noin kuuluu tehdä.

Vierailija
11/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paprikan latvominen: Katkaise paprikasta latvaverso saksilla tai veitsellä, jos haluat kasvin haaroittuvan ja tuuheutuvan. Voit päättää ajankohdan itse. Luonteva ajankohta paprikan latvomiseen on ensimmäisen kukan ilmaantuminen. Se kannattaa poistaa ja samalla paprikan taimen latvan voi katkaista, jotta haaroittuminen edistyy ja sadosta tulee suurempi.

Mutta on kyllä melko karua, että noin tehdään.

Vierailija
12/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee parempi sato noin

Vierailija
13/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi papeikat ja niiden kasvatus

Vierailija
14/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika olisi kannattanut latvoa jo kuukausi sitten. Myöhäistä latvoa siinä vaiheessa kun paprika jo muutenkin alkaa haarautua latvasta.

Vierailija
15/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paprika olisi kannattanut latvoa jo kuukausi sitten. Myöhäistä latvoa siinä vaiheessa kun paprika jo muutenkin alkaa haarautua latvasta.

Uusiahan nuppuja ilmaantuu.

Tosin en ole latvonut ja aina paljon pieniä paprikoita.

Vierailija
16/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on chilipaprika ja tavallinen paprika n 10 cm taimena vasta. Osaisiko joku neuvoa, pitääkö minun latvoa niitä jo nyt, missä vaiheessa ekan kerran ja mistä kohtaa pitää leikata?

Kiitos neuvoista!

T. Ekaa kertaa kasvattava noviisi

Vierailija
17/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusiahan nuppuja ilmaantuu.

Tosin en ole latvonut ja aina paljon pieniä paprikoita.

Latvominen ja kukkien irrottaminen on eri asia. Kasvin kukkia poistetaan sen takia että kasvi jatkaisi kasvuaan ja näin pystyisi myöhemmin isompana tekemään isomman sadon. Jos pieneen kasviin jättää kukkia niin kasvi keskityy näiden hedelmien kasvattamiseen.

Suomen sää ei sovi kaikille paprikoille ja sekin voi olla syy sille että tulee pieniä paprikoita.

Vierailija
18/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on kyllä melko karua, että noin tehdään.

Maailma on julma, mutta siinäpä paprika oppii sen heti ja alkaa pelata samoilla säännöillä kun karmeuksiin syyllistynut miehesi. Varo molempia.

Vierailija
19/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on chilipaprika ja tavallinen paprika n 10 cm taimena vasta. Osaisiko joku neuvoa, pitääkö minun latvoa niitä jo nyt, missä vaiheessa ekan kerran ja mistä kohtaa pitää leikata?

Kiitos neuvoista!

Mikä chili? 

Kun ne on noin pieniä tässä vaiheessa niin voisi ajatella että olsi turha latvoa koska alkaa olla valoa riittävästi ja kasvi alkaa luonnostaan haarautua.

Tuskin siitä latvomisesta toisaalta haittaakaan olisi, joten napsauta latva poikki lehden yläpuolelta. Automaattisesti menee lehden yläpuolelta jos lehtiä on tiheällä välillä.

Jos on esim. habanero ja noin pieni, niin haarautuu käsitäkseni automaattisesti eikä kasva pituutta kun valoakin jo on.

Vierailija
20/20 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista!

Ekan kerran (ja viimeisen) voi latvoa siinä vaiheessa kun kasviin latvomisen jälkeen jää pari kolme lehtiparia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän