Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>^_^< Kesäkertut maanantaina _*

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sai oikeen kunnolla ulkoilla heti aamupäivällä. Tyttökin ihan täynnä energiaa! Meillä kävi naapuritkin tossa pihalla, niillä 2 lasta. Kamalan arka vaan tämä meidän neiti, vierastaa jopa toisia lapsia! Eipä kai se ihme kun äitin kanssa aina vaan täällä kotosalla on. Enkä pääsekään mihinkään kun ei ole autoa, keskustaan 7km ja bussit ei kulje :( Mies alottaa kesäloman jo ens kuussa ja siihen samaan syssyyn sitte isyysloma niin eiköhän sitte päästä vähän ihmisten ilmoillekin. Mutta ei kai sille mitään voi jos lapsi on ujo ja arka.

Oon tässä viime päivinä ajatellut että APUA, kohta pitää ihan oikeesti synnyttää :) Kieltämättä on alkanu jännittää ja pelottaakin m iten kaikki oikeen menee. Ja asiaa ei auta se että mies vitsailee asialla tyyliin: Et kai ala panikoimaan jne...Tietysti tarkottaa huumorilla mut kaipaisin vähän enemmän tukea ja tsemppiä kun miettii mitä kaikkea saattaa tapahtua!? Välillä tuntuu etten haluiskaan synnyttää ollenkaan. Menis vvaan nopeesti kaikki ja sais vauvan pian viereen...Aikaa tässä ei kyllä paljon enää ole! Toivottavasti mullekin tulee se olo jossain vaiheessa että huh kun vaihtais tämän tilan sitten vaikka synnytykseen! Taitaa olla aika epäselvää tekstiä mut jotenkin mieli nyt vaan myllertää ja jännittää niin kauheesti.

Taitaa osa syynä olla tämä väsymys. Taidan mennä huilaamaan kun saan tytön päiväunille.

Queen rv34+3

Vierailija
22/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kenguroolle nyt haluaisin laittaa anteeksi pyyntöni, ei ollut tarkoitus loukata. Joten älä sen takia jätä tänne kirjoittamatta.

On aina vaikeaa ilmaista täällä mielipiteensä, kun ei tunne toisia sen paremmin. Joten en tarkoittanut sitä niin, kuin sen olit omassa mielessäsi kääntänyt, että olet huono äiti sen takia, että jaksat vieraita. Tottakai jokainen tekee sen mitä jaksaa. Olemme vain muutaman tutun kanssa käyneet keskustelua siitä, että ihmiset eivät oikeasti aina ymmärrä sitä, jos joku ei jaksa heti synnytyksen jälkeen ottaa vieraita vastaan. Ja sen vain halusin tuoda esille. Joten unohdetaanko tämä keskustelu? Jokainen tuokoon mielipiteensä julki täällä, ja pitää ottaa myös kritiikkiä omasta mielipiteestä. Taitaa horminihirviöt myllätä meillä kaikilla =).

Nyyti - 78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Siltä ei toivotulta tutulta oli tupsahtanut kirje. Sen luettuani sain kyllä totaalisen raivarin! Ja nyt haluan vielä vähemmän olla sen kans tekemisissä. Ei todellakaan ole tervetullut! Anteeksi tilitys,mutta kun näen ihan punaista!Soitin miehelle ihan raivona äsken töihin,mies parka. Nyt pitää rauhoittua ja hengittää sisään ettei vedet vaan mee kun on niin raivona!

[color=black]Kaupasta tulin kotiin saldona pelkkä balkanmakkara. Jee heittää oikeen isompi pyörä klappia. En sitten muistanut leipää ottaa enkä paljon muutakaan!No onneksi mennään kauppaan vielä uudestaan kun mies tulee töistä!

sitä Novita wool lankaa ei löytynyt sieltä kaupasta,missä mä kävin. Pitää koittaa etsiä muualta. kiitos Lanka vinkeistä!

Neljäkö kyseli vappu suunnitelmia. Meillä ei niitä oikeastaan ole. Mies lähtee perinteiselle mootoripyöräajelulle,jos ei nyt sitten synnärillä olla just nyyttiä hakemassa!Sitten ajateltiin käydä vappulounaalla mun vanhempien luona. Siinä kaikki! Vapputorille ei viitti lähteä ainakaan toisten tönittäväksi.

Riinuska32:oli saanut vauvakutsut yllättäen. Olipas ihana ylläri. Varsinkin jos tykkää ylläreistä!

Mariadee oli krillaillu pihalla. EPISTÄ! Meidänkin piti aluksi eilen krillata taloyhtiön grillissä,mutta sitten tuuli niin kovasti,että olisivat phvit saaneet ihanan hiekkakuorrutuksen niin jätettiin väliin. Enkä sitten vappuna :)

Nyt tässä alkaa jo vähän kiukku laantumaan,jos vaikka laittais ruokaa!

Ihanaa päivän jatkoa kerttuset!

Lilli81 34+3

Vierailija
24/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81: Joo laitetaan vaan hormoonien piikkiin :) Taitaa itellä olla tänään hermot vähän tiukalla :(

Ja tottakai ymmärrän ettei kaikki jaksa heti vieraita ja se on ihan ok :) Täällä päässä on asia ainakin loppuunkäsitelty.

Vierailija
25/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]kaikki ok...

raivotarjonnassa edelleen, mutta on siellä kuulemma jotenkin ihan hassussa asennossa...

syke oli taas vaavilla 145,ja jos tuosta sykkeestä vois päätellä kumpi tulee niin..molemmilla tytöillä sykkeet oli aina 150-160. ja tällä asukilla on nyt 2 viimestä kertaa ollut tuo 145 (hmm oiskohan se poika :)))

painonmuutos per viikko oli VAIN 150g. ja tuo ainakin mua vähän huolestuttaa kun nythän pikkuisen pitäisi just kasvaa tohinalla. mulla kun on aika tasaiseen tullut tuo 500g/vko

kokonais painon nousu tähän mennessä: 10kg500g

Kohdunpohjankorkeus 27.

Sanoi vielä että kovin pieni vaavi kuulemma tulossa...ja näytteli niitä käyriänsä,plääh.

tytöt painoivat: 3680g ja 3375g

[color=red]ei muuten ollut hyvä mun mielestä tuo grimmin veljekset leffa.. ja toinen mikä katottiin oli constantine, no se oli parempi ainaski.

[color=hotpink]mulla on alkanut jalat puutumaan ihan mielettömästi öisin :( ja kestääkin tosi kauan ennen kuin pystyn jatkamaan taas unta kun tuntuu niin inhalta!! olikos tuohon puutumiseen mitään helpotus kikkoja?

[color=red]SAAR@ kyseli kesän suunnitelmista, no mies kyseli että vuokrataanko tänäkin kesänä mökki jostain mutta mä en jaksa innostua ajatuksesta...jos nuo esikoiset olisivat edes hitusen vanhempia että pärjäisivät edes hetken keskenään niin sitten vois harkita.

lintsille kyllä varmaan mennään ja puuhamaahan kans mamma himoitsee :DD

'

[color=hotpink]Muistaakos teistä kukaan paljonko nuo triumphin imetysliivit maksavat???

[color=red]GUEEN:llä ollut alamasun kipuilua...voikun osaiskin aina sanoa noista että mistä johtuu ja mikä on normaalia...siksi mäkin neuvon soittamaan äippäpolille aina jos huolettaa kovasti!!

mullakin ollut jos jonkinmoisia viiltoja,repäisyjä,polttoja ja ahdistuksia mutta oon yrittänyt ajatella että jos kivut loppuu pian tai eivät ole sietämättömiä niin luultavasti kuuluu asiaan :O

vieläkin kyllä vähän ihmetyttää mitä ne on kun koko masua kivistää koko päivän eikä lepy edes levolla...kun ei oo tuntunut varsinaisilta supistuksiltakaan...

[color=hotpink]nyt laitan jo viestin tulemaan menee liian pitkäksi taas muuten eikä kukaan jaksa lukea :)

misu,tytöt ja Aurora/antonio rv32+2

Vierailija
26/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on tosiaan tulossa.

Eikä minkäänlaisia suunnitelmia tehtynä. Nyt kun oikein ryhtyy ajattelemaan, niin voisihan sitä vapputorilla käydä, tai vappuajelulla. Vappulounaalla on todennäköisesti niin paljon porukkaa, että mielummin teen kotona jotain erikoista ruokaa.

Nyt muuten pitäisi suunnistaa kauppaan.. Koko päivä vähän kuin sujahti ohi kun tuli nukuttua sitten niin pitkälle. Vasta sain aamupäiväkahvit juotua.. Ehkä huomenna sitten on aktiivisempi.

Tai miksi pitäisi? Jotenkin ajattelen, että kun olen kotona niin pitäisi saada paljon aikaiseksi hyvitykseksi siitä etten just nyt ole töissä. Vaikka olen ihan ansaitulla KESÄlomalla vielä hetken aikaa.. Täytyisi itse ymmärtää, että sitä voi levätä ihan hyvällä omallatunnolla, vielä kun voi. Varsinkin kun kuntokaan ei kestä kaikkea, selkä jumittaa ja liitokset löystyy ja vielä joskus supisteleekin.

Miten ihmeessä sitä hyvällä omallatunnolla ottaa rennosti, myös korvien välissä ettei pode huonoa omaatuntoa tekemättömistä töistä.. Siinäpä haastetta.

Mutta jos nyt tekisi vaikka ensialkuun kauppalistan.

Vierailija
27/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen puutumiseen auttaa ainakin jonkinverran erilaiset tyynyviritykset > olo mahdollisimman mukavaksi, ja niin että ei mikään purista.

Triumphin imetysliivejä olen löytänyt erihintaisia; 24 eurosta 31 euroon. Eli ei valtavan kalliita mutta ei myöskään mitään halpisjuttuja.

Vierailija
28/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olittepa olleet ahkeria kirjoittamaan viikonlopun ja tämän päivänkin aikana! Meni melko kauan työaikaa, kun sain pinot luettua....

Minulla on tämä flunssa vieläkin päällä, ja uudemman kerran kävin tänään lääkärissä. Poskiontelontulehdus ja viikon lääkekuuri. No, jospa tässä tervehtyisi ennen kesän tuloa!!!!! (Toivossa on hyvä elää...)

Joku puhui, että tuntuu kuin nahka repeäisi. Sama juttu täällä. Maha on pienempi kuin ekassa raskaudessa, mutta siitä huolimatta tuntuu, että kovin paljon ei enää kasvun varaa ole! Raskausarpiakin bongasin tuolta kyljistä, viime raskaudessa niitä ei tullut. Luulisi tuon asian olevan toisin päin, eli siis että tässä toisessa raskaudessa nahka olisi jo tarpeeksi venynyt...

Vauvan liikkeet ovat vähentyneet huomattavasti, ja toivottavasti se johtuu vain siitä, että vaavi on jo kääntynyt raivotilaan, eikä se enää myllää tuolla mahassa miten sattuu. Onneksi potkuja tuntuu kuitenkin päivittäin. Tuskinpa siitä kannattaa huolestua.

Kevät on tullut tänne Tampereenkin seudulle, ja on aivan ihanaa, kun aurinko paistaa. Takapihallakin krookukset aukesivat viikonlopun aikana, ja sekin piristää ihanasti mieltä.... Muuten on jotenkin saamaton olo, mutta luultavasti se johtuu tästä pitkään kestäneestä sairastelusta. Enää 2,5 vkoa töitä, ja sitten alkaa äippäloma. Jos siihen mennessä paranisi, niin varmasti olisi ihanaa alkaa laittaa kotia vauvaa varten uuteen uskoon. Meillä on muuten vielä toppavaatteetkin pesemättä ja tuntuu, että hyvä kun kodin saa jotenkuten pysymään siistinä....=(((

Yksi kysymys: Tietääkö kukaan paljonko sängyn päälle laitettava hoitotaso maksaa lastentarvikeliikkeessä? Miehellä kyllä olisi taitoa tehdä sellainen itsekin, mutta ajattelimme, että tuleeko tarvikkeet maksamaan jo lähes sama kuin kaupasta ostettu...?

Eipä sitten muuta, kuin mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!!

t. susse 32+3

Vierailija
29/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti Krisselle kommentoin noita triumphin imetysliivejä (ennen kuin unohdan), et itse ostin just viikonloppuna kahdet kaarituettomat ihan prismasta ja yhdet siis maksoi jotain 26-27 euroo. Tai jotain sinne päin. Saa sit nähdä, et tekeekö niillä mitään, mutta ajattelin kokeilla eka niillä.

Joo, no mä kävin viime torstaina äp-polilla, kun " narahdin" sokerirasituksessa (paastoarvo vähän koholla) ja kaikki " sokeripotilaat" ohjataan sinne diabetesneuvojan luokse ja lääkäri tekee vauvasta painoarvion (ettei siis tulis isot vauvat yllärinä).

No, sokeriarvot mulla on pysynyt loistavina, kun olen niitä kotona itse seurannut, mutta ultrassa painoarvio oli 2000 g (viikkoja silloin siis 34) ja lääkäri näytti käyriä, että mennään ihan alakäyrällä. Painoa pitäis siis olla jo 2500 g että olis normaalinkokoinen vauva. Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että lapsivettä on vähänlaisesti, ja tilannetta on nyt seurattava viikoittain raskauden loppuun asti. Napavirtaukset oli kuitenkin hyvät. Ja liikkeitä tuntuu myös tosi paljon, että muuten tuntuis olevan kaikki hyvin. Muistanko oikein, että Jamesiinallakin oli sitä lapsivettä vähän???

Mulla on nyt huomenna ihan normaali neuvola, niin saan sit sieltä kysellä kaikkea, kun en siellä äp-polilla tajunnut kysyä mitään, kun tuli niin yllätyksenä, että jokin vois olla huonosti. Onneks nyt kumminkin seurataan tilannetta, niin jos mahassa alkaa vauvalla oleen asiat huonosti, niin siihen puututaan ajoissa.

Kaipa minäkin tässä alan pian sairaalakassia pakkailla, kun olen sen 35 rv ajatellut aikarajaksi ja kohtahan se on täynnä.

Mrs. Marple kysyi äitiyslomasta, niin mä olenkin nyt ollut sit jo viikon äitiyslomalla, vaikkei se mun arkeen mitenkään vaikuta, kun olen ollut hoitovapaalla koko ajan. Hoitovapaa vaan sattui loppuun juuri 18.4. niin ajattelin pari päivää varhentaa mun äitiysloman alkua, kun muuten se olis alkanut vasta huomenna.

T: Canderel rv 34+4

Vierailija
30/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa käytyä nlassa sekä vietettyä kahenkeskinen hetki tuon 8vee esikoispoitsun kanssa.

Leukkarit pissassa oli taas plussalla, verenpaineet noussu edelliskerrasta ja turvotustakin oli. Terkka sanoi, että jos tulee pää kipeäksi, näköhäiriöitä tai huimausta yhtään, niin pitäisi olla kiirun kaupalla menossa terveyskeskukseen tai äitiyspolille. Ei halunnut selitellä sen kummemmin, kun näki että olin itkuvalmis heti ennestään. Painoa oli tullut 180g/vko (viimeksi ei ollenkaan), mutta terkka meinasi sen tulleen kokonaan turvotuksesta. Koko raskauden painonnousu on 8kg 200g.

Vauvaa sanoi pitkäksi, mutta kovin hoikaksi. Nähtäväksi jää, samaa tosin on sanottu ultrassakin koko ajan. Huvittavaa oli, että terkka sanoi vauvalla olevan tyttösykkeet (155)!

Valittelin väsymystä ja heikkoa oloa. Sovittiin, että soittelen lähipäivinä, jos ei kunto ala kohenemaan. Nyt on ollut flunssaa viikon, mutta kuume laski eilen vihdoinkin.

Kenguroolle on pakko vielä sanoa:

Laitoin aika rankkaa tekstiä tuossa, anteeksi jos se loukkasi! Tarkoitus ei ole loukata! Tosiasiassa ihailen sitä, että olet päättänyt jaksaa! :)

Itsellä on se tilanne, että poikasakin isosiskona minulle on jäänyt eräänlainen äidin rooli: Veljeni tulevat meille perheineen viettämään aikaansa ja olettavat minun passaavan heidät ja heidän perheensä. Kukaan ei osallistu edes omien lastensa huolehtimiseen, ellen sitä erikseen vaadi. Isoveljeni vaimo on toista maata, tomera ja auttavainen.

Meillähän ei siis ole mummoja kummallakaan puolella, joten papat tulevat meille kaikkina juhlapyhinä odottaen koko päiväksi täyden ***** juhlapöydän. Ja minä passaan. Järjestelen sukujuhlia, synttäreitä, kekkereitä, tyhmänpäivänpirskeitä ja kaikkea mahdollista. Kesälomalla meille tullaan hotelliin asumaan: Pesen, pyykkään ja laitan koko katraalle yksin. Samalla sortilla menee osa kavereistakin.

Nyt on vain tullut narussa viimeinen häntäpää, enkä jaksa enää passata. Saan kuulla olevani itsekäs, kun en aio laittaa vappu-, äitienpäivä- ja juhannuspirskeitä koko porukalle. Sanotaan vain, että " mikäs nyt, meillähän on ollut aina niin kivaa?" ! Selitykseksi ei riitä, että haluan itsekin joskus nauttia lomapäivistä, enkä aina kustantaa ja laittaa muille. Veljeni ovat mielestäni aikuisia, eivätkä tarvitse minua korvaamaan äitiä. Olen kysynyt, eikö joku heistä voisi välillä järjestellä juhlia, mutta mitään ei tapahdu.

Vuodatus oli siis enemmän oman tyhmyyden ylistys, kun olen antanut tilanteen luisia tähän pisteeseen. Älä siis, Kenguroo-kiltti loukkaannu. Nauti vieraistasi! Niin tein itsekin ennen! :))

M

--painuu koisimaan väsynyttä oloaan---

(Ja täälläkin paistaa vihdoin aurinko ja mittarissa 10 astetta plussaa!)

Vierailija
31/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona:

leukkarit pissassa oli taas plussalla, verenpaineet noussu edelliskerrasta ja turvotustakin oli. Terkka sanoi, että jos tulee pää kipeäksi, näköhäiriöitä tai huimausta yhtään, niin pitäisi olla kiirun kaupalla menossa terveyskeskukseen tai äitiyspolille. Ei halunnut selitellä sen kummemmin, kun näki että olin itkuvalmis heti ennestään. Painoa oli tullut 180g/vko (viimeksi ei ollenkaan), mutta terkka meinasi sen tulleen kokonaan turvotuksesta. Koko raskauden painonnousu on 8kg 200g.

[color=red] Mulla on kans leukkarit olleet plussalla viimeiset 3-4 viikkoo. Mutta ne sanoi,että se voi hyvin olla ihan mitätöntä koska niiden testit ovat aivan älyttömän herkkiä.Samoin täälä oli verenpaineet ihan ihmeelliset ja ne siihen vain sanoivat,että flunssa voi hyvin nostaa paineet. Painoo oli myös tullut huikeesti 1,400g/viikko.Joten oireesi ei välttämättä ole alkavaa raskausmyrkytystä. Mutta tosiaan synnärille pitää heti lähteä jos tulee näköhäiriöitä ja voi huonosti. Mullahan on noita nököhäiriöitä ollut ja silloin synnärillä ne sanoi,että heti pitää tulla siään,ei saa jäädä kotiin odotteleen koska myrkytystila voi muuttua hetkessä todella pahaksi.Varmaankin ne nyt sitten seuraa sinua vähän tiheemmin noiden oireiden takia,ja hyvä niin!

[color=blue]Susse kyseli hoitotasosta sängyn päälle.Me ei löydetty kuin huonekaluliikeistä kaksi tasoa ja molemmat olisivat maksaneet enemmän kuin meidän vauvan sänky.(kierettiin kaupungin kaikki huonekaluliikkeet noin 10 kunta) Eli paljon yli 200? Eikä olleet yhtään edes mitenkään ihmeellisiä.Joten mun appiukko teki meille sen tason. Hintaa en kysynyt mitä tuli maksamaan,mutta tuskimpa tota 200 euroo. Olisko jotain 10-20 ?. Vinkkinä,matskuja kannattaa käydä kyselemässä puutarvike poistopisteistä sieltä appiukko oli viimeksi saanut ilmaiseksi matsuja kun oli tarvinnut vain ihan pienen palan. Joten meillä ainakin kannatti itse tehty ja on kyllä ainakin 100 kertaa paremmin tehty kun ne kaupan omat.

Jaa-a pitäiskö vihdoinkin alkaa ompeleen!

Lilli taas

Vierailija
32/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Raskausmyrkytystä alettiin seurailemaan jo kaksi viikkoa sitten. Tuo oli uusi tieto, että tilanne voi muuttua nopeasti hyvin pahaksi. Koko raskausmyrkytys on kyllä sanana tuttu, mutta ei asiasisällöltään -osaatko/osaako joku muu valottaa asiaa lisää?

Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollut eikä muutenkaan ongelmia leukkareitten tai verenpaineitten kanssa, joten nyt on kyllä oltu aivan ihmeissään. Vauvan sykkeet oli tosiaan myös harvinaisen korkeella tälle muksulle. Terkka sanoi, että ei tarvi enää pidätellä, jos supistelee enemmän, vaan voi ihan hyvin lähteä synnyttämään. Kokeilemisten ja sykkeen perusteella sanoi, ettei vauvalla tunnut olevan enää kovin mukavat oltavat. Lapsivettäkin on melko vähän.

edelleen ihmeissään ja pökkeröinen

M 33+5

Vierailija
33/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia haluu lisää :))

tulkaas muutkin laittelemaan :))

http://www.frappr.com/kesakertut2006kartta

raskaus myrkytyksestä:googlettamalla löytyy hirmuisesti tietoa tuosta :)

ja tuossa vaukirjalta tulleessa opuksessa selitellään jotain tälläistä:

-se on istukkaan liittyvä sairaustila

-esiintyy 5-10% raskauksissa

-lievempi versio raskausmyrkytyksestä on pre-eklampsia ja oireita ovat:

*korkea verenpaine

*valkuaista virtassa

*äkillinen turvotus ja painonnousu

*päänsärky

*ylävatsakipu

*silmäoireita (valonarat silmät,erilaisia näköhäiriöitä)

Raskausmyrkytys voi johtaa heikentyneen istukan toimintaan ja sikiön alentuneeseen ravinnonsaantiin.myös äiti voi tulla erittäin sairaaksi.Mitä korkeampi verenpaine ja enemmän valkuaista virtsassa ,sitä vakavampi tilanne on.

tuossa nyt jotain tietoa tuosta...

sain muuten muutama viikko sitten tuon vaukirjan ilmaislahja paketin vihdoin! eli jos muut ei oo vieläkään saaneet tai jos joku sen vielä haluaa niin laittakaa viestiä vaikka siltä palautteen kautta

www.vaukirja.com

Vierailija
34/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle ensimmäisenä (varsinkin kun viimeiset kirjoitukset muistan parhaiten :-> ), toivottavasti ei vointisi huonone. Seuraavat sinua varmaan nyt suht tiuhaan? Onneksi viikkoja alkaa jo olla kasassa.

Vieraista; en minä ymmärtänyt, että kukaan sen enempää kenenkään mielipiteistä olisi loukkaantunut tai toisten mielipiteitä moittinut. Jokainen kertoili omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan. Ymmärrän asian kummatkin puolet. Minusta se on enemmän vieraista kiinni, kuinka niitä jaksaa. Joitakin voisin toivoa käymään (ja sairaalaan olisi kiva saada vieraita, jos on kunnossa, kun siellä ei ainakaan tarvi/voi passata, ja seura on tervetullutta, jos pidempään joutuu olemaan), mutta joistakin en niin perusta. Mm. Omia neuvojaan tuputtavasta anopista, joka ehkä jotain saattaa auttaa, muttei koskaan mitään kovin arvokasta välitä tuoda, ehkä jonkun kirpparilta ostamansa paidan... Saa aina aikaan sen tunteen, että koko ajan vaan kritisoi meidän vauvanhoito ym.tapoja. Tai sellaisia just, joita pitää kauheesti passata, mut ne on yleensä sellaisia, jotka tulee muuten käymään eikä vauvaa kattomaan. Mut sit on niitäkin, jotka tuo tullessaan ruokia tms. Mut kai se aina oman voinnin mukaan kannattaa harkita, ottaako vastaan. Huonossa kunnossa ei välttämättä jaksa ketään. Itse kävin tuttavan vauvaa katsomassa vasta n.kk vauvan syntymän jälkeen, ajattelin, etten viitti heti ängetä kylään. Vein mennessäni pari mielestäni kivaa vaatetta ja täytekakun. Ajattelin, että jostain samanlaisesta itsekin ilahtuisin.

Olen varmaan vähän kränttämielellä, mutta hiukka tuli kadeolo sille, kelle oli babyshower järjestetty... Olisi kiva joskus itsekin saada sellainen huomionosoitus. Eihän se kovin yleistä ole, eräälle tuttavalle sukulaiset järjestivät ja itsekin olin mukaan kutsuttuna ja jotain lahjaa vein. Mutta enpä ole itsekään muille ollut järjestämässä, joten mitäpä tässä ruikuttamaan, kun ei minulle koskaan... :-)

Nyt pihaa siivoomaan, kun kerran aurinko paistaa. Tässä saa vain selkänsä kipeäksi ja mahdollisesti tulee vielä töksäytettyä jotain typerää.

Hauskaa päivää kaikille!

Summerska

Vierailija
35/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ja vaivihkaista pinon nostoa kun oli mennyt niin alas)

Susse: Meillä myös mielessä sellaisen hoitoalustan hankkiminen joka sopii pinnasängyn päälle poikittain. Meillähän on kyllä se sänkykin hankkimatta vielä.

Mutta kuitenkin, Briolta löytyi yksi, sen hinta pyörii 60+ tienoilla. Sitten vauvantarvikkeisiin erikoistuneesta liikkeestä löytyi yksi puinen, sen hinta taisi olla piirun verran alle 30 euroa, mutta oli myös sitten keppoisemman näköinenkin.

Onhan sitten leppoisa olo..

Mies lähti itseksensä ajelemaan moottoripyörällä, ja minä haaveilen saunasta.

Moniko muuten tekee itse simaa?

Tekis mieli värkätä, en ole ikinä itse tehnyt, kun olen aina saanut äitiltä sen verran mitä tarvitsen, joten parhaimpia reseptejä, kiitos! (Elleivät ole salaisuuksia??)

Vierailija
36/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtelenpa minäkin muutaman lauseen.

Yritin omaa vaatekaappia järkätä, mutta tulin vain kiukkuiseksi. Jos jotain saa järkättyä, niin kulman takana vaanii sotku ja mä kun olen pedantti luonne, tosin lasten myötä oppinut sietämään tietynlaista sekavuutta.

Minäkin sain vihdoinkin aikaiseksi pestä neutrit vauvan vaatteet ja liivinsuojat. En löydä mistään ihan pieninpiä vauvan vaatteita. Muutimme tänne pari vuotta sitten, mutta laatikko on jossain hukassa. Jos se on tuolla ulkovarastossa, niin se tietää nostelua, mitä en nyt sais tehdä. Onneksi olen ostanut muutaman kotiinpaluuvaatteen vauvalle, niin on hieman aikaa etsiä puuttuva laatikko.

Vielä pitäisi imetysliivit ostaa. Sairaalakassikin pakata. ei oikein muka ehdi mitään kun on neljä pientä hoidettavana.

Muuten, kun mulla on parin viikon päästä ultra rv 36, niin mitä luulette, näkyykö vauvan sukupuoli helposti? Meinaan, onko jo niin tiiviisti, ettei jalkoväliin saa katseluyhteyttä? =).

Mulla on öisin jomotellut mahaa kovastikin ja supistelee kivuttomasti oikeastaan koko ajan. Ihan erilaista, kuin edelliset raskaudet. Lilli ja muut, mitä ohjeita olette saaneet supistelujen suhteen? Eli milloin kannatttaa käydä näytillä ja olla huolissaan? Anteeksi, jos jo moneen kertaan olette kertoneet, mutten aina ehdi lukea. Niin usein kun pystyn, niin luen teidän juttujanne =).

Kätilö neuvolasta sanoi, että vauva on jo hyvänkokoinen käteen, synnytystä ei enää esteltäisi kuin korkeintaan levolla. Luulin, että raja on rv 35. Arvioi, että jos täysiaikaiseksi menee, niin taas nelikiloinen tulee. Mulla sf ollut koko raskauden yläkäyrän yläpuolella. Tosin tiedän, ettei sf korreloi vauvan painoa, kun itsellänikin painavin syntyi pienimmällä äsäffällä.

Äh, pitää mennä pukemaan poika ulos kun vielä hetkeksi haluaa. Tulis jo teepaitakelit..

Magdalena rv 33+5 (Suhmuralta aina tarkistan, millä viikolla mennään kun hän on mua päivän jäljessä =) ).

Vierailija
37/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut alkaa koko pinoa lukemaan läpi - ihan pikaiset kuulumiset vain laittelen ja sitten lösähdän sohvalle karkkipussin kanssa ;)

Mut eka galluppeihin.

Vauvan vaatteita olen jo hypistellyt, mutta pakkasin ne vielä laatikkoon - osan möin viime viikonloppuna kirpputorilla. Luotan siihen, että niitä saa sitten kyllä vauvalahjaksi ihan nokko. Sitä paitsi jätin itsellekin niin paljon, että varmasti riittää, vaikka ei saataisikaan uusia lahjaksi (mitä epäilen). Ajattelin tuossa joskus rv 36-37 tietämissä alkaa sitten laitteleen vauvan tavaroita pikku hiljaa valmiiksi.

Ja sairaalakassia en ole pakannut, viimeksi pakkasin sen joskus rv 38 ja silti ehdin pakata ja purkaa sen moneen kertaan. Mukaan otan

- Puhdas vaatekerta kotiutumista varten

- Liivinsuojia ja imetysliivit (kokoa suurin mitä vain kaapista löytyy, isäntä saa etsiä sitten kaupasta uudet jos D85 ei mahdu maidon noustua)

- hygieniatarvikkeet (hammasharja ja -tahna, dödö, suihkusaippua ja shampoo, rasvaa, bepanthenia) - nämä varmaan pakkaan sitten lähdön hetkellä vasta, niitä kun tarttee joka päivä...

- vauvalle: kotiutumisvaatteet, tutti

- jos on jotain mitä tarvitsee, niin mies voi sitten tuoda kun tulevat käymään.

Sairaalasta saa melkein kaiken tarvittavan, siteet, harsot yms. Mitä vähemmän pyykkiä on kotiintuomisena, sen parempi ;)

Niin ja sitten oma napa. Voi paksusti. Mulla on keskiviikkona ylimääräinen lääkärineuvola - lääkäri koittaa saada selvää tarjonnasta, kun neuvolatäti ei ole kahdella edelliskerralla pystynyt varmasti sanomaan onko vauva perätilassa vaiko raivotarjonnassa. Toisaalta tämä kyllä pyörii vielä, joten jos viikko sitten oli raivotarjonnassa, niin voi keskiviikkona olla perätilassa. Tai päin vastoin. Nyt on kyllä pari päivää potkut tuntuneet taas tuossa ylempänä, joten varmaan on raivotarjonnassa ainakin nyt. Ei tarttis enää kääntyä jos on... Esikoinen kääntyi raivotarjontaan rv 28-29 ja pysyi siinä loppuun saakka.

Oli hirmuisesti asioita mielen päällä, mutta nyt ne sitten unohtui! Käytiin shoppailemassa vähän astioita ja muuta tarpeellista häälahjaksi saamallamme lahjakortilla ja nyt on sellainen olo, että jalat kattoa kohden!

Eggis rv 33+4

Vierailija
38/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin taas häiriköinyt tänään :)

Noh, mut oli pakko vielä tulla sanomaan noista vieraista...

Meille saa kyllä tulla kotiin ku ollaan rauhassa saatu kotiutua ja jos on ihan terveitä, ei nuhaa tms. Tosin olen ite sanonu että kutsun sitten kylään kun siltä tuntuu.

Viimeks oli synnärillä ikävämpi kokemus:

Tuli appiukko vaimonsa kanssa katsomaan vauvaa sairaalaan ja tämä vaimo jolla itsellä ei ole lapsia, alkoi mua siellä neuvomaan: Kaatso nyt miten sitä pidät, varo nyt sitä päätä. Sitähän pitää tukea jne!!!!!!!!!!!!! (Pidin kyllä mielestäni ihan oikein) ja kyllä tuli paha maku suuhun! Tosi huonot fiilikset ja paha mieli. Muutenkin synnytyksen jälkeen on herkässä tilassa ja sitte tulee neuvomaan vaikka itse tuskin on vauvaa koskaan sylissä pitänyt! Nyt olen päättänyt että ne ei ainakaan ole sairaalaan tervetulleita, tulkoot sitten myöhemmin kotiin. Mä en jaksa tollasta arvostelua, ihan tuli sellanen olo että oon huono äiti heti kättelyssä :( Tollaset jää jotenkin mieleen ja ne muistaa vielä pitkään. On tämä ihminen muutenkin aika omalaatuinen tapaus. Jätti mm. meidän häihin tulematta suomen jääkiekkopelin takia että kai siitä jo voi jotain päätellä...

Huh, kun alkoikin sappi taas kiehumaan! Taidan tästä mennä iltapesulle ja miehen kainaloon, jos mieli hiukan kohoais ja hope että en syön sais nukkua!!!

HYVÄT YÖT KAIKILLE!

QUEEN RV34+3

Vierailija
39/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä meinaa kirvellä, luin eilisen ja tämänpäiväsen pinon yhteenputkeen ja tunti meni!!!

Niin vilskettä ja touhua ollu tämä päivä ettei konetta oo kerenny aukasemaan. Eilen olin niin väsy etten jaksanu ku maata(kirja nenässä...), mummu ja pappa hoiti ja hyysäs poikaa. Yön sain nukuttua hyvin ja tänään hain aamusta kaverin lapsineen meille kylään, heillä 2kk ikänen tyttö ja alko tuntumaan et kauheen pitkä aika ennenku itellä nyytti sylissä... Mies teki ruokaa koko väelle ja MEILLÄ MIES EI RUOKIA LAITA YLEENSÄ, niin ihanaa valmiiseen pöytään kerranki päästä. Sit iltapäivällä ku vein vieraat kotia ja jäin auttelemaan sinne vähäks aikaa vauvan kans, olin tosi monennessa taivaassa ku vaihtelin vaippaa ja pesin pyllyä, pienestä hyvä mieli...

Mä oon huomannu nyt et raivoon tolle pojalle ihan mahottomasti ja niin pienistä et huhhuh! Sit itkettää miten hirvee äiti mä oon... Jospa mieli pääsis vähä tasaantumaan....

Noista sairaalakassilistoista. Mulla oli vaikka mitä pakattuna, mut mies sai topseja tuua perässä... Se oli ainoo asia mitä kaipasin jo älyttömästi toisena päivänä...

Ylihuomenna mennään kauppakirjoja allekirjottamaan, sit reilun kuukauden odotus et päästään muuttamaan... Aattelin jo et saiskohan niin paljo talkooväkee auttamaan et sais tosi rivakkaan muuton järjestettyä...

Vieraista laitoksella ja kotona.. Mun toive oli esikoisen kohalla et vaan isovanhemmat tulee laitokselle ja kaikki kuunteli kiltisti... Sit ku kotiuduttiin, väkee ravas lähes joka päivä, mut ei mua haitannu, ku oli mahoton virtapiikki päällä, sitä kesti varmaan kuukauden ja sit mulle iski väsy.. Enkä muista oikeestaan mitään pojan kans olosta ajalta 1kk-4kk... Nyt mun puolesta saa laitokselle tulla kuka haluaa ja kotiaki kunhan tuovat kahvileivät tullessaan eivätkä oota et keittäsin ees ne kahvit... :) Mut mulla itellä on tyyli etten änkee hevillä ja nytki ku kaveri sai vauvan, ootin et meitä pyydetään käymään, enkä tyrkyttäny ihteeni sinne... Ja mikään ei oo inhottavampaa ku et ilmottamatta ovelle ilmestytään,ois ainaki kiva kysyä voiko tulla... Meillä ainaki on niin usein pommin jäliltä huusholli et saa hävetä silmät päästäsä sitte...

Tänään verotoimisto ilahdutti kirjeellään ja olin lentää persuuksilleni, joululahjaostoksille ainaki voi lähtee hyvillä mielin ja tuhlata tosissaan ;))))

Mut nyt kyllä silmät harittaa jo aikalailla joten taitaa sänky kutsua...

Suhmura 33+4