Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>^_^< Kesäkertut maanantaina _*

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökukkuja täällä taas. Eli ei unta silmään yöllisen vessakäynnin jälkeen sitten millään.. Noh, eilisillan kun lepäili, niin ei nyt niin kauhea väsy olekaan. Ja voihan sitä mennä tuossa aamulla nokosille, kun mies lähtee töihin. Tarvetta kun herätä aikaisin ei ole.

Eiliseen vielä pari vastausta..

Summersnow: Mullehan tuli äitiyspakkaus jo ajat sitten, on ollut valmiina odottamassa pesu/järjestelyinnostusta. Viime viikollahan aloitin pesurumban uusille ja kirpputorilla ostetuille ja nyt olen järjestellyt vaatteita sitten meidän vaatekaappiin.

Meillähän on ihan liian vähän tilaa, joten raivasin ja tiivistin omista vaatteista kaksi hyllyllistä tilaa vauvanvaatteille. Toiselle käytössä olevat ja toiselle liian suuret. Pienet pistän sitten saman tien pois (tai se on nyt suunnitelma).

Kestovaipoille tein tilaa vessan kaapin yhdelle hyllylle, sinne pitäisi sopia. Käytäntö näyttää pitääkö keksiä jotain muuta.

Queen: Vaikka en iltaseltaan ehtisikään lukemaan viimeisiä kuulumisia, niin ne tulee luettua ennenkuin kirjoittaa seuraavan päivän (tai koska koneelle ehtiikään) pinoon. Eli aina kannattaa kirjoittaa, vaikka heti ei tulekaan vastauksia.

Niin muuten ne retrovaatteet: Tuoksuvat raikkaille! JES! Eli liotus/pesu toimi ainakin noille värillisille vaatteille. Toinen koneellinen odottaa vanhoja tunkkaisia vaatteita, valkoisia. Tai ainakin ovat olleet valkoisia, joten keittopesuksi menee, pitää katsoa tuolta pyyhkeitä mukaan, kovin paljon ei pelkkää valkoista meiltäkään löydy, lakanaakaan ei yhden ainoaa..

G: Onko kellään nykyisin ihan valkoisia lakanoita?

Meidän lakanakaapista ainoat valkoiset on niitä vanhoja kapeaan sänkyyn laitettavia. Joita siis ei nyt 160 cm sänkyyn käytetä..

Eilen jo muuten mies rupesi kyselemään, että pitääkö lähteä sairaalaan, oli varmaan huolissaan kun niin pitkään supisteli. Normaalisti on ollut yksi - kaksi ja sitten mennyt ohi.

Uskoi viimein, kun sanoin ettei vielä tarvitse. Mutta rupesin miettimään, että jokohan pitäisi pakata laukkua valmiiksi.

Eli siitä seuraava G: Mitä olette ajatelleet pistää sairaalakassiin?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+2

Vierailija
2/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs.Marple:

G: Onko kellään nykyisin ihan valkoisia lakanoita?

Meidän lakanakaapista ainoat valkoiset on niitä vanhoja kapeaan sänkyyn laitettavia. Joita siis ei nyt 160 cm sänkyyn käytetä..

Eli siitä seuraava G: Mitä olette ajatelleet pistää sairaalakassiin?

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+2

[color=hotpink]taas kaunis ilma!!!

neuvolaan meno 11.00 ja sitä ennen vielä miljuuna asiaa joten vastailen vaan pikaisesti uusiin galluppeihin ja sit taas mentävä

meil oli parisängyn aluslakana mutte se kului juuri puhki :O

ja pinnikseen löytyy aika paljonkin valkoista :)

SAIRAALAkassi:

(tää on kyllä vaikeaa näin lonkalta)

*meikit ja hygienia tuotteet

*rintsikkasuojia

*2kpl omat sukat

*kamera

*lyijykynä (ristikon tekoon) ja uus krypto miehen tuomana sitten

*vaavin vaatteet (tytön ja pojan erikseen)

jotain jäi...mutta mitä....

nyt on pakko rientää...kuulumiset sitten päikkäri aikaan :)

krisse rv 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Sairaalakassigalluppi tais olla muutama viikko sitten, mutta voihan sitä uudestaan vastata. Mulla on jo pakattu ja se sisältää:

- Dödö

- Harja

- Hiuspompula

- Hammasharja ja -tahna

- Liivinsuojuksia

- Myöhemmin laitan imetysliivit

- Sukat

- Alushousut kotiin lähtöä varten

- Siteitä

- Vauvalle kotiinlähtövaatteet, harso ja pari vaippaa

Mies saa sitten kuskata lisää tavaraa jos tarvii. Meidän sairaalasta saa perusrasvat (Essex, Decubal), huulirasvan ja kaikkee muutakin mitä tarvii. Omia vaatteita en kehtaa ottaa mukaan, tulee vaan liikaa pyykkiä. Kyllä sen pari päivää on sairaalavaatteissa.

Lähden tänään taas kaupungille vähän shoppailemaan. Ostoslistalla on ainakin pyöräilykypärä. Pitää rueta käyttämään, että saa lapsi hyvän esimerkin. Mieskin ostaa. Sitäpaitsi nyt ihan rupee pelottamaan mitä kaikkee sitä voi sattua. Ainakin pyäräilykypärällä voin jo ehkäistä paljon.

Tulen illalla lukemaan vielä muiden kuulumiset

Tytteli-83 rv 32+5

Vierailija
4/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun aurinko paistaa!heti tulee paremmalle tuulelle;)

Kohta pitäis lähteä lääkäriin, alkaa toi raskastyö käydä pikkuhiljaa voimien päälle, alkaa liitoskivut pahenemaan.14pvää olis vielä töitä, noh, katsotaan mitä lääkärisetä sanoo.

G: ajattelin sairaalaaan ottaa mukaan:

-kylpytakin

-rasvaaa(huuli&keho)

-omat kalsarit+sukat

-omia siteitä(musta tuntuu että alwayssit on parempia kun sairaalan" patukat" )

-suklaalevyn;)

-imetysliivit+liivinsuojia

-pesuvälineet

-verkkarit

hassua,mutta tuli mieleeni, että joko olette yhtään suunnitellut mitä kivaa meinaatte kesällä puuhata kun vauva tulee, olla suurimman osan ajasta kotona vai käydä paljon sukulaisissa ja tapahtumissa kärryilemässä?itseä kutkuttaisi kauheasti " liikkua" vauvan kanssa, ja käydä joka paikassa(okeij, eihän sitä tiedä kuinka " vaikeaa" se loppupeleissä on, että ollaankin kotona koko kesä;)kun tähän asti on käynyt paljon töissä niin tuntuu ettei ole kerennyt mihinkään...

aurinkoista pvää kaikille!

saar@ 31+4(muistaakseni)

Vierailija
5/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Summersnow iltaisista kommenteista, kyllä tässä taas on ihan täysi usko päällä että kaikki menee hyvin, välillä sitä vaan vajoaa johonkin, mihinlie, kun ajattelee että " ahnehdinko" liikaa kun tämän kolmosen vielä halusin, että jos nykyiset lapset jää siksi ilman äitiä. noh, nyt on taas parempi mieli! Miehen kanssakin saatiin taas puhuttua ja vatvottua mun lauantaista hormonimyrskyä :)!

Mrs.Marple, kiitti nimiehdotuksista ja liivi-infosta. Triumphithan on ihan hyvä merkki, oon niitä muutenkin käytellyt, eli täytyypä käydä katsomassa kun meen tänään muutenkin prismaan lasten lenkkariostoksille...

Sairaalakassi G: niin ihan ehdoton mitä NYT tajuan ottaa on ne imetysliivit!! Esikoisen kanssa kun en tajunnut, ei siis ollut tullut pieneen mieleenikään. Ja kun jouduin olla vielä aika pitkään sairaalassa kun se synnytys meni miten meni niin siellähän sitten lorotin sairaalapaidat lit läts märkinä kun vieraita kävi ahkeraan, yöks!

Muuta kassiin, niin mulle on ehdoton päiväkirja! Kirjoittelen aina joskus, en mitenkään ahkeraan, mutta kun lapset syntyivät mulla oli päiväkirja mukana ja esikoisen kanssa kirjoitin jopa synnytyksen aikana (siis siinä aika alussa vielä kun oli suht tuskatonta suppareiden välit) niin onpahan mukava aina joskus lukea niitä kirjoituksia, etenkin kun olen kuvaillut ensimmäisiä päiviä vauvan kanssa osastolla ja oon ollut niin hrkässä mielentilassa ja ihaillut vauvaa....Lisäksi tietty hygieniavälineet sun muut jutut.

Eilen oli mahtava päivä, koko päivä meni pihatöissä, mies haravoi koko tontin, kun mä en pystynyt, mä käsittelin puutarhakalusteet ja kävin lasten kanssa pikku pyörälenkilläkin, siis mä kävellen ja lapset ajoivat ympäri ja ämpäri mun kauhuksi.

Nyt täytyy mennä viihdyttää miestä, se tuli " päiväkahville" , siis ihan oikeasti kyllä kahville ;).

t. mariadee 30+3

Vierailija
6/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaan.

Olen tässä potenut flunssaa nyt viikonlopun yli ja vähän reilu. Ei ole mukavaa ei, kun on veto muutenkin vähissä niin tuntuu ettei mitään jaksa. Onneksi rupeaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Missä se aurinko paistaa! Täälläkin eilen hetken pitlkisti tuolta pilvien raosta, mutta siinä kaikki. Meillä satoi koko perjantain lunta ja sitä paikoitellen tulikin 15 senttiii, että tosi keväistä. Kateellisena lueskelen, kun jotkut jo pihaa haravoi...

Täällä on taas ollut puhetta vaikka mistä eli:

-vanhoja vaatteita otan vastaan, itse asiassa vaatteet on jo järjestelty uuteen kaappiin (pakko oli hommata, kun mihinkään ei ois mahtunut) ja nyt jo niitä on aivan liikaa. On omat tytöiltä jääneet neutrit ja sitten mieletön määrä veljenpoikien vanhoja. Yhden uuden olen ostanut tälle kaverille, mutta luulen, että saan vielä ostaa kesällä lyhyt hihaisia bodyja ym. kesä vaatetta, sillä veljen pojat on kumpainenkin syksynlapsia niin menee nuo vaatteet siinä mielessä ristiin, ettei sieltä kesäkuteita löydy.

-seuraavaksi sitten ehkäisyyn... en ole miettinyt yhtään. Aluksi kumi, mutta sitten. Pillereitä söin joskus nuoruudessa ja nyt kun ennen tätä raskautta taas kokeilin niin ei millään löytynyt merkkiä, joka ei ois tehny mua sekopäiseksi niinpä ne on poissa laskuista, mietitään. Mistä sitten lapsilukuun: tällä hetkellä tuntuu, että tämä kolmas saa olla viimeinen, mutta mistäs sitä koskaan tietää, mitään ei ole lyöty lukkoon.

Oma(.) seuraavaksi: Mahaa kiristää ihan tosissaan. Tuntuu ettei tuo maha voi enää kasvaa ilman että nahka repeää. Lisäksi vessassa saa ravata koko ajan, painaa sen verran tuonne rakkoon ja alavatsan alue on tosi arka/hellä. Muuten kaikki ok. Poitsi liikkuu ja potkii ihan kunnolla.

Ei muuta kuin mukavaa alkavaa viikkoa Kertuille!

-Magpie rv.34+3 ja huomisen jälkeen alkaa äippäloma!-

Vierailija
7/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin jo pitkät pätkät mutta viesti karkas jonnekin :( Meillä meni viime yö tosi huonosti. Tyttö huusi vähän väliä, tais olla mahakipuja ja hammaskin on tulossa. En sit saanu nukutuksi kun muutaman tunnin miehen lähdettyä töihin. Nyt on olo kun zombiella mut sängyssä en enää saanu oltua. Jos päivällä ehtis hiukan huilata. Aurinko ainakin paistaa et jospa ulkoil piristäisi.

Oma (.) Vaavi oli hereillä pitkin yötä. Aina kun kävin vessassa ja tytön huoneessa, alkoi monotus kylkiluihin :) Hyvää asentoa ei sängyssä sitte meinannu millään löytyä ja kun olin nukahtamaisillani, kuulu taas huutoa...Alamahakipuilua on edelleen, mietin mahtaakohan vauva painaa tonne niin alas että sattuu sen takia?

Sairaalakassiin olikin monet jo kommentoineet, itselle ei muuta tule mieleen kun omat hygieniatuotteet,meikit yms, vauvan vaatteet, omat kotiinlähtövaatteet ja jotain ristikoita tms. Itse en kassia vielä ole pakannut mut kovasti tässä harkitsen sitä...

Joku kirjotti että mahaa kiristää. Mulla ihan sama juttu. Tuntuu että on kauhean pinkeä.

Nyt pitää mennä syömään. Palailen päivän mittaan.

QUEEN RV34+3

Vierailija
8/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,no ei täälä ainakaa paista aurinko! Näyttää sille,että alkaa vesisade. No toisaalta olis hyvä kun helpottaisi allergian oireita. Jotka tulee nyt kahta kovempina kun iski nuhan vielä päälle. Luulin jo selvinneeni siitä flunssasta.

Laitetaan ensin vastauksia ja sitten laitan eri viestiin kuulumisia kun muuten tulee taas romaani :)

Summerska:Kyselin,että mihin ahdetaan vauvan vaatteet. Meilläkin tekee TOSI tiukkaa. Kaappitilaa on tosi rajallisesti vaikka olenkin kaiken turhan ja vähän tarpeellisenkin laittanut pois. Päätin sitten luopua puolesta määrästä lakanoita ja pussilakanoita ja tyynyliinoja. Viedään ne vieras varaksi mökille. Tuli heti puolet pikkukaapista tilaa. Samalla taittelin kaikki pyyhkeet mahdollisimman pieneksi niin sain ne kaikki mahtumaan yhteen kappii. Nyt on vaaville sitten loppujen lopuksi saatu järjestettyä eteisestä yksi kaappi. Mutta ei sinne kaikki kyllä tule millään mahtumaan. Ajattelin laittaa sellaisiin muovikoreihin vauvan vaatteet. Sillä perjaatteella,että bodyt/paidat yhteen, Potkarit yhteen jne. Mulla on vielä yksi äitiyspaketillinen vaateita laittamatta kaappiin ja sitten tulee vielä sukulaisilta 2 laatikollista vaateita josta sitten blokkaan parhaimmat. ajateltiin tossa miehen kassa käydä makkariin hakemassa lisäkaappi kun sinne kerta mahtuu.

[color=blue] Krisse: Mullakin oli vaikeuksia valita vauvalle kassiin vaatteita. Olenkin jo kertaalleen ne vaihtanut. Varmaan tulee vielä vaihdettua moneen kertaa ennen kuin sitä tarvitaan :)

[color=red]Tyttelillä oli siivousvimma päällä. Mulla menee lähinnä hermot kun mikään ei mahdu mihinkään. Yleensä hommat jää kesken sitten kun on hermoromahduksen saanut todettuaan,että mihin tämän kaiken laittaa! Siks mä en mitenkään ole innostunut siivouksesta. On hyvä että maailmassa on olemassa sinunlaisia järjestelijöitä sitten ainakin konkun koti pysyy järjestyksessä :)

[color=blue] Mrs.marple Mä ainakin inhoan valkoisia lakanoita. Mä en osaa oikeen selittää miks,mutta tutuu oudolta maata valkoisissa lakanoissa. En saa ainakaan nukuttua. Meille anoppi on joskus vuonna kivi ja kirves ostanut valkoisia pussilakanoita ja aluslakanoita. Ne kaikki on vielä paketissa. Nyt sitten siivouksen yhteydessä päätin,että ne viedään mökille. Turhaa niitä täälä pitää kun on muutenkin ahdasta. No nykyään anoppi jo tietää,että meille pitää olla oikeen värikkäitä ja osaa ostaa oikeanlaisia. Hän taas itse ei oikeastaa pida muita kuin valkoisia.

[color=red] Sairaalakassiin laitoin

-imetysrintsikat

-rintakumit

-pari kappaletta liivinsuojia

-omat pikkarit

-shampoo

-villasukat

-omat aamutossut (sairaalan vinkistä)

-Trippimehuja ja energiapatukoita

-kännykänlaturi

-siteitä

-huulirasva ja tavallinen rasva

-deuris

-hiusharja ja pompuloita

-hammasharja ja tahna

-lukulasit

-äp-kortti on koko ajan laukussa siltä varalta että lähtö tulee!

Mies hoitaa sitten nää kamerat mukaan!Se olen sille antanut vastuuksi.

Vauvan kassiin laitoin

-kevyt toppapuvun

-kypärämyssyn ja myssyn

-villasukat ja tumput

-vaippojax2

-pitkähihaiset bodyn

-puolipotkarit

-fleecehuovan

-tutin

Vauvalle laitoin mielummin liikaa kun liian vähän. helpompi katsoa sitten ilman mukaan mitä sille pukee!

Vauvan kassin päälle laitan sitten itselleni kotiutumisvaatteet valmiiksi. Verkkarit,t-paidan,sukat ja hupparin.

voi olla että jotain unohtui listata vaikka olenkin pakannut. Mutta kaipa ne tärkeemmät muistin laittaa.

Lilli81 34+3

Vierailija
9/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain päin näyttäisi aurinkokoin paistelevan, mutta täällä pohjoisessa vihmoo vettä. En valita, lähteepähän routa, kun lumet on viikonlopun auringonpaisteessa sulaneet jo suurimmaksi osaksi. :))

Kohta pääsee pihatöihin, jos liitoskivuilta vielä pystyy! :))))))

Viikonloppupinoon muutamia ajatuksia:

Lillille vieraista:

Esikoinen kun syntyi, niin meille olisi saanut asentaa saluunan ovet, niin kauheasti kävi porukkaa! surkeinta oli se, että kukaan ei tuonut mitään pullapuolta tullessa. Siinä sitten kahden opiskelijan surkealla budjetilla leivottiin ja paistettiin koko ajan jotain. Pakastimen varannoilla kun ei pitkälle pötkitty.

Kuvittelin silloin, ettei vauvavierista saa kieltäytyä. Äkkiä olin aivan lopussa kaikkeen passaamiseen ja koliikkivauvan hoitoon, kun kukaan vierista ei kättään nostanut auttaakseen. Miehen suku oli vielä sitä mieltä, että kyllähän nyt yhden kanssa jaksaa ja niin me kierrettiin sitten esittelemässä vauvaa ympäri pohjoissuomea. Vauva syntyi 1.6 ja loppukesästä olin pelkkä itkukasa väsymyksestä.

Tarinan opetus: Vieraista saa ja pitää kieltäytyä oman voinnin mukaan!

Nyt olen päättänyt, että ensimmäiseen 2-3vkoon en ota edes pappoja kylään katsomaan vauvaa. Kuopuksen infektiokierre osoitti, että vauva tarvitsee aikaa kerätä itselleen vastustuskykyä.

Miehen siskon häät on kesäkuussa ja muutamat lakkiaiset myös. Ollaan yhdessä sovittu, että mies käy niissä yksin tai isompien lasten kanssa " perhettä edustamassa" . Minä saan jäädä vauvan kanssa kotiin.

Vauvatarjoomisistakin olen päättänyt, että aikuisille ostan kaappiin keksejä ja lapsille villevallattomia. Kahvit keitän ja siinä kaikki. Meillä on kuitenkin sitten neljä lasta, joissa riittää tekemistä, enkä aio itseäni väsyttää passaamalla puolituttuja koko kesää.

Innokkaita sukulaisia on jo nyt ilmoittautunut meille kesälomalle yökylään. Kaikille olen sanonut, että tulla saa, jos tulee asuntovaunulla ja tuo omat ruuat. Osa on ihmetellyt, että mistä nyt tuulee. Olen näyttänyt vatsaani ja tuumannut, että ' täältä' ! :)))

Minusta on tullut aika karu, mutta olen ajatellut, että koska meitä ei kukaan tule auttamaan, niin minulla on täysi oikeus olla itsekäs! Kommentteja?!

Lilli pohti vielä vauvalankaa:

Sain kuopukselle aivan ihanan neuleen Nalle-langasta, mutta karheuden takia jäi pitämättä. Aina se osui jostain lapsen iholle ja sai lapsen vikisemään kutinasta. Nyt olen kutonut Novita Wool-langasta (suunnilleen Nalle-langan vahvuinen) ja siitä tulee aivan ihana pehmoisia. :)) Alle 70-senttistä tuskin kannattaa kesävauvalle kutoa, kun ei niitä villavaatteita juuri kesällä tarvitse.

Itse kudoin tälle vauvelille 68-senttiset valkoiset housut, nutun, myssyn ja tossut. Tuli aika hellyyttävät! :)))))

Summersnowlle:

Me tehtiin makkariin remontti samoihin aikoihin, kun alettiin tätä veijaria yrittelemään. Vaikka silloin tuli lisää komerotilaa, ei siitä vauvelille silti riitä. Remonttia suunnitellessa varasimme 10m2 makkarista yhden nurkkauksen vauvalle, siihen paikan lipastolle ja sängylle - ja siellä ne nyt oottelee vauvelia, lipasto täynnä tuoksuvanvalkoisia pikkuvaatteita! :))))

Vauvan mahdollista kuolemaa olit pohtinut myös.

Itse olen aikamoinen " hormooniherkistelijä" , joten varmaan siksikin nuo ajatukset nousevat näin loppuraskaudesta vähintään uniin, mutta välillä myös päivällä mieleen. Yritän olla ajattelematta, mutta kyllähän se pelottaa. Samoin se, että jos itselle tapahtuu jotain synnytyksessä, niin miten mies pärjää kolmen kanssa keskenään reissutyöläisenä...

Nyt tulee itku...

Paras lähteä suihkuun ja neuvolaan. Tulen sitten takaisin kertomaan masu-kuulumisia.

Miona 33+5

Vierailija
10/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassista vielä että mä otan mukaan vaan ne hygieniakamat ym., ja sitten kun päästään kotiin mies saa tuoda mulle ja vauvalle vaatteet. Itse asiassa oon kyllä tainnut kummankin lapsen kanssa tulla kotiin samoissa vaatteissa kun olen sinne mennytkin, eli mitään tiukkoja farkkuja ei kyllä kantsi ottaa :).

Vai että jossain vielä lunta, huh! Täällä Vantaalla on tosi kesäinen fiilis, eilen grillattiin ja syötiinkin pihalla ja oli suoraan sanoen kuuma aurongossa, aivan mahtava keli. Kyllä se vielä sinnekin tulee....

Saar@ kyseli vauvan kanssa liikkumisesta. Luulen ettei kauheasti kannata tehdä pitäviä suunnitelmia, katsoo sitten tilanteen mukaan. Me ollaan ajateltu että tehtäis esim. risteily loppukesästä, että sais nuo koululaisetkin jotain kivaa lomallensa. Ja ollaan ajateltu että jos vauva on suhteellisen helppoa sorttia niin lähettäis ehkä Turkuun ja oltais siellä hotellissa, käytäis Turun linnassa jne.. eli jotain pientä suunnitelmaa on. Esikoinen meillä oli niin äkkipikainen/itkuinen tapaus että ei kyllä päästy aina edes kauppaan kun piti jo palata takaisin, en tiedä miten se olikin niin vaikeaa? Toinen lapsi oli jo huomattavasti helpompi tapaus, mutta kyllä senkin kanssa kerran ajettiin täältä etelästä Kuopioon mukavat 9 tuntia!! Vauva oli silloin kuukauden vanha, nälkä oli jatkuvasti, kakat vaipassa samoin, ja sitten muuten vaan venkuroi niin ettei ajamisesta tullut mitään. Mutta tiedän kyllä kavereita jotka ovat käyneet etelässäkin muutaman kuukauden ikäisen kanssa ja hyvin on mennyt, eli riippuu aika paljon vauvasta.

Joku kyseli minne laittaa vauvanvaatteet ja äippäpakkauksesta onko jo tullut, niin en ole vielä saanut, vein tosin laput vasta viime tiistaina kelaan. Vauvanvaatteet laitan kodinhoitohuoneeseen jonne laitan myös hoitopaikan, eli ostin sellaisen " pehmusta/patjan" ja laitan sen vesipisteen viereen ja vaatteet siihen alakaappiin. Esikoiselle ostettiin aikanaan hoitopöytä meidän makkariin, mutta se oli niin vähäisellä käytöllä kun kuitnekin piti mennä pesulle aina vessaan ja sitten ees taas kulkea, niin meillä jäi miltei käyttämättä koko pöytä! Useimmiten vaihdoin olohuoneen lattialla pyyhkeen päällä vaipat ja vaatteet. Mutta kyllä se hoitopaikka (sopivalla korkeudella) on aluksi etenkin tosi hyvä. Etenkin jos synnyttää sektiolla tai on alatiesynnytyksen jäljiltä kipeä niin se kyykistely ym. ei oikein onnistu ihan ekoina päivinä.

Pitiköhän vielä kommentoida jotain, enpä muista..

t. m edelleen

Vierailija
11/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin aivan loistavasti yöllä. Vessassa ei tarvinnut käydä kuin kuudelta kerran, JIPII! Tavan mukaan nukahdin taas kesken elokuvan kun oli niin väsy :(

Nyytti mylläsi illalla taas tasaseen. Nyt se on aamulla ollut taas hiljaisempi. Varmaan sillä on taas energian keräys aika. Mä edelleen väitän,että mun vaavi ei kyllä ole raivotarjonnassa kun se koko ajan potkii alamasuun tai lonkaan. Ja sitten kun se on sivuttain niin se potkii kylkiin. Mutta kyllähän se kerkee vielä moneen kertaa kääntyä. Katsotaan nyt sitten miten päin se suostuu äippäpolilla olemaan. En ole vielä kutsua saanut sinne. Sanoinkin eilen miehelle,että varmaan nyytti kerkee maailmaan ennen kutsua synnytysarviointiin. Se olis tyypillistä!

Eilisen kirpparireissun jälkeen olin kyllä ihan loppu. Otti tosi voimille kaikki mitä kotona teki. Joten en sitten jaksanut tehdä oikeastaan mitään. Vähän yritin miestä auttaa ruanlaitossa.

Pian pitäisi lähteä kauppaan hakemaan jotain syömistä,kun meillä ei ole mitään muuta kuin mansikkajogurttia. Ei sillä koko päivää pärjää. Mennään sitten erikseen miehen kanssa kauppaa kun hän tulee,ettei mun tarvi kantaa liian painavia kasseja. Samalla kauppa reissulla vois muuten ostaa ne langat siihen nyytin villatakkiin :)

Tänään pitäis ommella taas vaikka mitä. Katsotaan nyt mitä saan sitten aikaiseksi. Ei kannata hirveästi suunnitella,kun ei tiedä jaksaako vai ei!

Nyt sitten menen syömään vähn jogurttia lisää ja lähden ehkä sinne kauppaan.

Päivän jatkoja ja palaan taas tapani mukaan varmaan moneen kertaa kirjoittelemaan :)

Lilli81 34+3

Vierailija
12/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vielä noista lakanoista sanomatta:

Meillä on sisustuksessa tosi vaaleat värit, vanhanaikaista ja romanttista.

Haluaisin pelkästään puhtaanvalkoisia lakanoita, mutta edullisesti niitä ei saa kuin itse ompelemalla. On nimittäin pian kuuden sängyn taloudessa helppoa, kun vaihtaa aina lauantaisin ne lakanat, jotka on likaisia ja kaikki käy samaan pesuun. Ja raikkaan näköistä, tykkään. :))

Samoin meillä on vain paksuja valkoisia pyyhkeitä, ei mitään kirkuvia marimekko-finlaysoneja, vaan paksua ja upottavan pehmeää... Romantikko... :)))))))))

Sairaalakasseista:

Ensimmäisen kerran kokemuksella olen näihin muihin varautunut seuraavalla taktiikalla:

Yhteen kassiin olen pakannut vauvalle neutraalit kerrospukeutumisvaatteet, eli on helppo säädellä kotiutumiskelin mukaan. Tämä kassi odottaa nyt jo turvakaukalossa. siinä samassa on eri värinen (miehen vuoksi) kassi omia kotiutumisvaatteita. Sen saa mies tuoda sairaalaan jo kotiutumista edeltävänä päivänä. Iskä saapi sitten pukea vauvelinsa itse, kun meidät kotia hakee. Rituaaleja... ;))

Sairaalakassi on sitten erikseen. Siihen onkin tullut aika hyvin evästystä. Muutaman lisäisin: Tukialushousut ja tosi hyvät imetysliivit - helpottaa omaa oloa. Ainakin Oysissa on sellaiset hirveät kiristävät verkko-versiot. Samoin laitoin lukemista, suklaalevyn, pilli-tuoremehun ja paketin Panadolia. Oysissa kun ei uudelleensynnyttäjille anneta kovin helpolla mitään särkylääkettä synnytyksen jälkeen. Itse olen kipuherkkä ja päätin, etten jää ruinaamaan. (Tutun kätilön neuvo edelliseltä kerralta.)

Lisäilenpä sitten nlan jälkeen, jos tulee jotain mieleen.

Kassit on kuitenkin pakattuina ja odottamassa... Mieli on malttamaton! ;))))))

Tekstiterroristi poistuu... ;))))))))))))))))))))))))))))))))

Vierailija
13/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä novitaWoolia saa myös kirjovärisenä! :) Sulonen lanka! :)))))))

Vierailija
14/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vierähti nopeasti etten käynytkään koneella. Siivoiltiin terassia ja laitettiin kevätjuttuja. Todella ihana ilma ja iloinen mieli ollut koko viikonlopun.

Katselin viikonlopun pinoa ja huomasin että olitte miettineet/laittaneet valmiiksi sairaalakassia. Kiitos vaan vinkeistä. Musta omat shampoot ym jutut on ihania kun siel sairaalassa on kuuma kokoajan ja tuntuu että pitää käydä muutenkin kokoajan pesulla.

Vauvantamineet laitamme laatikostoon, jonka sijoitamme meidän makuuhuoneeseen, ostamme näillä näkymin uuden, oka palvelee sitten vastaisuudesssa esim tv-tasona. Äiiyspakkauksen sain(vanha), mutta odotaa vielä melkein kokemattomana inspiraatiota.

Eilen kävimme katselemassa asuntoja, ois ihanaa muuttaa isompaan, mutta kylä tykkäämme asua tässä nykyisessäkin, lisätila ei ois pahitteeksi.

Mitäs aiotte muuten vappuna puuhata? Meille tulee vieraita jo päivällä ja ajattelimme grillata ym.

Outoa kohta on jo toukokuu ja viikot senkun vähenee, huomenna mulla tasan 34 rv!!

aurinkoista maanantaita!

Vierailija
15/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut kysymyksiä ja aika huonosti oon ehtinyt kuulumisianne lukea. Näin keväällä on niin paljon kaikkea puuhaa. Mutta vastaan kohta. Ensin täytyy kertoa mukavasta eilispäivästä!

Meidän piti olla eilen iltapäivällä menossa kyläilemään. Vähän ennen lähtöä mies sanoi menevänsä kauppaan. Ok, huutelin minä, monesti ollaankin viety mukanamme limpparia tai jotain naposteltavaa. Päätin oikaista sohvalle vähäksi. Sitten ihmettelin missä se mies viipyy. No, toi tullessaan limpparin sijaan 8 mun kaveria ja lähti ite oman kaverinsa luo. Meillä oli täällä tosi mukavat vauvakutsut, minä sain vain istua sohvalla, syöpötellä, avata lahjoja ja esitellä vauvan vaatteita. Olin erittäin otettu kun olivat kutoneet vauvalle tilkkupeiton! Tiedän että ystävissäni ei oo montaa käsityöihmistä, joten todellinen voimanponnistus! Ja oikeesti peitto on tosi kaunis. Illalla kaverit hoiti kaikki tiskitkin! Onpa mulla ihania ystäviä, täytyy tänään laittaa kaikille kiitosviestit.

Ja sitten muuta. Sairaalakassia en oo vielä pakannut, mutta pitäis varmaan kun on noita suppareitakin. Hyviä vinkkejä teiltä taasen, kiitosta vaan. Kunhan kaikki menisi loppuun asti hyvin niin tarkoitus olisi synnyttää Haikaranpesässä. Onko täällä muita sinne menijöitä? Sitten pitää varmaan miehenkin pakata sairaalakassi. Tai kai se voi kävästä kotona tavaroitaan hakemassa.

Tarkoitus on tässä vähitellen vauvan tuloa valmistella. Ei olla vielä ratkaistu mihin vauvan vaatteet sijoitetaan, kaksiossamme ei ole ylimääräistä tilaa... Tietokonepöytä saa antaa tilaa pinnasängylle, hoitopöytää ei edes harkita. Vaipat täytyy vaihtaa pesukoneen päällä. Pesuhuone-vessa on tilavuudeltaan varmaan alle 2 neliöö... No eiköhän tässä kämpässä kolmestaan pärjätä, mutta parin vuoden kuluttua tarvitaan jo varmaan enemmän tilaa. Ja saisi niitä pienokaisia enemmänkin tulla, mutta ei heti perään. Tilaongelman takia ja tarkotus ois valmistua tässä välissä.

Eipä muuta tällä kertaa! Meille kelpaa valkoisetkin lakanat!

Terkuin Riinuska 32+3

Vierailija
16/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun yöllä ei nuku, niin sitten venähtää aamu äärettömän pitkäksi. Taas nukahdin miehen lähdettyä ja vajaa puoli tuntia sitten vasta nousin. Onneksi on lomaa, vielä viikko kesälomaa ja sitten vapun jälkeen alkaakin äitiysloma.

Kohtapa alkaa muillakin, eikös totta? Antakaapas päivämääriä!

Miona odottelit pihatöihin pääsyä. Samoin. Oon vähän jo miettinyt mitä kaikkea teen, vähän päivässä ettei selkä hajoa. Muuten ihanaa olla täällä päiväsaikaan, ettei miehen kanssa vietettäviä iltoja ja viikonloppuja tarvitse puutarhassa kyykkimiseen kuluttaa, kuten aiemmin.

Vauvalangasta täällä oli puhetta, äitini on tehnyt nuttua merinovillasta (Superwash, niin voi heittää koneeseen) (luulisin), mukavan pehmeää. Merkkiä en nyt muista.

Se Novitan Wool käy myös oikein hyvin.

Mariadee: Arvaa olenko nyt kateellinen, olette grillanneet ulkosalla! Meillä ei ole kukaan hankkinut vielä edes sitä grilliä. Pakko-ostos täksi vuodeksi..

Vierailija
17/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut näiden sivujen kanssa ongelmia, joten kirjoittelu on jäänyt. Lukemassa olen käynyt aina välillä kun sivut ovat suostuneet avautumaan, mutta kirjoittamaan en ole pystynyt. Mutta eilen mies löysi viimein vian ja nyt olen täällä! :)))

Olette puhelleet niiiiiiin paljon kaikenlaisia, että yritän muistella jotain mitä on jäänyt mieleen. Jospa tässä pikkuhiljaa pääsen taas teidän juttuihin mukaan.

Miona, jäin ihmettelemään tuota särkylääkejuttua. Mä oon ainakin saanu aina buranaa ku oon tarvinnu. Viimeksi mulla oli tosi kovat jälkisupistukset ja sain aina särkylääkettä kun tarvin. Nekään ei kyllä niihin kipuihin auttaneet. Mä jouduin vielä ottamaan kohtua supistavaa pari kertaa, koska osa vesikalvoa jäi sisälle synnytyksessä. Parin tabun jälkeen sanoin, että on omissakin suppareissa sen verran tehoa, etten enää kohtua supistavia ota. Mutta asian pointti oli se, että särkylääkettä sain aina kun halusin, vaikka olisin kyllä tarvinnu niihin kipuihin epiduraalin... :))))

Valkoisista lakanoista kyseli joku (sori en muista kuka). Meillä on varmaan yks valkoinen parisängyn lakana ja pari normaalikokoista.

Sf-mitasta ootte kans viime viikolla jutelleet. Mä oon katellu, että teillä kaikilla on niin iso sf mitta! Mulla oli 31+3 sf 27cm. Saman verran oli jo 29+. Kätilö kyllä sanoi, ettei varmasti tule ainakaan isompi tästä meidän kolmosesta kuin edelliset on ollu (3210g ja 3215g). Pikku sirppana kuulemma on. Nyt viimeksi oli kääntynyt raivotarjontaan, muttei ole onneksi vielä kovin matalalla. Mulla on noita supisteluja ollu vaivana muutenkin ihan tarpeeksi, ettei tarvi kyllä yhtään vauvan vielä päällä painaa kohdunsuuta. Minäkin kateellisena lueskellut teidän uintireissuista. Multa lääkäri kielsi uimisen, koska kohdunsuu on alkanut avautumaan. Onneksi sisäsuu on edelleen kiinni.

Sairaalakassin sisältöä en ole vielä edes miettinyt. Ainakin omat hygieniatuotteet, rasvat yms. sinne laitan. Omia pikkareita otan parit ja ehkä sukkiakin. Sairaalan vaatteilla meinaan muuten olla, koska niitä saa surutta vaihdella puhtaisiin. Imetysliivit lähtee mulla kans mukaan ja liivinsuojia. Vauvankassin tuo mies sitten tullessaan. Pitäs varmaan pakkailla sekin tässä joskus. Jos sitten kun rv35 on täynnä.

Eiköhän tässä ollutkin jo juttua ihan riittävästi, vaikka jotain varmasti unohtui kyllä kommentoida. Yritän nyt kirjoitella useammin, kun kerran pääsen tänne sivuillekin taas. Ja kiva näin loppuraskaudesta olla tiiviimmin linjoilla ja jännittää yhdessä, että kuka lähtee milloinkin synnyttämään. Kohtahan me kesäkertutkin aletaan vauvoja saamaan! Hui! :)

Mirju ja pikku-pööpöti 32+1

Vierailija
18/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...olis voinu jättää ite kommentoimatta asiaa niistä vieraista. Aattelin vaan oman mielipiteeni laittaa omista vieraistani, mutta taisin tehdä hölmösti.

Sehän tosiaan ON jokaisen oma asia miten vieraita kohtaan käyttäytyy. Että anteeks vaan jos sanoin liian suoraan oman mielipiteeni.

Taitaapa jäädä nämä kirjottelut tähän :(

Vierailija
19/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi Kenguroolle: Meillekin vieraat ovat tervetulleita, kunhan vain ilmoittavat tulostaan etukäteen, eivätkä vain pölähdä ovelle heti kun on vauvan kanssa kotiutunut. Esikoisen kanssa sairaalassa kävi meitä katsomassa vain mies ja mun täti kun on siellä töissä. Tuntui melko orvolta, kun muilla kävi vieraita ja sai lahjoja ja kukkia. Kotona kävikin sitten reilun viikon päästä äiti, sisko ja täti ja serkku, joka oli nakitettu sylikummiksi. Voimia olisi ollut enemmänkin vieraita kestitä, mutta kai tuo välimatka aiheutti sen ettei vieraita kauheasti käynyt.

Niin, ja siksi että useimmat tuntuvat haluavan olla kotona rauhassa vauvan kanssa ei tee meistä sen huonompiä äitejä kuin muistakaan. Onhan se muille lapsille (jos niitä on) mukavaa kun on leikittäjiä. Ja minun sukuni on ilmeisesti siunaantunut järkevillä ihmisillä jotka eivät odottaneet viiden tähden tarjoilua. Se mitä tarjottiin kelpasi, ja toivatpa kukkiakin (oli äitienpäivä ja englantilainen mieheni ei muistanut koko päivää, Englannissa kun äitienpäivä on aiemmin). Oman mielipiteensä vuoksi ei kannata kirjoittelua lopettaa. Ollaan ylpeitä omista mielipiteistä, oli ne mitä hyvänsä.

Masuun kuuluu sitä samaa. On aktiivipäiviä, ja sitten ollaan rauhallisemmin. Alaspäin tuntuu olevan suuntaus, ja jännityksellä odotan 3.5. olevaa tarkastusta, josko ollaan jo päästy kahteen senttiin, viimeksi oli sentillä lyhentynyt kolmeen ja käsittääkseni ulkosuu jo alkanut avautumaan.

Mies on jo ihan täpinöissään että joko se syntyy. Yritin soittaa, kun arvelin ajotunnin päättyneen kun esikoinen hoki vain daddyä, mutta ei vastannut. Soitti sitten ja ensimmäiseksi kysyi ' Are you popping!?' =oletko ' poksahtamassa' ? Nyt yritän saada soitettua ensiksi sairaalaan, jos siis lapsivedet menee, että joko tullaan, kun viimeksi 20 minuuttia vesien menosta olin jo synnytysvastaanotolla tutkittavana. Ajatteli kai että syntyy käsiin. Ihan mies : )

Esikoinen nukahti nyt syliin, joten vien unosille, josko nukkuisi itsekin kun vielä voi.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.

Jamesiina ja MasuVauveli rv 34+3

Vierailija
20/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamesiina: Tietenkin ollaan kaikki ihan samalla viivalla halusi sitten vieraita tai ei :)

Tuntuu vaan että jos kirjottaa jotain massasta poikkeavaa niin heti tulee kommentttia siihen suuntaan että mitäs tuommoisia tänne kirjoittelet. Ei vain tunnu kovin tervetulleelta joukkoon.

Mutta mutta...sen enempää asiaan palaamatta: Aurinkoista alkuviikkoa jokaiselle tasapuolisesti :)