Ettekö te naiset osta itse autojanne? Minä ainakin ostan.
Ihme viurutusta. Mies ostaa Audin, mies ostaa Mersun! Osta itse itsellesi Porche, niin ei harmita! Nainen, herää!
Kommentit (30)
Kyllä mä ostin. Mutta möin sen pois ja lainaan nyt miehen autoa joskus. Ostan varmaan uuden, mutta just nyt ei ole tarvetta omalle. Työmatka on aika lyhyt ja muuten oli niin vähän ajoa, että miehen kanssa tultiin siihen tulokseen, että alan säästää mökin käsirahaa sen sijaan ja sitten kun mökki saadaan, ostan oman.
Aina olen itse mieleisen ostanut. En huoli miestä edes mukaan autokauppaan. Mulla onkin uudempi ja hienompi auto kuin miehellä, mutta mä ajankin paljon enemmän kilometrejä vuodessa kuin mies. Pitää olla hyvä ja turvallinen menopeli mukavuuksilla.
Mieluummin ostan osakkeita kuin autoja. Niistä saa tuottoa, autoon taas menee rahaa.
Mä ostan itse autoni. Mun käyttöön ja mä maksan. Samoin mies ostaa ja maksaa omansa. Toki voidaan lainailla ja käyttää ristiin tarpeen niin vaatiessa.
Mä menen ihan yksin autokauppaan ja päätän minkä ostan. Koeajolla saatan näyttää miehelle millaista olen ajatellut (ja joka ei välttämättä ole ihan se mitä ostamassa, väri, varustelut). Kysyn mielipidettä, mutta itse teen päätöksen.
Mulla onkin just ihan uusi auto. Juuri tuli 1000km täyteen :)
Yhteiset rahat, yhdessä ostetaan, juridisesti yhteisiä vaikka toinen yleensä ajaa toisella. Palkat samaa tasoa. Voi olla että autoasioissa miehellä enemmän sanottavaa, kun kiinnostaa enemmän, mulle ihan sama.. Pitäs kuulemma taas vaihtaa mun auto uudempaan, jaaha...
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ostan osakkeita kuin autoja. Niistä saa tuottoa, autoon taas menee rahaa.
Mä ostan molempia. Osaketuotoilla saa hyvän auton silloin kun auto tarvitsee vaihtaa. Auto mahdollisimman uutena ja vaihto ennen kuin vikoja alkaa tulla.
3
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei osaa ostaa autoa.
Olen sinkku ja ostanut kolme autoa. Nykyinen tullee tiensä päähän parin vuoden sisään. Harmi ettei kukaan aikoinaan sanonut että olis kannattanut ostaa diesel, niillä voi ajaa monet kilometrit enemmän. Mutta kai miehetkin tekee hutivalintoja.
Naiset ovat nykyään jo niin itsenäisiä oikeushenkilöitä, että hankkivat pinkit leppäkertun muotoiset autonsakin itse!
En tarvi. Kuljen bussilla ja pyörällä.
En, en osta. En muutenkaan suostu tekemään kaikkea. Mies on meillä se parempi autoasioissa (ostaa, huoltaa, korjaa), joten hän hoitaa ne. Plussana häntä ei kuseteta liikkeessä eikä korjaamolla, jos joskus tarvitsee sellaisessa käyttää - toisin kuin minua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaavat.Varsinkin kun ostavat sen ihan omaan käyttöönsä ja ajavat tuplasti keskivertoa enemmän.
Emmä kauheasti katso, että mun tarvitsisi autosta tietää, kun sen ostan. Riittää kulutustiedot, tehokkuus ja muutama käytännö juttu, kuten ajettavuus, millä puolella bensatankki on yms. pakolliset tiedot. Huoltoyhtiö hoitaa hommat. En mä muistakaan tavaroista ota selville kuin sen, mitä itse tarvitsee tietää.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat nykyään jo niin itsenäisiä oikeushenkilöitä, että hankkivat pinkit leppäkertun muotoiset autonsakin itse!
Volkkaria en huoli edes rahasta ja auton värin pitää olla mahdollisimman neutraali joten valkoinen ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt niin vaikeaa olisi. Menee kauppaan, sovittaa (=koeajaa sopivan), valitsee värin ja varusteet, tekee tilauksen ja maksaa laskun.
Isän kanssa lapsena kävin jo autokaupoilla ja näin autohulluna naisena en miesten mielipiteitä ja typeriä kommentteja kuuntele autoa ostaessani. Kaikki autoni olen itse ostanut ja ostan vastaisuudessakin.
Ostan autoni itse ja katselen autot myös miehelleni. Häntä ei kiinnosta eikä osaa ottaa huomioon yhtään mitään siinä auton hankinnassa. Sen sijaan huollossa minua kusetetaan aina kuusnolla, yhtään en osaa arvioida mitä mikäkin oikeesti maksaa.
Mielestäni ne myös autoliikkeessä näkee sen että raha on minun taskustani tulossa, harvoin olen kokenut mitään pikkurouvittelua.
En osta koska en tiedä niistä mitään, ajan sillä minkä mies pihaa tuo. Yleensä ei edes tarvi ajaa kun mies on kuskina.
Niin ostankin. Mies osti jonkun kämäisen mopoauto-A3:n, minä Hiluxin :D
Ei ole naisen kirjoittama aloitus.