Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka piano seksin jälkeen pukemaan?

Vierailija
30.04.2018 |

Saako "äijää" hoputtaa? Mahdollistaisi "asamaun pikaiset" suihkua ennen.

Kommentit (430)

Vierailija
381/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää joskus niiden pianojen puolesta, jotka asuvat päivästä toiseen isoissa pianoliikkeissä. Aikamoisia asamauluolia...

Kun etsin uutta pianoa, otin kokeneemman koesoittajan mukaan, koska itse en ollut soitellut vuosiin enkä enää ollut ihan perillä tekniikoista.

En tiennyt yhtään, millaiseksi homma on mennyt.

Siinä ihan keskellä kirkasta päivää hän kiskaisi hupun pois, ryhtyi näppäilemään ja kovaan ääneen laukoi arvioivia kommentteja: "Aika arka kosketus, ei säväytä... Ooh, tämä jää väreilemään moneksi sekunniksi!" Sitten hän hylkäsi pianon ja siirtyi seuraavaan niin, että viereiset näkivät ja kuulivat kaiken. Miltähän niistä halvemmista korealaisista mahtoi tuntua? Ei ollut sen verran häveliäisyyttä, että olisi verhonnut koskettimia sessioiden jälkeen. 

Kai se niin on, että ihmiset tekevät nykyään mitä vain pikapianon tähden :(

Se on tämä zeitgeist. Moni opettelee soittamaan katselemalla netistä videoita, ehkä vielä siinä rinnalla joku aplikaatio, joka antaa palautetta vääristä äänistä.

Ei siinä paljon pysähdytä Asamaun tyyliin kosketusta tunnustelemaan, vaan heti pitää esittää osaavansa ja runnoa läpi joku barbaarinen kolmen minuutin ralli.

Vierailija
382/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustetaanko orkka, vaatteilla tai ilman? Sun piano, jonkun hanuri ja mun soittama nahkafagotti (joka kyllä saa nopsaan vaatteet päälleen, kokemusta on..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitkää kalenteriin!

Kesäkuun puolessa välissä piano kannetaan taas Iitin Hiidenvuoren laelle ja luvassa on Asamaun pikaiset (toisinaan kun oikein innostuvat niin ovat irrotelleet ja kuuluttu on myös harvoin kuullut Asamaun pitkät)

Se on arvatenkin K18 juttuja.

Vierailija
384/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Tästä lähin käytän kielikuvaa "Naapuri pimputti pianoaan koko yön, enkä saanut nukuttua"

Tämän ketjun innoittamana tuo pitää vaihtaa muotoon: "Naapuri pamputti pianoaan koko yön, enkä saanut nukuttua".

Voihan sitä pampullakin yrittää soitella, mutta löysän pampun kanssa piano ei soi ja kova pamppu on liian kankea soittoväline. Ei sillä mitään Beethovenin pianokonsertteja soitella. Korkeintaan Ukko Nooaa. Suosittelen pysyttelemään perinteisissä pianistin otteissa. Notkeat sormet kunniaan.

Vierailija
385/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä rohkenenko edes osallistua syvältä luotaavaan keskusteluun. Yritän kuitenkin . Minulla on melodika ja ongelmaksi on muodostunut sen pohjasta vuotava neste. Varsinkin pitempään puhaltaessani se vuotaa aikalailla. Muutenkin se vaatii paljon suulla työskentelyä. Mikä neuvoksi?

Käytä pikkuhousunsuojaa melodican alla. Kirkas vuoto on normaalia.

Ai saamari. :D :D :D

Mutta joo, jos rupeaa tulemaan limaisempaa vuotoa tai jopa klönttejä, olisi melodika syytä tarkistaa (sisätutkimus). Siitä saattaa aiheutua ongelmia, ja s*itin mennä kokonaan käyttökelvottomaksi.

Vierailija
386/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis "piano" on italiaa ja tarkoittaa "lempeää".

Tästä muistui mieleeni: onko kenelläkään kokemusta fortepianoseksistä?

Koska minua kiinnostavat alkuperäissoittimet, olen koettanut hankkia tietoa, käyttikö Asamau alunperin pikaisiin juuri fortepianoa, klavikordia vai ehkä cembaloa. Viimeksimainittu selittäisi, mihin pohjautuu sanonta 'sembaloista'

Oi cembalo, ihanan raikas helisevä ääni, kun taitava soittaja tekee Asamautaan. 💜

Vierailija
387/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te olette lapsellisia. Epätoivo pitää olla yhteiskunnassa melkoinen kun ajattelee että yli 20 sivua on kirjoitettu ja kannatettu paskaa.

Siis miten voi olla ihmisiä joilla on näin halvat huvit? Ette kai te sitten toisaalla esitä olevanne mensan jäseniä?

Älyllisesti vajavaiset ihmiset eivät yleensä omaa mielikuvitusta tai huumorintajua. Mensa muuten kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, niinkuin Asamau :D

Sitäpaitsi täällä on aika nuoria ihmisiä ja nuorten harjoittama seksi on vähentynyt minimiin, nyt nämä samat sitten vitsailee aiheella ja hekottelee vaikka eivät ole seksiä nähneetkään.

No juuri tämän takia "piano" naurattaakin. Hermostunutta naurua aiheen ympärillä josta ei ole kokemusta. Ennen tämä vaihe oli 15 vuotiaana, nyt 30 vuotiailla.

Olen 64- vuotias, ja vesi lentää silmistä nauraessani näille jutuille. Ap taisi mykistyä?

Vierailija
388/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per Verssi kirjoitti:

Perustetaanko orkka, vaatteilla tai ilman? Sun piano, jonkun hanuri ja mun soittama nahkafagotti (joka kyllä saa nopsaan vaatteet päälleen, kokemusta on..)

Vanha harppukin sopisi joukkoon..

Vierailija
389/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nokkahuilu. Virkkailen sille kaikenlaista. Piano olisi turhan iso minulle, menisi kauheasti lankaa tai kangasta.

Kaverillani on säkkipilli, sen pukeminen vaikuttaa toivottomalta. Kaiken lisäksi se haisee. HYI!

Haisee? Mille?

Itse olen kerran elämässäni ollut mustasukkainen säkkipillille. Soittaja oli pitkä, tumma, komea, laatikkopäinen ja jykeväleukainen, jännä mies kiltissä. Minäkin olisin vinkunut ja valittanut kiihkeästi hänen puristellessaan, mutta asiat menivät toisin...kaunis muisto jäi kuitenkin.

Ottiko mies laatikon päästään soiton lopetettuaan vai miten tiesit hänet olevan tuon näköinen?

Vierailija
390/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetäänkö piano todella yksin pukemaan? Eikö sitä voi auttaa?

Vierailija
391/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitkää kalenteriin!

Kesäkuun puolessa välissä piano kannetaan taas Iitin Hiidenvuoren laelle ja luvassa on Asamaun pikaiset (toisinaan kun oikein innostuvat niin ovat irrotelleet ja kuuluttu on myös harvoin kuullut Asamaun pitkät)

Se on arvatenkin K18 juttuja.

Eli joku ihan oikeasti joutuu pakenemaan pianonsa kanssa vuorille :(

Vierailija
392/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätetäänkö piano todella yksin pukemaan? Eikö sitä voi auttaa?

Voi auttaa, mutta kaikki pianot eivät halua apua. Ne ovat kovin häveliäitä pukemisen suhteen, osa jopa kieltäytyy kokonaan. Nudismi on suosittua pianojen ja muiden kosketinsoittimien keskuudessa. Tarvitaan hellää ja sinnikästä ohjausta soittajalta, että pukeminen ja ihmisten häveliäisyyssääntöjen oppiminen alkaa pianolla luonnistua. Usein pitää muistuttaa moneen kertaan, että olohuoneen nurkassa ei voi päivätolkulla tönöttää alasti.

Vierailija
393/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun te olette lapsellisia. Epätoivo pitää olla yhteiskunnassa melkoinen kun ajattelee että yli 20 sivua on kirjoitettu ja kannatettu paskaa.

Siis miten voi olla ihmisiä joilla on näin halvat huvit? Ette kai te sitten toisaalla esitä olevanne mensan jäseniä?

Älyllisesti vajavaiset ihmiset eivät yleensä omaa mielikuvitusta tai huumorintajua. Mensa muuten kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, niinkuin Asamau :D

Sitäpaitsi täällä on aika nuoria ihmisiä ja nuorten harjoittama seksi on vähentynyt minimiin, nyt nämä samat sitten vitsailee aiheella ja hekottelee vaikka eivät ole seksiä nähneetkään.

No juuri tämän takia "piano" naurattaakin. Hermostunutta naurua aiheen ympärillä josta ei ole kokemusta. Ennen tämä vaihe oli 15 vuotiaana, nyt 30 vuotiailla.

Olen 64- vuotias, ja vesi lentää silmistä nauraessani näille jutuille. Ap taisi mykistyä?

Minä täytän 53 ja tutustuin Asamauhun ja pianismiin vasta hiljattain. Elämässäni, musiikinharjoituksessani ja aistillisuudessani tapahtui mullistus.

Kyllä se niin on, että pianismikin on älylaji, ei niinkään hössöttävien teinien kuntotesti.

Vierailija
394/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaada se lattialle. Mutta jos sitä ei ole, soita johonkin musiikkiliikkeeseen ja kysy sieltä neuvoa. Tosin näin vapun aikaan voi olla vaikea tavoittaa ketään asiantuntijaa.

En olisi muuten ruvennut lukemaan koko ketjua, mutta halusin nähdä kuinka kauan aloituksesta on ehtinyt kulua ennen kuin Päivystävä Pätijä säntää paikalle: 5 minuutissa jo kaksi ensimmäistä.

Äläpä leimaa! J. F. Asamau itsekin totesi: "Vovonn Mann nicht spielen kann, darüber muß Mann schweigen", eli jos et osaa soittaa, ole ääneti.

Pianismi ei ole massojen vaan sivistyneiden ja aistillisten yksilöiden laji. Sitä tehdään silkasta ilosta, ei pätemisentarpeen vuoksi.

Vierailija
395/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 53 ja tutustuin Asamauhun ja pianismiin vasta hiljattain. Elämässäni, musiikinharjoituksessani ja aistillisuudessani tapahtui mullistus.

Kyllä se niin on, että pianismikin on älylaji, ei niinkään hössöttävien teinien kuntotesti.

Minä olen 41, ja olen ollut alusta saakka tiiviisti mukana tässä keskustelussa. Asamaun parissa olen vasta aloittelija, ja uskon, että parhaat vuoteni pianismin maailmassa ovat edessä päin. Kiitos teille, kaikki anonyymit pianistit, joiden kanssa olen saanut jakaa tämän vaietun elämänalueen kokemuksia.

Vierailija
396/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nokkahuilu. Virkkailen sille kaikenlaista. Piano olisi turhan iso minulle, menisi kauheasti lankaa tai kangasta.

Kaverillani on säkkipilli, sen pukeminen vaikuttaa toivottomalta. Kaiken lisäksi se haisee. HYI!

Haisee? Mille?

Itse olen kerran elämässäni ollut mustasukkainen säkkipillille. Soittaja oli pitkä, tumma, komea, laatikkopäinen ja jykeväleukainen, jännä mies kiltissä. Minäkin olisin vinkunut ja valittanut kiihkeästi hänen puristellessaan, mutta asiat menivät toisin...kaunis muisto jäi kuitenkin.

Ottiko mies laatikon päästään soiton lopetettuaan vai miten tiesit hänet olevan tuon näköinen?

Edellinen oli viittaus erään palstalla luuraavan pienen, mutta äänekkään vähemmistön näkemyksiin kaikkien naisten yhteisestä ihannemiehestä, siitä, joka on myös lentäjälääkäri-kalsarimalli.

Vierailija
397/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee? Mille?

Edellinen oli viittaus erään palstalla luuraavan pienen, mutta äänekkään vähemmistön näkemyksiin kaikkien naisten yhteisestä ihannemiehestä, siitä, joka on myös lentäjälääkäri-kalsarimalli.

Olenkohan hakoteillä, viittaatko "k****imiehiin"? Huh, onneksi on myös pianismi.

Vierailija
398/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs katkera elämäm muskarilainen siellä huutelee? Ei kannata päteä, kun ei ole yhtään teoriatuntia eikä säveltapailuja pohjalla. Tuskin olet päässyt edes ykkös-Asamauta läpi.

Vierailija
399/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä pidetään hauskaa kun ollaan tietämättömiä. Joudun paljastamaan kun kerran asia ei kuitenkaan täällä netissä pysy salassa.

A.s.a.m.a  on pianonvirittäjän palvelu (as-soon-as-man-away), jossa yllätysten varalta piano ensin riisutaan "viritettäväksi".  Äijä sitten hoitaa hommat ammattitaidolla, tarpeen vaatiessa vaikka pika-asamana.

Olen ollut tyytyväinen asiakas kauan senkin jälkeen kun piano jouduttiin raijaamaan kierrätykseen.

Vierailija
400/430 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on niitä, joille toisten tasa-arvo on pelottava mullistus ja toisten rakkaussuhde itseltä pois. Se on älyllistä alamittaisuutta ja sielun sairautta.

Pianistiksi kehittyy kuka tahansa, jos tahto on luja, mutta Asamau, se ei kaikilta onnistu koskaan. Saati kaikki 24 pikaista putkeen. Mutta tärkeintä ei olekaan päämäärä vaan matka.

Onneksi Mensa ei ole ainut tapa määrittää ihmisyyttä. Myönteinen suhtautuminen rakkauden ja henkisyyden kirjoon on ainakin minusta tärkeämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan