Mieheni muuttuneet puhetavat
Hei. En tiedä mitä tässä nyt oikein pitäisi ajatella. Muutama viikko sitten mieheni alkoi viljellä puheessaan esim. ilmauksia "ismo" ja "sos" ja muita teini-ilmauksia. Kyseessä on varhaiskeski-ikäinen insinöörimies, joten ei selity esim. sillä että olisi vaikka luokanopettaja tms. Kysyin ohimennen eilen, että mistä on tuon "ismon" oikein oppinut (en edes tiennyt, että se tarkoittaa ihan sama mulle oikeesti) ja vastasi, että ei muista. Siinä vielä jotenkin koitin kysellä, mutta vastausta en saanut kaiveltua. Olenko nyt aivan vainoharhainen, jos kuvittelen että mieheni on löytänyt nuorempaa seuraa, josta itse en ole tietoinen? Sanokaa nyt, joku että huolestun ihan turhaan. En vain voi ymmärtää, mistä tuollaista on voinut oppia ja miten ei sitä muka ainakaan muista?
Kommentit (18)
Käynyt slummailemassa Y|i|auda||a ja jäänyt koukkuun.
Puhe tarttuu aina ympäristöstä. Mun inssimies kun tekee työmaakierroksen alkaa aina kiroilemaan.
Mitä tarkoittaa Ismo?
Aika epäilyttävältä kuulostaa. Kun ei osaa antaa selityksiäkään.
Muakin kiinnostaa mitä nuo tarkoittaa
Eiks kukaan tiedä?
Mies on rakastunut palavasti naapurin Ismoon?
Työpaikalla aloittanut joku kesäteekkari? Vai onko hän joutunut tekemisiin nuorten amisten kanssa, jotka viljelevät näitä sanontoja?
Vierailija kirjoitti:
Eiks kukaan tiedä?
Mies on rakastunut palavasti naapurin Ismoon?
Aaaahhahahaa....paras!
Mutta voihan olla vaikka tarttunut jostain ohjelmasta.
Minäkään en tiedä, mitä ismo tarkottaa....?
Älä nyt ap ala miestäsi vainoamaan näin vappuna.
ismo = ihan sama mulle oikeesti
Eikö kukaan lukenut kunnolla aloitusta?!
Vierailija kirjoitti:
Luin ja luulin, että ap:lle on sama mitä ismo tarkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ja luulin, että ap:lle on sama mitä ismo tarkottaa.
Minäkin nopeasti luettuani ymmärsin näin :D
No onko selvinnyt onko löytänyt toisen?!?
Joku nettipalsta, nuorempi (mies) työkaveri, bussikeskustelu, radioläppää. Miljoona ihan viatonta ( vaikka ehkä vähän noloo = ei haluu kertoo) syytä. Älä skitsoo
Puheessa? No joo, käytänhän itsekin evvk tai lol, mutta vaativat tietynlaisen ympäristön ja olen täysin tietoinen lyhenteiden jo historiallisesta vivahteista.
Mutta sanoattaki selvää, että miehesi on tekemisissä ihmisen tai ihmisten kanssa, jotka kyseisiä ilmauksia käyttävät. Livenä tahi netissä. Eli et ole vainoharhainen, vaan olet täysin oikeassa. Tai ehkä tuollaiset voisi tarttua jostain tv-ohjelmastakin, jos sellaisia katselisi paljon, joten peruutan edellisen varman lauseeni. Tulos on siis plausible.
Hei, kiitos vastauksista. Pahoittelut epäselvyydestä, tosiaan siis selvisi miehen puheesta, että ismo = ihan sama mulle oikeesti. Sossia viljelee vastauksena eri asioihin, vaikka kun minä totean että maito on lopussa. Ismoa sillä tavalla leikillään keskustelun lomassa. Ei ole ainakaan puhunut mistään uusista työkavereista. Mielenkiintoinen tuo yksi vastaus, jossa työmaakierroksen kerrottiin näkyvän kiroiluna. Täytyy jutella huomenna, jos vaikka olisi joki kesätyöntekijä aloittanut jo hänen työpaikallaan. Eniten oudoksuttaa, kun ei osaa sanoa mistä on napannut nämä ilmaisut. Taidan vain olla vainoharhainen.
Ap
Vielä ap lisää, että itsellä ehkä jotenkin kauhuskenaariona se, että juurikin joku uusi ihminen on kuvioissa ja panikoitui kun kysyin, että mistä on oppinut ja sitten sanoi että ei muista. Mies ei ole myöskään kauheasti ennen "kuittaillut" , varsinkaan tuollaisilla "nuorekkailla" tavoilla, joten vähän hämmentää. Voihan tässä varmaan joku alkava ikäkriisikin olla kyseessä, siinä tapauksessa aika vähällä pääsee, jos vain tuolla lailla ilmenee.
Ap
Varmaan nuori kimuli ympyröissä... mitä vaistosi sanoo?