Kuinka kerron homoudestani työpaikalla?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Saa muuten kuulla töissä jatkuvasti sellaista "onkos vaimo kotona ;)". Ei siihen voi sitten mennä korjaamaan luontevasti että on mies, pitää jollain muulla tavalla.
Mun mielestä voisit ihan hyvin sanoa että on miesystävä/puoliso.Jos kerrot asian luontevasti niin ehkä työkaveritkin suhtautuu asiaan yhtä mutkattomasti.
Ei sillä niin väliä ole, meillä se on ainakin tullut ihan sanomattakin esille ketkä on ja noh kaikki meidän miehet taitaa olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Saa muuten kuulla töissä jatkuvasti sellaista "onkos vaimo kotona ;)". Ei siihen voi sitten mennä korjaamaan luontevasti että on mies, pitää jollain muulla tavalla.
Kuinka niin ei voi? Sanot vain. Vai häpeätkö suhdettanne?
Kerro japaniaksi, ehkä se ei kuulosta niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Kuinka niin ei voi? Sanot vain. Vai häpeätkö suhdettanne?
Musta tuntuu että ap häpeää omaa homouttaan. Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
No tuohonhan just voi sanoa, että ei oo ku mies.
Teet yhdelle työkaverille selväksi , että sulla on mies puolisona tyyliin "lähdemme Markun kanssa juhlistamaan vappua Markun siskon perheen luokse, anoppikin tulee sinne" tms., niin työkaveri hoitaa tiedon levittämisen. Tosin kaikki eivät ole juoruajia, eikä kaikkia kiinnosta tämä tieto hittoakaan. Ehkä pitää vähän miettiä, että kenelle kertoo, jotta juttu leviää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi kertoa homostelustasi työpaikalla?
Sano, että, ai, että ,mä oon vähän poikiin kallellaan!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Minulla on vakiovastaus tuohon tilanteeseen: "onkos sulla miestä?" ei ole, kun vaimo ei varmaan tykkäisi jos hommaan sellaisen. Pari kertaa tilanne on jäänyt vieläkin epäselväksi, mutta sitten annan asian vaan olla.
Ei ketään kiinnosta. Aika kiusallinen voisi tilanne olla. Mieti nyt jos vastaavasti joku pamauttaa ”olen hetero” kahvipöydässä? Voisi vähän tulla omituisia katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Mun mielestä voisit ihan hyvin sanoa että on miesystävä/puoliso.Jos kerrot asian luontevasti niin ehkä työkaveritkin suhtautuu asiaan yhtä mutkattomasti.
Jos ylipäätään haluaa asiasta kertoa töissä niin just tällaisissa tilanteissa neutraalisti. Mun työyhteisössä puhutaan sujuvasti perheistä ja kuvittelisin että olis aika raskasta salata puolison sukupuoli joten helpommalla pääsis kun kertois heti.
Onko sulla perhettä? Joo, asun miesystäväni kanssa.
Mitä sun puoliso tekee työkseen? Pekka on töissä postissa.
Onkos vaimo kotona? Ei, mutta puolisoni/miesystäväni/Pekka on.
Mitäs joulusuunnitelmia? Ollaan kotona, ehkä käydään anoppilassa, Pekan siskon perhekin tulee sinne...
Jos firman pikkujoulut / kissanristiäiset on avec, otat miesystävän sinne mukaan.
Laittamalla sähköpostin kaikille.
Minkälaisia kokemuksia ”kaapista tulon” suhteen on?
Jos kokee tarpeelliseksi kertoa asiasta, niin onhan se ihan ok. Pakko ei ole kertoa, eikä kaikkia välttämättä kiinnosta. Mutta jos työpaikalla on yleisesti tapana kertoa, mitä tekee vapaa-aikanaan tai jakaa perheasioista, niin edellyttäähän se jatkuvaa valehtelua ja pimittämistä, jos asian aikoo pitää salassa. Tätä valehtelun kierrettä ei moni ymmärrä, eikä tule ajatelleeksi. Kysymys ei ole sänkykamarimieltymyksistä. Niitä ei kenenkään tarvitse, eikä pidä jakaa.
Pari tapaa ulostuloon työpaikalla:
1. Pikkujoulut tms. sopiva pippalo: kerro alkoholin aiheuttaman estottomuuden oikeutuksella asia kaikille. Voit vaikka sanoa, että te saatte kuitenkin kuulla tämän pian jostain, niin ajattelin kertoa ihan itse... Varaudu käymään illan mittaan useita kahdenkeskeisiä keskusteluja työkavereiden kanssa. Noissa tilanteissa on yleisesti ottaen sopivaa ja vähemmän kiusallista avautua tällaisista asioista kuin työpaikalla selvin päin. Jos tilanne menisi aivan hirveäksi, voit lähteä pois kesken kaiken. Todennäköisesti niin ei kuitenkaan käy, koska se olisi kiusallista muille.
2. Sovi esimiehen kanssa, että pidät pienen puheenvuoron vaikka viikkopalaverin yhteydessä. Vaatii enemmän pokkaa, mutta kerran se vain kirpaisee. Kerro myös, miksi haluat kertoa asian muille - loppuu se urputus siitä, että eihän mekään kerrota, että ollaan heteroita... Ja lopuksi kiitos ja anteeksi, mutta tämä olisi sinulle tärkeää ja tämä oli nyt tässä.
Onpa paljon lapsellisia vastauksia tässä ketjussa. Vain ihan harva asiallinen vastaus. Ei ihme jos ap miettii miten kertoa - johan sen näkee tästäkin ketjusta, että joillakin on aika omituinen suhtautuminen homoihin.
Ei siitä tarvitse erikseen kertoa. Jossain yhteydessä ohimennen sivulauseessa voit mainita esim miesystävästä tms. Kyllä fiksut sen siitä tajuavat. Fiksussa työyhteisössä tuo ei ole edes mikään sensaatiouutinen, se on samanlainen tieto kuin vaikka että joku on yksinhuoltaja tai kotoisin Savosta :)
Minulla on yksi naispuolinen opiskelukaveri, jonka puoliso on nainen. En edes muista miten asia aikanaan selvisi minulle. Varmaan vain jostain tuollaisesta "sivulauseesta". Joidenkin kohdalla olen saanut tietää Facebookin päivityksistä.
Missä ihmeessä olet töissä kun työpaikan pitäisi olla selvillä seksuaalisesta suuntautumisestasi?
T: Nimim. "Miten ihmeessa kerron työpaikalla että haluan harrastaa doggy-style seksiä isotissisen blondin kanssa"
Niin että kertokaas vinkkejä miten voin kertoa tästä työpaikalla. Ahistaa.
Ap kuvaa kyllä hienosti seksuaalivähemmistöjen ajatusmaailman.
Koko elämä pyörii oman seksuaalisen suuntautumisen ja sen mainostamisen ympärillä.
Muita ei töissä kiinnosta pätkän vertaa mihin seksuaalileiriin kukin kuuluu.
Nosta kissa pöydälle.
Kannattaa asetella sinne ruokaa tai jotain leluja, että jaksaa pysyä pöydällä.
Sitten osoitat sormella kissan pyllynreikää ja sanot että siitä tykkäät!
Kaikilla on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa kyllä hienosti seksuaalivähemmistöjen ajatusmaailman.
Koko elämä pyörii oman seksuaalisen suuntautumisen ja sen mainostamisen ympärillä.
Muita ei töissä kiinnosta pätkän vertaa mihin seksuaalileiriin kukin kuuluu.
Ja sinä et selvästikään ymmärrä yhtään, mistä tässä on kyse.
Kuljeskelet vaan ympäriinsä pikkurilli pystyssä. Toki voit kiinnittää selkääsi kyltin, jossa lukee ”OLEN HÅMÅ”.