Mun uusi mies ymmärtää vihjauksista! Mitä tämä on!?!
Sanoin että yhdessä ohjelmassa yks nainen sanoi miehelleen että on inhottavaa kun se mies kusee suoraan veteen vessassa käydessään ja lorottaa äänekkäästi ja niille tuli riita jolle nauroin. Näin kerroin miehelle asian.
Miesystäväni lopetti ko. tavan tämän jälkeen.
Sanoin että joskus oon opastanut poikaani että muistaa aina laskea wc-kannen. Miesystäväni muutti tavan tämän yhden vihjauksen jälkeen.
Siis mikä lottovoitto! Ei tarvita suoraa puhetta vaan kaunista pientä vihjailua. En tiennyt tällaisen olevan mahdollista!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että yhdessä ohjelmassa yks nainen sanoi miehelleen että on inhottavaa kun se mies kusee suoraan veteen vessassa käydessään ja lorottaa äänekkäästi ja niille tuli riita jolle nauroin. Näin kerroin miehelle asian.
Miesystäväni lopetti ko. tavan tämän jälkeen.
Sanoin että joskus oon opastanut poikaani että muistaa aina laskea wc-kannen. Miesystäväni muutti tavan tämän yhden vihjauksen jälkeen.
Siis mikä lottovoitto! Ei tarvita suoraa puhetta vaan kaunista pientä vihjailua. En tiennyt tällaisen olevan mahdollista!
Ei toimi naisillekaan. Vihjasin että naapurin Petteri saa pillua 5 kertaa viikossa, mutta vaimo pitää edelleen reidet tiukasti yhdessä.
Mä puhun itse suoraan, ja oon huomannut, että yllättäen monet miehet ovat muuttaneet käytöstään parempaan (sekä heille että minulle) suuntaan ja ihan kerrasta. Tuli jotenkin yllätyksenä, kun olin varautunut huomauttamaan asioista joku 20 kertaa. Ehkä mulla on elämässä ollut kokemuksia, etten ole tullut kuulluksi, ja siitä on jäänyt pelko, ettei mua kuunnella.
Voi kiesus näitä vihjailijoita. En ymmärrä vihjailuja, eikä tarvitse toisenkaan. Suora puhe toimii aina :)
Miksi pitää vihjailla eikä sanoa asioita suoraan?
Itsellä ainakin alkaisi ärsyttää, jos kumppani vain vihjailisi asioista.
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut miehet suuttuvat jos sanoo suoraan. Enkä tarkoita nyt turhan nillittämistä vaan oikeasti ihan asiasta huomauttamista.
Miehet ei suutu, että sanoo suoraan. Suoraan sanominen on miehinen tapa hoitaa asioita.
Se on kaikille miehille tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut miehet suuttuvat jos sanoo suoraan. Enkä tarkoita nyt turhan nillittämistä vaan oikeasti ihan asiasta huomauttamista.
En minä ainakaan halua ratkoa mitään arvoituksia. En mä siitä suoranaisesti suutu jos vihjailee eikä sano suoraan, mutta jos on jotain sanottavaa niin sanokaa suoraan vaan. Paras se on niin.
t: mies39
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei suutu, että sanoo suoraan. Suoraan sanominen on miehinen tapa hoitaa asioita.
Se on kaikille miehille tuttua.
Miestä ei saa neuvoa, koska se luulee tietävänsä itse paremmin.
Eli se siitä suoraan sanomisesta.
Katsokaa puhuvaa miesjoukkoa. Kaikki hölisevät yhteen ääneen. Kukaan ei kuuntele ketään. Paitsi jos joku sanoo kovalla äänellä tv.ohjelmasta kopioidun sutkauksen. Silloin muut nauravat.
Jos sanot suoraan, niin se on miehestä nalkutusta. Minä kyllä näin kolmekybäsenä olen alkanut sietää enemmän mieheltä. Enhän itsekään ole täydellinen.
Kävis mullekkin...mun tapauksessa miehelle viesti ei mene perille suoralla ja kunnioittavalla puheellakaan...
Mä tykkään myös suorasta puheesta, ja sanoinkin naiselle ettei yritä kautta rantoin uittaa mulle jotain merkityksellistä viestiä. Ja näin sovittiin. No eihän toi pysty päin naamaa täräyttämään, ja yritän parhaani mukaan tulkita vihjeitä...joskus onnistun ja useimmiten epäonnistun. Näillä kuitenkin mennään.
Olet raskas ihminen. Vihjailija.
En jaksaisi tuommoista kiertelyä noin oleellisissa asioissa.
"Voisitko olla kusematta suoraan siihen pytyn veteen? Voisitko? Oikein tarkoituksella tähtäät varmaan siihen. On sellainen fiilis."
Pidemmän päälle se vihjailu ja manipulointi alkaa kuitenkin miestä vituttamaan, koska siinä on aina sellainen tietty alentava pohjavire. Tyyliin "eihän MUN nyt pitäisi joutua pyytämään / sanomaan suoraan". Varsinkin sitten jos joku vihje jää huomaamatta ja alkaa mököttäminen kiukuttelu tai marttyrointi.
Exä oli krooninen vihjailija ja manipuloija. Hänen tapauksessaan se idea oli tosin siinä, että jos vihjailemalla ja manipuloimalla saa tahtonsa läpi niin ei "jää velkaa" koska toinen toteuttaa sen "omasta halustaan" ja toisaalta ei myöskään ole koskaan vastuussa mistään sanomisistaan koska ei ole suoraan pyytänyt tai sanonut. Todella rasittava ihmistyyppi.
:D