Ikean Malm-lipaston viat
Julkisuudessa tuli aiemmin ilmi lipaston kaatumiset. Mutta mua on käytössä vaivannut toinen ongelma. Lipaston laatikoiden pohjat taipuvat vähänkään raskaamman sisällön alla. Taipunut järkyttävän ohut pohja estää sitten alempia laatikoita avautumasta ja tavarat tippuvat alempaan laatikkoon pohjan retkottaessa levällään. Pohjasta myös irtoaa vaatteisiin ruskeaa pölyä. Käyttökelvottomia paskoja, vaikka ihan kivan näkösiä.
Kommentit (17)
Älä säilytä siellä 10kg punnuksia ja paperoi laatikon pohjat.
Irrota pohjalevyt, pursota liimaa uriin ja kokoa uudelleen sileä puoli alaspäin. Laatikon puolelle voit laittaa hyllypaperia suojiksi.
Ei ne taivu kun naulaa ja liimaa pohjalevyt kiinni. Vanha puusepän kikka.
kai se on tehty jostain lastulevystä, kuitulevystä tai vastaavasta. Eihän sellaiset ole kestäviä. Jos haluat lipaston, joka kestää painoa ym., hanki puusta tehty lipasto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne taivu kun naulaa ja liimaa pohjalevyt kiinni. Vanha puusepän kikka.
Tietenkään ne ei kestä mitään perinnöksi saatujen kultaharkkojen painoa.
Ei ole ollut tuollaisia ongelmia. Millaisia tavaroita sinä siellä lipastossa säilytät?
Ei lipastoa ole edes tarkoitettu painavien tavaroiden säilytykseen. Hyvin on meillä kestänyt vaatteiden painon, eikä pohjalevyistä ole irronnut mitään roskaa.
Mulla oli sama ongelma. Säilytin papereita ja meikkejä ym. ja levyt eivät kestäneet sitä tavaramäärää vaan vääntyivät. Tavarat tippuivat lipaston väliin ja aina jumittivat laatikot. Pistin koko lipaston erään muuton yhteydessä osiin ja sekaroskiin.
Minulla on aikoinaan muistaakseni kodin ykkösestä hankittu lipasto, siinäkin pohjat jotain levyä. Ei sekään kestä paperipinojen painoa. Levymateriaali nyt vain on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei lipastoa ole edes tarkoitettu painavien tavaroiden säilytykseen. Hyvin on meillä kestänyt vaatteiden painon, eikä pohjalevyistä ole irronnut mitään roskaa.
tarkemmin: levylipastoja ei ole tarkoitettu kuin ihan kevyiden asioiden säilyttämiseen. On kokemusta levystä ja on kokemusta puusta. Vanha puolison isoisän aikainen puulipasto kestää ja kestää.
No ei ole ollut ongelmaa pohjalevyjen kanssa. Hyvin se kesti lasten dvd:t ja lelut., vaikka ne painavatkin ihan kivasti.
Se vaan, että oli ostettaessa jo enempi vähempi väliaikainen ratkaisu. Kaatumisvaara nyt sitten vielä päälle. Onneksi lapset jo isompia ja muistivat hyvin, että vain yksi laatikko auki kerrallaan.
Etsin ja löysin lopulta täyspuuta olevan sopivankokoisen vanhan senkin tuon Malmin tilalle.
Malm lähti kietoon.
Lastulevyähän se on, otti jo meidänkin käytössä hieman kolhua ja minusta ei ollut ainakaan meille olohuoneeseen edes kovin kivan näköinen.
Ei tarvitse olla edes painavaa tavaraa että noin käy, itse heivasin malmin kun pohjat pettivät ihan vaikka CD- ja DVD-levyjen alla. Todellista höttöä se pohja, taipuessaan repeilikin niin että ois ollu vaikea saada enää kunnolla korjattua.
Onko joku ratkaissut? kirjoitti:
Julkisuudessa tuli aiemmin ilmi lipaston kaatumiset. ...
..., jotka johtuivat käyttäjien välinpitämättömyydestä. Ohjeissa mainitaan (ja ihan maalaisjärkikin sanoo), että se laatikko pitää ruuvata seinään kiinni.
En ymmärrä niitä vanhempia, jotka ostavat tuollaiset lipastot lastenhuoneeseen, mutte eivät ruuvaa niitä kunnolla kiinni. Surullisia kohtaloita sattunut lapsille vanhempien typeryyden vuoksi.
Meillä lähti se etulevy vai mikä paneeli se nyt irti. Eikä saa enää pysymään kiinni. Roskiin joutaa.
Minulla on ainakin 10 vuotta vanha 3-laatikkoinen Malm lipasto ja ei mitään valittamista. Tosi hyvässä kunnossa niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin :D se toimii mulla tv-tasona ja säilytän siinä vaatteita ja muuta sekalaista roinaa.
Kävin kaupassa ja kun tulin kotiin,en löytänyt toista kissaani. Apua, se oli mennyt Malm lipaston takaseinän ja laatikostojen väliin , ne laatikot liikkuvat koko ajan joten se ei päässyt pois sieltä. Minäkään en saanut laatikostoja irti, enkä nähnyt missä se kissani on? Tämä kissa on siro rakenteelta aloin pitämään laatikoita avoinna paikalla niin se pääsi kiipeämään pois. Toinen kissani ei oliso varmaan onnistunut näin helpolla, kun on iäkäs ja tuhti.
Huomenna en ole enää Malm lipaston käyttäjä. Se on varma.
Eikö kukaan ole törmännyt samaan ongelmaan?