Android vai iOS
Olen nyt joutunut kokemaan jälleen pettymyksen Android -puhelimen kanssa. Lagii muutaman viikon käytön jälkeen, erityisesti Whatsapp sekä Snapchat ei pelitä kunnolla. Tällä hetkellä lagii paljon ja kamera lakkaa toimimasta 1-4 kertaa päivässä ja vaatii aina uudelleen käynnistyksen toimiakseen.
Nyt mietin että pelittääkö iPhone paremmin vai onko samoja ongelmia? Peruskäytössä taitaa olla samantekevää kumpi on. Olen nuori joten yllä mainitut sovellukset ovat kovassa käytössä ja olisi kiva jos toimisivat pidempään kuin pari kuukautta. En ole periaatteesta ostanut iPhonea hinnan takia.
Osaisiko joku neuvoa? Tällä hetkellä käytössä Nexus 5x
Aikaisemmin
Huawei Honor 7 lite
Motorola moto G 4G
Samsung Galaxy Gio
Kaikissa tullut sama ongelma vastaan joten onko vika hinnassa, käyttöjärjestelmässä vai onko yksinkertaisesti kaikki kännykät liian huonoja pyörittämään kunnolla kaikkia sovelluksia?
En viitsisi montaa sataa euroa laittaa kännykkään eli mikään iPhone x ei tule kyseeseen.
Kommentit (31)
Miten onnistu? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huoli kumpaakaan.
Oletko ilman puhelinta kokonaan?
Itellä vähä sellainen tilanne mutta ei ole tietokonetta eikä telkkaria kalliita. Miten sitten onko sulla jokin Doro?
Olen elämäni aikana käyttänyt android-, windows- ja iOS-puhelinta. Olen ollut kaikista tyytyväisin nykyiseen iPhone SE:hen. Helppokäyttöinen, varmatoiminen ja mahtuu taskuun. Eikä maksakaan nykyisin kuin 250€. Ei ole pakko ostaa tabletin kokoista kännykkää tonnilla.
Ehdottomasti iPhone. Tein sen virheen, että ostin viime vuonna Android -puhelimen. Ei vain oikein napannut minulla.
Tosin tällä hetkellä Applen tarjonta ei oikein innosta, joten odotan syksyä ja tämänvuotisia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti iPhone. Tein sen virheen, että ostin viime vuonna Android -puhelimen. Ei vain oikein napannut minulla.
Tosin tällä hetkellä Applen tarjonta ei oikein innosta, joten odotan syksyä ja tämänvuotisia malleja.
Mitä niin mullistavaa niihin on luvassa, että sitten innostaisivat? Minusta niihin ei ole tullut mitään mullistavaa sitten nelosen.
Vierailija kirjoitti:
Android = kuraa kirjoitti:
iOS tai Windows Phone (tai Windows 10 asennettuna Lumiaan).
Androidit ovat sellaisia, ettei niistä koskaan tiedä mitä saa. Huom. Android ei ole yksikäsitteinen käyttöjärjestelmä vaan joka valmistajalla on oma viritelmänsä siitä. Osa surkeita, osa vähemmän surkeita. Vain Luoja tietää mitä kaikkea kiinanpuhelimen Android vakoilee ja lähettää valmistajalle... Yhteensopivuusongelmat ovat yleisiä Andoideissa. Puhelinlaitteetkin yleensä lyhytikäisiä.
Oletko tosiaan niin naivi, että kuvittelet etttä se Apple ei vakoile sun puhelintas yhtälailla. Se mitä Kiina vakoilee on varmasti pieni noro siihen verrattuna mitä ne amerikkalaiset someapplikaatiot sun muut lähettää sen alustan päällä sovelluksen välityksellä valmistajalleen.
Ennemmin minä antaisin kiinalaisten vakoilla minua kuin amerikkalaisten
Millaisia puhelinlaskuja ollu perusliittymien hinnat mitä myyneet? Ootteko liikkeessä ostaneet tai puhelimen asiakaspalvelussa vai netin kautta? Esim. Liittymän nimi hinta kk ostopaikka kiinnostais tietää paljolla ettei ota ylihintaista.
Omalla puhelimella esimerkiksi research gatessa ongelmat jatkuneet yli 2 vuotta useita monenlaista sadan euroa laitteita ja laskuja myohemminkin ym. niin huoltoon ei voi laittaa koska voi rikkoa jonkin firman tms. yksityisyyden suojaa, tiedot mahdollisesti salassa pidettäviä ei voi antaa huoltoon myöskään asiakaspalvelun laadun takia, outoja ehtoja ym. rahastusta. Oudot on olleet esim. hinnat. Laite pyytää laajoja pääsyehtoja eikä developer näkymä avaudu vaan joko allow tai deny access niin ei paljon lueskella.
Oletko ilman puhelinta kokonaan?