Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit kysyä 18v ja 23v äidiksi tulleelta?

Vierailija
29.04.2018 |

Itseasiassa odotan vielä toista lastani, hänen laskettu aikansa on heinäkuun lopussa... :) tämän jälkeen meille tuskin tulee enempää lapsia tai ei ainakaan ole toiveissa, 2 riittää!

Tarkoitukseni ei ole tällä aloituksella kerjätä huomiota, vaan kertoa että nuoret vanhemmat voi olla myös hyviä ja rakastavia vanhempia.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työpaikka odottamassa?

Ja kauanko ehdit edes olla siellä ennen tiineytymistä?

Ala-ikäset ei työskentele baareissa. Nyt älliä kehiin.

...ammatin saatuani työllistyin heti ja oon tässä nyt vielä muutaman kuukauden töissä ennen kun jään seuraavan kerran mammalomalle. :)

Niin mikä tässä oli epäselvää? 16v aloin opiskelemaan amiskassa ravintola-alaa, 17v tulin raskaaksi, 18v synnytin lapsen ja koulu jäi hieman kesken, sitten olin kotiäitinä 3-vuotta, 21-vuotiaana palasin vielä hetkeksi koulunpenkille jonka jälkeen sain ammatin ja työllistyin. Tietääkseni 21-vuotias on täysi-ikäinen ja aikuinen.

Ohis mutta etkö koskaan ole miettinyt miksi on kaksi eri sanaa, täysi-ikäinen ja aikuinen.

Aivot kehittyvät noin 25-vuotiaaksi asti, jolloin ihminen alkaa olla aikuinen. 18-vuotias on vielä todella kaukana siitä.

Varastit ajatukseni.

Vierailija
42/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet tästä https://yle.fi/uutiset/3-9564223

?

Oon nyt kännykällä niin vaikeampi avata nuita linkkejä, sorry. Voisitko kertoa mitä aihetta uutinen koskee, niin annan mielipiteeni?

Analyysi: Kestääkö maailma enää meitä suomalaisia?

Suomalaisten ylikulutuspäivä meni jo. Kolmessa kuukaudessa kulutimme luonnonvarat, joiden olisi pitänyt riittää koko vuodeksi.

Suomi on kuluttanut tänä vuonna enemmän luonnonvaroja kuin sen laskennallinen osuus on kaikista maailman luonnonvaroista, ilmoitti Maailman luonnonsäätiö WWF äskettäin. Tasapaino järkkyi reilut pari viikkoa sitten.

– Tuoreen laskelman mukaan suomalaisten ylikulutuspäivä oli jo maanantaina 3. huhtikuuta. Kulutimme siis vain hieman reilussa kolmessa kuussa luonnonvarat, joiden pitäisi riittää koko vuodeksi. Suomalaiset kuluttavat oman osansa maailman luonnonvaroista noin nelisen kuukautta maailman keskiarvoa aiemmin, WWF toteaa tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun).

WWF:n mukaan maailman niin sanottu ylikulutuspäivä on viime vuosina asettunut elokuulle. Se on ajankohta, jona ihmisten luonnonvarojen kulutus ylittää laskennallisesti maapallon biokapasiteetin, eli kyvyn tuottaa uusiutuvia luonnonvaroja ja käsitellä fossiilisten polttoaineiden käytön aiheuttamia kasvihuonekaasupäästöjä.

Ja me vedimme arvot tappiin jo tämän kuun alussa.

Maa ei kerta kaikkiaan elättäisi enää meitä, jos joutuisimme tulemaan toimeen omillamme. Kansainvälisen kaupan, yli rajojen virtaavan energian ja ravinnon ansiosta näin ei tietenkään ole, ja arvio onkin puhtaasti teoreettinen. Mutta se on samalla pysäyttävä. Sellaiseksi se on tarkoitettukin.

Jalanjälki maapalloissa

Suomalaisten ylikulutuspäivä perustuu Global Footprint Network(siirryt toiseen palveluun) -laitoksen vuosittaisiin laskelmiin maiden ekologisista jalanjäljistä. Ekologinen jalanjälki saadaan, kun lasketaan, kuinka suuri maa- ja vesialue tarvitaan ihmisten kuluttaman ravinnon, materiaalien ja energian tuottamiseen ja niistä syntyneiden jätteiden käsittelemiseen.

Kätevyyden takia maa-alaa mittaillaan maapalloissa. Nykymenolla tarvitsemme 1,6 maapalloa elättämään tämän yhden maapallollisen kestävästi. Siis siten, että maa tuottaisi saman kuin koko Maan väestö kuluttaa. Samalla kaavalla on laskettu, että jos koko maapallon väestö kuluttaisi samaa tahtia kuin me suomalaiset, tarvittaisiin lystin ylläpitämiseen 3,4 maapalloa.

Kääk, olipa pitkä teksti! nyt en jaksa ajatella

Sinällään yllätä.. -_-

Yrität vihjailla mua tyhmäksi koska olen nuorena hankkinut lapseni ja kun oon lukion sijasta mennyt amiskaan?

No mikset voi lukea edes valmiiksi lyhennettyä pätkää lyhyestä uutisesta?? Yliarvioin.

Kuinka paljon pitää helpottaa?

"Analyysi: Kestääkö maailma enää meitä suomalaisia?

Suomalaisten ylikulutuspäivä meni jo. Kolmessa kuukaudessa kulutimme luonnonvarat, joiden olisi pitänyt riittää koko vuodeksi.

Suomi on kuluttanut tänä vuonna enemmän luonnonvaroja kuin sen laskennallinen osuus on kaikista maailman luonnonvaroista, ilmoitti Maailman luonnonsäätiö WWF äskettäin. Tasapaino järkkyi reilut pari viikkoa sitten.

– Tuoreen laskelman mukaan suomalaisten ylikulutuspäivä oli jo maanantaina 3. huhtikuuta. Kulutimme siis vain hieman reilussa kolmessa kuussa luonnonvarat, joiden pitäisi riittää koko vuodeksi. Suomalaiset kuluttavat oman osansa maailman luonnonvaroista noin nelisen kuukautta maailman keskiarvoa aiemmin, WWF toteaa tiedotteessaan(siirryt toiseen palveluun).

WWF:n mukaan maailman niin sanottu ylikulutuspäivä on viime vuosina asettunut elokuulle. Se on ajankohta, jona ihmisten luonnonvarojen kulutus ylittää laskennallisesti maapallon biokapasiteetin, eli kyvyn tuottaa uusiutuvia luonnonvaroja ja käsitellä fossiilisten polttoaineiden käytön aiheuttamia kasvihuonekaasupäästöjä.

Ja me vedimme arvot tappiin jo tämän kuun alussa." Niin no mitä muuta tuohon voi sanoa kuin sen että suomessa on ilmeisesti aika paljon tyhmiä ihmisiä kun eletään yli varojen, mutta niin on paljon keuhkottu nyt myös syntyvyyden laskusta suomessa ja mua ei voida siitä ainakaan syyttää kun olen oman korteni kekoon kantanut ja tehnyt tähän maailmaan kaksi ihanaa pienokaista. :) lähi-idässä ja afrikan maissa sitä lisääntymistä tulisi hillitä ja siellä eletään vielä pahemmin yli varojen, miksi tehdä niin monta lasta kun ei riitä ruokaa edes kaikille ja sitten muu maailma joutuu avustamaan sinne päin ruuan ja terveydenhoidon suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä ovat tuntuneet toistuvat nivusien tutkimiset? Ovatko ne olleet henkisesti hankalia ja jos ovat niin onko niihin pystynyt jotenkin tottumaan?

Öööö, mitähän mahdat nyt tarkoittaa... ei mulla oo esimerkiks lantio löystynyt niin pahasti tai tullut mitään liitoskipuja nivusiin jotta niitä ois jouduttu tarkemmin lääkärissä tutkimaan...

Tarkoitin yleensä sitä kun naistentauteja on varmaan tutkittu jo vuosia niin miltä se tuntuu?

Meinaako mennä taas v*ttuilun puolelle? mulla ei oo ikinä ollut mitään tauteja, niin ei oo ollu tarvetta myöskään tutkia!

En. Tuo vittuilu tapahtui vain omien tulkintojesi kautta kun yritti kysyä asiallista kysymystä ilman taka-ajatuksia.

Siinä ei ole mitään asiallista että sä oletat jokaisen baarissa työskentelevän naisen olevan jakorasia.

Vierailija
44/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä ovat tuntuneet toistuvat nivusien tutkimiset? Ovatko ne olleet henkisesti hankalia ja jos ovat niin onko niihin pystynyt jotenkin tottumaan?

Öööö, mitähän mahdat nyt tarkoittaa... ei mulla oo esimerkiks lantio löystynyt niin pahasti tai tullut mitään liitoskipuja nivusiin jotta niitä ois jouduttu tarkemmin lääkärissä tutkimaan...

Tarkoitin yleensä sitä kun naistentauteja on varmaan tutkittu jo vuosia niin miltä se tuntuu?

Meinaako mennä taas v*ttuilun puolelle? mulla ei oo ikinä ollut mitään tauteja, niin ei oo ollu tarvetta myöskään tutkia!

En. Tuo vittuilu tapahtui vain omien tulkintojesi kautta kun yritti kysyä asiallista kysymystä ilman taka-ajatuksia.

Siinä ei ole mitään asiallista että sä oletat jokaisen baarissa työskentelevän naisen olevan jakorasia.

Ja taas tulkitaan niin että ei mitään rajaa. Tulkinta meni vain väärin.

Vierailija
45/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työpaikka odottamassa?

Ja kauanko ehdit edes olla siellä ennen tiineytymistä?

Ala-ikäset ei työskentele baareissa. Nyt älliä kehiin.

...ammatin saatuani työllistyin heti ja oon tässä nyt vielä muutaman kuukauden töissä ennen kun jään seuraavan kerran mammalomalle. :)

Niin mikä tässä oli epäselvää? 16v aloin opiskelemaan amiskassa ravintola-alaa, 17v tulin raskaaksi, 18v synnytin lapsen ja koulu jäi hieman kesken, sitten olin kotiäitinä 3-vuotta, 21-vuotiaana palasin vielä hetkeksi koulunpenkille jonka jälkeen sain ammatin ja työllistyin. Tietääkseni 21-vuotias on täysi-ikäinen ja aikuinen.

Ohis mutta etkö koskaan ole miettinyt miksi on kaksi eri sanaa, täysi-ikäinen ja aikuinen.

Aivot kehittyvät noin 25-vuotiaaksi asti, jolloin ihminen alkaa olla aikuinen. 18-vuotias on vielä todella kaukana siitä.

Mun korvaan ne kuulostaa samalta asialta. :) mutta jos halutaan eritellä niin voidaan sanoa että jokainen alle 30-vuotias on nuori aikuinen ja kun ihminen on nuori niin ei ole ihme jos ajatustoiminta ja tekemiset saattaa välillä osoittaa kypsymättömyyttä. Ihmisen kehitys on yksilöllistä, olen lukenut että ihmisen aivot on valmiit 20-25v, joten henkilö joka on kehittynyt fyysisesti nopeasti on saattanut saavuttaa aikuisuuden jo 20v.

Vierailija
46/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus ja vastaukset herättää mussa hämmentävää myötähäpeää. Ihme tulkintoja ja turhaa todistelua ap.

- n23, 6v lapsen äiti

Vierailija
47/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet tästä https://yle.fi/uutiset/3-9564223

?

Oon nyt kännykällä niin vaikeampi avata nuita linkkejä, sorry. Voisitko kertoa mitä aihetta uutinen koskee, niin annan mielipiteeni?

Analyysi: Kestääkö maailma enää meitä suomalaisia?

Ja me vedimme arvot tappiin jo tämän kuun alussa.

Maa ei kerta kaikkiaan elättäisi enää meitä, jos joutuisimme tulemaan toimeen omillamme. Kansainvälisen kaupan, yli rajojen virtaavan energian ja ravinnon ansiosta näin ei tietenkään ole, ja arvio onkin puhtaasti teoreettinen. Mutta se on samalla pysäyttävä. Sellaiseksi se on tarkoitettukin.

Jalanjälki maapalloissa

Suomalaisten ylikulutuspäivä perustuu Global Footprint Network(siirryt toiseen palveluun) -laitoksen vuosittaisiin laskelmiin maiden ekologisista jalanjäljistä. Ekologinen jalanjälki saadaan, kun lasketaan, kuinka suuri maa- ja vesialue tarvitaan ihmisten kuluttaman ravinnon, materiaalien ja energian tuottamiseen ja niistä syntyneiden jätteiden käsittelemiseen.

Kätevyyden takia maa-alaa mittaillaan maapalloissa. Nykymenolla tarvitsemme 1,6 maapalloa elättämään tämän yhden maapallollisen kestävästi. Siis siten, että maa tuottaisi saman kuin koko Maan väestö kuluttaa. Samalla kaavalla on laskettu, että jos koko maapallon väestö kuluttaisi samaa tahtia kuin me suomalaiset, tarvittaisiin lystin ylläpitämiseen 3,4 maapalloa.

Kääk, olipa pitkä teksti! nyt en jaksa ajatella

Sinällään yllätä.. -_-

Yrität vihjailla mua tyhmäksi koska olen nuorena hankkinut lapseni ja kun oon lukion sijasta mennyt amiskaan?

No mikset voi lukea edes valmiiksi lyhennettyä pätkää lyhyestä uutisesta?? Yliarvioin.

Kuinka paljon pitää helpottaa?

"Analyysi: Kestääkö maailma enää meitä suomalaisia?

Ja me vedimme arvot tappiin jo tämän kuun alussa."

Niin no mitä muuta tuohon voi sanoa kuin sen että suomessa on ilmeisesti aika paljon tyhmiä ihmisiä kun eletään yli varojen, mutta niin on paljon keuhkottu nyt myös syntyvyyden laskusta suomessa ja mua ei voida siitä ainakaan syyttää kun olen oman korteni kekoon kantanut ja tehnyt tähän maailmaan kaksi ihanaa pienokaista. :) lähi-idässä ja afrikan maissa sitä lisääntymistä tulisi hillitä ja siellä eletään vielä pahemmin yli varojen, miksi tehdä niin monta lasta kun ei riitä ruokaa edes kaikille ja sitten muu maailma joutuu avustamaan sinne päin ruuan ja terveydenhoidon suhteen.

Kun suomalainen tekee kaksi lasta, afrikkalaisen on tehtävä 12 että kulutus olisi sama. Afrikkalainen tekee keskimäärin 6 lasta joten olet todellakin kantanut kortesi kekoon tuplamäärällä että maapallo saataisiin tuhottua.

Kun ympäristön rasittamisesta yrittää keskustella, aina joku pölkkypää keskeyttää sen sanomalla että kehitysmaissa on enemmän ihmisiä kuin täällä. Niin kuin liittyisi aiheeseen.

Suomalaiset kuluttavat koko vuodelle varatut luonnonvarat kolmessa kuukaudessa ja työttömien määrä hivelee kahta ja puolta sataatuhatta. Samaan aikaan suuri puheenaihe on kuinka tarvitaan lisää ihmisiä.

Surullisen totta ilmeisesti puheet siitä että väestön äo on kääntynyt laskuun.

Vierailija
48/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä että nuoretkin on hyviä vanhempia.

Kysyisin, mistä johtuu että sait lapsen kesken koulun, oliko vahinko?

Ja äitinä tiedän ettei lapsen saamista ylipäätään kadu. Mutta toivoitko, että olisit saanut ekan lapsen vaikka parin vuoden päästä, kun koulu olisi ollut jo loppu?

Olisitko miehesi kanssa vielä ellette olisi saanut sitä esikoista? Onko hän sitä mitä puolisolta aina toivoit?

On. Tämä mies on mulle se oikea ja sielunkumppani. Hänessä on kaikki mitä haluan, niin ulkonäöllisesti kuin luonteellisesti ja olen vakaasti sitoutunut häneen. Hän on ensirakkauteni, alettiin seurustelemaan ekan kerran kun olin 13v ja mies 15v, vuoden verran oltiin yhdessä kunnes tuli ero... ja ei ollu ihme että tuli ero koska oltiin niin lapsia vielä, siinä sitten molemmilla oli muita tyttö- ja poikaystäviä... Kun olin 16v ja mies 18v niin tiemme kohtasi uudestaan ja alettiin uudestaan olemaan yhdessä, ei se rakkaus meidän väliltä ollut mihinkään haihtunut vaikka muutama vuosi erossa toisistamme oltiinkin ja oli ihan tietoinen valinta alkaa yrittämään lasta siinä vaiheessa kun olin 17v ja mies 19v, molemmilla oli toive tulla nuorena vanhemmiksi ja olen iloinen siitä että pystyin miehen toiveet täyttämään... Kun olin tullut raskaaksi, niin muutettiin sitten yhteen. Naimisiin mentiin kirkossa kun olin 21v ja mies 23v... <3

Tuosta opiskelusta ja työstä olen aina ollut sitä mieltä, että ne ei saa määrittää sitä millon teet lapsesi, vaan lasten hankinta täytyy lähteä omasta tahdosta ja ei se ollut hirveän rankkaa ees opiskella vaikka olin äiti kun kumppani oli kuitenkin rinnalla jakamassa perhearkea. :) opiskeleehan nykyään moni perheellinen 30v+ myös uuteen ammattiin, kun nykyinen alkaa tökkimään.

Joten se on vaan luonteen lujuudesta ja päättäväisyydestä kiinni saatko yhdistettyä opiskelun ja perhe-elämän!

Vierailija
49/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut synnytysorgasmin?

Vierailija
50/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vuorotyö soveltuu pikkulapsiperheeseen, siis sitten kun palaat töihin? Mitä jos eroatte ja kaikki oman alan työsi on vuorotyötä? Tästähän tulee ongelma viimeistään sitten, kun lapset menevät kouluun.

Eroaminen ei ole ollut edes mielessä käyvä vaihtoehto, koska ollaan yhdessä niin onnellisia ja tarkoitus pysyä myös loppuelämä yhdessä. Papin edessä ollaan näin luvattu, että myötä ja vastoinkäymisissä toistemme rinnalla kuljetaan ja sitä kunnioitan ja tuo periaate sopii erittäin syvästi myös omiin arvoihini.

Mummoni työskenteli aikoinaan sairaanhoitajana ja teki pelkkää yövuoroa, hänellä 4 lasta ja hyvin se näytti toimivan kun normaalisti lasten isä jakaa myös vastuuta lapsista. Tää hoitoala on esimerkiks kans yks sellanen ala joka on vuorotyötä ja onhan nykyään yöpäiväkotejakin olemassa vuorotyöläisten lapsille... Mun äiti on myöskin jo eläkkeellä ja tykkää paljon lapsenlapsistaan ja jos ei muuta hoitopaikkaa löydy niin mummolaan pääsevät ainakin hoitoon. :) mummola 25km päässä tästä meidän kodista niin ei ees hirveen kaukana ole onneksi...

Vierailija
51/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tulkitaan niin että ei mitään rajaa. Tulkinta meni vain väärin.

Piilopiruilua se oli. Sikailisit edes suoraan jos sun tekee mieli sikailla mutta ei taida olla kanttia siihen! Säälittävää. -.-

Vierailija
52/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloitus ja vastaukset herättää mussa hämmentävää myötähäpeää. Ihme tulkintoja ja turhaa todistelua ap.

- n23, 6v lapsen äiti

Pitäiskö sen jotenkin vaikuttaa muhun että tunnet mun puolesta myötähäpeää? :D ehkä olen kato tottunut jo niin hyvin olemaan se häpeän kohde tässä vuosien aikana... ;) ei mitään uutta minulle!

Vierailija
53/57 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut synnytysorgasmin?

En. En muutenkaan saa orgasmia helposti, en tiedä miksi, onko mun kehossa jotain vialla, haluaisin kyllä saada orgasmin...

Vierailija
54/57 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti niitä raukka parkoja jotka ovat eka lastentarhassa töissä, sitten äitiys "lomalla" ja sitten lastentarhassa ja töiden jälkeen äitinä illan. Ei käy kateeksi!!!

Vierailija
55/57 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuorotyö soveltuu pikkulapsiperheeseen, siis sitten kun palaat töihin? Mitä jos eroatte ja kaikki oman alan työsi on vuorotyötä? Tästähän tulee ongelma viimeistään sitten, kun lapset menevät kouluun.

Eroaminen ei ole ollut edes mielessä käyvä vaihtoehto, koska ollaan yhdessä niin onnellisia ja tarkoitus pysyä myös loppuelämä yhdessä. Papin edessä ollaan näin luvattu, että myötä ja vastoinkäymisissä toistemme rinnalla kuljetaan ja sitä kunnioitan ja tuo periaate sopii erittäin syvästi myös omiin arvoihini.

Mummoni työskenteli aikoinaan sairaanhoitajana ja teki pelkkää yövuoroa, hänellä 4 lasta ja hyvin se näytti toimivan kun normaalisti lasten isä jakaa myös vastuuta lapsista. Tää hoitoala on esimerkiks kans yks sellanen ala joka on vuorotyötä ja onhan nykyään yöpäiväkotejakin olemassa vuorotyöläisten lapsille... Mun äiti on myöskin jo eläkkeellä ja tykkää paljon lapsenlapsistaan ja jos ei muuta hoitopaikkaa löydy niin mummolaan pääsevät ainakin hoitoon. :) mummola 25km päässä tästä meidän kodista niin ei ees hirveen kaukana ole onneksi...

No, koskaan ei voi tietää, tuleeko ero. Voi tulla vaikka kuinka uskoisi ettei tule. Ja kysymykseni koski kouluikäisiä lapsia. Niitä ei voi enää laittaa mihinkään vuorohoitoon. Mummille yökylään monta kertaa viikossa ja mummi kuskaa lapset kouluun? Ei kuulosta realistiselta. Ja se mies voi vaikka kuolla. Kaikkeen tällaiseen pitäisi varautua. Itse pidän tyhmyytenä sitä, kun pikkulasten vanhemmat kouluttautuvat vuorotyöalalle. Ei sinänsä koske ap:tä joka oli koulussa jo ennen lapsia, mutta monet hakeutuvat lapset tehtyään esim. lähihoitajiksi. Mikä järki?!

Vierailija
56/57 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa hyvin naiviilta tai sitten on provo.

Ps. aivot eivät voi kehittyä ihmisellä nopeammin. 

Vierailija
57/57 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti niitä raukka parkoja jotka ovat eka lastentarhassa töissä, sitten äitiys "lomalla" ja sitten lastentarhassa ja töiden jälkeen äitinä illan. Ei käy kateeksi!!!

Ai sen takia ovat lisääntyneet koska eivät pidä siitä???!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän