Ikuisuuskysymys: Miksi morsiamet joiden ei koskaan pitäisi hihattomissa laittavat sellaisen puvun ylleen häihinsä?
Tätä olen miettinyt unelmahäistä toisiin. Miksi, oi miksi laitetaan se hihaton morsiuspuku ylle? Rinnat tursuaa, allit roikkuu, selkäläskit paukkuu. Ei ole kaunista, seksikästä, esteettistä eikä mieltäylentävää. Voisiko joku kertoa?
Poikkeuksetta nämä morsiamet olisivat enemmän edukseen vähän peittävämmissä puvuissa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäiselle kysyjälle: Kauniita valmiiksi hihoitettuja hääpukuja on TODELLA vähän (ainakaan kohtuuhinnoissa). Olisin itse halunnut sellaisen, vaikka olen hoikka. Eipä ollut tarjolla..
Olkaimettomaksi suunniteltuihin mekkoihin tarjotaan sitten erilaisia boleroita, jotka pitäisi ompelemalla liittää mekkoon (maksaa, ja lopputuloksen sopivuus ei ole taattu, että tuliko sitä mitä itse kaipasi).
Teettämiseen ei ainakaan itsellä olisi ollut budjettia ja silloinkaan lopputuloksesta ei ole takeita..
Yksi kauppa jo tänne onkin linkitetty. Tässä toinen:
http://www.seremonia.fi/tuotteet/morsiuspuvut/m-pronovias
Kyllä näyttäisi hihallisia löytyvän, mutta luulen monen vain katselevan näitä prinsessamallisia ja sivuuttavan hihat.
Monet naiset näkevät peilissä vain sitä mitä haluavat. Eikä ystävät uskalla olla rehellisiä.
https://m.jjshouse.com/fi/Tanssiaismekot-Off-Shoulder-Polven-Alle-Tylli…
Voi löysin unelmieni mekon. Enää puuttuu miehen tapaaminen, rakastuminen, parisuhde, parisuhteen syveneminen, rakkaus, kosinta, hääpäivä ja tuollainen kroppa. Ihan lähellä siis ollaan 😂😂😂 N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetapa löytää morsiuspukua tai muutakaan juhlapukua, jossa olisi hihat. Eihän niitä avonaisia haluta, mutta kun muuta ei ole tarjolla.
Googlasin äkkiä ja esim. tällä sivustolla on hihallisia ja yläosallisia. Jo pelkkä pitsinen yläosakin auttaisi monessa tapauksessa:
https://www.jjshouse.com/fi/Haapuvut-c2/
Ja noista pitkistä hihoistakin voi muokata puolipitkiä tai lyhythihaisia.
Ihania mekkoja eikä kovin kalliitakaan. Kun jotkut laittavat tuhansiakin euroja hääpukuun.
No noi kuvat on varmaan varastettu niiden tuhansia euroja maksavan merkin sivustolta ja se mitä tuolta saat ei todennäköisesti tule vastaamaan kuvaa kuin etäisesti. Parillasadalla dollarilla ei saa kovin laadukasta hääpukua.
Henkilökohtaisesti inhoan hihattomia mekkoja. En ole vielä yhtään hihatonta pukua, joka ei saisi kantajaansa näyttämään roikkuva rintaiselta ja huonoryhtiseltä. Mutta eihän muiden vaatevalinnat mulle kuulu.
Aika useinhan nämä ohjelmien morsiamet pukeutuvat arkeen trikoisiin, t-paitoihin, verkkareihin. Ei siis voi sanoa, että olisivat pukeutumisen suhteen ammattilaisia. Siksi myös juhla-asu on sitten vähän sinnepäin. Korut ovat näyttäviä, loistaa kilometrin päähän että edulliset epäaidot korut on hankittu. Samalla rahalla kun saisi helmikorvakorut ja vaikka ketjussa roikkuvan pienen timantin (eivät nämäkään siis aitoja), jotka näyttäisivät vähän huolitellummilta. Koko komeuden kruunaa huikeat kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Voi löysin unelmieni mekon. Enää puuttuu miehen tapaaminen, rakastuminen, parisuhde, parisuhteen syveneminen, rakkaus, kosinta, hääpäivä ja tuollainen kroppa. Ihan lähellä siis ollaan 😂😂😂 N35
On muuten kivannäköinen mekko! Olisi jollain tapaa aika piristävä.
Minä kerron miksi minulla oli hihaton mekko vaikka olisin halunnut hihallisen. Muuta ei löytynyt. Ei oo, ei tuu, ei löydy. Kaksi hihallista vuokrapukua löytyi kaupungista, toinen suoraan 80-luvulta ja toinen varattu silloin kun olisi ollut tarve. Ja mun varoajalla en saanut edes boleroa vaan jouduin kikkailemaan jonkun helvetin huivin kanssa koko tilaisuuden.
Mutta elämä on, avioliiton pystyin solmimaan siitä huolimatta ja vielä ihan hyvän sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten kivannäköinen mekko! Olisi jollain tapaa aika piristävä.
Punaiset kengät ja ruusuja tämän kanssa :).
Hääpuvuista voisi minun puolestani luopua kokonaan, mutta tympii tässäkin ketjussa oleva asenne: jos et ole täydellinen, piilota piilota. Kuro vatsa sisään muotoilevilla alusvaatteilla. Laita matalat/korkeat kengät piilottaaksesi lyhyytesi/ pituutesi. Kampaa hiukset peittämään korkea otsa tai pyöreät posket. Älä herrajumala sentään anna kenenkään nähdä että sinulla on lyhyt/ pitkä selkä! '
Jos joku haluaa näyttää käsivartensa näyttäkööt. Samoin ei tarvitse pukeutua telttaan helteillä, vaikka jonkun silmiä särkisi. Se on vaan ihoa ja rasvaa. Jos et pysty iloitsemaan hääparin puolesta, jää pois.
Mulla on ihan eri käsitys ikuisuuskysymyksistä. Häämekon malli ei ole ikuisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti inhoan hihattomia mekkoja. En ole vielä yhtään hihatonta pukua, joka ei saisi kantajaansa näyttämään roikkuva rintaiselta ja huonoryhtiseltä. Mutta eihän muiden vaatevalinnat mulle kuulu.
Menevätkö sinulta ehkä hihattoman ja olkaimettoman käsitteet sekaisin? Sellainen halpa, olkaimeton korsettiyläosa tosiaan istuu usein huonosti, mutta esimerkiksi prinsessa Victorian hääpuku istuisi kohtalaisen hyvin ilman niitä pikkuruisia hihojakin.
Morsian tuskin valitsee pukuaan miellyttääkseen hänen kiusaajiaan.
Siis miksi, voi miksi pitää puhua muista pahaa? Mitä sitten jos sinun silmääsi jokin asia ei miellytä? Eikö ole pääasia, että jokainen on itse tyytyväinen itseensä ja kokee olonsa hyväksi juuri sellaisenaan ja niissä vaatteissa kun milloinkin sattuu viihtymään?
Ja ehkä se, että isompi kokoinen morsian valitsee päälleen juuri sen puvun jonka haluaa, kertookin vain enemmän hyvästä itsetunnosta kuin huonosta vaatemausta.
Lapset, lapset! Antakaapas ihmisten pukeutua omiin juhliinsa just niin kuin tykkäävät, ja antakaa myös tanssia, vaikka ei ihan just menisikään. Myös juhlapaikka ja menu ovat aivan heidän oma asiansa - turha sitä on teidän nokkia. Voi olla, että omatkaan häänne eivät mene ihan just jonkun ulkopuolisen tarkkailijan maun mukaan.
Mua ei toisten liian pienet puvut ja paljaat allit paljon haittaa, itsehän saavat sitten kauniita hääkuviaan katsella, mutta huvittaa, kun kaikki morsiamet on muka niin uniikkeja puvussaan, vaikka se lähes samanlainen (hihaton) kolttu on jokaikisellä.
Kai se tuntuu seksikkäältä sulloutua tiukkaan makkarankuoreen. Ihmettelen vaan, kun näyttäisi siltä että moni joutuu taistelemaan jotta mekko pysyisi päällä ja oleminen näyttää epämukavalta. Eikö olisi kivempi juhlia edes oikean kokoisessa mekossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan eri käsitys ikuisuuskysymyksistä. Häämekon malli ei ole ikuisuuskysymys.
Sikäli olet oikeassa, että eihän näitä tällaisia häämekkoövereitä kai ole ollut kuin vasta jostain 80-luvulta. Silloinkin lähinnä siksi, että mekot olivat kuin pommikoneita. Ylipaino ja sen mukana tuomat kauneushaitat ovat aika uusia asioita. 70-luvulla vielä ihmiset olivat kuosissa ja ja jos eivät olleet, niin mitään prinsessamekkoa ei kuitenkaan ylle viritelty. Ihmisillä oli silloin enemmän tyyliä ja makua.
Kyllä vain. Puuttuu olla-verbi. Anteeksi, unohtui. Onneksi moni lukija on ymmärtänyt mitä tarkoitin, vaikka erheellisesti kirjoitin.