Onko likainen ja homeinen koti syy tehdä lastensuojeluilmoitus?
Jääkaapissa puolet ruoista homeessa, vanhimmat monta kuukautta homehtunut kaapissa. Hedelmävadissa liemeksi muuttuneita hedelmiä. Kotia peittää paksu pölykerros ja huonekalut ovat vaihtaneet lian takia väriä. Parvekelalusteet ja tekstiilit ovat homeessa ja lapset istuvat niissä. Lapset n. 9-vuotiaita mutta eivät ole koskaan peseytyneet saippualla, pelkällä vedellä vain. Asunnossa on koira joka on pissannut joka paikan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa. Mun tuttava on siivousneurootikko, hänellä kaikki aika menee siistiessä, koti on kyllä aina tiptop, mutta en ole KOSKAAN nähnyt hänen leikkivän lastensa kanssa. Aamusta ekana pukee lapset ja työntää pihalle leikkimään keskenään ja sanoo, että kahteen tuntiin ei oo mitään asiaa sisälle, sitten hän alkaa tekemään kotitöitä. Jonkun mielestä minun kodissani voi olla epäsiistiä (pieni kämppä ja lapsen lelut ympäriinsä n. vartti siivouksen jälkeen), en ehdi yh:na kokoajan siivota, kun lapsikin vaatii huomiota. Mielummin jätän siivoukset vähemmälle ja olen läsnä lapselleni/touhuan hänen kanssaan. Pitäsköhän tehä lasu henkilöstä joka vaan siivoaa eikä ota mitään kontaktia lapsiinsa päivän aikana paitsi pakolliset hoitotoimenpiteet? Niin ja toki huutaa kurkku suorana näille, jos käyttäytyvät huonosti. Sääliksi käy, mutta onneksi on sentään siisti kämppä.
Idiootti. Ei kukaan ole väittänyt että kodin pitäisi olla tiptop, on täysin ok että on vähän sotkuista ja lelut levällään. Luitko edes aloituviestiä, siinä on kyse vähän muusta kuin pienestä epäjärjestyksestä.
Ensinnäkin melko säälittävää alkaa nimittelemään toista ihmistä anonyymisti netin kautta. Toisekseen, luin kyllä aloituksen, mutta viestini oli osoitettu lähinnä näistä joistakin kommenteista välittyvään ajatusmaailmaan siitä, että kämpän siisteystaso olisi jonkinlainen vanhemmuuden mitta. Joten ajattelin antaa hieman kontrastia siitä, että kodin siisteys ei juurikaan kerro hyvästä vanhemmuudesta, kuten esimerkkitapauksessani käy ilmi.
Älkää desinfioiko jopka päivä kämppäänne, niin lapsenne saa vähemmän allergioita. Maaseudun lapsilla niitä on vähemmän myös.