Antaisitko miehellesi anteeksi kertahairahduksen?
Mies tuli itkien kotiin ja tunnusti pettäneensä työmatkalla. Tapasin naisen yhteisillä juhlilla jonne meidät oli kutsuttu ja huomasin kuinka hän himoitsi miestäni. Mies kertoi, että nainen on lähennellyt ja yrittänyt tehdä lähempää tuttavuutta, mutta aiemmin mies on tojunut hänet. Mies itkee ja katuu - vannoo ettei koskaan enää petä ja on valmis hakemaan siirtoa tai uutta työpaikkaa kunhan pysymme yhdessä.
Kommentit (54)
Juu totta kai. Seuraavan kerran samassa tilanteessa mies ei olekaan enää niin katuvainen vaan osaa odottaa jo anteeksiantoa.
osaako kukaan toinen sanoa teidän parisuhteestanne halaistua sanaa paitsi sinä ja miehesi ? ei tod osaa. anna anteeksi ja olet hyvä ihminen älä anna ja monet ymmärtävät. suoraan sanottuan, ei kiinnosta. sori vastaus. hanki elämä
No tuollaisen ehkä antaisin anteeksi, jos mies todellakin vaihtaa työpaikkaa. Mieluiten sellaiseen, johon ei kuulu työmatkoja, kun näemmä niin kovin helposti unohtaa sellaisilla, kuka on.
Mutta voi olla, että luottamus ei silti kunnolla palautuisi koskaan.
En anna anteeksi avioliiton ulkopuolista seksiä.
Annoin miehelleni anteeksi ja opettelin uudestaan luottamaan häneen. Ei olisi kannattanut, mies ei ollut luottamuksen arvoinen. Mutta jokainen parisuhde on oma tarinansa.
Antaisin anteeksi ja nimenomaan vain silloin jos tulisi itse avoimesti siitä kertomaan eikä asia vain tulisi minulle ilmi jotain kautta.
Olen antanut kaksi kertaa anteeksi. Tilannekohtaista. Riippuu todella monesta asiasta. Tämä tuntui itselleni oikealta ratkaisulta. Ei ole olemassa siis mitään oikeaa vastausta, vaan sinun täytyy kuunnella itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi tilanteesta. Jos kyseessä olisi kännipano, niin todennäköisesti, jos taas joku pitkä ihastuminen joka lopulta johtaa sänkyyn, niin ehkä en. Parasta olisi, jos en koskaan edes saisi siitä kännipanosta tietää.
Mies pitää naisesta muttei ole ihastunut tähän - vannoo rakastavansa ainoastaan minua. Eivät olleet juoneet alkoholia, joten mikään kännipano ei ollut. ap
Pisteet siitä että myönsi heti, mutta tuollaisia "lähentelijöitä" riittää tulevaisuudessakin
Itselleni tilanne johti siihen, että totesimme molemmat suhteen tulleen tiensä päähän. Mutta ei siinä mitään anteeksi pyydeltykään.
Totta puhuen antaisin miehelleni anteeksi. Rakastan häntä enemmän kuin mitään enkä voi kuvitella elämää ilman häntä. Tosin mies on tehnyt selväksi ettei hänellä ole mitään kunnioitusta pettäjiä kohtaan niin tuskin tulisi pettämäänkään
En enää. Olen ollut kahdessa pitkässä (yht. 22 vuotta) parisuhteessa ja molemmissa mua on petetty. Toinen tunnusti itse, toinen ei koskaan tunnustanut, mutta tiesin kyllä. Kyllähän siinä kuitenkin jotain kuoli, ensin hiljaa pinnan alla, ja päätyi sitten vuosien kuluessa lopulliseen tunteiden kuolemiseen. Toki oli muitakin asiaa edesauttavia asioita.
En luottaisi tuollaiseen, joka juo itsensä känniin ja on vietävissä.
Ajopuu. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
osaako kukaan toinen sanoa teidän parisuhteestanne halaistua sanaa paitsi sinä ja miehesi ? ei tod osaa. anna anteeksi ja olet hyvä ihminen älä anna ja monet ymmärtävät. suoraan sanottuan, ei kiinnosta. sori vastaus. hanki elämä
Kiinnosti kuitenkin sen verran, että vastasit kännissä puhelimella.
Riippuu tilanteesta, mutta tuota aloituksen selitystä en hyväksyisi.
Luultavasti perheen (lasten) takia ainakin yrittäisin antaa anteeksi. Aika näyttäisi tulisiko parisuhteesta enää mitään tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En luottaisi tuollaiseen, joka juo itsensä känniin ja on vietävissä.
Ajopuu. Yäk.
Eivät olleet humalassa. ap
Riippuisi tilanteesta. Jos kyseessä olisi kännipano, niin todennäköisesti, jos taas joku pitkä ihastuminen joka lopulta johtaa sänkyyn, niin ehkä en. Parasta olisi, jos en koskaan edes saisi siitä kännipanosta tietää.