Mitä yleisesti hyväksyttyä asiaa et voi ymmärtää?
Minkä asioiden tekeminen vielä melkein 2020-luvulla tuntuu sairaalta ja epäedistykselliseltä?
Aloitan: Yksityissaastuttimella ajaminen samaan paikkaan johon pääsee julkisilla / pyörällä.
Kommentit (845)
Häitä. Hirveä määrä rahaa oman narsismin alttarille, pönkittämään läpeensä konservatiivista instituutiota. Yäk! Kuinka paljon koulutusta tytöille sillä rahalla saisikaan!
Koirien pitäminen lemmikkinä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Monien mielestä on ok tai ainakin hauska juttu jota "kaikki tekee", että voi narrata puhelimessa kaverilleen olevansa jo matkalla ja ihan just perillä, vaikkei ole vielä edes lähtenyt kotoa. Siinähän saa toisen ärtymään vain enemmän, kun pettää tämän odotuksen. Luulee, että olet paikalla 5 minuutissa, mutta oikeasti meneekin 15 min. Ymmärrän jos vahingossa arvioi ajan väärin (itsellekin tapahtunut), mutta se että tietoisesti narraa että on perillä nopeammin, ei hyödytä mitään. Jos osaa arvioida matkassa menevän vartin, paljon parempi kaverin kannalta olisi sanoa vaikka "anteeksi kamalasti, olen myöhässä, menee ehkä vartti tai maks 20 min, yritän olle nopee, sori" mieluummin kuin huolettomasti "joo ihan just siel, menee pari minaa".
Miehen kaveri tekee tätä, niin helvetin ärsyttävää. Esim. jos ollaan kutsuttu hänet kylään ja ilmoittaa tulevansa meille klo 18, saattaa hyvinkin olla paikalla vasta klo 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten sukupuolielinten silpominen ilman lääketieteellistä perustelua.
Miten tää on yleisesti hyväksytty asia?
No onhan se, laajalti onkin. Esim. juutalaisuudessa poikien ympärileikkaus on aivan normaalia arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yksityisautoilua kaupungissa, jossa on hyvä julkinen liikenne.
Ymmärrän kyllä, että ei ne bussit kaikkialle vie kaiken on kiva hakea autolla kaupasta viikon ruuat, mutta ihmettelen sitä autoilua paikkoihin joihin julkisilla pääsisi helpostiMeneppä ratikalla Sörnäisten pysäkin ohi. Alat ymmärtää yksityisautoilua kaupungissa. Omassa autossani saan ihan itse päättää kuka kanssani matkustaa. Ei yksikään pistäväsilmäinen haiseva nisti ikinä matkusta kanssani minun aitossani. Ratikkaan niitä valitettavasti tunkee.
Minä asun täällä pikkupaikkakunnalla, toisinsanoen maalla, täällä kaikki juntit omistaa auton ja kurvaavat sillä vain puolikin kilometria kauppaan, jopa 200 metriä.
Myös lapset kuskataan ovelta ovelle joka paikkaan.
Kaupungissa luulisi kaupan olevan kävelymatkan päässä, sinä olet vain sellanen kermaperse joka käy automarketeissa.
Mitään oikeaa asiaa sinulla ei ollut, mutta pointtini haisevien nistien seuran välttämisestä omalla autolla, näytti ärsyttävän sinua niin paljon, että lankesit pahantuuliseen nimittelyyn. Tavallaan mielenkiintoista, mutta lopulta ei. Sinun kaltaisiasi hapannaamojakin vältän näkemästä, kun valikoin keitä autooni kelpuutan.
Että maatalouteen syydetään miljardikaupalla tukiaisia ja silti heitä ei velvoiteta rajoittamaan päästöjään.
Että ihmiset luovuttavat vapaaehtoisesti itsestään niin paljon tietoja erilaisiin rekistereihin..
Lihansyönti - varsinkin punainen liha on ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että ei ne bussit kaikkialle vie kaiken on kiva hakea autolla kaupasta viikon ruuat, mutta ihmettelen sitä autoilua paikkoihin joihin julkisilla pääsisi helpostiMeneppä ratikalla Sörnäisten pysäkin ohi. Alat ymmärtää yksityisautoilua kaupungissa. Omassa autossani saan ihan itse päättää kuka kanssani matkustaa. Ei yksikään pistäväsilmäinen haiseva nisti ikinä matkusta kanssani minun aitossani. Ratikkaan niitä valitettavasti tunkee.
Minä asun täällä pikkupaikkakunnalla, toisinsanoen maalla, täällä kaikki juntit omistaa auton ja kurvaavat sillä vain puolikin kilometria kauppaan, jopa 200 metriä.
Kaupungissa luulisi kaupan olevan kävelymatkan päässä, sinä olet vain sellanen kermaperse joka käy automarketeissa.Mitään oikeaa asiaa sinulla ei ollut, mutta pointtini haisevien nistien seuran välttämisestä omalla autolla, näytti ärsyttävän sinua niin paljon, että lankesit pahantuuliseen nimittelyyn. Tavallaan mielenkiintoista, mutta lopulta ei. Sinun kaltaisiasi hapannaamojakin vältän näkemästä, kun valikoin keitä autooni kelpuutan.
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta pakko kommentoida trollamistasi, se kun pisti hieman huvittamaan. Lainaamasi kirjoittaja siis mainitsi sinun olevan kermaperse (joka toki tuon viestin perusteella, ei ollut kovinkaan paikkansapitämätön nimitys) ja sinun mielestä se oli "pahantuulista nimittelyä". Jos kermaperse oli pahantuulinen nimittely, niin mitä sinun mielestä on sitten ihmisten nimittely haiseviksi nisteiksi?
Vierailija kirjoitti:
Koirien pitäminen lemmikkinä kerrostalossa.
Isot koirat on ok, mutta pienten haukkuvien koirien kerrostalossa pitämistä en ymmärrä.
Huonoa käyttäytymistä humalassa ja sitä, että se kuitataan sillä, että henkilö oli humalassa silloin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Abortointi sellaisen vamman takia, joka ei ole henkeä uhkaava. Siis elinkykyisen abortointi, vaikka olisikin jokin vamma.
En usko, että itsekään pitäisit lasta.
Onpa hankala ymmärtää, että joku haluaa mieluummin rauhassa autoilla esim. jonnekin minne pääsee omalla autolla vartissa, mutta johon menee joukkoliikenteessä kaikkiaan jopa kaksi tuntia - ja myöhään ei pääse enää ollenkaan. Puhumattakaan ettei tarvitse sietää erilaisia paskiaisia, joihin törmää joukkoliikenteessä, ei liioin vesisateessa tai pakkasella odottelua tai pitkienkin matkojen kävelyä ja lopulta änkeämistä täyteen bussiin.
Ihan paskaahan se joukkoliikennöinti pahimmillaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa luulisi kaupan olevan kävelymatkan päässä, sinä olet vain sellanen kermaperse joka käy automarketeissa.Mitään oikeaa asiaa sinulla ei ollut, mutta pointtini haisevien nistien seuran välttämisestä omalla autolla, näytti ärsyttävän sinua niin paljon, että lankesit pahantuuliseen nimittelyyn. Tavallaan mielenkiintoista, mutta lopulta ei. Sinun kaltaisiasi hapannaamojakin vältän näkemästä, kun valikoin keitä autooni kelpuutan.
En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta pakko kommentoida trollamistasi, se kun pisti hieman huvittamaan. Lainaamasi kirjoittaja siis mainitsi sinun olevan kermaperse (joka toki tuon viestin perusteella, ei ollut kovinkaan paikkansapitämätön nimitys) ja sinun mielestä se oli "pahantuulista nimittelyä". Jos kermaperse oli pahantuulinen nimittely, niin mitä sinun mielestä on sitten ihmisten nimittely haiseviksi nisteiksi?
Faktinen toteama. Kenelläkään ei oikeasti ole perseessään kermaa, mutta nisti voi useinkin haista. Muutenkin piripää tappisilmä on arvaamatonta ja vastenmielistä matkaseuraa. Sellaisen nistin kanssa yhdessä matkustaminen tekee aiheellisesti kenet tahansa pahantuuliseksi. Nistin välttelyn ei pitäisi antaa kenellekään aihetta nimitellä toista kermaperseeksi, vai mitä?
Veikkaan kylläkin, että tuota itkunaama-nimittelijää varsinaisesti kiukutti se, että esitin yksityisautoilulle kaupungissa hyvän perusteen, jota hän ei kykene kumoamaan. Joillekin olisi niin kivaa päästä reuhuamaan muille, että autoilulle ei ole pätevää syytä, mutta nistit ja alkkikset plus muut metoo-pölöt sellaisen antavat.
Kriisiapu nykyään lähes kaikissa mahdollisissa pienissä onnettomuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavia ihmisiä pidetään kamalina, mutta alkoholistit on hyviä tyyppejä. Lihava kuitenkin kantaa itse omat läskinsä ,alkoholisti tuhoaa kaikki läheisensä..
Itse en usko hetkeäkään, että se on epäterveellisyys mikä lihavissa niin häiritsee niin suuressa mittakaavassa kuin mitä siitä valitetaan. Eiköhän se ole vain ulkonäkö, mutta omaa pinnallisuutta selitellään terveyshuolella.
Aika monet on jossain elämän vaiheessa tarkkailleet painoaan, toisin kuin taistelleet alkoholismia vastaan. Itselle ainakin tarttuu lihavat eri lailla silmään silloin kun itse yritän tehdä itselleni jotain. Silloin kun en jaksa välittää, muidenkin läskit on ihan sama.
Kerjäämistä.
Siis anteeksi nyt vaan. En tiedä miten muut sen hyväksyvät, mutta ainakin se on laillista. Ei kai Suomessa pitäisi tarvita kerjätä?
Akvaariokaloja. Tulen aina surulliseksi, kun katson akvaariota. Kalaparat joutuvat elämään koko elämänsä pienessä akvaariossa.
Samoin kaikkien muiden pikkueläinten, kuten hamstereiden, marsujen, gerbiilien yms. pitämistä lemmikkeinä en ymmärrä, etenkin jos ne joutuvat elämään valtaosan ajasta terraariossa. Sitten on vähän eri juttu, jos ne saavat kulkea vapaasti kodissa. Tosin muistaakseni hamstereiden reviiri saattaa luonnossa olla jopa neliökilometrin kokoinen. Eipä taida kovin monen lemmikkihamsterin reviiri olla edes puolta tuosta.
Mua surettaa sellaiset "rajut lemmikit" kuten käärmeet, hämähäkit, liskot. Kun niiden omistaja niitä nostelee ja silittelee, en hetkeäkään usko että pieni snek tykkää hiplailusta. Se vain ahdistuu ja pikkusydän papattaa kauhusta.
Kaikki naiset rakastavat suklaata ja haluavat syödä kakkua, jos eivät ota kakkua haluaisivat kuitenkin. Ei pidä paikkaansa.