Mitä yleisesti hyväksyttyä asiaa et voi ymmärtää?
Minkä asioiden tekeminen vielä melkein 2020-luvulla tuntuu sairaalta ja epäedistykselliseltä?
Aloitan: Yksityissaastuttimella ajaminen samaan paikkaan johon pääsee julkisilla / pyörällä.
Kommentit (845)
Lihan syöminen. Ajattelen että tulevaisuudessa kauhistellaan miten kaksinaismoralistista nykymeno on ollut: samaan aikaan kun esim turkistarhauksen ajatellaan olevan eläinrääkkäystä, lemmikkejä palvotaan ja paapotaan, ja sitten porukka kuitenkin syö lihaa joka päivä miettimättä edes asiaa. Nekin jotka miettivät, pohtivat sitä enimmäkseen ilmastonmuutoksen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihreä puolue ei ole laiton?
Persuilla on luontoarvoja jossain? Ei missään. Jos persut olis vallassa, täällä upotettaisiin kaikki ongelmajätteet lähimpään ojaan, suohon tai töölönlahteen. Persut on pahempia kuin kokkarit.
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhaus. Se että vanhemille halutaan tarjota Lastentarhaus mahdollisuus joka elämäntilanteessa yhteiskunnan piikkiin ettei vaan tarvitsisi itse hoitaa lapsiaan ja olla heistä vastuussa.
Se on luotu työnantajien vuoksi. Ettei vanhemmat saisi olla riittävän kauan lastensa kanssa kotona. Vain työllä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan ymmärrä sitä, että joka paikassa on alkoholitarjoilu: festivaaleilla, urheilutapahtumissa, konserteissa jopa elokuvissa. Eikö elokuvaa voi muka katsoa karkkeja natustellen tai sitä lätkää?
Mun mielestä ongelma on ihmisten huonot tavat ja ongelmat alkoholin käytön kanssa. Jos meillä olisi vähän fiksumpi alkoholikulttuuri, niin en näkisi mitään ongelmaa. Ongelma tulee siitä, että pitää aina juoda kaksin käsin.
Se että hormonihoitoja tuputetaan jo kersoillekin ja ”voit olla mikä vaan” vaikka julistaa itsesi avaruusolioksi
En ymmärrä sitä, että miten ihmiset ei vaadi rahoilleen vastinetta. Oli kyse sitten mistä vaan. On paljon asioita, tuotteita ja palveluita, joista maksat omasta pussista rahaa, mutta se mitä saat on kaukana priimasta. Iso osa ihmisistä vaan tyytyy siihen ja sama meno voi jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurraa tulevaisuus! kirjoitti:
Minkä asioiden tekeminen vielä melkein 2020-luvulla tuntuu sairaalta ja epäedistykselliseltä?
Aloitan: Yksityissaastuttimella ajaminen samaan paikkaan johon pääsee julkisilla / pyörällä.Etkö lapsikulta tiedä, että esim. bussit ovat dieseleitä ja todella pahoja ilmansaastuttajia, kun taas suurin osa yksityisautoista bensakoneella ja putkesta tulee suunnilleen pelkkää vesihöyryä enää.
Tiedän. Toimin polttoainekehityksessä.
Tiedätkö sinä lapsikulta sen sijaan, mikä kaikki kokonaispäästöihin vaikuttaa ja kumpi on loppupeleissä ekologisempaa matkustajaa kohden? Voit vastata tähän laittamalla tutkimuksiin perustuvat laskut näkyviin.
Yleinen verkosto ei vaan toimi suomessa kattavasti o pienillä paikkakunnilla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhaus. Se että vanhemille halutaan tarjota Lastentarhaus mahdollisuus joka elämäntilanteessa yhteiskunnan piikkiin ettei vaan tarvitsisi itse hoitaa lapsiaan ja olla heistä vastuussa.
Se on luotu työnantajien vuoksi. Ettei vanhemmat saisi olla riittävän kauan lastensa kanssa kotona. Vain työllä on merkitystä.
Vain rahalla on merkitystä? Mikset itse ole se työnantaja?
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmaisten ja työttömien haukkuminen ja kadehdinta. Kun ne saa rahaa Kelasta tekemättä yhtään.
En ymmärrä mitä kahdettivaa tässä on. Työmarkkinatuella tulen hädin tuskin toimeen.
Mieluummin olisin oman alani töissä ja terve :(
Aika paljon on elämäntapatyöttömiä. En itse ainakaan tykkää aamuheräilyistä tai siitä ettei ole aikaa käyttää sillä tienaamiani rahoja.
En oo lukenut kaikkea kommentteja, mut esim tää sukupuoli sekoilu, vihreiden propaganda, sananvapauden kaventuminen, tiettyjä ideologeja
Vierailija kirjoitti:
Miesten virtsailu teiden poskiin, vaikka huoltoasemia on joka niemessä ja notkossa. Yök!
Mikä yök? Kuinka luonnosta vieraantunut oikein olet. Huoltoasemia ei ole joka nimessä ja notkossa. Tiesitkö, että naisetkin käyvät joskus metsässä pissailemassa. Mutta entäs sitten hirvet, peurat, jänikset, linnut ja muut sellaiset! Tiestikö, että he tekevät tarpeensa pääasiassa metsiin ja näin ollen antavat ravinnetta takaisin kasvillisuudelle ja sitä kautta saavat taas lisää ravintoa luonnon kiertokulkuun.
Eikö mieluummin yök olisi se, joka pysähtyy huoltoasemalle VAIN käydäkseen vessassa ja mahdollisesti sotkee siellä paikkoja ja tuhlaa luonnonvaroja. Siirtää saippuaa viemäreihin, mikä rehevöittää vesistöjä. Jätökset kulkeutuvat nyt putkia pitkin puhdistuslaitoksiin ja kuormittavat jätehuoltoa. Jätöksistä ei ole hyötyä kenellekään kun toimitaan näin.
Ja miten paljon sitä huoltoasemayrittäjää ottaa päähän tällaiset "asiakkaat", joilla ei ole muuta asiaa kuin vessa-asia!
Vierailija kirjoitti:
Että vielä vuonna 2018 muut matalapalkkaiset korkeakoulutetut naiset eivät halua toisen (korkeakoulutetun) naisvaltaisen alan nousevan palkkakuopasta. Että varhaislapsuuden merkitystä ei edelleenkään haluta nähdä, vaikka millainen tutkimus lyötäisiin silmien eteen. Että ei ymmäretä, että 24 lapsen hoito, kasvatus ja opetus ryhmässä kolmen hengen tiimissä ei ole sama asia kuin kurahousujen pukeminen ja riisuminen. Eikä ymmärretä, että se ei ole samaa asiaa kuin äitiys. Eikä ymmärretä, ettei se vähennä äitiyden tai isyyden arvoa, että siinä tiimissä on korkeakoulutettu ihminen, joka pyrkii miettimään miten saadaan niille 24:lle lapselle hyvä itsetunto, sosiaaliset taidot ja oppimisvalmiudet, kun ovat elämänsä ensimmäisessä vertaisryhmässään ilman vanhempiaan ja sisaruksiaan.
Näin ensimmäisen vastauksen innoittamana. Toki näistä iso osa lienee (työttömän ja naisettoman) Pera 40v trolleja, mutta silti, siltä välillä tuntuu kun lukee sosiaalista mediaa ja tätäkin palstaa, että vieläkään ei ymmärretä, että jos lastentarhanopettajista 90% olisi miehiä, niin palkka olisi vastannut jo aikapäiviä koulutustasoa.
Tämä on muuten ihan totta! Työskentelin nuorena puoli vuotta päiväkodissa ja pääsin näkemään, mitä se touhu on. Huh huh. Minun, kouluttamattoman nuoren kontolle kaadettiin huolettomasti kiireaikaan kokonaan seimen toinen puoli (kymmenisen lasta), kun taas vähän aikaa samaan aikaan ollut mies (hänkin samanlainen tukityöllistetty tuohon aikaan kuin minä, mutta lopetti aika pian kun minä tulin) vaan leikki, vahti päiväunia (kiva homma, saa itsekin usein levätä!) ja luki ja seisoi pihalla lasten kanssa, koska ei "osannut" vaihtaa vaippoja (eikä siivota, joka kuului meidän nuorten hommiin) eikä syöttää, pukea tai riisua. Huoh. 19-vuotiaana naisihmisenähän taas minä tietysti osasin kaiken tuon luonnostaan.
Jos varhaiskasvatus olisi miesten alaa, mediassa puhuttaisiin enemmän varhaiskasvattajien uroteoista, siitä kuinka he mahdollistavat yhteiskunnan pyörimisen, että mahdollisimman moni vanhempi pääaee työelämään ja samalla kasvatetaan uusia veronmaksajia. Kuinka taloudellisesti, yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti tärkeä ammatti se on!
Nyt sitä pidetään suunnilleen hoivaviettisten naisten hoivatarpeiden tyydyttämisen paikkana, jossa saa askarrella koko päivän eikä siellä mitään oikeaa työtä tehdä. Kaikkihan osaavat askarrella lasten kanssa.
Meni vähän aiheesta ohi.
Vastauksena otsikon kysymykseen ihmettelisin ehkä vanhempien huoletonta suhtautumista lastensa kännykän käyttöön. Kännyköissä kun on nykyään netti.
nämä al ho lin akat tullu Suomeen.
Persujen sekoilu ja ideologinen tuputus, ei sitä järjellä voi ymmärtää. Tai joo, kateus saa Suomessa vaikka mitä aikaan
Vierailija kirjoitti:
nämä al ho lin akat tullu Suomeen.
Juurikin, miten kukaan voi tajuta mitä tekemistä Suomella oli Syyrian sisällissodassa?
Puhutaan liiallisesta väestönkasvusta, mutta sitten syydetään rahaa kehitysmaihin meneviin lääkkeisiin ja ruokaan, jotta nämä voivat lisääntyä entistä paremmin. Pentti Linkola oli oikeassa.
Sitä ettei nykypäivänä saa valita synnytystavakseen sektiota. Joo tiedän ettei ketään pakoteta synnyttämään alateitse, mutta sektiopäätöksen saa vasta loppuraskaudessa ja sitä ennen pitää käydä kaikenmaailman keskustelutuokioita, joissa yritetään käännyttää ja sektiota voi joutua vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... kun taas vähän aikaa samaan aikaan ollut mies (hänkin samanlainen tukityöllistetty tuohon aikaan kuin minä, mutta lopetti aika pian kun minä tulin) vaan leikki, vahti päiväunia (kiva homma, saa itsekin usein levätä!) ja luki ja seisoi pihalla lasten kanssa, koska ei "osannut" vaihtaa vaippoja (eikä siivota, joka kuului meidän nuorten hommiin) eikä syöttää, pukea tai riisua.
Ottamatta kantaa työn arvostukseen sanoisin että tekivät ihan oikein kun eivät päästäneet satunnaista miestä kopeloimaan lasten 'paikkoja'. Tuossa työnjaossa oli myös turvallisuusajattelua, mikäli sijaisen oletetaan toimivan yksin ei miestä voi sellaiseen hommaan laittaa. Nykyään ollaan varsin tarkkoja näistä asioista, mikä on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... kun taas vähän aikaa samaan aikaan ollut mies (hänkin samanlainen tukityöllistetty tuohon aikaan kuin minä, mutta lopetti aika pian kun minä tulin) vaan leikki, vahti päiväunia (kiva homma, saa itsekin usein levätä!) ja luki ja seisoi pihalla lasten kanssa, koska ei "osannut" vaihtaa vaippoja (eikä siivota, joka kuului meidän nuorten hommiin) eikä syöttää, pukea tai riisua.
Ottamatta kantaa työn arvostukseen sanoisin että tekivät ihan oikein kun eivät päästäneet satunnaista miestä kopeloimaan lasten 'paikkoja'. Tuossa työnjaossa oli myös turvallisuusajattelua, mikäli sijaisen oletetaan toimivan yksin ei miestä voi sellaiseen hommaan laittaa. Nykyään ollaan varsin tarkkoja näistä asioista, mikä on hyvä.
Siis mitä hittoja, ajatteleeko joku oikeasti näin? Kyllä naisissakin on kuule vaikka mitä hulluja, myös pedoja. Suurin osa kummastakin sukupuolesta on kuitenkin normaaleja. Mutta ei se pippelin puute kenestäkään automaattisesti turvallista tee.
Moottoriurheilu. Toiset ei viitsi ajaa autolla kauppaan ja toiset päristelevät huvikseen miljoonia kilometrejä.