Turruttaako raskaus kahvin himon?
Minulla on yksi raskauden kannalta haitallinen pahe eli kahvin juonti. Juon päivittäin vajaat neljä kuppia kahvia eli pari mukillista. Raskauden kannalta 2 kuppia on ilmeisesti ok, mutta parempi olisi olla kokonaan ilman.
En ole raskaana, mutta yritys on tarkoitus aloittaa piakkoin. Yritän hiljalleen vähentää kahvimääriä. Jos olen ilman kahvia, olo on kuin sumussa.
Googlailun tuloksena huomasin, että monella kahvin juonti on jäänyt pois alkuraskauden ällötyksen myötä. Kuinkakohan yleistä tämä on?
Kommentit (8)
Itse pidän kahvista paljon, mutta raskaana pelkkä kahvin haju oksetti. Raskauden päätyttyä kahvi maistui taas. :D Rv 5-6 välissä tuli kahviällötys ja jatkui koko raskauden.
Alussa yökötti kahvin haju mut se meni ohi ja nykyään juon taas 2 kuppia päivässä.
Alku- ja keskiraskaudessa maistui, tosin ei ollut pahoinvointia riesana. Loppuraskaudessa ja lapsen syntymän jälkeen joitakin viikkoja/kuukausia ei maistunut.
Ien edes kestänyt kahvin hajua. Etsi ja voin siitä pahoin.
Kyllä sä osaat olla ilman, jos haluat. Mitä sinä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Ien edes kestänyt kahvin hajua. Etsi ja voin siitä pahoin.
Kyllä sä osaat olla ilman, jos haluat. Mitä sinä haluat?
Tavoitteena on vähentää nykyisestä neljästä kupista yhteen (max kahteen) kuppiin päivässä. Siis mummokuppiin:) Pystyn siihen varmasti, kun aloitan nyt jo vähennysurakan.
Olen kyllä juonut kahvia raskauden aikana (sen sallitun määrän), mutta tosiaan himo on jäänyt kokonaan pois ja pieni ällötys tullut tilalle. Mutta tiedän niitäkin joilla mitään vaikutusta kahvin suhteen ei ollut.
Ei ole kolmessa raskaudessa tehnyt yhtään mieli kahvia. Tavallisesti juon kupin tai kaksi.
Ei turruta, mutta saattaa joillakin aiheuttaa pahoinvointia ja närästystä. Älä laske sen varaan että kuulut näihin. Kannattaa hankkiutua kofeiinikoukusta eroon, koska sitten raskaana voi olla muutenkin niin huono olo, että kofeiinipäänsärky siihen päälle on tosi huono juttu, varsinkin kun ei oikein sovi nappailla särkylääkkeitä.