Ovatko nämä "Petite"- pienet vaatemallistot joku vitsi? Koot kuitenkin sitä samaa v***n telttaa ja 44:sta mitä muuallakin
Kerrankin ilahduin että jes, nyt on jotain meille rimpuloille tissittömille ja muodottomille naisille, jotka vaatevalmistajien mielestä omaavat 10-12-vuotiaan kropan. Mutta ei, aloin selaamaan nettikauppaa ja ihan sitä samaa hehtaaritelttaa on edelleen ja tuonkin malliston koot menevät sinne 42-44 asti? Miksi? Onhan isommille naisille jo omat mallistonsa, joten miksei joku voi keskittyä ihan tosissaan meihin ruikuloihin, jotka joutuvat hakemaan lastenosastolta housunsa ja sitä iänikuista hemmetin hellokittyä, kun muut vaatteet ovat joko sitä telttaa tai roikkuvat muuten vaan päällä.
En kuitenkaan usko olevani tässä yksin. Eikö noiden petite-mallistojen idea kuitenkin ole tehdä tavallista pienempiä kokoja joten miksi siellä on myös ne isot koot ja koko mallisto on pelkkää telttaa? Ugh. Olen puhunut.
Kommentit (41)
Joo eipä näissä ole kyllä mitään pienikokoisten vaatteita nähtykään. Tosi telttapainotteista jo useamman vuoden ollut muoti. Saisi jo tulla tyköistuvuus taas enemmän muotiin, kun jos on lyhyt ja pukee tuollaisen teltan niin näyttää vaan ihan naurettavalta ja joltain ihme säkiltä :
https://www.zalando.fi/new-look-petite-laney-shirred-gypsy-tassle-shell…
https://www.zalando.fi/zalando-essentials-petite-pusero-cloud-dancer-za…
Hihan suut ja helma lyhyempiä + muotoonommeltut istuvat paremmin.
t.petite
Vierailija kirjoitti:
Hihan suut ja helma lyhyempiä + muotoonommeltut istuvat paremmin.
t.petite
Juuri tätä ihmettelin että mihinkäs tuo muotoonommeltu on jäänyt? Esim. noissa pari viestiä sitten linkatuissa kuvissa on kyllä muotoonompelu kaukana :D Nettikauppojen kuvien perusteella en kyllä rehellisesti sanottuna näe mitään eroa noiden petite- ja normivaatteiden välillä. Ap
Petite-mallit on suunniteltu lyhyille. Lyhyetkin ovat kaikkea extrapienestä extraisoon. Petite-malleissa myös vyötärö asettuu lyhyemmille oikeaan paikkaan.
Meilläpäin myydään paljon petite-mallistoja tavallisen malliston lisäksi. (Paljon aasialaisia) Petite-mallistoissa on yleensä mielestäni kivemman näköisiä vaatteita ja vaikka ne kokonsa puolesta muuten ovat hyviä niin mekot yleensä esim. ovat aivan liian lyhyitä. Mulla on lyhyt selkä niin petite-mallistoissa v¥uotärö asettuu oikealle kohdalle. olen 168cm niin petite on aina liian lyhyt hihoista ja lahkeista:/ ja sitten tietty mekoista tulee roiskeläppiä.
Mittasuhteet ovat erilaisia kuin ns normivaatteissa. Kaavoitettu lyhyille. Ei tyköistuvaa ole nähty normivaatteissakaan moneen vuoteen. Varsinkin yläosat ovat lyhyitä ja leveitä telttoja.
Vähän ohi aiheen mutta että ärsyttää kun kerrankin löydät kivan t-paidan joka on vielä ihan ok laatua mutta ihan julmetun ohutta kangsta josta liivit paistavat läpi. Mikä idea tehdä t-paitoja jonka alle joutuu laittamaan topin?? aargh
sattumalta edes miesten paskalaatuisimmissa paidoissa ei ole samaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Petite-mallit on suunniteltu lyhyille. Lyhyetkin ovat kaikkea extrapienestä extraisoon. Petite-malleissa myös vyötärö asettuu lyhyemmille oikeaan paikkaan.
Meilläpäin myydään paljon petite-mallistoja tavallisen malliston lisäksi. (Paljon aasialaisia) Petite-mallistoissa on yleensä mielestäni kivemman näköisiä vaatteita ja vaikka ne kokonsa puolesta muuten ovat hyviä niin mekot yleensä esim. ovat aivan liian lyhyitä. Mulla on lyhyt selkä niin petite-mallistoissa v¥uotärö asettuu oikealle kohdalle. olen 168cm niin petite on aina liian lyhyt hihoista ja lahkeista:/ ja sitten tietty mekoista tulee roiskeläppiä.
168cm pitkä ei kai olekaan tuota petiten kohderyhmää? Sehän on ihan keskivertonaista pidempi. En ole kauhean perehtynyt aiheeseen mutta itselleni tulee mieleen jotkut 160cm tai sitä lyhyemmät.
Petite-mallistot on suunnattu alle 160cm pitkille. Kaikki lyhyet eivät ole laihoja, joten niilläkin pitää olla kokovariaatioita. Jos haluat kunnon vaatteita niin mene lasten osastolle, siellä on vaatteita melkein 170cm asti ja niissä ei ole tissitilaa
Vierailija kirjoitti:
Mittasuhteet ovat erilaisia kuin ns normivaatteissa. Kaavoitettu lyhyille. Ei tyköistuvaa ole nähty normivaatteissakaan moneen vuoteen. Varsinkin yläosat ovat lyhyitä ja leveitä telttoja.
Kenelle nämä teltat on oikein edes suunniteltu? Kun alaosissakin on nyt niin liehuvaa lahjetta ja kunnon purjevenettä niin kai sitä tasapainottamaan olisi mieluummin joku tyköistuva pusero kuin kunnon jumbo teltta josta napakin näkyy kaikelle kansalle.
Ei kai kukaan isompikaan niitä lyhyitä telttoja osta kun ne saavat kenet tahansa näyttämään entistä isommalta?
Hitto että inhoan tätä säkkivaatetrendiä, kun muunlaisia ei löydy mistään.
Selkeä ja yksinkertainen neuvo: ÄLÄ OSTA NIITÄ.
Vierailija kirjoitti:
Petite-mallistot on suunnattu alle 160cm pitkille. Kaikki lyhyet eivät ole laihoja, joten niilläkin pitää olla kokovariaatioita. Jos haluat kunnon vaatteita niin mene lasten osastolle, siellä on vaatteita melkein 170cm asti ja niissä ei ole tissitilaa
Jepulis, tämä selventyi nyt. Luulin erehtyneesti petite-mallistojen olevan pienikokoiselle ei siis vain lyhyille naisille, kun suositeltiin etsimään vaatteita niistä. Ainoat istuvat farkkuni olen löytänyt Zaran lasten puolelta, koossa 11v. Gapilta löytää t-paitoja joskus koossa xxs, ihan vinkkinä, jos joku muu ruikularimpula lukee tätä keskustelua. Lastenosaston t-paidoissa on se vika, että niissä on lähes poikkeuksetta joku dorka teksti luokkaa "Summer spirit" "I'm awesome " tmv. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen mutta että ärsyttää kun kerrankin löydät kivan t-paidan joka on vielä ihan ok laatua mutta ihan julmetun ohutta kangsta josta liivit paistavat läpi. Mikä idea tehdä t-paitoja jonka alle joutuu laittamaan topin?? aargh
sattumalta edes miesten paskalaatuisimmissa paidoissa ei ole samaa ongelmaa.
Naiset suostuvat maksamaan huonosta laadusta. Miehet eivät.
Vierailija kirjoitti:
Hitto että inhoan tätä säkkivaatetrendiä, kun muunlaisia ei löydy mistään.
Säkkivaate?
Ehdotan pitkiä housuja, jotka eivät mene tiiviisti ihoa pitkin.
Kaikilla teillä EI ole hyvät sääret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
168cm pitkä ei kai olekaan tuota petiten kohderyhmää? Sehän on ihan keskivertonaista pidempi. En ole kauhean perehtynyt aiheeseen mutta itselleni tulee mieleen jotkut 160cm tai sitä lyhyemmät.
Oikeassa olet. En ole siis oikeaa kohderyhmää pituuden kannalta mutta xs-s kokoinen ja vyötärö on korkeammalla kun on lyhyt selkä-osuus. Minulla on siis pitkät tikkujalat ja lyhyt yläosa:D. Olen kaikinpuolin "kapea". Vaatteiden ostaminen on hankalaa. Kerran sitten vahingossa kokeilin petite-malliston vaatetta ja huomasin että vyötärö oli ekaa kertaa oikeassa paikassa mutta mekko olikin muuten sitten aivan liian lyhyt...Harmi kun oli vielä tosi kiva hihaton kotelomekko.. Sen jälkeen olen joskus kokeillut petite-kokoja ja joskus sopii ihan hyvin:)
Petite on ranskaa ja tarkoittaa kylläkin siroa ja pienikokoista. Eli lyhyt ja laiha.
Otahan nyt ihan rauhallisesti ja guuglaa esiin jokin japanilainen nettivaatekauppa. Sieltä löytyy taatusti sinulle sopivan kokoisia asuja, olipa tyylisi klassinen tai villi.
Toi toppi on kai muuten ok, mutta mä olen lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen kokooni suhteessa, siis tosi lyhytjalkainen, persjalka. Mulla tahtoo vaatteet olla selästä jopa lyhkäisiä, hihat ja lahkeet liian pitkiä. Lasten farkut taas on liian tiukkoja lantion kohdalta mulle.
Käsittääkseni petite-mallistojen idea on yleensä lyhyille naisille kaavoitetut vaatteet. Nimi sikäli ehkä vähän harhaanjohtava.