Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi introvertin pitää sopeutua ekstroverttien maailmaan?

Vierailija
28.04.2018 |

Olen sosiaalisuudesta uupuva introvertti ja haluan valikoida ihmiset joihin pidän yhteyttä ja joiden kanssa kommunikoin. Ongelma on työyhteisö, joka olettaa tiivistä viestimistä ja mielestäni paljon turhien sähköpostien lähettämistä sekä yrityksen sisällä että asiakkaille ja sidosryhmille. Meillä on jopa virallinen protokolla siihen, missä ajassa vastaus tulee lähettää. Työpuhelimeen on vastattava aina. Minua tämä väsyttää enkä jaksaisi suoriutua näistä turhista tehtävistä. Määräajat ylittyvät jatkuvasti ja monesti siirrän saapuneet viestit suoraan roskapostiin. Tästä seuraa sitten syyllistäviä viestejä ja esimieskin on alkanut hiillostaa. Puheluita ei onneksi usein tule, enkä ole niihin enää kuukausiin vastannut kuin satunnaisesti.

En rehellisesti ymmärrä miksi introvertti yritetään pakottaa sosiaaliseen muottiin joka ei hänelle sovi. Toimistossa saa onneksi muuten istua kuulokkeet päässä omassa rauhassa sanomatta kenellekään mitään eli työ sinänsä soveltuu minulle.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisia vastauksia toivon.

Miten muut introvertit selviydytte työelämästä?

En selviä. Olen introvertin lisäksi myös ujo, eikä minunlaisia ymmärretä eikä suvaita työelämässä. Kiusataan vain tai luullaan, että olen ylimielinen, vaikka olen aina kohtelias.

Miesten kessken tuo introverttius on vielä pahempi juttu kuin esim naisten kesken ehkä, koska miehillä on aina kaipuuu sinne ongelman ytimeen sekä valjastaaa se käytäntöön osaksi elämääänsä ja naisillla ennemmin taipumus ummistaaa silmänsä, haaaveilla ja nähhdä asiat enemmmän toiveina sekää riittävinä siinä kuin ne ovat.

Kunn pitää asiaaa liika riittävänä ja ittsestäänselvänä, unohtaa asiat niiiden monimuotoisuudessaan kuten roskapönttö on liiika pieni ja jankuttta miehelle vie roskat, mies tuo isommaan roskapöntön ja sannoo tähän mahtuupi. Nainee halajaa sano että sinä minua rakastat, mies tätä toistaaapi, mutta eipä se nainen sitä koskaan usko.

Mieehissä on omat puolensa siiinä missä naisissakin kumpikaan ei ole seen vahvempi tai heikompi, siksi mies ja nainen ovat kaksi puollta jotka täydentävät toisiiaan ja eläväät elämänsä onnellisina lopppuun saakka.

Vierailija
22/22 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävien hoitamatta jättämisellä ei ole mitään tekemistä introverttiyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi