Miksi introvertin pitää sopeutua ekstroverttien maailmaan?
Olen sosiaalisuudesta uupuva introvertti ja haluan valikoida ihmiset joihin pidän yhteyttä ja joiden kanssa kommunikoin. Ongelma on työyhteisö, joka olettaa tiivistä viestimistä ja mielestäni paljon turhien sähköpostien lähettämistä sekä yrityksen sisällä että asiakkaille ja sidosryhmille. Meillä on jopa virallinen protokolla siihen, missä ajassa vastaus tulee lähettää. Työpuhelimeen on vastattava aina. Minua tämä väsyttää enkä jaksaisi suoriutua näistä turhista tehtävistä. Määräajat ylittyvät jatkuvasti ja monesti siirrän saapuneet viestit suoraan roskapostiin. Tästä seuraa sitten syyllistäviä viestejä ja esimieskin on alkanut hiillostaa. Puheluita ei onneksi usein tule, enkä ole niihin enää kuukausiin vastannut kuin satunnaisesti.
En rehellisesti ymmärrä miksi introvertti yritetään pakottaa sosiaaliseen muottiin joka ei hänelle sovi. Toimistossa saa onneksi muuten istua kuulokkeet päässä omassa rauhassa sanomatta kenellekään mitään eli työ sinänsä soveltuu minulle.
Kommentit (22)
Työtehtävien hoitamatta jättämisellä ei ole mitään tekemistä introverttiyden kanssa.
Mieehissä on omat puolensa siiinä missä naisissakin kumpikaan ei ole seen vahvempi tai heikompi, siksi mies ja nainen ovat kaksi puollta jotka täydentävät toisiiaan ja eläväät elämänsä onnellisina lopppuun saakka.