Voinko olla masentunut?
En oleta, että saan varman diagnoosin. Haluan vain kuulla kokemuksia, mielipiteitä yms.
- Tuntuu että suurin osa päivistä on nykyään huonoja/heikkoja. Mukaan mahtuu kuitenkin myös hyviä päiviä, mutta näitä on harvemmassa.
- Itken nykyään lähes päivittäin. Oli kyseessä sitten oma huono olo tai eläinvideo. En ole ennen ollut näin itkuherkkä.
- Muut ihmiset lähinnä pelottaa ja ärsyttää. Harvoin nautin muiden seurasta.
- Ehkä edellisestä kohdasta johtuen koen itseni koko ajan yksinäiseksi.
- Ärsyynnyn nykyään kaikesta. Koko ajan joku tekee jotain ärsyttävästi. Välillä tuntuu uskomattomalta ja lapselliselta kun vahingossa ja tahtomattani alan purkaa ärsytystä muihin ihmisiin.
- Musta on tullu ihan älyttömän vakava ja tylsä. Koen enää aika harvoista asioista aitoa iloa. Usein löydän aina jotain negatiivista kaikesta. Nauran vähemmän kuin ennen. Kaikki tuntuu suorittamiselta yms.
- Vihaan itseäni, koska en osaa enkä jaksa. Hiukset on rumat. Vaatteet on rumat. Mun luonne on ärsyttävä. En saavuta mitään. Olen yksinkertaisesti turha.
Olenko vain mahdoton tapaus vai voinko olla masentunut?
Kommentit (17)
Sähän olet kuin mä. Ahdistaa ja pelottaa, mikään ei oikein onnistu. Tulevaisuus näyttää synkältä. En oikein jaksa aloittaa mitään. Kaikki on työlästä. Itku on herkässä. Vihaan itseäni. En oikein saa iloa mistään ja notkun tietokoneella.
Noi ovat kuin oppikirjasta revittyjä tunnusmerkkejä masennuksesta. Mene lääkäriin. Siitä on mahdollista parantua mutta se vaatii työtä. Tsemppiä <3
Joo, osta uusia vaatteita ja mene kampaajalle, katso paraneeko olo?
Mulla oli samankaltaisia oireita kun sairastin masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Lisäksi ihan pienetkin vastoinkäymiset saivat aikaan itsetuhoisia ajatuksia. 3 vuotta terapiaa auttoivat ja parannuin masennuksesta. Verorahat eivät menneet hukkaan. :)
Sulla on bitchmode päällä. Lähtee pois syömällä terveellisesti, kovalla liikunnalla, päihteettömyydellä ja sillä, että lopetat paskan katsomisen telkkarista, koska olet todennäköisesti henkisesti heikko ja sinuun vaikuttaa helposti alitajuiset viestit mitä tulee telkkarista ja roskalehdistä. Sun aivot menee solmuun kun nämä lehdet kertoo sulle mitä sun pitäisi ajatella ja miten elää. Jos sä meet hakemaan lääkäriltä mitä ne tarjoo niin silloin olet ottanut vastaan muiden tavan elää ja sä olet hävinnyt.
Kyllä toi masennukselta tai ainakin kovalta stressiltä kuulostaisi. Pitkittynyt stressikin voisi vetää mielen noin maahan. Käy lääkärissä, josko löytyisi helpotusta. Tsemppiä!!
Turha noista on mennä lääkäriin jos muuten "selviää normaalisti" elämässä. Ei ne ota tosissaan. Sitten käy kuten Aviciille...
Nimimerkki kokemusta on
Kiitos sinulle joka upitat :D Itse meinasin unohtaa että edes loin tämän keskustelun
Tuolla vaatteiden ja hiusten vihaamisella meinasin sitä, että vaikka ostaisin uusia ja itselle mieluisia vaatteita se tuntuu hyvältä vain hetken, kunnes taas sama viha tulee päälle "miksi ikinä ostit tämän? olet ruma" vaikka pitäisin kyseisestä vaatteesta.
Kieltämättä liikuntaa voisi lisätä ja ruutuaikaa vähentää, mutta se tuntuu mahdottomalta.
Stressiä on koulun vuoksi paljon. En oikein tiedä miten siltä voi välttyä. Kaikki on kuitenkin pakko saada tehtyä ja ei voi oikeastaan vähentää enää mistään ja tällä hetkellä on todella helppo jakso menossa muutenkin.
Olen kerran käynyt juttelemassa lääkärille, mutta en tosin tästä asiasta, kuitenkin mielenterveyteen liittyvässä asiassa. Se oli ihan hirveä kokemus juurikin sen vuoksi koska minua ei otettu tosissaan ja valehdeltiin päin naamaa. Vaikka anelin apua mut silti melkein heitettiin pois huoneesta ja asia jätettiin kokonaan hoitamatta. Tästä on jo aikaa, mutta silti pelottaa ihan hirveästi mennä uudelleen avautumaan yhtään kenellekään.
ap
Mahdollisesti. Ammattilaiset osaavat arvioida.