Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nyt teen, tuli hääkutsu ystävältä ja toiselta tuli jo aiemmin - sama päivä!

Vierailija
28.04.2018 |

Siis virallinen kutsu tulee ensi viikolla, mutta nyt tuli tekstari. Toisen ystävän save the date, joka tuli jo talvella, on sama päivä. Tämä toinen ei ole pyytänyt säästämään päivää. Kumman jätän väliin, loukkaantuu. Nämä eivät tunne toisiaan. Tämä nyt kutsun lähettänyt on vanha lapsuudenystäväni, jota näen välimatkan vuoksi nykyään harvoin, mutta olimme lapsena parhaat kaverit ja pidämme yhteyttä lähinnä silloin tällöin soittelemalla ja joskus näemme, lähinnä niin, että kun käyn lapsuudenkodissani, käyn samalla reissulla hänen luonaan, koska asuu edelleen niissä maisemissa. Tämä, jolta sain Save the Date -kortin, on ollut lähipiirissäni muutaman vuoden ja meillä on pieni porukka, joka pidetään tiiviisti yhteyttä. Kaaso en sentää ole, mutta polttareita on jo suunniteltu.

Apuva! Mitä teen? Kumman annan loukkaantua? Välimatka on 370 km, joten molempiin osallistuminen millään tavoin on mahdotonta ja mies ei tietenkään voi tässä tapauksessa edustaa...Itse olen sitä mieltä, että tämä uusi ystävä oli eka, mutta lapsuudenystävä, jota näen harvoin...voih!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen ystävän häihin menet tietty. Olet tiennyt jo päivän ja lapsuuden ystäväsi ei ilmeisesti ole juurikaan yhteydessä, kun nyt vasta sait tietää päivän.

Vierailija
2/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sit tuli edellisen viestin jälkeen tekstari tämä lapsuudenystävän tulevan miehen siskolta, että olisiko mullakin mahdollisuus tulla polttareihin. Jotenkin nyt alkoi tuntua, että olenkohan joku varavieras sittenkin. Tunnen myös hänet, sillä oltiin samalla luokalla koulussa, tosin hänen kanssaan ei ole ollut yhteyksiä. Vastasin rehellisesti, että minulla on tullut jo toinenkin hääkutsu samalle päivälle ja joudun arpomaan. Kyllä mä taidan tämän uudemman ystävän häät valita, sillä perusteella, että kutsu tuli ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet uuden ystävän häihin, sillä hän on ilmoittanut ajoissa :)

Vierailija
4/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelisin lapsuudenystävälleni, että valitettavasti olen jo ehtinyt lupautua toisiin häihin vieraaksi. Fiksu ystävä ja morsian ymmärtää kyllä, ettet voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. Varmasti häntä harmittaa ja sinunkin kannattaa tehdä selväksi, että tilanne on kurja sinunkin mielestäsi. Loukkaantuminen asiasta ei kuitenkaan ole aikuisen ihmisen käytöstä.

Vierailija
5/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut ihan pokkana, että olet kaasona niissä toisissa häissä. Ei olisi voinut vetää hernettä näneen siitä että toiset häät on muka tärkeämmät, kun sulla olisi sielä uhan tehtävä. Mutta tietysti voit ihan suoraan sanoa, että toinen kutsu tuli ensin. Tulevaisuutta ajatellen, se uusi ystävä saattaa myös olla tärkeämpi. Mieti, kun koko porukka sitten vaikka muistelee niissä häissä tapahtuneita sattumuksia, mutta sinä olet ollut sellaisen ihmisen häissä, kenen kanssa et oikeastaan edes ole tekemisissä.

Vierailija
6/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset aikakoneen tai teleportin

Vierailija
7/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sen häihin, jonka päivämäärän tiesit ekana. Pahoittelet lapsuudenystävälle, että sinulla on jo samana päivänä toiset häät tiedossa. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
8/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelisin lapsuudenystävälleni, että valitettavasti olen jo ehtinyt lupautua toisiin häihin vieraaksi. Fiksu ystävä ja morsian ymmärtää kyllä, ettet voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa. Varmasti häntä harmittaa ja sinunkin kannattaa tehdä selväksi, että tilanne on kurja sinunkin mielestäsi. Loukkaantuminen asiasta ei kuitenkaan ole aikuisen ihmisen käytöstä.

Kun vielä lähetät jonkin lahjan, jolla osoitat, että lapsuudenystävä on kuitenkin tärkeä, niin homma on hoidettu, eikä kukaan loukkaannu.

Vierailija
9/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka varaus pätee eli osallistut sen häihin jonka kanssa olet tiiviimmin tekemisissä.

Vierailija
10/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin on kohteliasta ilmoittaa heti ettei pääse tulemaan. Asia on sitten selvä.

Vierailija
11/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolle olet ekana lupautunut.

Eihän se estä sua osallistumasta toisen polttareihin.

Väljähtyneet lapsuudenystävät uudelleen lämmitettynä on yleensä pettymys. Se että ette ole nykyään tekemisissä kertoo omaa kieltään.

Vierailija
12/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä taas valitsisin pitkäaikaisen lapsuudenystävän jollei ole aivan varma että tämä uusi tulee olemaan pitkään ja läheisemmin kuvioissa. Usein nuo aikuisiåän ystävät pysyvät vain joitain vuosia ja elämäntilanteet vie erilleen. Lapsuudesta asti säilyneet ystävyydet jatkuvat vanhuuten asti vaikka ei välillä niin tiiviisti näkisikään.

Vierailija
13/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen polttareihin, toisen häihin. Ehkä vanhan ystävän polttareihin, siellä on paremmin mahdollisuus jutella illan mittaan kuin häissä.

Vierailija
14/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jolle olet ekana lupautunut.

Eihän se estä sua osallistumasta toisen polttareihin.

Väljähtyneet lapsuudenystävät uudelleen lämmitettynä on yleensä pettymys. Se että ette ole nykyään tekemisissä kertoo omaa kieltään.

Miten niin ei tekemisissä? ap kirjoitti kun käyn lapsuudenkodissani, käyn samalla reissulla hänen luonaan, koska asuu edelleen niissä maisemissa eli välimatka estää sen ettei voi useammin nähdä, ei se että olisi jotenkin väljähtynyt suhde.

Itse olen nyt keski-ikäisenä huomannut että lapsuudenystävät tulee koko ajan tärkeämmäksi, ne muut joita on tavannut opiskelujen tai työpaikkojen yhteydessä, vieraantuvat paljon helpommin esim. muuttojen tai elämäntilanteiden muutosten myötä.

Vierailija
15/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Save the date -kortti, auts mitä pissistelyä :D

Vierailija
16/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toisen polttareihin ja toisen häihin. Olisi aika ilkeää jättää toinen kokonaan huomiotta. 

Vierailija
17/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Save the date -kortti, auts mitä pissistelyä :D

Samaa itsekin nauroin, ei ne häät nyt ole noin tärkeitä kuin ihan muutamalle lähimmälle, jotka jo muutenkin tietävät pvm:n. Muut sitten katsoo lähempänä ajankohtaa onko vaikka lomamatka mieluisampi kuin joku serkun kaiman pönötysjuhla.

Vierailija
18/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toisen polttareihin ja toisen häihin. Olisi aika ilkeää jättää toinen kokonaan huomiotta. 

Ovatko ne polttaritkin muka samana päivänä? Miksi ei voisi osallistua molempien polttareihin ja toisen häihin?

Vierailija
19/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne polttaritkin muka samana päivänä? Miksi ei voisi osallistua molempien polttareihin ja toisen häihin?

Ei ole tietoa toisista polttareista, toiset on alustavasti sovittu. Unohtui mainita, ettei olla mitään "teinejä". Kyllä minuakin tuo save the date vähän huvitti, mutta täällä päin tuntuu olevan aika yleistä. Mä en tiedä, mä en haluaisi olla pois lapsuudenystävänkään häistä. Myös sulhanen on tuttu, ei hyvä tuttu, mutta joskus teinivuosina vietettiin aikaa yhdessä sama porukka, jostain syystä tää sulhasen sisko ei ollut siinä porukassa mukana. Nää löysivät toisensa silti vasta ns. aikuisena. Tämä uudempi tuttavuus on vähän itseäni nuorempi. ap

Mä heitän arpaa?

Vierailija
20/20 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden ystävän häihin ja molempiin polttareihin ja lahja lapsuudenystävälle. Kuinka usein lapsuudenystävä käy sun luona = eli näkee vaivaa teidän yhdessäolon suhteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan