Indoeuropeistiikan oppiaine todellako lopetettu?
Tarkoituksenani oli hakea lukemaan indoeuropeistiikkaa tämän vuoden paasykokeissa, mutta nyt en enää löydäkään koko oppiainetta Helsingin yliopiston sivuilta?! :( Onko todellakin lopetettu koko aine? En keksi mitään muuta ainetta, mikä kiinnostasi yhtään niin paljon.
Kommentit (12)
HY:n opiskelijat hoi, kenelläkään tietoa tästä? Onko indoeuropeistiikan kursseja edelleen mahdollista käydä jonkin toisen aineen opiskelijana? Minkä aineen kokeella pääsee helpoiten sisään?
Nyt rupesi kiinnostamaan, että mitä se indoeropeistiikka on. Voiko joku kertoa?
Kertokaa nyt joku, itsekin lukiolaisena olisin kiinnostunut kyseisestä opintopolusta.
Hakuaika on päättynyt jo maaliskuussa (Suomen korkeakoulut), turha yrittää nostaa tätä ketjua enää.
No minä nyt haluaisin keskustella kyseisestä oppiaineesta jonkun kanssa, vaikka tämän vuoden hakuajat olisivatki jo päättyneet. Kukaan kavereista ei jaksa kuunnella mun indoeuropeistiikka-intoilua, eikö edes täältä saa sympatiaa :(
Tämän vuoden hakuajat meni jo harmi vaan. Ensi vuonna aion kuitenkin olla ajoissa liikkeellä. Olkaa ystävällisiä ja kertokaa asiasta enemmän tietävät, missä indoeuropeistiikka voi lukea?
Voi jumpe että ketuttaa. Olisin itsekin halunnut kyseistä alaa opiskelemaan ja tutkimaan, mutta olen näemmä auttamattomasti myöhässä.
Sinällään tietty ymmärrettävää, että kaikki eivät jaa innostusta ja intohimoa kieliteisiin. Oma unelmani olisi löytää todisteet indoeurooppalaisen kantakielen olemassaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Oma unelmani olisi löytää todisteet indoeurooppalaisen kantakielen olemassaolosta.
Tässä on hieno unelma! Minuakin aihe kiinnostaa, jos oppiainetta ei voi opiskella pääaineena, niin mistä saa lisätietoa aiheesta?
No jos nyt olit sitä etsimässä niin aika lailla myöhässä oisit ollut vaikka oisit löytänykin.