Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilla 37,5 C ja vähän yskää. Veisitkö huomenna hoitoon?

Vierailija
23.04.2006 |

Toisella ollut eilen vähän enemmän lämpöä, toisella nousi tänään tuohon " kuumeeseen" .

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voithan viedä, mutta riskinä se, että nousee päivän mittaan ja sinut soitetaan hakemaan lapset.

Vierailija
2/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleiskunto kyllä laskee lapselle melko pienessäkin kuumeessa, joten ei ole lapsille mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että päiväkodeissa lapset saa kaikki taudit kun vanhemmat tahallaan vie sairaat lapsensa sinne!

Jos et yhtään ajattele toisten lapsia, niin voisit edes omiasi ajatella.

Lasten on parempi sairastaa kotona kuin olla kipeänä tarhassa.



Ihmettelen sinunlaistesi vanhempien toimintaa...!

Vierailija
4/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein mittari on LAPSEN JAKSAMINEN. Esimerkiksi oma 1,5 v oli koko viime viikon kotona siksi, että yski yöllä eikä saanut kunnolla nukuttua -> oli päivällä väsynyt eikä olisi jaksanut yksillä päiväunilla muiden tahdissa. Kuumetta ei ollut, mutta ei olisi tullut mieleenkään viedä lasta hoitoon.

Vierailija
5/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinneuvontaan, ja aina on siellä eri ihmiset sanoneet, että vasta 38,5 on lapsella kuumetta. Me ollaan ainakin aina viety lapsi hoitoon, jos ei lämpö ole ollut yli tuon. :o



6

Vierailija
6/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mikäli halutaan tarkka kehon lämpötila, lämpö on mitattava peräaukosta. Peräaukosta mitattuna kehon normaali lämpö on 37 astetta. Jos lämpö on aamulla peräaukosta mitattuna 37,5 astetta tai enemmän, henkilöllä on kuumetta. Illalla kehon lämpö on korkeampi, tällöin vasta 37,8 astetta lasketaan kuumeeksi."



Lähde: sairas lapsi -sivusto



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumetta.

Vierailija
8/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitenkin niin, että kun lämpö ylittää yli 37, 5 asteen puhutaan normaalisti kuumeesta, mutta lääkinnällistä hoitoa tarvitaan vasta 38.5 ylitettäessä ja sairaalahoitoa ei vielä lähelläkään tuota lukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen opiskelija kolmatta vuotta, erikoissairaanhoitaja lastenpolilla

Vierailija
10/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viileämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi hetkeäkään uskoa, että ammattilaiset olisivat puhuneet sinulle moista pötyä! Voisin hyvin kuvitella, etteivät ole suosittaneet lääkäri- tai kuumelääkehoitoa alle 38.5 asteen kuumeiselle, mutta että höpisseet jotain mikä ei ilmiselvästikään ole totta. Ja kuumehan on totutusti merkki elimistön taistelemisesta tulehdusta vastaan. Ei mitään kelloja lyö korvien välissä jos lapsi keuhkokuumeessa, mutta ei ole kuumetta??? Et sitten kyseenalaista ollenkaan jos minäkin sanoisin, että pää kuuluu lyödä seinään? (vinkki: sekin on väärä neuvo)

Vierailija
12/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kotiäiti vai miten pystyit olemaan kuumettoman lapsen kanssa viikon pois töistä? En usko että meillä terveyden hoitaja tai lääkäri noilla perustein kirjoittaisi työnanatajalle paperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tietysti myös jaksamisesta muuten, mutta mä olen pitänyt yleensä aina sen yhden täysin lämmöttömän päivän välissä. Ja kotona jopa vaikka ei ole kuumetta, jos on mielestäni liian väsynyt ja räkäinen.

Vierailija
14/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, meille sanottiin, että on olemassa kuumeettomiakin keuhkokuumeita. t. 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitseeko tuollaista edes kysyä tai pohtia????



Puolikuntoisen /sairaan lapsen paikka on kotona, ei päiväkodissa.

Vierailija
16/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä tollasia aikuisia jotka edes miettii moista .

Vierailija
17/17 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele toisten lapsia, jos et omiasi. Sinun lapsesi tartuttavat toiset lapset ja heidän vastustuskykynsä ei välttämättä ole niin hyvä kuin sinun lasten. Toiset lapset saattavat sairastua samasta pöpöstä pahemmin kuin omasi, ensinnäkin näiden lasten olo on kurja + heidän vanhempansa joutuvat olemaan sitten pois töistä tai hoitajanne sairastuu tms. Sä saattaisit joutua oleen töistä pois vaan päivän ja teidän muksut toipuis. Entä ne muut lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän