Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiton jäsenmaksut ja verotus. Apua!

Vierailija
28.04.2018 |

Eli teen keikkaa vähän sinne ja tänne ja maksan itse liiton jäsenmaksut aina sen mukaan mitä olen saanut palkaa kuukaudessa. Nyt tuossa veroilmoituksessa seisoo joku summa, mitä olen verottajan mielestä maksanut jäsenmaksuja, mutta mistä voin tietää, onko se oikein. En todellakaan ole pitänyt mitään kirjaa että paljonko olen vuoden aikana jäsenmaksuja maksanut!

Mistä voin tietää onko tuo oikein? Saako verottaja tiedot suoraan liitolta vai pitääkö minun pyytää liitosta tieto, että paljonko olen sinne v. 2017 maksanut maksuja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taitaa saada nuo suoraan, kerran taisin tarkistaa itse ja täsmäsi.

Vierailija
2/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sen verran random summa tuossa on ja sentilleen laitettu, että en usko, että olisin verokorttia aikoinaan laskiessani osannut tuollaista sinne arvioida. Ehkäpä siis luotan tuohon.

Kiitos.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käteisellä ilman kuittia maksanut...? ;D

Vierailija
4/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyllä virhe tuossa, kun viime vuonna vaihtui firma (jatkettiin vanhoina työntekijöinä). Jäsenmaksut eivät olleet siirtyneet oikein verottajalle, vaikka menivät suoraan palkasta. Jäi monta sataa uupumaan. Onneksi joku kollega huomasi, niin korjattiin. 

Vierailija
5/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo sen verran random summa tuossa on ja sentilleen laitettu, että en usko, että olisin verokorttia aikoinaan laskiessani osannut tuollaista sinne arvioida. Ehkäpä siis luotan tuohon.

Kiitos.

ap

Voi tarkistaa liiton sivuilta tai soittamalla. Tiedot menevät liitoista suoraan verottajalle. Jo toisen kerran oli kohdallani mennyt väärin, puuttui 314 €. Olivat tehneet korjausajon, mutta ei ehtinyt ajoissa. Oli helppo tarkistaa, kun katsoi vuoden 2017 viimeistä palkkalaskelmaa.

Mutta itsemaksavana tietenkin vaikempaa, vaikka löytyyhän ne tiliotteista. Jos eivät ole tallella, niin löytyvät pankin sivuilta. Kannattaa tarkistaa joka tapauksessa.

Vierailija
6/6 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotukseen liittyvät kuitit eli jäsenmaksukuitit pitää aina säilyttää oliko peräti 5 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme