Onko kellään askelmittaria? Paljonko on lukema päivän päätyttyä?
Mulle oli kyllä aikamoinen järkytys että miten vähän tavallisessa päivässä askeleita tulee.
Kuulin jostain että noin 7000 askelta pitäis päivässä ottaa jotta kunnossa pysyis. Jää tosi reippaasti alle.
Miten teillä muilla?
Kommentit (2)
Mä kuulin tuosta, että 10 000 on hyvä määrä.
Pidän itseäni " rapakuntoisena" ja erittäin ylipainoisena (ihannepainoon on n. 35kg matkaa) ja otin pari viikkoa sitten askelmittarin käyttöön jonkun lehtijutun perusteella, jossa joku terapeutti sanoi että tulee yleensä se kymppitonni mutta jos istuu kokouksissa koko päivän ja ajaa työmatkat omalla autolla niin tulee vain 3000-5000 askelta.
No mulla on ollut pienin päivä 6000 askelta ja silloin tuntui siltä että olin sohvaperuna koko päivän. Työpäivinä tulee n. 8000-9000 askelta (istumatyö, mutta täytyy välillä pomppia suuntaan ja toiseen, lisäksi lapsen hoitopaikasta kävelen töihin ja töistä hoitopaikkaan, lapsen kanssa kuljen bussilla).
Muutamina " kuntoilupäivinä" on tullut reilusti enemmän esim. viime viikonloppuna maalla käytiin koirien ja taaperon kanssa lenkillä ja askelia kertyi pelkästään siitä lenkistä 13 000 + muuten päivän arkiaskeleet lisäksi.
Pitää ihan tehdä töitä että saisi niitä kasaan. Keskimäärin mulla tulee 5000-7000, kuntoilupäivinä n. 9000. Kymmenen olisi kuulemma hyvä!