Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras kasvisruoka?

Vierailija
27.04.2018 |

Kiinnostaisi alkaa syömään enemmän kasvisruokaa, mutta tuntuu etten nyt osaa tehdä muuta kuin ylimakeita mössöjä. Vinkit kehiin siis!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monia...mutta esim falafelit, linssipihvit, kasvikermaperunat, soijapyörykät, tortillat tofulla, tacosipsut + linssimössö, wokit, riisi+linssicurry, kasviskeitot/kasvissosekeitot, pastasalaatti, pasta+pesto, röstipihvit, vegelasagne, perunamuusi+soijasuikalekastike, papupata, itse valmistettu vegepitsa, lounassämpylät/täytetty patonki, raastesalaatit jne jne..

En oikeesti osaa päättää. Joka ruoka on mun lempiruoka 🤔.

Vierailija
2/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanzane alla parmigiana.

Rakastan Välimeren ja Lähi-Idän ruokia, ne on ihan fantastisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin hummus 😋

Vierailija
4/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuripasta, pestopasta, falafelit, hampparit kasvispihvillä, tofukorma.

Vierailija
5/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persiljapuntit korvissa, niin eipä kuulu muijan valitus!

Vierailija
6/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijabolognese, eli muuten normaali bolognese, mutta jauhis korvattu soijarouheella. En keitä soijarouhetta, vaan liotan vedessä, turpoaa sopivasti kasvisten käsittelyn aikana. Kun käyttää lisäksi lihaliemikuutiota tai lihafondia, voi jopa huijata hölmöjä väittämällä, että on normaalibolognesea:)

Vierailija
7/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolmio LUOMU valmiskastike + soijasuikaleet ja Runno penne pasta 😁

Vierailija
8/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijabolognese, eli muuten normaali bolognese, mutta jauhis korvattu soijarouheella. En keitä soijarouhetta, vaan liotan vedessä, turpoaa sopivasti kasvisten käsittelyn aikana. Kun käyttää lisäksi lihaliemikuutiota tai lihafondia, voi jopa huijata hölmöjä väittämällä, että on normaalibolognesea:)

Parasta soijarouhetta tulee mun mielestä kun ei liota ollenkaan vaan paistaa kuivana rasvassa pannulla ja sitten lisää vettä/kasvislientä erissä.

Vierailija
9/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä Helsingissä Silvopleessä syömässä niin ette kykene vastaamaan kysymykseen koska siellä kaikki on järjettömän hyvää.

Vierailija
10/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://marianniina.com/2016/08/02/tuoretomaattipasta/

Tungen tätä aina joka paikkaan, on mun mielestä niin hyvää :D

Vierailija
11/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tex mexistä: tortillat, quesadillat (syön juustoa) ja enchiladat. Käytän proteiinina soija- tai härkäpapurouhetta tai soijasuikaleita, kaikki papusekoitukset ja -kastikkeet totta kai. Rouheita voi käyttää myös lasagneen tai pizzaan. Pidän täytetyistä paprikoista, ja tuli kokeiltua myös fetatäytteistä myskikurpitsaa.

Vierailija
12/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tex mexistä: tortillat, quesadillat (syön juustoa) ja enchiladat. Käytän proteiinina soija- tai härkäpapurouhetta tai soijasuikaleita, kaikki papusekoitukset ja -kastikkeet totta kai. Rouheita voi käyttää myös lasagneen tai pizzaan. Pidän täytetyistä paprikoista, ja tuli kokeiltua myös fetatäytteistä myskikurpitsaa.

Ootko koittanut tortilloja tofulla? Pieniksi kuutioiksi ja käristä hyvin pannulla. Ihanan rapeita 😍

Vierailija
13/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat kasvistäytteellä, ja tosi paljon salsaa! Entä tortillapelti, aivan mahtavasti toimii myös kasvistäytteillä. Toivottavasti aiot syödä vielä maitotuotteita ja erityisesti juustoja.

Kasviskaalilaatikko.

Vierailija
14/25 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikasta salaattia sivuun, jos tuntuu ylimakealta mössöltä. Vähän spicympää kuten rucolaa.

Meillä mies osaa koostaa täydelliset annokset, niin että on makeutta, raikkautta, happamuutta ja vähän tulisuutta. Joskus harvoin jos on keittoa, niin ne muut maut ovat sitten leivällä.

Vierailija
15/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä parempaa tulee jos korvaat tuon soijapurun munakoisosilpulla! Itse en noita korvikkeita tykkää käyttää ruuassa joten kasvikset kasviksina.

2

Vierailija
16/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan ihastunut intialaiseen banaani-linssipataan. Sopii myös vegaaneille.

Myös soija-makaronilaatikko on hyvää! Ja joku mainitsikin bolognesen, mutta linssi-bolognese on mielestäni vielä parempaa kuin soija-versio.

Vierailija
17/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://avirtualvegan.com/one-pot-spicy-vegetable-rice/

tuota tein tällä viikolla ja tosi hyvää oli, itse heittäisin vielä lisää mausteita 

Vierailija
18/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkiksestä pastakastike. Muttia, basilikaa, sipulia, suolaa, pippuria, chiliä, härkis original-paketti ja kaurakermaa. On hyvää. 

Makaronilaatikko hernerouheesta. 

Tortillalätyt. Sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa paistettuna, salsaa, kaurafraichea, guacamolea, rehuja, useimmiten paistan myös nyhtökauraa ja maustan jollain valmiilla fajitasmaustepussilla. 

Linssikeitto. Teen siis samanlaisen keiton kuin esim. jauhelihasta, mutta lihan tilalle punaisia linssejä. 

Kasvislasagne. 

Vierailija
19/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki munakoisosta. Kokeile vaikka herkkusienimoussakaa.

Vierailija
20/25 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta soijarouhetta tulee mun mielestä kun ei liota ollenkaan vaan paistaa kuivana rasvassa pannulla ja sitten lisää vettä/kasvislientä erissä.

Minä käytän tuohon todella runsaasti rasvaa (voita ja oliiviöljyä) ja mausteita sekaan myös. Yleensä curryjauhe, savustettu paprikajauhe, chili, garam masala. Tietysti voi käyttää niitä mausteita mitä haluaa, mutta rasvaa pitää olla paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme