Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta salasanaa sinun pitää muistaa päivittäin/viikoittain?

Vierailija
27.04.2018 |

Raah.

Alaovi
Verkkopankki
Maksukortit
Työpaikan hälykoodi
Kirjastokortti

Ja kuinka monta salasanaa sinulla on ns. automaattikirjautimisessa? Itse hokasin, että vaikka noita muistettavia on paljon, ihan liikaa on pelkällä "muista salasanani" -toiminnolla......

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Vierailija
2/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi verkkopankkia, kaksi pankkikorttia. Netissä kaikki paitsi noi pankit on tallennettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian monta. On lakanut jo rajoittaa niiden käyttöä.

Kaikki lasten helmi-salasanat, verkkopankit, sähköpostit, puhelinhtiöt jne jne. Sitten on vielä lukuinen määrä erilaisia tunnuskuluja muistettavana.

Vierailija
4/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Ei se kuitenkaan ongelma ole. Salasanat ovat kuitenkin parempi vaihtoehto kuin joku biometrinen tunnistus ja ei salasanaa. Sormenjäljethän eivät ole salasanan korvike vaan käyttäjätunnuksen korvike.

Vierailija
5/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Unohtelen niitä, ja siitä syntyy sotkua harva se päivä.

Vierailija
6/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkopankki

Pankkikortti

Facebook

Pari keskustelupalstaa, joihin olen rekisteröitynyt

Fonecta ( käytän töissä )

Etsin uutta työtä ja julkishallinnon sivustot vaatii rekisteröitymisen salasanoineen

Kirjasto

Kahden kotiläppärin salasanat

Puhelimen salasana

Siinähän sitä.

Vierailija
7/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-verkkopankki

-pankkikortti

-puhelin

-facebook

-2 sähköpostia

-n. 5 nettikauppaa

-kirjastokortti

-läppäri

-se nettimaksusovellus en muista nimee

Vierailija
8/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarvitsee muistaa vain kahden pankkikortin tunnusluvut. Esimerkiksi eri sähköpostiosoitteideni salasanat ovat sen verran monimutkaisia että niitä ei ole edes tarkoitus muistaa ulkoa. En kuljeta mukana mitään verkkopankin käyttäjätunnuksia tai muuta vastaavaa, sillä maksan laskut kotona olevalla tietokoneella. Erilaiset salasanat ja käyttäjätunnukset löytyvät vain huolellisesti säilytettynä paperille kirjoitettuna.

Vierailija
9/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimen "koodi"

työpuhelin koodi

pankkitunnusluku

pankkikortti

wilma

sähköposti

työsähköposti

työpaikan ovikoodi

työpuhelimen koodi

pankkiunnukset

koodit instaan, faceen. netfliks, ruutu, katsomo

Vierailija
10/10 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tarvitsee muistaa vain kahden pankkikortin tunnusluvut. Esimerkiksi eri sähköpostiosoitteideni salasanat ovat sen verran monimutkaisia että niitä ei ole edes tarkoitus muistaa ulkoa. En kuljeta mukana mitään verkkopankin käyttäjätunnuksia tai muuta vastaavaa, sillä maksan laskut kotona olevalla tietokoneella. Erilaiset salasanat ja käyttäjätunnukset löytyvät vain huolellisesti säilytettynä paperille kirjoitettuna.

Ärsyttävän suunnitelmallista! Joka kerta kun etsin itse jonnekin paperin nurkkan kirjoittamaani salasanaa, käymielessä, että voisi olla vaikka vähän jerjestelmällisempi. Mutta tuo ajatus menee pois heti kun pääsen kirjautumaan jonnekkin. Eilen piti taas keksiä uusi salasana, että pääsin eräässä haussa eteenpäin. Tais tulla tällä kertaa joku "salasana3"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä