Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laukkuvarkaaksi leimattu

Vierailija
27.04.2018 |

Viime kesänä (entinen) ystävättäreni pyysi minua siivoamaan äitivainajansa huushollia.
Siellä oli hieno laukku varmaan jostain 70 luvulta ja minä ihailin sitä. Se oli sellainen nahkainen iso "lännenlaukku" , jossa toinen puoli oli kobelliinikangasta.

Laukku hävisi ja kanttura alkoi minulle soittelemaan, että missähän se laukku mahtaakaan olla. Lopulta hän vei minut äitinsä asuntoon ja sanoi, että nyt etsitään joka paikasta ja jos ei löydy, niin sinä olet sen ottanut.
Vastasin, että itse saatoit minut bussipysäkille, että oliko se iso laukku minulla? Ei ollut, kun minulla oli vain kävelysauvat ja kännykkä ja bussikortti taskussa.
Eukko soperteli että niin niin mutta jos jotenkin toisella kertaa olet sen ottanut.
Helvetti, olen käynyt asunnossa vain sen 2 kertaa.

Kukaan muu ei ollut minun ja hänen lisäkseen siellä käynyt, vaikka perikuntaa on jopa samassa kaupunginosassa.

Noh, laukku löytyi! Veljensä tytär oli halunnut jotain mummonsa tavaroita ja oli pakannut NE TÄHÄN NIMENOMAISEEN LAUKKUUN!
Sain asian vielä tietää ihan sattumalta, kun ENTISEN ystävättäreni aviomies möläytti asian.

Sainko anteeksipyyntöä varkaaksi syyttämisestä? No en, koska "pikkujuttu". Niin pikkujuttu, että siitä soiteltiin jopa jouluaattona.

Keksisikö joku jotain nasevaa sanottavaa, kun minua pyydetään Helluntaina heidän kesämökilleen suursiivoukseen. Olen jo monena vuonna siellä ollut palkatta komenneltavana. Pariskunta maksaa polttoaineista ja ruuista puolet ja minä puolet. Perillä rouva kertoo mistä urakasta minun tulee suoriutua. Hän "kokkaa ja järjestelee kaappeja". Miehensä tekee puusavottaa, lämmittää saunaa ja putsaa grillikotaa.
Enää en aio sinne mennä. Ettei sieltä vaan häviä mitään...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tapahtui vieläpä Porvoossa.

Ap.

Vierailija
2/19 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan et "pidä tunkkis" ja lyö luuri korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se, Porvoo, aika vekkuli kaupunki, jossa tapahtuu sitä ja tätä.

Vierailija
4/19 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joulun jälkeen ette ole ollut tekemisissä ja nyt pyytää siivoukseen?

Vastaisin vain että en valitettavasti tule kun siellä saattaa olla laukkuja joita en voi vastustaa.

Vierailija
5/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut Porvoon lähelläkään.

Ja olemme kyllä olleet yhteydessä ennen ja jälkeen joulun. Mutta mainitsin tuon jouluna soittelun ihan vaan siksi, että vaikka rouvan mielestä tämä laukun löydyttyä olikin pikkujuttu, se tuli hänelle joulunakin glögipäissään mieleen. Niin mukavaa on saada jouluaattona puhelu, jonka aiheena ei ole muu kuin laukku jota niin ihailin ja joka nyt on mystisesti hävinnyt.

Vierailija
6/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori en voi tulla etten tuu taas syytetyksi varkaaksi"

Vierailija
7/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tekee mieli näpäyttää, odotan innolla palstalaisten luovia ehdotuksia :-)

Itse sanoisin vaan, että kiitos kutsusta, mutta ei käy.

Vierailija
8/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kobelliinikangas? :D

Vierailija
9/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, ettet tule, kun ei heidän mökillä kuitenkaan ole mitään varastettavan arvoista. Miksi hitossa joudut muuten maksamaan puolet kolmen hengen kuluista siitä, että hyvää hyvyyttäsi siivoat toisten ihmisten kämppää?

Vierailija
10/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että hän käyttää sua vain ilmaisena siivousapuna. Näettekö muulloin? Minkälaista ystävyyttä tuollainen on? Pidä puolesi ja etsi parempia ystäviä.

Vierailija
11/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ap sen sanoit. "En taida tulla, ettei taas katoa jotakin"

Vierailija
12/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus kirpaisee eniten eli ei kannata sutkauttaa vaan sanoa suoraan.

En ole tulossa mökille. Olet syyttänyt minua varkaaksi etkä ole anteeksi pyytänyt. Olet käyttäytynyt niin huonosti etten halua tulla.

Sitten tulee väkinäinen anteeksipyyntö tai haukkumista.

Jos tulee anteeksipyyntö niin sanot, että harkitset anteeksi antamista. Jos tulee haukkumista niin suljet puhelimen. Jos tulee selityksiä niin kuuntelet ja sanot ettei tuo kuulosta anteeksipyynnöltä.

Sen jälkeen kysytään avuksi mökille. Siihen sanot ettet tule. Se muija pyytää anteeksi vain saadakseen piian. Vähänkö sitä kirpaisee kakistella kurkustaan anteeksipyyntö, jolla ei saakaan ilmaista piikaa.

Mökkisapuskat ja polttoaine pitäisi jakaa muuten kolmella, ei kahdella.

Vierailija
13/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gobeliinikangas

Vierailija
14/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Joudut vielä maksamaan siitä, että menet ilmaistyöhön mökille???? Kyllä heidän vähintään pitäisi maksaa itse bensat ja tarjota sinulle ruoat. Törkeää. Älä mene.

Vierailija
15/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä siis siivoat muiden asuntoja ja mökkejä? Saatko sä jotain palkkaa siitä?  Tai onko tämä varkaaksi syyttelijä vastavuoroisesti tullut teille auttamaan suursiivouksessa?

Vierailija
16/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Itselläni oli ystävä joka oli syyttänyt muo jonkun korun varkaaksi. Joku kultainen kaulakoru. En edes pidä sellaisista koruista ja MIKSI IHMEESSÄ varastaisin kun voin ostaa niitä kaupasta?? Kyllä otti päähän kun kuulin tämän heidän eron jälkeen sen mieheltä. Siihen kyllä loppui meidän ystävyys. Ihme sekopää.

Vierailija
17/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi koskaan auttanut sua vastavuoroisesti? Ystävyyssuhde on molemminpuolista.

Vierailija
18/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, ap, jos tämä on totta. Lopetat NYT sen kynnysmattoilun ja nöyristelyn. Sanot hänelle, tai kirjoitat vaikka kirjeen, että et enää halua olla hänen ja perheensä kanssa missään tekemisissä. Sanot, että tähän päivään loppui se, että te käytätte minua hyväksi ja syytätte omista virheistänne mm. varkaaksi, ettekä omaa käytöstapoja ja osaa pyytää anteeksi. Ja lopuksi vielä kiitos kokemuksista ja hyvää loppuelämää.

Sitten et enää puhu, vastaa, avaa ovea.

Vierailija
19/19 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan naisten "näpäyttelyä", jotenkin niin tyhmää ja olevinaan älykästä mutta ko. henkilö npäyttelynsä jälkeen näyttäytyy minulle kyllä keskivertoa tyhmempänä.

Kuten joku sanoi, sano asiasta suoraan ilman mitään typeriä näpäyttelyjä. Sanot totuuden ja suoraan miltä tuntui, se on aina paras vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi