Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
681/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin miettiä, mitkä Arttu Wiskarin biisit sopisivat kenenkin suuhun. Tulee olemaan mielenkiintoista katsoa, miten ne mahdollisesti sopivat. Useat Arttu Wiskarin tekstit ovat yllättävän synkkiä ja käsittelevät sellaisia elämän nurjia puolia, joita kaikki eivät joudu koskaan kokemaan. Toiset taas eivät muuta koekaan.

Wiskarin tuotannossa on myös huumoriosasto, mutta sopiiko sekään muiden suuhun?

Kaikki Arttu Wiskarin tekstit on tehnyt hänen bändinsä basisti, Janne Rintala. Arttu ei ole sanan sanaa kirjoittanut vaikka väittää olevansa"lauluntekijä".

Kiitos tiedosta! Luulin että Arttu on sanoittanut. Mutta joka tapauksessa minun on vaikea kuvitella jotain Kahvimaitoa vaikkapa Dannyn suuhun.

Vierailija
682/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luullut, että Danny olisi pystynyt auttamaan Terhiä, hänhän on nähnyt vaikka mitä urallaan. Toisaalta, jos Terhi ei puhunut ongelmistaan eikä pyytänyt apua, vaikea siinä on auttaakaan. Mira kertoi ystävystyneensä erityisesti Dannyn kanssa, ja painotti Dannyn pitkää elämänkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danny ja Terhi vaikuttavat olevan noissa ruokapöytätilanteissa todella vaivaantuneita ja jotenkin kiusaantuneita. Danny välillä heittää jonkun elämänviisauden, mutta muutoin antavat muiden hoitaa puhumisen.

En tiedä teistä muista, mutta ainakin mulle oli TV-historiani absoluuttisesti nolottavin tilanne katsoa sitä Kasmirin käytöstä ja kuunnella lesoja puheita. Ihan kuin tyyppi itsekään (televisiokatsojien lisäksi) ei pystynyt uskomaan, että hänet on edes valittu ohjelmaan... ja se salakatselujutusta itkeminen..... Mielestäni niiiiiiin läpinäkyvää valkopesemistä, kyllä siellä on Kasmirikin ollut bongokautta availemassa, tyttöystävästään huolimatta.

Vierailija
684/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Danny ja Terhi vaikuttavat olevan noissa ruokapöytätilanteissa todella vaivaantuneita ja jotenkin kiusaantuneita. Danny välillä heittää jonkun elämänviisauden, mutta muutoin antavat muiden hoitaa puhumisen.

En tiedä teistä muista, mutta ainakin mulle oli TV-historiani absoluuttisesti nolottavin tilanne katsoa sitä Kasmirin käytöstä ja kuunnella lesoja puheita. Ihan kuin tyyppi itsekään (televisiokatsojien lisäksi) ei pystynyt uskomaan, että hänet on edes valittu ohjelmaan... ja se salakatselujutusta itkeminen..... Mielestäni niiiiiiin läpinäkyvää valkopesemistä, kyllä siellä on Kasmirikin ollut bongokautta availemassa, tyttöystävästään huolimatta.

Muutamien ihmisten juttujen taso erityisesti aamiaisella on sellaista, että ei yhtään ihme, jos Danny tuntee olevansa toiselta planeetalta, eikä ole paljon sanotta sellaiseen keskusteluun. Kasmirista ja salakatselujutusta sen verran, että jos ei ole lukenut niitä oikeuden pöytäkirjoja, on ihan turhaa valittaa jostain valkopesemisestä. Jokainen voi lukea ne pöytäkirjat ja Hesarin jutun, ja Kasmirilla oli täysi oikeus ottaa asia esille ja kertoa oma osuutensa siinä.

Vierailija
685/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja että oli huonoja vetoja kaikki. Dannylla oli vähän yritystä mutta hirveetä kökköä kaikki muut. Paljon kiinnostavampia oli välispiikit Terhin urasta.

Vierailija
686/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nocturne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siis tullut sitä SMG-materiaalia, mitä olisin toivonut, harmi. Joku ystävällinen spoilaaja voisi vielä kertoa, kuka veti parhaiten?

En saa sanoa parasta mut tässä muunlaiset arviot:

- Dannyn esitys hauska ja leikkisä.

- Kasmirin esitys laulullisesti paras.

- Sanilla instrumentaalisesti eniten panostusta esitykseen.

- Mira Luodilla hyvin omaperäinen ja fyysinen esitys, tykkäsin.

- Akilla taas kerran hiukan tylsähkö esitys, mutta näytti olevan Terhille mieluinen.

- Artun esitys hyvin koskettava, mut toisaalta kyseistä biisiä on aika mahdotonta esittää ei-koskettavasti.

Pakko näin toisena SMG-fanina kysyä, et mitä biisejä olisit halunnut kuulla?

En ole tuo alkuperäinen SMG-fani, mutta itse olisin halunnut kuulla vaikkapa jonkun näistä: Kun tuuli oli viilee, Minne katosi päivät, Hölmö rakkaus, Kaunis Marjaana.

Yllättävää suorastaan ettei yhtään SMG:n biisiä valittu mukaan erityisesti kun sarjaan osallistuva on pääsääntöisesti sanoittanut KAIKKI kappaleet toisin kuin UB:ssa...johtuukohan levy-yhtiöstä? SMG:n levyt julkaistu eri yhtiössä kuin UB:n?

Kappaleet ”Valmis” ja ”Ei paniikkia” ovat SMG:n. Olisin kyllä kuullut mieluiten itsekin enemmän SMG:n biiseistä versioita, useat niistä on todella koskettavia helmiä.

T. Kolmas SMG-fani

Jotkut kappalevalinnat voivat selittyä sillä, että kaikilla osallistujilla ei riitä ääniala kovin vaativiin vetoihin. Nuo muistaakseni ovat siinä mielessä aika helppoja.

Vierailija
687/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan hullulta, että jos siellä tosiaan on teetetty niin pitkiä päiviä, että unet jäävät 4-6 tuntiin. Itse olisin varmasti muutaman päivän jälkeen jo ihan sekaisin ja kärttyinen jo yksin univajeen vuoksi.

Ulkomusiikillisesta puhuen, Miralla on vaihdellut tosi lennokkaasti hiustyyli eri jaksoissa. Mitähän seuraavassa :) ?

Vierailija
688/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä asia sai Terhin itkuiseksi (näkyi viime jakson lopun ennakkoklipissä)?

Artun esitys

Oliko se niin kamala?

Vierailija
689/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä asia sai Terhin itkuiseksi (näkyi viime jakson lopun ennakkoklipissä)?

Artun esitys

Oliko se niin kamala?

Ei, vaan niin vakuuttava. Arttu sai Terhin ymmärtämään miksi se kipale koskettaa niin monia, teki Terhitä kappaleen yleisön. Se oliki ihan tois hyvä, Arttu on hyvä laulaja ja vankka tulkitsija. 

Vierailija
690/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miralle sopisi Sirpa. Dannylle Mökkitie. Sanille vaikka Kun me diskossa suudeltiin tai Meidän biisi. Tuntematon potilas saataisiin helposti kuulostamaan Happoradiolta.

Vierailija
691/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tunne, että Kasmir edelliset kaudet katsottuaan oli oikein suunnitellut kaikki puheet ja itkut. Sekin kun puhui kuinka mahtavaa tämä on ollut ja kuinka kaikkein parasta on, että on saanut kuusi uutta ystävää. Tyhmempikin huomaa, että tuossa porukassa ei moista ole tapahtunut. Aiemmilla kausilla on ollut havaittavissa selkeää lähentymistä osallistujien kesken. Nyt ei.

Vierailija
692/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa tämä ohjjelma on kiusallista katsottavaa. Joku Kasmis suurena starana kertomassa biiseistään, Wiskari ja Sani tilannetajuttomina suoltamassa juttujaan miettimättä lainkaan kontekstia, Danny ja Terhi yrittävät vain jotenkin kestää tilanteen.

Vierailija
693/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tunne, että Kasmir edelliset kaudet katsottuaan oli oikein suunnitellut kaikki puheet ja itkut. Sekin kun puhui kuinka mahtavaa tämä on ollut ja kuinka kaikkein parasta on, että on saanut kuusi uutta ystävää. Tyhmempikin huomaa, että tuossa porukassa ei moista ole tapahtunut. Aiemmilla kausilla on ollut havaittavissa selkeää lähentymistä osallistujien kesken. Nyt ei.

Oma intuitioni on, että Danny on noista ainoa, joka on lähtenyt ohjelmaan puhtaasti hakemaan kokemuksia ja luomaan kontakteja. Muilla artisteilla tuntuu olevan uran nostatus tai joku muu vastaava syy tärkein motiivi ohjelmaan osallistumiselle, mikä sitten heijastuu käytökseenkin. Oon myös kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka minäkeskeisesti osa noista artisteista viestii. Aiemmilla kausilla artistit esimerkiksi perusteli biisivalintoja kertomalla, millä tapaa biisi on heille merkityksellinen tai minkä he kokevat valitun kappaleen artistin kiinnostavimmaksi biisiksi. Tällä kaudella puolestaan on kuulunut ainakin pari kertaa sellaisia perusteluja kuin "monet pitää mua x:nä, mut haluun täl osoittaa, et musta löytyy myös puoli z". Perusteluhan se on tuokin, mut väistämättä herättää sellasen mielikuvan, et esityksen ainoa tarkotus on esitellä artistin taitoja eikä esim. osoittaa kunnioitusta biisille tai illan pääsankarille.

Vierailija
694/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on tullut tunne, että Terhi on suunnitellut koko performanssinsa.  Helsinkiläinen kuplahipsteri, joka kaikella osoittaa ettei ole ohjelmassa kotonaan ja muutoinkin osoittaa oman erillisyytensä, vähän kuten "oikeina" pidetyt kaukoröyhkät ja muut ovat kieltäytyneet koko ohjelmasta: fuck kaupalliuus - heitot ennen esitystä, kieltäytyminen oman päivän aktiviteettien tarjoamisesta jne. Tarkoitus oli varmaankin tuotannolle v*ttuilulla osoittaa, että on ohjelman yläpuolella. Ottaa kaikki näkyvyyshyöty ja varastaa "kriittisellä" asentella ohjelma itselleen. Tuotanto huomasi tämän ja lähetti kotiin ihan syystä. Nyt mediahipsterit sitten rakentavat Terhistä paskajoukon uhria ja Ainoaa Suurta Taiteilijaa.

Vierailija
695/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bombastic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma intuitioni on, että Danny on noista ainoa, joka on lähtenyt ohjelmaan puhtaasti hakemaan kokemuksia ja luomaan kontakteja. Muilla artisteilla tuntuu olevan uran nostatus tai joku muu vastaava syy tärkein motiivi ohjelmaan osallistumiselle, mikä sitten heijastuu käytökseenkin. Oon myös kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka minäkeskeisesti osa noista artisteista viestii. Aiemmilla kausilla artistit esimerkiksi perusteli biisivalintoja kertomalla, millä tapaa biisi on heille merkityksellinen tai minkä he kokevat valitun kappaleen artistin kiinnostavimmaksi biisiksi. Tällä kaudella puolestaan on kuulunut ainakin pari kertaa sellaisia perusteluja kuin "monet pitää mua x:nä, mut haluun täl osoittaa, et musta löytyy myös puoli z". Perusteluhan se on tuokin, mut väistämättä herättää sellasen mielikuvan, et esityksen ainoa tarkotus on esitellä artistin taitoja eikä esim. osoittaa kunnioitusta biisille tai illan pääsankarille.

Kenen/minkä biisin kohdalla mielestäsi on käynyt noin?  Voi olla, mutta itse en tullut kiinnittäneeksi sellaisiin hetkiin huomiota. Toisaalta taas Terhi, jota nyt sattuneesta syystä on tullut seurattua tarkemmalla silmällä, kertoi Dannyn kappaletta esittäessään, että se oli tehnyt häneen jo lapsena vaikutuksen, ja Kasmirin biisistä taas, että valitsi sen, koska se on hänestä juuri se kappale, jonka Kasmir vetää komeimmin.

Vierailija
696/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bombastic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen/minkä biisin kohdalla mielestäsi on käynyt noin?  Voi olla, mutta itse en tullut kiinnittäneeksi sellaisiin hetkiin huomiota. Toisaalta taas Terhi, jota nyt sattuneesta syystä on tullut seurattua tarkemmalla silmällä, kertoi Dannyn kappaletta esittäessään, että se oli tehnyt häneen jo lapsena vaikutuksen, ja Kasmirin biisistä taas, että valitsi sen, koska se on hänestä juuri se kappale, jonka Kasmir vetää komeimmin.

Kasmir heitti ton kaltaisen kommentin Terhin päivänä. Myös Wiskari muistaakseni sanoi jossain, että halusi biisivalinnalla tuoda uuden puolen itsestään. Tarkkoja muistikuvia mulla ei ole ja voi olla, että olen ylitulkinnut. Mut sellanen mielikuva on jäänyt kolmen ekan jakson perusteella. 

Vierailija
697/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas on tullut tunne, että Terhi on suunnitellut koko performanssinsa.  Helsinkiläinen kuplahipsteri, joka kaikella osoittaa ettei ole ohjelmassa kotonaan ja muutoinkin osoittaa oman erillisyytensä, vähän kuten "oikeina" pidetyt kaukoröyhkät ja muut ovat kieltäytyneet koko ohjelmasta: fuck kaupalliuus - heitot ennen esitystä, kieltäytyminen oman päivän aktiviteettien tarjoamisesta jne. Tarkoitus oli varmaankin tuotannolle v*ttuilulla osoittaa, että on ohjelman yläpuolella. Ottaa kaikki näkyvyyshyöty ja varastaa "kriittisellä" asentella ohjelma itselleen. Tuotanto huomasi tämän ja lähetti kotiin ihan syystä. Nyt mediahipsterit sitten rakentavat Terhistä paskajoukon uhria ja Ainoaa Suurta Taiteilijaa.

Niin että menis ohjelman kuvauksiin kritisoimaan/mustamaalaamaan ohjelmaa ja odottais, että siitä seuraus itelle pelkkää hyvää? Aika idiootti pitäs olla, jos niin tekis. Pidän todennäkösempänä sitä vaihtoehtoa, ettei Terhi ole tajunnut, kuinka kuvauksissa pitää käyttäytyä. Ehkä hän oli oottanut lepposaa musaleiriä kunnon tv-tuotannon sijaan.

Vierailija
698/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocturne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että menis ohjelman kuvauksiin kritisoimaan/mustamaalaamaan ohjelmaa ja odottais, että siitä seuraus itelle pelkkää hyvää? Aika idiootti pitäs olla, jos niin tekis. Pidän todennäkösempänä sitä vaihtoehtoa, ettei Terhi ole tajunnut, kuinka kuvauksissa pitää käyttäytyä. Ehkä hän oli oottanut lepposaa musaleiriä kunnon tv-tuotannon sijaan.

Siis se ohjelman avoin kritisointi ja sitä vastaan kapinointihan vain nostaa taiteellista vaikutelmaa! Joka taas on hyväksi Kokkoselle ja hänen ns. epäkaupalliselle imagolleen.

Suurin osa ”oikeista taiteilijoista” ei edelleenkään ole valmis menemään julkiseen itkemisohjelmaan ja siksi kieltäytyy kunniasta. Ohjelmaahan pidetään tietyissä piireissä edelleen ihan liian kaupallisena, ihan liian pinnallisena, ihan liian yleisöä kosiskelevana.

Jos Kokkonen kapinoi ja vastustaa annettua muottia ja valmista konseptia, se sopii paljon paremmin hänen julkiseen imagoonsa kuin pinnalliseen viihdeohjelmaan mukautuminen.

Vierailija
699/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nocturne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se ohjelman avoin kritisointi ja sitä vastaan kapinointihan vain nostaa taiteellista vaikutelmaa! Joka taas on hyväksi Kokkoselle ja hänen ns. epäkaupalliselle imagolleen.

Suurin osa ”oikeista taiteilijoista” ei edelleenkään ole valmis menemään julkiseen itkemisohjelmaan ja siksi kieltäytyy kunniasta. Ohjelmaahan pidetään tietyissä piireissä edelleen ihan liian kaupallisena, ihan liian pinnallisena, ihan liian yleisöä kosiskelevana.

Jos Kokkonen kapinoi ja vastustaa annettua muottia ja valmista konseptia, se sopii paljon paremmin hänen julkiseen imagoonsa kuin pinnalliseen viihdeohjelmaan mukautuminen.

Nii-in, ehkä... En vaan ite osaa nähä Terhiä niin ei-kaupallisena tyyppinä. Antaa kuitenkin naistenlehtihaastatteluja ynnä muuta mukavaa ja on myös somessa suhteellisen aktiivinen. Tuskin tekee sitä pelkästään tiedon jakamisen ilosta. 

Vierailija
700/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra Bran areenakeikkojen jälkeen voitiin viimeistään unohtaa eikaupallisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi