Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
661/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki Tykin 2000-luvun alun look ärsytti ensin, mutta olen alkanut pitää hänestä. Noista miehistä valitsisin Akin, jos pitäisi viettää ilta jonkun seurassa. Kakkosena olisi Danny.

Tuosta porukasta Terhin, Akin ja Dannyn puhuessa höristän korviani.

Vierailija
662/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Gasmirin kappaleet ovat jotenkn aivan liian korkeakiiltoiseksi puleerattuja, mikä tekee niistä pinnallisen hissimusiikin kuuloista ja tappaa kaiken omakohtaisuudesta kertomisen ja aitouden tunteen, vaikka nyt yllättäen kävikin ilmi, että ilmeisesti ovat aika omaelämänkerrallisia. Onko hän oikeasti tuottanut ne itse?

Kasmir on ollut suurinpiirtein ainoa näistä nykypoppareista, joita on viitsinyt kuunnella - sanoituksissa on intertekstuaalisia viitauksia ja Kasmir on livenäkin teknisesti hyvä laulaja. Mutta kyllä oli latteita nuo versiot hänen biiseistä. Ajattelen näin - on biisejä, jotka ovat hyviä ja joista kestää tehdä monenlaisia versioita - tällaiset biisit ovat kuitenkin (tietenkin) harvinaisia. Sitten on biisejä, jotka jonkun tekeminä/laulamina ovat se juttu, muiden versiot eivät yllä samaan. Niissä se esittäjä on se juttu, ei välttämättä itse biisi. Ja Kasmirin biisit kaikki on näitä tällaisia, ne on tuotettu erittäin pitkälle ja Kasmirin ehdoilla. 

Kasmirin kyyneleet tuntuivat muuten aika krokotiilinkyyneleiltä - jotenkin näen sieluni silmin hänet pikkupoikamaisen innokkaana uudessa kovien ja coolien poikain pimppijatussukerhossa, on nordinia ja äkseliä ja vaikka ketä ja on päästy kiksasemaan omaa tasoa korkeammalla (siis ulkonäöllisesti) olevia pimpsukoita - ja sitten kun jäädään kiinni, niin alkaa paniikinomainen selitys ja itensä puhtaaksipeseminen. Tuollainen mielikuva jää. Mutta voihan se olla todella ahdistava tilanne tuollaiselle kermaperseelle, joka ei vaikeuksia ole pahemmin elämässään kohdannut. 

Aki Tykki on ollut pettymys, kovin hän on varovainen. Tai sitten tosiaan introverttina ei hänkään halua työntyä kauheasti esiin. Hänellä on edelleen Suomen paras falsetti. Ihailen sitä helppoutta, jolla hän falsettiin siirtyy ja siitä poistuu.  Ymmärrän hyvin, että nimenomaan rinta- ja pää-äänen kynnystä ja falsettiin siirtymisen kynnystä on pidetty ns. kultakurkun yhtenä pointtina - että kuinka helppoa se laulajalle on ja ennen kaikkea, miltä pää-ääni ja falsetti kuulostovat verrattuna rintaääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Axel pannut myös Kasmiria? Itselleni jäi ainakin sellainen kuva, että niiden akti oli salakuvattu ja lähetetty jälkikäteen Kasmirille.

Vai oliko se niin että Axl kuvasi salaa Kasmirin pyöreää peppua, kun tämä peuhas jonku naikkosen kanssa?

Mielestäni painotti, että hän on samanlainen uhri kuin muutkin ja itki vielä päälle.

Vierailija
664/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo Gasmirin kappaleet ovat jotenkn aivan liian korkeakiiltoiseksi puleerattuja, mikä tekee niistä pinnallisen hissimusiikin kuuloista ja tappaa kaiken omakohtaisuudesta kertomisen ja aitouden tunteen, vaikka nyt yllättäen kävikin ilmi, että ilmeisesti ovat aika omaelämänkerrallisia. Onko hän oikeasti tuottanut ne itse?

Kasmir on ollut suurinpiirtein ainoa näistä nykypoppareista, joita on viitsinyt kuunnella - sanoituksissa on intertekstuaalisia viitauksia ja Kasmir on livenäkin teknisesti hyvä laulaja. Mutta kyllä oli latteita nuo versiot hänen biiseistä. Ajattelen näin - on biisejä, jotka ovat hyviä ja joista kestää tehdä monenlaisia versioita - tällaiset biisit ovat kuitenkin (tietenkin) harvinaisia. Sitten on biisejä, jotka jonkun tekeminä/laulamina ovat se juttu, muiden versiot eivät yllä samaan. Niissä se esittäjä on se juttu, ei välttämättä itse biisi. Ja Kasmirin biisit kaikki on näitä tällaisia, ne on tuotettu erittäin pitkälle ja Kasmirin ehdoilla. 

Tosi hyvä analyysi. Itse kävin ton Kasmirin jakson jälkeen kuuntelemassa alkuperäisesityksiä ja tykkäsin niistä kovasti, mutta noi esitykset jäi tosi valjuiksi. 

Vierailija
665/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki Tykin 2000-luvun alun look ärsytti ensin, mutta olen alkanut pitää hänestä. Noista miehistä valitsisin Akin, jos pitäisi viettää ilta jonkun seurassa. Kakkosena olisi Danny.

Tuosta porukasta Terhin, Akin ja Dannyn puhuessa höristän korviani.

Samaa mieltä tuosta, että juuri Dannyn, Terhin ja Akin sanomiset kiinnostaa eniten.

Ja toisaalta: olen ollut tosi pettynyt miten wt:ltä Arttu Wiskari vaikuttaa juttujensa perusteella. Sellaista lapsellista teinipoika-angstia. Mieluusti olisin nostanut Artunkin tuohon Dannyn, Terhin ja Akin joukkoon, mutta ei niin ei.

Sanista, Mirasta ja Kasmirista en oikeastaan muuta odottanutkaan kuin mitä nyt on paljastunut.

Vierailija
666/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asia sai Terhin itkuiseksi (näkyi viime jakson lopun ennakkoklipissä)?

Vierailija
667/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dannyn esitys Terhin jaksossa oli mahtava :D hyvin viihdyttävä

Vierailija
668/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä asia sai Terhin itkuiseksi (näkyi viime jakson lopun ennakkoklipissä)?

Artun esitys

Vierailija
669/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Axel pannut myös Kasmiria? Itselleni jäi ainakin sellainen kuva, että niiden akti oli salakuvattu ja lähetetty jälkikäteen Kasmirille.

Vai oliko se niin että Axl kuvasi salaa Kasmirin pyöreää peppua, kun tämä peuhas jonku naikkosen kanssa?

Mielestäni painotti, että hän on samanlainen uhri kuin muutkin ja itki vielä päälle.

Mä en usko kyllä, että Kasmir on ollut vaan joku uhri. Mikä se "bongokausi avattu" juttu olikaan, niin eiköhän niillä ollu jo pitkään joku keskusteluryhmä, jota ihan varmasti Kasmirkin vähintään seurasi ja naureskeli sivusta.

Vierailija
670/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko kyllä, että Kasmir on ollut vaan joku uhri. Mikä se "bongokausi avattu" juttu olikaan, niin eiköhän niillä ollu jo pitkään joku keskusteluryhmä, jota ihan varmasti Kasmirkin vähintään seurasi ja naureskeli sivusta.

No siinä nyt ei sinänsä ole mitään laitonta, jos hymähtelee mukana toisten iskemiskukkoiluille. Olen kuullut paljon pahempaa ja graafisempaa "päänahoilla" leveilyä naisten keskenkin...

Vierailija
671/1244 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasmir seurusteli silloin kun hän jäi rysän päältä kiinni pannessaan toista naista Axlin kuvaamana ja Haippiringissä julkaisemana. Kasmir taitaa itkeä enemmän sitä kun muija sai tarpeekseen pettäjästä.

Vierailija
672/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasmir seurusteli silloin kun hän jäi rysän päältä kiinni pannessaan toista naista Axlin kuvaamana ja Haippiringissä julkaisemana. Kasmir taitaa itkeä enemmän sitä kun muija sai tarpeekseen pettäjästä.

No sehän sanoi ihan suoraan V-Elämässä mitä se itki: uransa menettämistä, minkä eteen oli tehnyt vuosia töitä.

Vierailija
673/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla tuli 2 smg-biisiä. Olisin kuitenkin odottanut myös jotain muuta kuin lähes pelkkiä UB-hittejä. Hyviä kappaleita olisivat olleet mm.:

Heikko Valo (tykki)

Hölmö rakkaus (Wiskari)

Suurin rakkaus (Kasmir)

Sokeana hetkenä (Sani)

Näin minä vihellän matkallani (svengiversio) (Danny)

Kahdeksanvuotiaana (Mira)

Nämä eivät ole edes kaikki omia lemppareita, mutta mielestäni noi ois sopineet mun mielikuvissa esittäjilleen aika hyvin.

Vierailija
674/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocturne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin se syy, miksi hämmästelin, että Terhi Kokkonen on suostunut mukaan tähän (tositv)formaattiin. Terhi Kokkonen on sen oloinen ihminen, että voin hyvin kuvitella, ettei hän ole itse seurannut aiempia kausia tv:stä silloin kun ne on lähetetty. Olettaisin kuitenkin, että lupautuessaan ohjelmaan  hän on edes hiukan silmäillyt sitä, minkälainen ohjelmaan on lupautumassa. Eli ohjelman luonteen olisi kuvitellut olevan hänen tiedossaan etukäteen. Ehkä näin ei sitten ollutkaan.

Eräässä iltalehden haastattelussa Terhi kertoi katsoneensa Vain Elämää aiemmin, mutta ei kuitenkaan osannut odottaa, että ohjelman tekeminen olisi niin "tositeeveemäistä". Hän ei kylläkään halunnut/jaksanut tarkentaa, mitä tarkalleen ottaen tositeeveemäisyys tässä yhteydessä tarkoittaa. Hämmentää vähän, miten epämääräisesti ja mystisesti koko asiasta puhutaan.

Kyllä mä ainakin Terhin haastatteluista ymmärsin, että piti kovin turhana kaikkea ulkomusiikillista.

Vierailija
675/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terhi Kokkonen on jumalatar! Huikea taiteilija! There, I said it!

Mielenterveysongelmat näkyy kilometrien päähän.

Vierailija
676/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasmir kertoi kasvaneensa pumpulissa. Siinä taas nähdään jällen kerran, millaisia itkupillejä pumpulissa kasvaa. Hyi helvetti että iso mies kehtaa itkeä jotain yhdentekeviä kappaleita.

Vierailija
677/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin miettiä, mitkä Arttu Wiskarin biisit sopisivat kenenkin suuhun. Tulee olemaan mielenkiintoista katsoa, miten ne mahdollisesti sopivat. Useat Arttu Wiskarin tekstit ovat yllättävän synkkiä ja käsittelevät sellaisia elämän nurjia puolia, joita kaikki eivät joudu koskaan kokemaan. Toiset taas eivät muuta koekaan.

Wiskarin tuotannossa on myös huumoriosasto, mutta sopiiko sekään muiden suuhun?

Vierailija
678/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin miettiä, mitkä Arttu Wiskarin biisit sopisivat kenenkin suuhun. Tulee olemaan mielenkiintoista katsoa, miten ne mahdollisesti sopivat. Useat Arttu Wiskarin tekstit ovat yllättävän synkkiä ja käsittelevät sellaisia elämän nurjia puolia, joita kaikki eivät joudu koskaan kokemaan. Toiset taas eivät muuta koekaan.

Wiskarin tuotannossa on myös huumoriosasto, mutta sopiiko sekään muiden suuhun?

Kaikki Arttu Wiskarin tekstit on tehnyt hänen bändinsä basisti, Janne Rintala. Arttu ei ole sanan sanaa kirjoittanut vaikka väittää olevansa"lauluntekijä".

Vierailija
679/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadunkasvatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasmir kertoi kasvaneensa pumpulissa. Siinä taas nähdään jällen kerran, millaisia itkupillejä pumpulissa kasvaa. Hyi helvetti että iso mies kehtaa itkeä jotain yhdentekeviä kappaleita.

Kappaleet ja niiden herättämät fiilikset on mulle ok, mutta jos kaveri pettää ja jää rysän päältä kiinni, niin aika turha kutsua itseään uhriksi. Olisi laittanut haippiringin poikki jo aiemmin ja olisi jättänyt pettämättä, niin ei olisi uralle käynyt kuinkaan.

Vierailija
680/1244 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syytä Terhin lähtöönhän ei vielä edes täysin tiedetä. Silti täällä on jo Terhi ylistetty kiusatuksi täydelliseksi jumalattareksi ja koko tuotanto p*skaksi kiusaajaksi joka tahallaan nakkasi Terhi-raukan pois mainostuksen taikka epäsosiaalisen luonteen takia 🙄